Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa sellainen kuolema, jossa vainaja tuhkataan ja sirotellaan veteen?

Vierailija
01.12.2025 |

Siis ilman hautajaisia, ilmoituksia tms.

Kommentit (207)

Vierailija
201/207 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska sattuma; pohdin tätä tänään.

Meinasin käydä kävelyllä, poiketa hautaustoimistossa tekemässä ennakkosopimuksen, hautajaisjärjestelyt. Ei kirkolliset. Mut vaan arkkuun ja tuhkaksi. Siis ne loput mitä jää, kun elimet luovutettu ja opiskelukäyttöön luovutettu ruumis. Mikäli kelpaa. Mikä lie se kuolemisen syy sitten on. Tuhkat sirotellaan mereen. Tää kaikki testamenttiin ja hoitotahtoon. Hautaustoimisto hoitaa koko homman. Läheisiä ei kutsuta "väkisin". 

Joo, nythän tämä suunnitelma tuli valmiiksi. Helppoa. Kuolinsiivous on jo aikalailla valmis. Jotenkin helppoa tosiaan nauttia elämästä ilman surua ja velvoitteita. Kukin eläköön omanlaisensa elämän. 

Meinasit? Se on vasta puoli voittoa.

Mut hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty. Toteutus. Ja kirjallisena, päivitetään hoitotahtoon niin se on jo hyvä alku. 

Hoitotahto koskee vain vielä elossa olevaa ihmistä, hautaustestamentti sitten taas vainajaa. Hoitohenkilökunta ei tee yhtään mitään hautaustestamentilla.

Vierailija
202/207 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmalla hautaan taitaa päästä jos testamenttaa ruumiinsa lääketieteelle. Testamentti  kai tehdään suoraan yliopistolle, testamentiin tarvitaan pari todistajaa ja käytännön ohjeita löytyy varmaan netistä. Harkinnassa on tämä vaihtoehto itselläkin koska olisin tyytyväinen jos minusta tai pikemminkin ruumistani olisi hyötyä vielä kuolemani jälkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/207 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut joitakin tarjouksia. Ruumis valmisteluineen tuhkan luovutukseen 450-550 e.

Vierailija
204/207 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostanut aurinkokuivatun ruukun uurnaksi. Hautaustoimisto sanoi ettei käy. Pitää olla maatuvaa materiaalia. Sanoin ettei saviruukku ole. Sanoin että aurinkokuivattu ruukku on.

No, piti tehdä paperimassauurna.

Hautasin ruukun pihalle toukokuussa. Elokuussa kaivoin ylös. Jälki oli maassa mutta ruukku on sulanut. Polttamaton ruukku ei kestä kosteutta.

Vierailija
205/207 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ostanut aurinkokuivatun ruukun uurnaksi. Hautaustoimisto sanoi ettei käy. Pitää olla maatuvaa materiaalia. Sanoin ettei saviruukku ole. Sanoin että aurinkokuivattu ruukku on.

No, piti tehdä paperimassauurna.

Hautasin ruukun pihalle toukokuussa. Elokuussa kaivoin ylös. Jälki oli maassa mutta ruukku on sulanut. Polttamaton ruukku ei kestä kosteutta.

Hautaustoimistot valehtelevat. Minulle väittivät että kolumbaariossa pitää olla maatumaton uurna ja myivät kalleimman mahdollisen. Myöhemmin tarkistin Helsingin seurakuntayhtymän hautauspalvelusta, ja sieltä sanottiin että maatuvakin uurna olisi käynyt. Huoh.

Vierailija
206/207 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako KELA tai sosku sen, kun on varaton?

Kyllä.  Ja tiedoksi verottajaa ja velkojia varten Perillisten pitää muistaa julistaa kuolinpesä varattomaksi, jos sinulla on velkoja.

Vierailija
207/207 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaa vainajan itse ja säilöö tuhkat johonkin purkkiin mikä kaapista löytyy niin ei maksa paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi