Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaista työtä pystyy tekemään ihminen, joka ei kykene fyysiseen työhön eikä pysty katsomaan näyttöä pitkiä aikoja?

Vierailija
01.12.2025 |

Olen kuulemma täysin työkykyinen ja nyt pitäisi yrittää löytää sopiva työpaikka.

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärän kyllä ap:a. Moninivelrikko minulla, sormet, olkapäät, polvet, lonkat ja ranteet. Olen  fyysisessä työssä ollut pitkään. Ajattelin että voisin kenties kouluttautua palkanlaskijaksi tms. 

Vierailija
122/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan mua roikotetaan työvoimapalvelujen listoilla. Työnhakuvelvoitetta mulla ei sentään ole, mutta tuntuu resurssien hukkaamiselta se, että mulle laaditaan työllistymissuunnitelmia ja käydään keskusteluja.

Ap

Kaikki, jotka saavat hylyn työkyvyttömyyseläkkeestä tai kuntoutustuesta saavat työttömyysetuutta, koska  ilman tuloja ei voi olla. Työvelvoitetta heillä ei ole. Siksi meillä näkyy 500 000 työttömyysetuuden saajaa vaikka työttömiä on 350 000

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi esim. terapeutti. Siinä ei tarvita fyysisiä kykyjä, vaan henkisiä. puhetaito lienee tallella. 

Tämä on aika hyvä idea! Puheterapeutti tms. voisi sopiakin. Opiskeluun vaan pitäisi hankkia jostain rahoitus.

Ap

Koska sinulla ei ole työvelvoitetta, voit opiskella työttömyysetuudella. Et ole työtön työnhakija.

Vierailija
124/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuloa olen yrittänyt kertoa ratkaisuksi. Maalmalla näkee aina kodittomia, niin ratkaisuksi olen yrittänyt kertoa perustulosta. Jostain syystä ei tajuta perustulon mahtavuutta.

Perustulo on epäreili. Meillä on käytössä perusosa, joka lasketaan nettotulot miinus menot jää 595€/kk ja 300-400€/kk lapselle vuokran, vastikkeen, sähkön, kotivakuutuksen, lääkkeiden, julkisen terveydenhuollon, ulosoton jne jälkeen puhtaana käteen.

Jos perustulo olisi 1000€/kk kaikille suomalaisille, köyhät eivät mitenkään pystyisi maksamaan menojaan ja rikkaat rikastuisivat.

Järjetöntä!  Saako sossupummit tosiaan noin paljon rahaa? Pienipalkkaisena duunariäitinä sain paljon vähemmän. Käteen ei jäänyt juuri mitään pakollisten menojen jälkeen.

Vierailija
125/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi esim. terapeutti. Siinä ei tarvita fyysisiä kykyjä, vaan henkisiä. puhetaito lienee tallella. 

Tämä on aika hyvä idea! Puheterapeutti tms. voisi sopiakin. Opiskeluun vaan pitäisi hankkia jostain rahoitus.

Ap

Koska sinulla ei ole työvelvoitetta, voit opiskella työttömyysetuudella. Et ole työtön työnhakija.

Miten työttömällä edes voisi olla työvelvoite? Eihän hänellä ole työpaikkaa, jossa tehdä töitä. Sekoitatkohan nyt asioita?

Vierailija
126/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten työttömällä edes voisi olla työvelvoite? Eihän hänellä ole työpaikkaa, jossa tehdä töitä. Sekoitatkohan nyt asioita?

Tarkoitin, että kiska hän on osittain työkyvytön, hänellä ei ole työnhakuvelvoitetta. Ei kyllä myöskään työvelvoitetta :)

Vierailija
127/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tarkoitin, että kiska hän on osittain työkyvytön, hänellä ei ole työnhakuvelvoitetta. Ei kyllä myöskään työvelvoitetta :)

Eipä tuo siltikään tarkoita automaattista lupaa opiskella päivärahalla omaehtoisesti.

Vierailija
128/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuloa olen yrittänyt kertoa ratkaisuksi. Maalmalla näkee aina kodittomia, niin ratkaisuksi olen yrittänyt kertoa perustulosta. Jostain syystä ei tajuta perustulon mahtavuutta.

Perustulo on epäreili. Meillä on käytössä perusosa, joka lasketaan nettotulot miinus menot jää 595€/kk ja 300-400€/kk lapselle vuokran, vastikkeen, sähkön, kotivakuutuksen, lääkkeiden, julkisen terveydenhuollon, ulosoton jne jälkeen puhtaana käteen.

Jos perustulo olisi 1000€/kk kaikille suomalaisille, köyhät eivät mitenkään pystyisi maksamaan menojaan ja rikkaat rikastuisivat.

Järjetöntä!  Saako sossupummit tosiaan noin paljon rahaa? Pienipalkkaisena duunariäitinä sain paljon vähemmän. Käteen ei jäänyt juuri mitään pakollisten menojen jälkeen.

Kyllä saa. Ja monet pienipalkkaiset, kuten sinä, sitä saavat jos hakevat ja tulot jäävät alle tuon ja vuokra/vastike alittaa Helsingissä 715€/kk yhden hengen taloudessa.

Vierailija
129/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku myyntityö esim. puhelinmyynti, asiakaspalvelu puhelimitse, kirjanpito, vakuutusten myynti. Lakineuvonta.

Myös joku kädentaitoja vaativa työ voisi sopia, esim. ompelutyö.

Puhelinmyynnissä, asiakaspalvelussa puhelimitse, kirjanpidossa, vakuutusten myynnissä, näissä kaikissa pitää olla tietokoneella, sillä siellä on skripti läpikäytäville asioille, ja sinne kirjataan keskustelujen tulokset. Lakineuvonta vaatii oikeusopintoja.

Vierailija
130/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala Kelan pääjohtajaksi. Paikka on pian haettavana.

Vierailija
131/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala Kelan pääjohtajaksi. Paikka on pian haettavana.

Hyvä idea.

Vierailija
132/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele työeläkeyhtiön tai kelan kuntoutustuella. Tarkoitettu uuden ammatin opiskeluun, kun terveys aiheuttaa ongelmia työn tekoon. Terkuin sosionomi, joka ei voi kovin liikkuvaa/raskasta työtä tehdä

Vierailija
133/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin kateellinen Linkolalle kun hän vain lausui muutaman nasevan kommentin ja pakeni vain luodolle.

Vierailija
134/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuommoista turhaketta ainakaan pidä verorahoilla elättää. kuolkoon nälkään.

Vierailija
135/146 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala myymään pillua. Makaat vaan haarat levällään. 

Vierailija
136/146 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele työeläkeyhtiön tai kelan kuntoutustuella. Tarkoitettu uuden ammatin opiskeluun, kun terveys aiheuttaa ongelmia työn tekoon. Terkuin sosionomi, joka ei voi kovin liikkuvaa/raskasta työtä tehdä

Kuntoutustukihakemus hylättiin.

Ap

Vierailija
137/146 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ap? 

Vierailija
138/146 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ap? 

40.

Ap

Vierailija
139/146 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen ohjaajana päihdekuntoutujille tarkoitetussa päivätoiminnassa. Sosionomi tutkintona.

Vierailija
140/146 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askarteluohjaaja, virikeohjaaja. Heitä työskentekee esim. vanhuspuolella. Ei näytön tuijottelua eikä työ ole fyysisesti raskasta.

Oppilaanohjaaja, esim. keakiasteen oppilaitokseen.

Diakoniatyöntekijä.

Terapiatyöt, henkisen puolen valmentajat ja "koutsit" esim adhd-valmentajat tai vireysvalmentajat.

Ravitsemusterapeutti.

- Tsemppiä paljon, toivottavasti löydät sopivan työn!