Voiko työkkärissä sanoa suoraan, ettei pysty ottamaan vastaan työtä joka alkaa 6.00-7,00?
Aloin nyt vasta miettiä tuota, ja en saa koskaan unta kuin joskus kahdentoista jälkeen ja tarvitsen ainakin 8 tunnin yöunet että tunnen oloni virkeäksi. Olen myös kärsinyt aikaisemmin uniongelmista ja en halua ajautua niihin uudelleen,
Kommentit (71)
Näistä sankareista onkin ollut lehdissä juttua.Töihin ei kuulemma voida mennä kun se haittaisi vapaa-aikaa.Melkein luulin näitä ihan vitsiksi.
Missäpäin työkkäri oikein tarjoaa työpaikkoja? Eihän sieltä ole tullut enää vuosiin edes kehotuksia hakea jotain tiettyä avointa paikkaa.
Yleisesti, ei kannata sanoa mitään ton tyyppistä työkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei todellakaan saisi 6.00 alkavaan työhön. koska tuohon kuuluisi vielä bussimatkat eli pitäisi herää joskus 4.00
Silti monet nousee neljältä aamulla ehtiäkseen kuudeksi töihin. Eihän se kivaa ole enkä lähtisi väittämään että siihen tottuu. Toiset vaan tekevät mitä täytyy jotta ei tarvitse olla tukien varassa. Päättävät siis elättää itsensä työllään vaikka se tarkoittaa omasta mukavuudesta tinkimistä. Kokemuksesta puhun.
Onpa negatiivista kommentointia. Ei univaikeuksilla ja laiskuudella ole mitään tekemistä toistensa kanssa! Aikanaan olin töissä päiväkodissa, jossa aamuvuoroon piti mennä 5.30 ja matkaa oli reilu puoli tuntia. Ei ollut ongelma etten olisi herännyt, ongelma oli etten nukkunut ollenkaan, koska stressasin aikaista herätystä. Laiskuuttani sitten luin itseni opettajaksi työn ohella (oli jo se kandin tutkinto) ja työajat passaavat minulle nyt mainiosti, kun koskaan ei ala ennen 8 eikä tule alkamaan ennen sitä.
Ei niitä kiinnosta. Haet ihan itse sellaisia töitä, joista itse olet kiinnostunut. Ei työnantajatkaan halua sellaista, joka ei syystä tai toisesta halua tai pysty tehdä heillä olevaa työtä.
Mä taas en halua asiakaspalvelua sisältävää työtä. Työkkärissä sanoivat vaan et sit et hae sellaista työtä.
Se on aika normaali työaika, kun on tarpeeksi koulutusta sellaiseen työhön, jota tehdään virka-aikaan tai esimerkiksi opettajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei todellakaan saisi 6.00 alkavaan työhön. koska tuohon kuuluisi vielä bussimatkat eli pitäisi herää joskus 4.00
Tarkkaanpa tiedät matka-ajan kuvitteelliseen työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti monet nousee neljältä aamulla ehtiäkseen kuudeksi töihin. Eihän se kivaa ole enkä lähtisi väittämään että siihen tottuu. Toiset vaan tekevät mitä täytyy jotta ei tarvitse olla tukien varassa. Päättävät siis elättää itsensä työllään vaikka se tarkoittaa omasta mukavuudesta tinkimistä. Kokemuksesta puhun.
Mä sain tänään neljältä vasta unta. Eli pitäisi sitten käydä lääkärissä vai? Olen kokeillut myös mennä viikkoja aikaisemmin nukkumaan, mutta tuntuu että kehoni on silloin jossain ylivireystilassa ja uni ei tule
Tunnen tyypin joka ihan oikeasti yritti saada lausuntoa työterveydestä ettei voi työskennellä ennen 8 aamulla 😁 ja oli pöyristynyt kun ei saanut. Oli kyllä ihan oikea sairaus tämän takana , mutta ihan naurettavaa silti! Jos ei saa nukutuksi normaaliin aikaan niin asialle voi tehdä jotain ja unirytmin kääntää. Ei ole pysyvä ongelma tuo
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tyypin joka ihan oikeasti yritti saada lausuntoa työterveydestä ettei voi työskennellä ennen 8 aamulla 😁 ja oli pöyristynyt kun ei saanut. Oli kyllä ihan oikea sairaus tämän takana , mutta ihan naurettavaa silti! Jos ei saa nukutuksi normaaliin aikaan niin asialle voi tehdä jotain ja unirytmin kääntää. Ei ole pysyvä ongelma tuo
ei se kaikille ole helppoa tuosta noin vain "kääntää sitä". Itse esim yritin kuukausia. Ja tein kaikki mitä lääkärs sanoi. Mutta illalla en vain saanut unta. Kai se sitten joku stressi oli mutta sitten sekin oisi pitänyt taas hoitaa liittyen uneen. Jotkut ihmiset ovat herkempiä, ja eivät vain tuosta noin pysty nukahtamaan rentoina.
Täällä rotta valehtelemassa muita ongelmiin. Miesnarsistien paratiisi nykyään tämä mammapalsta.