Zalandon toimitus nyt ja onko zalando mennyt viemäristä alas vuoden aikana?
Pitkästä aikaa tilasin Zalandolta viime viikon ti ja tilauksen pitäisi olla tänään viimeistään perillä heidän mukaansa. No, sitä ei ole edes vielä pakattu. Googlailin arvosteluja ja Trustpilotissa on pitkät rivit yhden tähden arvosteluja viimeisen reilun vuoden ajalta. Tavarat eivät tule, asiakaspalvelu ei auta, tulee jo käytettyä tavaraa yms yms.
Netistä löytyi, että ovat kesällä ostaneet jonkun toisen ison nettivaatekauppatoimijan ja keväällä ilmoittaneet, että eivät enää noudata kuluttajariitalautakunnan päätöksiä. Ovatko ottaneet isomman suupalan kuin jaksavat niellä ja talous kuralla/käteisvarat niukat
Aiemmin mulla vain hyviä kokemuksia, niin mitenköhän tässä nyt käy. Tuleeko ne tavarat ollenkaan ja tuleeko ne käyttänmättöminä?
Minkälaisia kokemuksia viimeisen erityisestä puolen vuoden ajalta? Kauanko kesti, että lähettivät paketin ja oliko kaikki niin kuin pitääkin?
Kommentit (76)
Paketti tuli viikossa marraskuussa. Toinen vaate oli ihan eri värinen, kuin kuvissa, joten palautukseen. Palautusohjeista ei käynyt ilmi, että palautuksen pystyi tekemään ainoastaan sellaiseen postin pisteeseen, jossa ihminen töissä. Ei siis onnistunut palautus samaan pakettiautomaattiin. Muuten aiemmatkin tilaukset tulleet nopeasti ja tuotteet vastanneet kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Paketti tuli viikossa marraskuussa. Toinen vaate oli ihan eri värinen, kuin kuvissa, joten palautukseen. Palautusohjeista ei käynyt ilmi, että palautuksen pystyi tekemään ainoastaan sellaiseen postin pisteeseen, jossa ihminen töissä. Ei siis onnistunut palautus samaan pakettiautomaattiin. Muuten aiemmatkin tilaukset tulleet nopeasti ja tuotteet vastanneet kuvia.
Voi sen vaihtaa itse helposti-koodiin postin sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis asiakaspalvelun ouhelinnumeron kun onnistui löytämään, niin nopeasti vastattiin ja ystävällisesti, mutta ei paljon auttanut, kun pitikauas lähteä postipisteeseen, jossa ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli siis palautuskoodi, mutta ei automaattisesti voinut laittaa pakettia sillä lokeroon, vaan piti etsiä postipiste, jossa ihminen sen tulostiJa näin asiakaspalvelusta neuvottiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Zalando lähetä enää mitään pakkauslistoja paketin mukana. Pelkät tilatut tuotteet ja that's it.
Tilasin viime kuussa ja paketissa oli kyllä pakkauslista. Kaikki sujui hyvin, minulla ei ollut kiire saada pakettia joten reilun viikon toimitusaika ei haitannut. Palautin yhden tuotteen ja sekin meni ongelmitta.
Olen ollut asiakas yli 10 vuotta, tilannut aina laskulla ja maksanut laskun aina vasta kun mahdolliset palautukset on hoidettu. Ei valittamista.
En tiedä riippuuko maksutavasta, jos laskulla maksaa niin tuleeko sitten silloin pakkauslistakin. Itse maksan aina PayPalilla ja pakkauslistaa ei ole tullut aikoihin, viimeiset tilaukset tuoi tällä viikolla ja ei pakkauslistoja eikä myöskään palautustarroja. Uudet systeemit palautuksissa.
Totta näinhän se on. Laskulla kun tilaa niin tulee se lasku ja lähetyslista. Kun tilauksen on maksanut tilatessa niin mitään ei ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas on mennyt merkilliseksi. Ennen on saanut palautettua myös helposti-koodilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli siis palautuskoodi, mutta ei automaattisesti voinut laittaa pakettia sillä lokeroon, vaan piti etsiä postipiste, jossa ihminen sen tulostiJa näin asiakaspalvelusta neuvottiin
Omaposti-sovellukseen kun kirjautuu niin sieltä voi saapumisilmoituksesta valita, että palauta paketti. Sieltä saa helposti-koodin ja vi palauttaa automaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaposti-sovellukseen kun kirjautuu niin sieltä voi saapumisilmoituksesta valita, että palauta paketti. Sieltä saa helposti-koodin ja vi pal
Juu sain koodin, mutta ei onnistunut palautus automaatilla pakettipisteellä, vaan piti mennä asiakaspalvelutytön mukaan postin pisteelle, jossa ihminen töissä. Olen itsekin palauttanut automaatin kautta joskus ja nyt ei siis tämä onnistunut
Tilasin viime viikonloppuna ja paketti tuli eilen. Samana iltana tuli sähköpostiin sähköinen lähetyslista ja tieto, että paperista lähetyslistaa ei enää tulosteta. Ihan järkevää. Paketti oli muuten minullakin pohjasta vähän auki. Jos jossain vaiheessa kuljetusta sitä olisi kohdeltu vähän rajummin, tuotteita olisi voinut pudota kyydistä. Ei oikein herätä luottamusta. Taisi olla eka ja vika kerta, kun tilaan sieltä.
Avautuneet paketithan eivät edes ole Zalandon syytä vaan Postin. Toki korvaaja on lähettäjä eli Zalando jos jotakin hajoaa, ei asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Avautuneet paketithan eivät edes ole Zalandon syytä vaan Postin. Toki korvaaja on lähettäjä eli Zalando jos jotakin hajoaa, ei asiakas.
No siis mun tapauksessa paketti ei ollut varsinaisesti auki, mutta laatikko oli sellainen "taiteltava", tämän tyyppinen: https://pakkausohman.com/tuote/tuotteet/pahvit/easy-pack/
Ei mitään teippiä tms ympärillä ja paketti noin neljä kertaa liian iso tilaamilleni tuotteille, eli edes se sisältö ei estä pohjaa painumasta/nousemasta. Jos olisi täynnä, ei mitään ongelmaa, mutta vajaana aika riski. Olisi ollut Zalandon vika kyllä, jos noin huolimattomasti pakatusta olisi jotain pudonnut.
Vierailija kirjoitti:
10. päivä menossa eikä vieläkään tilausta ole pakattu.
Hieman huvittaa kun Zalandolla on nyt all I want for christman kamppanja lol En ole ihan varma, että tilaukset ehtivät enää jouluksi, kun tilausruuhkahan tästä vielä vaan pahenee
ap
Tilasin nyt black fridayna (tai mikä lie black week se oli sillä viikolla) kaksi tilausta, tulivat molemmat alle viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut ongelmia, just tuli alle viikon sisään tilaus. Tilaan yleensä tutuilya merkeiltä niin ei ole ollut ongelmia materiaaleissakaan tms. Lisäksi katson vieraamman tuotteen kuvat ja tiedot ko merkin omilta sivuilta ennen kuin tilaan.
Ai se on asiakkaan vika kun Zalando valehtelee tuotteistaan? Että pitäisi osata olettaa että valehdellaan materiaalista ja käydään muualta tarkistamassa jokaisen kiinnostavan tuotteen kohdalla että onkos muuallakin samat tiedot...
Siis missä sanon että on asiakkaan vika?? Toimin samoin aina kun tilaan netistä, oli kauppa mikä hyvänsä, että googletan ko. tuotteen. Joskus löytyy muualta edullisemmin, joskus löytyy lisäkuvia, joskus löytyy käyttökokemuksia jnejne. Luulin että ihan normikäytäntö jokaisella.
Tilasin 4 päivää sitten eli maanantaina ja tänään PE sain paketin. Mutta sitä ei lähettänyt zalando vaan heidän puolestaan adidas.
Viive voi johtua tuosta black friday ruuhkasta, joten älä vielä suutu niille.
Olen aina ollut tyytyväinen zalandoon.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin 4 päivää sitten eli maanantaina ja tänään PE sain paketin. Mutta sitä ei lähettänyt zalando vaan heidän puolestaan adidas.
Viive voi johtua tuosta black friday ruuhkasta, joten älä vielä suutu niille.
Olen aina ollut tyytyväinen zalandoon.
niin ja toimittaja oli postnord eikä posti. t. sama
Olen tilannut kymmenen vuoden aikana varmaan 20 kertaa. Alussa sujui oikein hyvin, nykyään ei suju ollenkaan. En tilaa enää sieltä.
- vaatteiden värit poikkeavat huomattavasti kuvista
- materiaali: Zalandon tiedoissa eri materiaalimerkinnät kuin vaatteen pesulapussa. Jokainen kiiltävähkö kangas merkataan 100 % silkiksi...
- koot: huonosti kokoja valikoimassa, esim. vain 2 kpl kokoa S ja yksi XXL varastossa. Oudot koko-ohjeistukset: jos tuotteen kohdalla lukee "tavanomaista pienempi kokoistus, suosittelemme yhtä kokoa suurempaa" tms., niin vaate onkin sitten kokoa armeijateltta
- vaatteita selvästi käytetty, esim. kenkien pohjista näkee että on käytetty soralla; takin taskusta on löytynyt ruotsinkielinen kuitti ja nenäliina; paidassa on vahvat deodoranttitahrat kainaloissa
- toimitus: aiemmin tuli muutamassa päivässä, nykyään muutamassa viikossa
- kun joutuu palauttamaan em. syistä, niin Zalandolta aina "unohtuu" kuitata jokin vaate palautetuksi (yleensä kalliimpi vaate), eli rahoja ei palauteta. Joutuu ottamaan asiakaspalveluun yhteyttä, mutta kukaan ei vastaa pitkiin aikoihin. Asian selvittely vie hirveästi aikaa.
Aivan ihmeellistä, sillä Zalandon maine oli kymmenen-viisitoista vuotta sitten lähes luksus! No ei ihan luksus, mutta voitti helposti kaiket H&M:ät ja Ellokset moderniudellaan ja sujuvalla palvelullaan.
Tuotteissa (vaatteissa) alkoi olla jotain "raikastushajua".Suihkutetaanko jollain? En kestä sitä hajua.
Aiemmin yli 2v takaperin sain esim toppatakin ilman tätä hajua.
Tilasin lenkkarit. Paketti tuli ja sisälsi ihan oikean lenkkarien laatikon (laatikon etiketissä malli ja kokotiedot), mutta sisällä oli saman merkin eri malliset lenkkarit. Hetken ehdin jo harmitella, että mahtaako aspa uskoa kun tätä alan heille selvittämään ja onnistuuko palautus. Sovitinpa sitten huvikseni lenkkareita kun olivat oikeaa kokoa ja väriä. Ja olivatkin sitten erittäin hyvät jalkaani ja huomattavasti kalliimmat kuin tilaamani. Pidin itselläni tyytyväisenä. Joku ilmeisesti oli tilannut valikoiman kenkiä, pakannut palautukseen ne vääriin laatikoihin ja palautusten käsittelyssä ei virhettä huomattu.
Itsellä toiminut Zalandon kanssa hommat aina. Tilasin viikko sitten pitkästä aikaa sieltä takin ja tuli jo tiistaina :)