Onko kukaan ollut koskaan vankilassa?
Esim Hämeenlinnan Naisvankilassa? Millaista siellä oli /on onko se täyttä hel*vettiä. Kysyn uteliaisuudesta
Kommentit (128)
2 viikkoa avovankilassa, luulin aluksi, että viikon keikka mutta vanhoilta asukkailta kuulin, että minimajoitus on 14 vrk valtion hoteissa.
Ihan lomana meni ja näki siinä toisenlaisia ihmisiä kuin normaalisti omassa arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin just että mulla on vankilan värikoodi. Harmaat verkkarit ja Oranssi t paita.
Sä olisit valmis jenkkivankilaan koko loppuelämäksi.
Jenkkivankilat on pahempia kuin suomessa.
Kyllä vankilassa monikin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
2 viikkoa avovankilassa, luulin aluksi, että viikon keikka mutta vanhoilta asukkailta kuulin, että minimajoitus on 14 vrk valtion hoteissa.
Ihan lomana meni ja näki siinä toisenlaisia ihmisiä kuin normaalisti omassa arjessa.
Mitä pahaa olit tehnyt?
Miten söpöä olisi jos hankittaisiin vankila kissoja sinne käytäville. Puskisivat ja kehräisivät kuten tuo 11 vuotias kissa mun vieressä sohvalla.
Sfinxit tai mikä sen rodun nimi oli ei allergioisi karvaton kun on.
Sinne pitää saada myös kahvila jossa jauhetaan tuoreista kahvipavuista kahvia myllyllä. Ja leipomo leipureineen tekemään täysjyvä leipiä.
... Jatkuu ja kuumakivi hieronta osasto ja suolaseinä josta saa hieroa terveyssuolaa iholle. Eikä poreamme tai kuntouimarata olisi pahitteeksi.
.. Sitten jokaisen pitäisi saada vartalon mukaan muotoiltu erikoispatja ja tyynyjä suuri keollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa olit tehnyt?
Törkyratti ja tuomioksi yhduskuntapalvelua. Yhdyskuntapalvelua oli jäljellä 15h (muunnettuna 15vrk), kun ajauduin sanaharkkaan tuomiota valvovan Rikosseuraamuslaitoksen työntekijän kanssa. Täti päätti näyttää, kuka on pomo ja passitti minut loppuajaksi linnaan .
Muiilla vangeilla oli hauskaa, kun kuulivat minun tulevan ekakertalaisena istumaan 15 päivän tuomiota kahdeksi viikoksi, se siitä 50%:n ekakertalaisalennuksesta.
Olisi pitänyt pölliä pari Risen t-paitaa mukaan, niin olisi saanut eritavalla rispektiä baarissa, kun tunnistettaisiin linnakundiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vankilassa monikin on ollut.
No mun lapsuuden kunnasta moni ns. parempi ihminen joutui vankilaan. Mä en enää asunut siellä eikä mun perhekään, kun noita ihmisiä jäi kiinni, mutta meidän lapsuuden tuttavaperheestäkin isä joutui vankilaan. Olivat ihan keskiluokkaa. Mun on tosi outoa ajatella, että lapsena me vierailtiin perheessä, jossa mies syyllistyi koko ajan rikoksiin, mutta kukaan ei olisi osannut kuvitellakaan.
Aloittaja voi miettiä, millaisia tyyppejä ja millaisista rikoksista sinne vankilaan joudutaan.
Aloittaja voi miettiä, mitä tapahtuu, jos sinne suljettuun laitokseen joku kuljettaa päihteitä tai niitä valmistetaan siellä salassa itse. Mitä tapahtuu!
Aloittaja voi miettiä sitä, että näillä linnaan joutuneilla ammattirikollisilla on ihan omat hierarkiat, mitä tapahtuu kun joku heidän mielestään alimpaan kastiin tai luokkaan tai halveksittavimpaan luokkaan kuuluva tulee joukkoon.
Juu. Aloittaja voi ihan itte miettiä!
Saat toki kysyä että millaista siellä on, mutta aika pitkälle pystyy päättelemään ihan vaan kaiken sen perusteella mitä nyt on vaikkapa mediassa uutisoitu näistä laitoksista...
"
Törkyratti ja tuomioksi yhduskuntapalvelua. Yhdyskuntapalvelua oli jäljellä 15h (muunnettuna 15vrk), kun ajauduin sanaharkkaan tuomiota valvovan Rikosseuraamuslaitoksen työntekijän kanssa. Täti päätti näyttää, kuka on pomo ja passitti minut loppuajaksi linnaan .
Muiilla vangeilla oli hauskaa, kun kuulivat minun tulevan ekakertalaisena istumaan 15 päivän tuomiota kahdeksi viikoksi, se siitä 50%:n ekakertalaisalennuksesta.
Olisi pitänyt pölliä pari Risen t-paitaa mukaan, niin olisi saanut eritavalla rispektiä baarissa, kun tunnistettaisiin linnakundiksi."
No tuossa siis ei ollut ketään, joka olisi osannut valittaa päätöksestä. Kyllä tuon olisi saanut peruttua helposti.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voi miettiä, millaisia tyyppejä ja millaisista rikoksista sinne vankilaan joudutaan.
Aloittaja voi miettiä, mitä tapahtuu, jos sinne suljettuun laitokseen joku kuljettaa päihteitä tai niitä valmistetaan siellä salassa itse. Mitä tapahtuu!
Aloittaja voi miettiä sitä, että näillä linnaan joutuneilla ammattirikollisilla on ihan omat hierarkiat, mitä tapahtuu kun joku heidän mielestään alimpaan kastiin tai luokkaan tai halveksittavimpaan luokkaan kuuluva tulee joukkoon.
Juu. Aloittaja voi ihan itte miettiä!
Saat toki kysyä että millaista siellä on, mutta aika pitkälle pystyy päättelemään ihan vaan kaiken sen perusteella mitä nyt on vaikkapa mediassa uutisoitu näistä laitoksista...
Pystyykö aloittaja kuvittelemaan, millaista asioista tuolla keskustellaan, jos edes keskustellaan. No, ei ehkä jatkuvasti, mutta kuitenkin ainakin silloin tällöin ja aika usein. Jonkun pitää olla pomo... joku on alisteisimmista alisteisin. Voi olla, että suht normaali tulis hulluksi jos joutuisi pidempään porukassa olemaan. Joo, mutta jos on sosiaalisesti luova ja taitava, niin saattaa pystyä selviytymään jotenkin.
En edes kaukaisesti tunne ketään, joka olisi vankilaan joutunut.
Kai olen jonkin sortin kermaperse sitten. Ikää 62v.
Vierailija kirjoitti:
En edes kaukaisesti tunne ketään, joka olisi vankilaan joutunut.
Kai olen jonkin sortin kermaperse sitten. Ikää 62v.
No itsehän tiesin kuten mainitsin. Tunsin ne ihmiset, kun olivat hieman parempaa väkeä, kävivät säännöllisesti kirkossa jne. Niistä oli tosi isot lehtijutut sitten, kun jäivät rikoksistaan kiinni, koska olivat sitä vähän parempaa keskiluokkaa. Muuten mulla kyllä on aikuiselämän aikana ollut ainakin yksi kaveri, joka on saattanut olla vankilassa. En ihan tarkkaan tiedä, menikö ehdollisella.
Mitä tekemistä heillä on? Varmaan kaikki selaa puhelinta koko ajan.
"No tuossa siis ei ollut ketään, joka olisi osannut valittaa päätöksestä. Kyllä tuon olisi saanut peruttua helposti. "
Olisi pitänyt oikeudessa käsitellä ja ajattelin, että viikon tuomion nyt suorittaa, vaikka päällä seisoen. Sitten sisällä opin, että se minimiaika olikin kaksi viikkoa.
Tuosta nyt on aikaa ja sai siitä yhden mielenkiintoisen kokemuksen lisää. Ei valittamista, vartijat olivat asiallisia, kohtalotoverit säyseitä, kun ei sieltä avotalosta haluta takaisin kivilinnaan. Talon ruokaa voisi verrata peruskoulussa tarjottavaan.
Suosittelen ottamaan omat kirjat mukaan, laitoksen tarjonta koostuu Ilkka Remeksestä, Reijo Mäki jne.
Oma biljardimaila on myös hyvä olla. Talon omat kepit ovat vielä kierompia kuin talon asukkaat.
Vierailija kirjoitti:
"No tuossa siis ei ollut ketään, joka olisi osannut valittaa päätöksestä. Kyllä tuon olisi saanut peruttua helposti. "
Olisi pitänyt oikeudessa käsitellä ja ajattelin, että viikon tuomion nyt suorittaa, vaikka päällä seisoen. Sitten sisällä opin, että se minimiaika olikin kaksi viikkoa.
Tuosta nyt on aikaa ja sai siitä yhden mielenkiintoisen kokemuksen lisää. Ei valittamista, vartijat olivat asiallisia, kohtalotoverit säyseitä, kun ei sieltä avotalosta haluta takaisin kivilinnaan. Talon ruokaa voisi verrata peruskoulussa tarjottavaan.
Suosittelen ottamaan omat kirjat mukaan, laitoksen tarjonta koostuu Ilkka Remeksestä, Reijo Mäki jne.
Oma biljardimaila on myös hyvä olla. Talon omat kepit ovat vielä kierompia kuin talon asukkaat.
Saitko hyvin nukuttua putkassa?
Todella hyvää, paremman laatuista kuin kouluruoka. Leijona Catering valmistaa vankilaan ruuan. Kouluihin kunnat kilpailuttavat halvimman tuottajan..