Zalandon toimitus nyt ja onko zalando mennyt viemäristä alas vuoden aikana?
Pitkästä aikaa tilasin Zalandolta viime viikon ti ja tilauksen pitäisi olla tänään viimeistään perillä heidän mukaansa. No, sitä ei ole edes vielä pakattu. Googlailin arvosteluja ja Trustpilotissa on pitkät rivit yhden tähden arvosteluja viimeisen reilun vuoden ajalta. Tavarat eivät tule, asiakaspalvelu ei auta, tulee jo käytettyä tavaraa yms yms.
Netistä löytyi, että ovat kesällä ostaneet jonkun toisen ison nettivaatekauppatoimijan ja keväällä ilmoittaneet, että eivät enää noudata kuluttajariitalautakunnan päätöksiä. Ovatko ottaneet isomman suupalan kuin jaksavat niellä ja talous kuralla/käteisvarat niukat
Aiemmin mulla vain hyviä kokemuksia, niin mitenköhän tässä nyt käy. Tuleeko ne tavarat ollenkaan ja tuleeko ne käyttänmättöminä?
Minkälaisia kokemuksia viimeisen erityisestä puolen vuoden ajalta? Kauanko kesti, että lähettivät paketin ja oliko kaikki niin kuin pitääkin?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ap lopettaisi valheiden levittelyn ihan toimivasta verkkokaupasta
Ei se aina ole toiminut. Mäkin olen lopettanut sieltä tilaamisen.
Tilasin tänä syksynä, ja toimitus oli hitaampaa kuin aiemmin on ollut. Seurantatietojen mukaan ongelma oli siinä että Zalandolla kesti valmistella tuote kuljetettavaksi. Ei siis ollut Postnordin vika.
Toisaalta Postnordkin teki virheen eli tekstiviestinä tulleessa saapumisilmoituksessa oli väärä noutopaikka. Pakettia ei löytynytkään sieltä. Oikea selvisi kun latasin Postnordin sovelluksen.
Tämä oli ensimmäinen kerta kun minulla on ollut ongelmia Zalandon tai Postnordin kanssa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tilaan usein Zalandolta ja hyvin on toiminut tilaukset ja palautukset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muuten toiminut hyvin Zalandon kanssa paitsi nyt syksyllä tuli väärä tuote eivätkä vielä ole palauttaneet rahoja lupauksesta huolimatta.
Kannattaa valita maksuksi lasku, niin sitten voi maksaa vain ne mitkä pitää ja palauttaa loput. Niistä ei silloin tarvitse maksaa, eikä odotella palautuvia maksuja. Näin olen vuosia toiminut. Ja siksi tilaankin juuri sieltä, koska tämä on niin kätevä systeemi.
Yhden kerran tilannut matkalaulun. Maksoi 60€ ja tosi hieno, tilaa kahdelle viikon reissuun. Se oli joku ihme tarjous vastaavat maksavat 140 €. Tilaus tuli muutamassa päivässä. Aikaa on tästä pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muuten toiminut hyvin Zalandon kanssa paitsi nyt syksyllä tuli väärä tuote eivätkä vielä ole palauttaneet rahoja lupauksesta huolimatta.
Kannattaa valita maksuksi lasku, niin sitten voi maksaa vain ne mitkä pitää ja palauttaa loput. Niistä ei silloin tarvitse maksaa, eikä odotella palautuvia maksuja. Näin olen vuosia toiminut. Ja siksi tilaankin juuri sieltä, koska tämä on niin kätevä systeemi.
Tämä ei enää kannata. Jos Zalando tekee virheen eikä hyvitä niin laskulla maksetusta et saa mistään hyvitystä. Jos maksat pankkikortilla, saat pankista kuitenkin hyvityksen, jos Zalando esim kieltäytyy noudattamasta kuluttajariitalautakunnan päätöstä, jos vain olet riittävän aikaisin liikkeellä hyvitystä pyytäessä. Nuo arvostelut, mitä alussa mainitsin, niin suurin osa oli ostanut juurikin laskulla.Zalando on muuttanut toimintatapojaan viimeisen vuoden aikana.
ap
Minulle tuli Zalandolta paketti, joka oli auki. Ihme kyllä tilaamani tuote oli siellä sisällä. Laitoin palautetta reklamaation kautta, että ei kovin kiva, kun nimeni ja osoitteeni sisältävä pakkauslista on kadonnut matkan varrella. Sain vastaukseksi, että ei ole mitään ongelmaa, kun tuote kuitenkin oli tallessa. Viestin sävy oli muutenkin sellainen, että valitin turhasta. Palautin tuotteen ihan periaatteesta. Nyt jäin miettimään, että olisivatko korvanneet edes ollenkaan, jos tilattu tuote olisi hävinnyt matkalla sieltä avonaisesta paketista. Jää kyllä tilaukset Zaladosta tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei enää kannata. Jos Zalando tekee virheen eikä hyvitä niin laskulla maksetusta et saa mistään hyvitystä. Jos maksat pankkikortilla, saat pankista kuitenkin hyvityksen, jos Zalando esim kieltäytyy noudattamasta kuluttajariitalautakunnan päätöstä, jos vain olet riittävän aikaisin liikkeellä hyvitystä pyytäessä. Nuo arvostelut, mitä alussa mainitsin, niin suurin osa oli ostan
Minkä virheen? Jos saat tuotteet, palautat ne mitä et halua ja pidät mitkä haluat ja maksat itse VAIN ne. Niin minkä virheen Zalando voi tässä tehdä hyvitysten suhteen? Ei laskulta tarvitse maksaa mitään muuta, kuin ne vaatteet mitkä pitää. Ei tarvitse maksaa koko laskua, eikä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei enää kannata. Jos Zalando tekee virheen eikä hyvitä niin laskulla maksetusta et saa mistään hyvitystä. Jos maksat pankkikortilla, saat pankista kuitenkin hyvityksen, jos Zalando esim kieltäytyy noudattamasta kuluttajariitalautakunnan päätöstä, jos vain olet riittävän aikaisin liikkeellä hyvitystä pyytäessä. Nuo arvosteluSen virheen, ettei palauta rahoja. Tai lähettää likaisen tuotteen, eikä suostu vaihtamaan. Tällaisia lukee tuolla trustpilotissa. Kun zalando on kerran lopettanut yhteistyön kuluttajariitalautakunnan kanssa niin eihän se silloin välttämättä toimi rehellisesti. Jos olet maksanut luottokortilla saat silloin rahat takaisin luottokorttiyhtiöltä.
ap
2 kertaa olen tilannut tänä vuonna, viime viikolla viimeksi tuli paketti. Hyvin on toiminut kuten ennenkin.
Tilaan usein Zalandolta. Kaikki menee just eikä melkein. Joskus olen palauttanut tuotteen. Ei ongelmaa. Asiakaspalvelu on ystävällistä. Paras nettivaatekauppa.
Ei Zalando lähetä enää mitään pakkauslistoja paketin mukana. Pelkät tilatut tuotteet ja that's it.
Vierailija kirjoitti:
Ei Zalando lähetä enää mitään pakkauslistoja paketin mukana. Pelkät tilatut tuotteet ja that's it.
Tilasin viime kuussa ja paketissa oli kyllä pakkauslista. Kaikki sujui hyvin, minulla ei ollut kiire saada pakettia joten reilun viikon toimitusaika ei haitannut. Palautin yhden tuotteen ja sekin meni ongelmitta.
Olen ollut asiakas yli 10 vuotta, tilannut aina laskulla ja maksanut laskun aina vasta kun mahdolliset palautukset on hoidettu. Ei valittamista.
Zalandon kanssa ei ole ennen ollu ongelmia, mutta tällä hetkellä odotan pakettia, jota ei ole vielä lähetettykään. Viikko tilauksesta. Ajattelin eka, että syy Black Friday -ruuhkassa, mutta ei taida ollakaan 🤷
Tilaan oikeastaan jatkuvasti zalandolta, ainoastaan nyt black fridayn tienoilla on ollut pitkät toimitukset. Muuten sujunut kaikki hyvin. Ainut miinus se että asiakaspalvelun yhteystietoja on mahdoton löytää. Joskus kun on tarvinut ottaa sinne yhteyttä, niin se ei ole kovin helppoa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei enää kannata. Jos Zalando tekee virheen eikä hyvitä niin laskulla maksetusta et saa mistään hyvitystä. Jos maksat pankkikortilla, saat pankista kuitenkin hyvityksen, jos Zalando esim kieltäytyy noudattamasta kuluttajariitalautakunnan päätöstä, jos vain olet riittävän aikaisin liikkeellä hyvitystä pyytäessä. Nuo arvostelut, mitä alussa mainitsin, niin suurin osa oli ostan
Enpä ole huomannut mitään muutoksia laskulla maksamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei enää kannata. Jos Zalando tekee virheen eikä hyvitä niin laskulla maksetusta et saa mistään hyvitystä. Jos maksat pankkikortilla, saat pankista kuitenkin hyvityksen, jos Zalando esim kieltäytyy noudattamasta kuluttajariitalautakunnan päätöstä, jos vain olet riittävän aikaisEi ole mitään palautettavia rahoja kun maksat laskulla ne tuotteet jotka pidät.
Vierailija kirjoitti:
Zalandon kanssa ei ole ennen ollu ongelmia, mutta tällä hetkellä odotan pakettia, jota ei ole vielä lähetettykään. Viikko tilauksesta. Ajattelin eka, että syy Black Friday -ruuhkassa, mutta ei taida ollakaan 🤷
Minä tein tilauksen sunnuntaina ja paketti tuli tänään lähiautomaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin viime kuussa ja paketissa oli kyllä pakkauslista. Kaikki sujui hyvin, minulla ei ollut kiire saada pakettia joten reilun viikon toimitusaika ei haitannut. Palautin yhden tuotteen ja sekin meni ongelmitta.
Olen ollut asiakas yli 10 vuotta, tilannut aina laskulla ja maksanut laskun aina vasta kun mahdolliset palautukset on hoidettu. Ei valittamista.
En tiedä riippuuko maksutavasta, jos laskulla maksaa niin tuleeko sitten silloin pakkauslistakin. Itse maksan aina PayPalilla ja pakkauslistaa ei ole tullut aikoihin, viimeiset tilaukset tuoi tällä viikolla ja ei pakkauslistoja eikä myöskään palautustarroja. Uudet systeemit palautuksissa.
Mitä jos ap lopettaisi valheiden levittelyn ihan toimivasta verkkokaupasta