Mitä teille muille pitkäaikaistyöttömille kuuluu?
Mä en enää edes haaveile töihinpääsystä, koska olen alkanut itsekin uskoa siihen, että en osaa mitään eikä mun työpanosta tarvita yhdelläkään työpaikalla.
Kommentit (61)
No mulle tietysti kuuluu reipas siivu työssäkäyvien palkkatulosta.
t. miksi itse vaivautua
Vapaaehtoistyötä voi aina tehdä, niin tulee hyvä mieli ja pysyy arki rytmissä.
Olen alkanut keräämään roskia kaduilta ja siinä kyllä on työtä koko päiväksi. Näin voin olla osa yhteiskuntaa ja tehdä jotain kela korvauksieni eteen! Tyhjä panttina en ole.
Liikennevahtina toimin koulujen alkaessa. Lisäksi käyn vanhusten luona auttelemassa vapaaehtoisena.
Kerään pulloja ja maasta tupakantumppeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomareissua odottelen. Pääsee vähäksi aikaa pois täältä pimeästä.
Onnea :) mulla ei ole rahaa reissuihin. Miten sulla on?
Ap
En ole aina ollut työtön. 30 vuotta olin hyväpalkkaisessa työssä kunnes työkyky aleni ja silloisissa YT-neuvotteluissa tuli lopputili.
Saisimpa minäkin fudut töistä!!! Mutta ei taida onnistua.
Ei siellä töissä kukaan pakota olemaan. Voit ihan itse irtisanoutua ja alkaa työttömäksi.
Teen käsitöitä ja sitten myyn niitä.
Kuinkahan moni pitkäaikaistyötön tekee sitä sun tätä saadakseen lisätuloja? Paljon ainakin minulla tulee touhuttua vaikka mitä lapsen kaitsijasta kaupankäyntiin. Niistä tulee helposti päivässä sama mitä sais, jos olis jossain tehtaassa hikoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomareissua odottelen. Pääsee vähäksi aikaa pois täältä pimeästä.
Onnea :) mulla ei ole rahaa reissuihin. Miten sulla on?
Ap
En ole aina ollut työtön. 30 vuotta olin hyväpalkkaisessa työssä kunnes työkyky aleni ja silloisissa YT-neuvotteluissa tuli lopputili.
Ei siellä töissä kukaan pakota olemaan. Voit ihan itse irtisanoutua ja alkaa työttömäksi.
Pakottaa työmoraali tekemään töitä, kunnes joku irtisanoo.
Sain töitä. Aloitan tammikuussa. Vähän reilun vuoden olin työttömänä.
Ikääkin on 51v. mutta lopulta pääsin valitsemaan kahdesta paikasta.
Eli toivoa on.
Työtön, työtön, työtön......
Pitääkö ilmoittaa jos on SAIRAS?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni pitkäaikaistyötön tekee sitä sun tätä saadakseen lisätuloja? Paljon ainakin minulla tulee touhuttua vaikka mitä lapsen kaitsijasta kaupankäyntiin. Niistä tulee helposti päivässä sama mitä sais, jos olis jossain tehtaassa hikoilemassa.
Mistä saat 150 euroa päivässä??
Vierailija kirjoitti:
Sain töitä. Aloitan tammikuussa. Vähän reilun vuoden olin työttömänä.
Ikääkin on 51v. mutta lopulta pääsin valitsemaan kahdesta paikasta.
Eli toivoa on.
Onnex olkoon!
Hyvää!
Keikkaduunia kokeneelle riittää. 43000 nettotulot tänä vuonna. Silti olen "työtön", kun en ole vakituisessa tai määräaikaisessa työsuhteessa. Enkä kyllä enää ikinä haluakaan.
- sotekeikkari 52v
Emme me kaikki ole pitkäaikaistyöttömiä. Minäkin olen ollut vanhuuseläkkeellä pari vuotta ja sairastan parantumatonta syöpää, mutta töitä tarjotaan koko ajan. Nallekarkit.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairaus kestää yli 10 päivää.
Ostelen kirppareilta alihintaisia tavaroita ja myyn kalliimmalla eteenpäin. Jotain saan myös roskalavoilta ja pakettiautolla kuljetan sohvia ja muuta pientä korvausta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Alle 2 viikkoa kestäviä sairauksia ei tarvitse ilmoittaa, koska ne eivät vaikuta työnhakuvelvoitteeseen eikä tukiin.
Jos sairautesi kestää yli 2 viikkoa, ja saat siitä lääkärintodistuksen, voit hakea sairauspäivärahaa, jota saat 10 päivän omavastuuajan jälkeen. Omavastuuajalta saat työttömyysetuutta.
Kiitos hyvää!
Yli 40 vuotta työelämässä ja sanottu irti tt -syistä. Pääsin pois pas...sta paikasta pas...lla palkalla. Nyt on aikaa tehdä kaikkea kivaa. Massiakin jäi mukavasti tilille, eläkkeesee aikaa kaksi vuotta.
Täti soittaa taas ensiviikolla kunnalta. Se onkin ainoa jännäpaikka, ettei taas yritä alkaa kampeamaan johonkin kuntouttavaan, tai pilipali palkkatukityöhön.