Sinkkuna joulut ja uudet vuodet oli parempia
Parisuhteessa rasittaa jouluaatto käyttää siihen että käydään miehen sukua ympäri ja uudet vuodet mies on tottunut viettämään aina tutullaan ja joka vuosi pitäisi siellä olla
Haluaisin olla kotona jouluna ja uudet vuodet voisin joskus haluta viettää oman sukuni seurassa
Miten olette päässeet sopuun näistä? Tuntuu että mies ottaa itteensä jos edes vihjaan haluavani jotain muuta
Kommentit (60)
Parisuhteessa voi ihan hyvin olla itse kotona, vaikka puoliso juoksisi sukulaisissa. Elämä on valintoja.
Minä en lähde mihinkään mieheni sukulaisiin. 500 km ajokin jo on liian pitkä. Vietän jouluni kotona ja käyn siskoni luona syömässä ja samoin mies viettää joulua kotona. Me mennään jouluaamuna pyöräilemään ja onkimaan siikaa meren rannalle. Siellä pari tuntia ja sitten kotiin syömään.
Otin puolisoksi aikuisen miehen, joka osaa ajatella muutakin kuin omaa napaa. Olemme joka toinen vuosi hänen tavallaan ja joka toinen vuosi minun tavallani. Ainakin meidän suvuissa ja tuttavapiireissä tämä on hyvin tyypillinen tapa ratkaista asia.
Kumpikaan meistä ei oikein välitä vanhemmistaan, joten aattona ollaan yhdessä molempien vanhemmilla se pakollinen tunti ja loppuaika ihan vain kahdestaan tai ystävien kanssa. Joku sukujoulu olisi pahin painajainen.
Kyllä AIKUINEN ihminen saa tehdä niin kuin haluaa.
Silloin kun miehen vanhemmat vielä elivät, meillä oli vuorovuosikäyntäntö. Nykyisin olemme enimmäkseen minun vanhempieni luiona. Mies itse haluaa sinne. Vaihtoehto olisi olla myös kahdestaan kotona.
Oi että. Itse valitsin puolison niin,et suku asuu 1000 kilsan päässä ja eipä käydä jouluna heillä, eikä käydä mun suvun luona. Muutenkaan kun työpaikallani ei saa jouluna lomaa. Mut ettekö osaa keskustella,että vaikka joka toinen vuosi vaihdatte kyläpaikkaa tai jos joulu toisen luona,niin vuodenvaihde toisten luona? Tykkäät olla tossun alla? Tai sitten vedät kunnon kännit niin jaksat. Sammut ja kaadat kuusen,niin ei sua enää sinne haluta ja sit meet yksin oman sukusi luo seuraavana vuonna. Emmätiä.
Melkoisen kusipään olet puolisoksi valinnut. Onnea vaan kynnysmattona elämiseen!
Joulu on mukava viettää yksin leffojen ja herkkujen parissa. Uutena vuotena sitten keskustaan ryyppäämään skumppaa.
Niin siis joulut ja uudet vuodet olivat parempia sinkkuna kuin huonossa parisuhteessa? No, tämä nyt on sanomattakin selvää.
Miehet + joulu =mahdoton yhtälö.
Siitä tehdään vaikeaa hinnalla millä hyvänsä. Enkä ymmärrä miksi!
Vierailija kirjoitti:
Äläpä yleistä oman miehesi perusteella. Suurin osa miehistä suhtautuu jouluun "ihan sama" asenteella.
Me ratkaistiin asia niin, että joka vuosi viikko ennen joulua lähdetään ulkomaille ja tullaan takaisin loppiaiseksi. Tänä vuonna kohteena Malediivit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä yleistä oman miehesi perusteella. Suurin osa miehistä suhtautuu jouluun "ihan sama" asenteella.
Se on nähty niin monissa miehissä. Ja vaikka se olisi ihan sama, se on silti ongelma. Ihan sama -mies voi vaikka kieltää tai pilata muiden joulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän se onkin se vaikea osuus, kun miehelle on kaikki "ihan sama" kuin teini-ikäisellä, jota ei kiinnosta mikään. Ja silti jos tällaiselle ihan sama-miehelle ei olekaan mitään naisen järjestämää joulua näkyvissä, alkaa itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nähty niin monissa miehissä. Ja vaikka se olisi ihan sama, se on silti ongelma. Ihan sama -mies voi vaikka kieltää tai pilata muiden joulun.
No ei todellaakaan voi :D Kuinka lapanen sä olet, jos tuollaiseen suostut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän se onkin se vaikea osuus, kun miehelle on kaikki "ihan sama" kuin teini-ikäisellä, jota ei kiinnosta mikään. Ja silti jos tällaiselle ihan sama-miehelle ei olekaan mitään naisen järjestämää joulua näkyvissä, alkaa itku.
Mikä teitä naisia oikein vaikaa, kun otatte ihan vapaaehtoisesti tuollaisia vauvoja puolisoiksenne? Pelottaako sinkkuus niin paljon, että pitää ottaa ihan kuka vain kuka sattuu huolimaan? Itse en ikinä suostuisi tuollaiseen äiti-lapsi-suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valinttoja. Sinä olet ihan itse valinnut sen miesvauvan puolisoksesi. Turha siitä täällä on itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valinttoja. Sinä olet ihan itse valinnut sen miesvauvan puolisoksesi. Turha siitä täällä on itkeä.
Niin olenkin itse valinnut. Vastasin tuolle, joka luuli, että se on positiivinen asia että suurimmalle osalle miehistä on joulu ihan sama. Tämä on keskustelupalsta missä keskustallaan, ja jos haluat lukea vain positiivisia asioita ihmisten parisuhteista, niin jos vaikka menisit ketjuun, joka ei käsittele naisen pettymystä mieheensä jouluisin. Vastaukset saattaisivat olla sellaisessa ketjussa miellyttävämpiä.
Parisuhteessa: Molempien vanhemmat kuolleet. Lapsi tulee yksin (ei seurustele) käymään, ellei ole töissä.