Etkö todellakaan usko Raamattuun? Mitä mieltä tästä - vain pieni osa laajasta ohjelmasarjasta.
Etkö todellakaan usko Raamattuun? Mitä mieltä tästä - vain pieni osa laajasta ohjelmasarjasta.
https://www.tv7.fi/arkki/raamattu-on-ihmeellinen/raamatun-yksittaiset-k…
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut tuosta sarjasta muutaman jakson, samoin kuin erinäisiä jehovien videoita. Ei tuo anna mitään varsinaisia konkreettisia todisteita että uskonto on tosijuttua, mikä olisikin outoa, kun uskonto on uskon asia niille jotka eivät voi hyväksyä maailmaa sellaisena kuin se on ilman mitään taivaallista esimiestä päättämässä kaikesta. Kaikki todisteet viittaavat maailman syntyneen ja kehittyneen ilman kenenkään tyypin ohjausta. Se että kaikkialla ihmiset ovat kaivanneet asioille selitystä ilman tieteellistä tietoa on taas johtanut kaikenlaisten jumalolentojen ja hirviöiden ynnä muiden otusten keksimiseen.
Alkuräjähdys, tai mikä sen aiheutti, tai mikä nyt todellisuudessa onkaan maailmankaikkeuden alku, ei ole todistettu. Siinä on vaikea tiedemiestenkään kiistää jonkunasteista jumalallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa jeesus homosteli poikaporukkansa kesken?
Ei kertaakaan, koska Jeesus eli synnittömään elämän.
Eihän homous ole syntiä. Nykyajan papitkin on samaa mieltä.
Niin, papit. Taitaa olla oma lehmä ojassa.
Ihan vain tiedoksi, että en usko Raamattuun pätkän vertaa, mutta minulla on ollut elämäni aikana vain yksi mies, aviomieheni. Katsos joittenkin moraali ja omatunto ei tarvitse toimiakseen jotain pölyistä ja naisvihaa täynnä olevaa kirjoituskokoelmaa.
Kiva kuulla, mutta jos et etsi Jumalan valtakuntaa, et sinne pääse.
Raamatusta:
Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan. 33Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Raamatusta:
20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lehmää ojaan katsominen ;)
"Sovitaanko sitten, että et, mieluummin ei kukaan, koskaan viittaa mihinkään VT- kohtaan perusteluksi mihinkään asiaan? Ai ei vai? Koska sun mielestä VT: n luomiskertomus on totta jne? Eli itse päätät, mikä osa on totta ja voimassa ja mikä ei. Tätä on uskovaisen " logiikka", jota rusinatpullasta- taktiikaksi myös kutsutaan. "
Mikä tämä ongelma on? Raamatussa kerrotaan kansan vaelluksesta ja tavoista, yhteiskunnan laeista 5000v. sitten. Nykyjuutalaisetkaan ei enää toteuta niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehmä on Pyhä, oli se sitten oma ja ojassa tai ei.
"Uskon" toki niihin kohtiin mitä pidän uskottavina tai "opettavaisina". Aloituksessa esitelty kertomus ei juuri, ainakaan itselleni, osu kumpaankaan kategoriaan.
Harvaan kirjaan voi suoriltaan uskoa, mutta ei varsinkaan fantasiakirjallisuuteen saati sitten 1500 vuotta sitten koostettuun tarinakokoelmaan, mikä on 80%:sti lainattu vanhemmista tarinoista ja uskomuksista (esim Gilgamesh).
Insinöörin fysiikka 1-2 (Hautala & Peltonen) on yksi hyvä esimerkki kirjasta jonka sisältöön voi uskoa liki 100%:sti.
Vierailija kirjoitti:
Huomauttaisin, että mitään Raamatun tapahtumia ei ole dokumentoitu. Vanhimmatkin tekstit on kirjoitettu n 60- 70 v kerrottujen tapahtumien jälkeen.
Pietari oli Jeesuksen opetuslapsi, hän kirjoitti 2 omaa kirjettä UT.
Vierailija kirjoitti:
Harvaan kirjaan voi suoriltaan uskoa, mutta ei varsinkaan fantasiakirjallisuuteen saati sitten 1500 vuotta sitten koostettuun tarinakokoelmaan, mikä on 80%:sti lainattu vanhemmista tarinoista ja uskomuksista (esim Gilgamesh).
Insinöörin fysiikka 1-2 (Hautala & Peltonen) on yksi hyvä esimerkki kirjasta jonka sisältöön voi uskoa liki 100%:sti.
Valitsetko yleensä uskomuksesi sillä perusteella, että voiko ne uskoa helposti?
Jumalallinen logiikka: Kylläpäs pännii nuo ihmiset, kun eivät elä, kuten käsketään. En takuulla anna niille anteeksi, jos eivät tee jotakin minulle mieleistä. Mikähän olisi tarpeeksi nastaa? Hei, nyt hokasin! Tappakaa minun poika oikein julmalla tavalla, niin ollaan sujut, jos sitten jatkossa uskotte, että tapoitte hänet siksi, että minä leppyisin. Muuten kidutan teitä ikuisesti.
Ja uskovaisten kuoro: Kiitos ja ylistys, olet hyvä ja rakastava!
Kysy vain raamattu-uskovilta papeilta mikä on syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Jumalallinen logiikka: Kylläpäs pännii nuo ihmiset, kun eivät elä, kuten käsketään. En takuulla anna niille anteeksi, jos eivät tee jotakin minulle mieleistä. Mikähän olisi tarpeeksi nastaa? Hei, nyt hokasin! Tappakaa minun poika oikein julmalla tavalla, niin ollaan sujut, jos sitten jatkossa uskotte, että tapoitte hänet siksi, että minä leppyisin. Muuten kidutan teitä ikuisesti.
Ja uskovaisten kuoro: Kiitos ja ylistys, olet hyvä ja rakastava!
Mitä mieltä olet siitä että Jumala laittoi Poikansa kannettavaksi ihmisen ansaitseman rangaistuksen.
Jos joku ei maksa ihmisen puolesta hintaa ei voi päästä taivaaseen?
Tämänkin kanssa on vähän niin ja näin. Annettiin kyllä uskoa että olisi kuollut ja valekuolluthan on helppo herätellä henkiin.