Jos ruoka-aika sattuu olemaan samaan aikaan kun lapsen kaveri on teillä kylässä, pyydetäänkö teillä kaverikin syömään?
Tai miten lapsuudenkodeissa on ollut? Onko ruoat tarjottu myös lapsen kavereille?
aihe sai keskustelua aikaan kun juttelimme ystävien kanssa ja yllättävän moni muistaa lapsuudesta olleensa kaverilla leikkimässä ja ruoan ajaksi on jäänyt odottelemaan kaverin huoneeseen kun kaveri on pyydetty syömään. Muutama sanoi että heidät taas totta kai kutsuttiin myös syömään.
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa kaveri odotti mun huoneessa kun syötiin. Nyt en oman lapsen kavereita kehtaisi samalla tavalla jättää yksin ilman ruokaa.
Mää lähetin kotia pyytämään luvan että saa syödä meillä, tai sitten soitin itte heidän vanhemmille...mää oon monet lettukestit torpassani pitänyt enkä koskaan oo jättänyt yhtään kyläläistä ilman, enkä jätä! Se rakentaa pienille ihmis taimille yhteisöllisyyttä sekä kaveruutta ku syödään yhdessä niin omat ku muittenkin mukulat. T: Turun paappa 62-v.
Kiva syödä itse joka päivä leipää. Noin se ainakin meillä menisi kun lapsilla on usein kavereita on joka päivä.