Tuntuuko siltä, että synnyit väärään maahan?
Minusta tuntuu. Ei ole ihmistä tänne luotu kylmiin Pohjolan tuulosiin.
Lämmintä ja aurinkoa, kiitos!
Kommentit (87)
Kyllä, minulle riitti siirtyminen Keski-Eurooppaan, jossa kaikki vuodenajat ovat yhtä pitkiä. Ei 8kk talvelle!
Ihan varmaan. Minun olisi pitänyt syntyö johonkin latinalaiseen maahan. Olen latina sielultani ja olemukseltani.
Ei tunnu. Suomalainen luonto, ilmasto ja kulttuuri sopivat minulle.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kyllä mun paikkani olisi enemmän jossain Keski-Afrikan tasavallassa, mutta minkäs sille teet. Tänne on synnytty, täällä kuollaan.
Ei tunnu, olen ihan oikeassa paikassa, huomaan puhuvani suomea, elän suomeksi Suomessa. Ihanan helppoa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minulle riitti siirtyminen Keski-Eurooppaan, jossa kaikki vuodenajat ovat yhtä pitkiä. Ei 8kk talvelle!
No ainakaan Helsingissä talvi ei ole kuin max 4 kk, juuri sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Eli käytät faksia, käteistä rahaa ja kaupat kiinni sunnuntaisin? Onnea.
Voisin olla norjalainen. Eli välillä sinne sydän kaipaa.
Oikea maa. Mutta kylmää. Ja korjattavaa on.
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla norjalainen. Eli välillä sinne sydän kaipaa.
Mikä sua estää lähtemästä sinne?
Ei tunnu. Kotimaani ompi Suomi, Suomi armas, synnyinmaa. Ja aina on siltä tuntunutkin. Mutta suunnittelen kyllä lähtöä ulkomaille. Siltikin olen aina suomalainen ja ihan oikeaan maahan syntynyt.
Ihanan helppoa kaikki.
Tämähän se on, jota vieraaseen kulttuuriin ja maahan muuttava juuri alkaa surra. Koska on ihan eri asia esimerkiksi tajuta muiden puheesta kaikki pienetkin jutut ja vitsit kuin se, että ulkomailla "tulee toimeen ja pärjää ihan hyvin" uuden kielen kanssa.
Joku laulaja, joka oli siis 1/8 afrikkalainen, kertoi että koki karibianlomalla olevansa kuin kotona. Myöhemmin hän sai tietää että hänen esi-isänsä oli karibialta.
Tavallaan joo, tavallaan ei. Inhoan syvästi tätä ilmastoa täällä. Toisaalta olen äärimmäisen introvertti, erakkoluonne suorastaan, ja tällaisen on hyvin helppo elää Suomessa. Jenkeissä kun olin vaihto-oppilaana lukioaikaan, niin jos ei koko ajan hymyillyt ja ottanut kontaktia ihmisiin, siitä alkoi saada negatiivista palautetta. Kehotuksia piristymään, hymyilemään,j kysymyksiä onko kaikki hyvin kun näytin niin vakavalta. Minä olin vaan omissa ajatuksissani. Suomessa saa onneksi rauhassa miettiä omian vakavan näköisenä.
Lähinnä ihmiset... joiden vuoksi voisin muuttaa pois..
Ehdottomasti, kuulun johonkin sivistyneempään ja yhteisöllisempään kulttuuriin vuorten juurille. Esimerkiksi etelä-Sveitsiin tai Pohjois-Italiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytät faksia, käteistä rahaa ja kaupat kiinni sunnuntaisin? Onnea.
No ei faksia nyt sentään enää käytetä. Käteistä pitäisi olla aina vähän mukana. Sunnuntaibluesin olen ratkaissut jo aikaa sitten tekemällä sunnuntailisillä töitä. Täällä ajatellaan niin, että aikuinen ihminen pystyy joskus suunnittelemaan ostoksiaan pari päivää eteenpäin.
Kyllä nämä pienet rajoitteet silti Suomen olot voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan helppoa kaikki.
Tämähän se on, jota vieraaseen kulttuuriin ja maahan muuttava juuri alkaa surra. Koska on ihan eri asia esimerkiksi tajuta muiden puheesta kaikki pienetkin jutut ja vitsit kuin se, että ulkomailla "tulee toimeen ja pärjää ihan hyvin" uuden kielen kanssa.
Näin on, mutta siihen omaan kielipuolisuuteensa voi suhtautua huumorilla, koska suurin osa paikallisista vuorostaan suhtautuu siihen ymmärtäväisesti.
Ei tunnu.