Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ruoka-aika sattuu olemaan samaan aikaan kun lapsen kaveri on teillä kylässä, pyydetäänkö teillä kaverikin syömään?

Vierailija
01.12.2025 |

Tai miten lapsuudenkodeissa on ollut? Onko ruoat tarjottu myös lapsen kavereille?

aihe sai keskustelua aikaan kun juttelimme ystävien  kanssa ja yllättävän moni muistaa lapsuudesta olleensa kaverilla leikkimässä ja ruoan ajaksi on jäänyt odottelemaan kaverin huoneeseen kun kaveri on pyydetty syömään. Muutama sanoi että heidät taas totta kai kutsuttiin myös syömään. 

Kommentit (422)

Vierailija
221/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli pidät muuta perhettä nälässä, koska sinä olet saanut päähäsi, että voit päättää muiden puolesta, mikä määrä ruokaa heille riittää. Tajuatko kuiinka sairasta tuollainen on"

Luuletko, että jääkaappi ja muut ruokakaapit ovat lukossa? Tajuuksä, että jengi osaa ottaa jääkaapista ja ruokakaapista lisää syötävää. 

En luule. Kyllä tajuan. Mutta tajuatko sinä, että ihminen, joka määrittelee toisten puolesta heidän annoskokonsa, ei todennäköisesti päästä muita kaapille, koska hänen mielestään se hänen määrittämänsä annos riittää?

No hulluhan sä olet

Voin olla, mutta ainakaan en pidä lapsiani nälässä säännöstelemällä ruokien määrää. Jokainen saa syödä ihan niin monta pihviä ja perunaa kuin haluaa. Ei lopu ruoka kesken meillä. 

Vierailija
222/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas kummallista meininkiä joissain perheissä. Samalla täytyy olla ylpeä omasta lapsesta, meillä oli just ilta kun oli tilattu hampurilaiset ja paikalle pelmahti lapsi kaverinsa kanssa. Ei siinä ollut kahta sanaa, lapsi oma-aloitteisesti puolitti burgerinsa ja mä annoin heille omat ranskalaiseni. Kaikilla maha täys ja kiva ruokahetki kuulla esiteinien kuulumisia ennen kuin katosivat omiin juttuihinsa.

Ylpeä siitä, että lapsellesi jäi nälkä, koska sinä et osaa asettaa rajoja?

Et vissiin osaa lukea sen paremmin kuin laskea ruokamääriä, onko nälkäkiukku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kummallista meininkiä joissain perheissä. Samalla täytyy olla ylpeä omasta lapsesta, meillä oli just ilta kun oli tilattu hampurilaiset ja paikalle pelmahti lapsi kaverinsa kanssa. Ei siinä ollut kahta sanaa, lapsi oma-aloitteisesti puolitti burgerinsa ja mä annoin heille omat ranskalaiseni. Kaikilla maha täys ja kiva ruokahetki kuulla esiteinien kuulumisia ennen kuin katosivat omiin juttuihinsa.

Ihana lapsi, joka osaa jakaa omastaan Kiitos sinulle, onnistunut kasvattaja.

Vierailija
224/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli pidät muuta perhettä nälässä, koska sinä olet saanut päähäsi, että voit päättää muiden puolesta, mikä määrä ruokaa heille riittää. Tajuatko kuiinka sairasta tuollainen on"

Luuletko, että jääkaappi ja muut ruokakaapit ovat lukossa? Tajuuksä, että jengi osaa ottaa jääkaapista ja ruokakaapista lisää syötävää. 

En luule. Kyllä tajuan. Mutta tajuatko sinä, että ihminen, joka määrittelee toisten puolesta heidän annoskokonsa, ei todennäköisesti päästä muita kaapille, koska hänen mielestään se hänen määrittämänsä annos riittää?

Rauhoitu nyt pälli. Onko sulla jotain traumoja ruoasta? 

Miksi raivoat siitä, että meillä ei säännöstellä ruokaa? Oletko joku anorektikko? 

Vierailija
225/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin osasin lukea, että lapsesi piti puolittaa oma hampurilaisensa, koska äiti ei ymmärtänyt tarjota kaverille muuta kuin lapsen ateriasta osan. 

Vierailija
226/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudessa kaveri odotti mun huoneessa kun syötiin. Nyt en oman lapsen kavereita kehtaisi samalla tavalla jättää yksin ilman ruokaa.

Mun lapsuuden kaverilla mut kutsuttiin siihen ruokapöytään, mutta mulle ei annettu mitään eli katselin sitten siinä vieressä kun muut söivät. Äärimmäisen noloa mielestäni tuommoinen ja meidän perheessä on ainakin niin, että jos on vieraita lapsia tai aikuisia niin tottakai he syövät kanssamme. Jos ruokaa ei halua tarjota niin silloin on yksinkertaisesti parasta olla kutsumatta ketään ruoka-aikaan.

Vierailija
227/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana lapsi, kun opetetaan pienestä saakka alistumaan muiden tahtoon ja antamaan vaikka paita päältä. Tosi hyvä pohja elämälle tuollainen rajattomuus. 

Vierailija
228/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta lapsuudestani muistan että kun olin kaverin luona ja kaveri huudettiin syömään jäin hänen huoneeseensa odottelemaan, mikä mielestäni oli aika ikävää koska mullakin oli kuitenkin nälkä. Silloin taas jos oltiin ruoka-aikaan meillä vanhempani aina kysyivät kaveriltani haluaako hänkin ruokaa. 

Sä et coi tietää, mikä sun kaverin vanhempien taloudellinen tilanne oli. Kun olit hyvätuloisesta perheestä kotoisin, olisit voi ut nälköisenä syödä myös kotona sen sijaan, että olit nälköisenä vieraassa perheessä

Vierailija
229/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo uhri hyväksikäyttäjälle, kun on opetettu, että ei saa vaati itselle, vaan pitää aina antaa omastaan. 

Vierailija
230/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hulluhan sä olet

Voin olla, mutta ainakaan en pidä lapsiani nälässä säännöstelemällä ruokien määrää. Jokainen saa

Ihan sekobollasäännöt sulla. Ei leipää lapsille-pöpi

Vierailija
231/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin osasin lukea, että lapsesi piti puolittaa oma hampurilaisensa, koska äiti ei ymmärtänyt tarjota kaverille muuta kuin lapsen ateriasta osan. 

Kyllä sä tyrit jo ihan ekassa lauseessa, lapseni ei ole huonokäytöksinen ja omahyväinen omaan napaansa tuijottaja, vaan vapaaehtoisesti jakaa omastaan. Ja siitä olen ylpeä.

Vierailija
232/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta lapsuudestani muistan että kun olin kaverin luona ja kaveri huudettiin syömään jäin hänen huoneeseensa odottelemaan, mikä mielestäni oli aika ikävää koska mullakin oli kuitenkin nälkä. Silloin taas jos oltiin ruoka-aikaan meillä vanhempani aina kysyivät kaveriltani haluaako hänkin ruokaa. 

Voin sanoa, että elin itse yksihuoltajaperheessä, jolla myös velkaa erinäisitä sairaalakuluista ei meillä olisi ollut varaa ruokkia vierasta kun hädin tuskin riitti omiinkaan menoihin. 

Vierailija
233/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai syömään. Pistättekö muutkin vieraanne eri huoneeseen siksi aikaa kun muut syötte?

Jos joku kaverini tai miehen kaveri sattuu pistäytymään ruoka-aikaan, he odottavat olkkarissa että on syöty ja juodaan sitten yhdessä kahvit. Lasten kaverit odottavat lasten huoneissa tai olkkarissa tai lähtevät omiin koteihinsa syömään. Ainoastaan jos kaverin vanhemman kanssa on sovittu etukäteen että tarjotaan ruoka, niin sitten kaverikin tulee syömään.

Onpa tylyä. 

Vierailija
234/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa kodissa olet kasvanut, kun sinun mielestäsi on "sekobolloa" antaa lapsille riittävä määrä ruokaa? 

Vierailija
235/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana lapsi, kun opetetaan pienestä saakka alistumaan muiden tahtoon ja antamaan vaikka paita päältä. Tosi hyvä pohja elämälle tuollainen rajattomuus. 

Sut on näköjään ainakin hakattu kotona melkoiseksi kusipääksi, olen pahoillani että vanhempasi eivät osanneet rakastaa sinua.

Vierailija
236/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin osasin lukea, että lapsesi piti puolittaa oma hampurilaisensa, koska äiti ei ymmärtänyt tarjota kaverille muuta kuin l

Opettelepa lukemaan. Motteet kohdistuivat siihen, että jätit lapsesi nälkäiseksi, ei siihen, että lapsi antoi omastaan. Normaaliälyinen vanhempi olisi antanut kaverille jotain muuta syötävää, jotta lapsen ei olisi tarvinut jäädä nälkaiseksi jaetun burgerin jäljiltä. 

Vierailija
237/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täälä kermaperselijöitä kertomassa ainakin oma lapsuus 80-90-luvulla olis sitä, että vaikka molemmat vanhemmat kävivät töissä, rahaa ei ollut juuri mihinkään

Vierailija
238/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sut on näköjään ainakin hakattu kotona melkoiseksi kusipääksi, olen pahoillani että vanhempasi eivät os

Millaisessa kodissa kasvaa ihmisiä, joiden mielestä on k'sipäistä antaa lapsille ruokaa niin paljon, ettei tarvitse ruveta puolittamaan burgereita? 

Vierailija
239/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa kodissa olet kasvanut, kun sinun mielestäsi on "sekobolloa" antaa lapsille riittävä määrä ruokaa? 

Hulluhan sä oot ja luulotautinen

Missä laitoksessa sä asut?

Vierailija
240/422 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on näköjään ainakin hakattu kotona melkoiseksi kusipääksi, olen pahoillani että vanhempasi eivät osanneet rakastaa sinua.

Muista antaa huomenna koulussa vaatteetkin päältäsi. Olisihan se kusipästä pitää ne itsellään, kun jollain kaverilla voi olal kylmä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan