Onko kukaan ollut koskaan vankilassa?
Esim Hämeenlinnan Naisvankilassa? Millaista siellä oli /on onko se täyttä hel*vettiä. Kysyn uteliaisuudesta
Kommentit (128)
Ei, kukaan ei ole koskaan ollut vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilaruokaa kehutaan varmaan piruuttaan. Kamalaa varmasti oikeasti
Jos ei ole mitään sosiaalista häpeää, niin hyvähän siellä.
Varsinkin avovankilassa.
Oma huone ja saniteettitilat ja kaikenlaista aktiviteettia tämän ulkopuolella. Hyvä ruoka!
Suurin huolen aihe ovat suhteet ulkomaailmaan. Sukulaiset eivät juuri pidä yhteyttä.
Mutta ei ne muutenkaan.
Sukulaiset ylenkatsoo muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet? Elämässään epäonnistuneiden kokoontumispaikka, yhteistä elämän epätoivo ja angsti.
Paljousalennus ei ole totta. Kyllä Suomessa vankilaan voi joutua, jos on peräkkäin ehdollisia. Moni on vankilassa melko mitättömistä rikoksista vaan siksi, että on tehnyt niitä liian monta peräkkäin. Moni talousrikollinen tai huumekauppias ei ole kovin epäonnistunut, jos rahat jäi piiloon, ehkä jopa odottamaan tulevaisuutta. Nehän voi mennä linnaan 5-10 vuodeksi ihan kevyeksi, jos on miljoona jossain jemmassa.
Jos tykkää ahtaassa kopissa elää suurimman osan päivästään, niin tervemenoa vaan. Treenata voi vaikka omassa varastokopissa, että miltä siellä tuntuu. Minä en kyllä hingu sellaista elämää ja asumista, vaikka ilmaisen ruoan ja punkan koppiin saakin.
Olen ollut vapaaehtoistyössä vankilassa.
Kannattaa pysyä kaidalla tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää ahtaassa kopissa elää suurimman osan päivästään, niin tervemenoa vaan. Treenata voi vaikka omassa varastokopissa, että miltä siellä tuntuu. Minä en kyllä hingu sellaista elämää ja asumista, vaikka ilmaisen ruoan ja punkan koppiin saakin.
Olen ollut vapaaehtoistyössä vankilassa.
Kannattaa pysyä kaidalla tiellä.
Kanankoppi 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan jotkut olleet vankilassa. Voi ehkä sanoa, että aika monikin on varmaan ollut vankilassa.
Itse olen ollut työssä vankilassa. Enkä kyllä suosittele sitä paikkaa työpaikaksikaan.
Siis... Huvittavinta oli se, kun pikkukaupungin kundi (syntymäpaikkakuntani) oli siellä kaltereiden takana, se bongasi minut kun jouduin sitä käytävää kulkemaan jotakin asiaa toimittaessani, ja yritti jotenkin ilmaisi sitten tunnistavansa minut huutaen mun nimeni ja sitten jotain siihen perään. No, mut siis häpäistä yritti, (en rikoksia tehnyt), mutta jos olisin ollut yhtä tyhmä kuin tuo, niin olisin voinut huutaa takaisin, että no, mutta milläs se ukko sille puolelle kaltereita on joutunut.
Niin.
Mutta en suosittele edes työpaikaksi. Ja toi vankila oli vielä sitä vanhaa tyyliä... Ei niillä kundeilla ollut niitä kaikkia moderneja perusmukavuuksia joita uusi
No, kyl se vaan on vahva leima siitä uhosta minkä siellä aistii. Eli testosteroni!
Kyllähän nuo hormonitkin tuottavat hajua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilaruokaa kehutaan varmaan piruuttaan. Kamalaa varmasti oikeasti
Varsinkin avovankilassa.
Oma huone ja saniteettitilat ja kaikenlaista aktiviteettia tämän ulkopuolella. Hyvä ruoka!
Suurin huolen aihe ovat suhteet ulkomaailmaan. Sukulaiset eivät juuri pidä yhteyttä.
Mutta ei ne muutenkaan.
Sukulaiset ylenkatsoo muutenkin.
Voi harmi. Omat sukulaiset on melko ikäviä siis tosi ylimielisiä ja moraalisesti ylivertaisia parempia ihmisiä tottakai, jos eivät jotain hyväksy, mutta ei ne laita välejä poikki, vaikka mitä sössis.
Varmaan moni sekoaa niissä oloissa.
Lue Sonja Saarikosken kirja:
Naisvangit : rikollisuuden kehä maailman onnellisimmassa maassa
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut. Tuossa kirjassa on tosi rankkaa settiä wt- elämästä ja wt elämä siis voi olla vielä rujompaa kuin miltä se muille näyttää. Kirjan kaikki naiset on wt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut. Tuossa kirjassa on tosi rankkaa settiä wt- elämästä ja wt elämä siis voi olla vielä rujompaa kuin miltä se muille näyttää. Kirjan kaikki naiset on wt.
Mikä on Wt, onko se terroristi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No läheisiä kohtaan ne on melko terroristeja. Tuossa kirjassa oli puukotusta, huumeidenkäyttöä, lasten hyväksikäyttöä ja nää asiat sattui samoille ihmisille. Kaikki oli siis pelkästään white trash kirjassa, ei mitään normaalia. Noi oli oikeita elämäntaparikollisia eikä mitään keskiluokkaa, joka joskus erehtyy, sekoaa tai mokaa. Tuon kirjan naisille white trash oli koko elämä 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No läheisiä kohtaan ne on melko terroristeja. Tuossa kirjassa oli puukotusta, huumeidenkäyttöä, lasten hyväksikäyttöä ja nää asiat sattui samoille ihmisille. Kaikki oli siis pelkästään white trash kirjassa, ei mitään normaalia. Noi oli oikeita elämäntaparikollisia eikä mitään keskiluokkaa, joka joskus erehtyy, sekoaa tai mokaa. Tuon kirjan naisille white trash oli koko elämä 24/7.
Lisään, että yksi niistä kirjan naisista oli ammatikseen parittaja. Tuon kirjan sosiaalinen kuvio oli kyllä mielenkiintoinen. Joku rappiostriimaus on ihan normisiistiä meininkiä noihin naisiin verrattuna. Kyllä to ikirja kannattaa lukea, mutta voi tulla paha olo joistakin jutuista tai sellainen olo, ettei halua tietää kaikkea niin tarkasti.
Yle Areenassa löytyy linna-sarja siinä on hyvin kuvailtu millaista vankilassa elämä on. Naisvangit esiintyi muistaakseni kaudella 2.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan moni sekoaa niissä oloissa.
Siellä saa mielialalääkkeet jos psyyke ei kestä ja yleensä nää ihmiset ovat jo seonneet ennen kuin sinne vankilaan joutuu...
Huomasin just että mulla on vankilan värikoodi. Harmaat verkkarit ja Oranssi t paita.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin just että mulla on vankilan värikoodi. Harmaat verkkarit ja Oranssi t paita.
Sä olisit valmis jenkkivankilaan koko loppuelämäksi.
Varsinkin avovankilassa.
Mutta ei ne muutenkaan.