*** Enskattaret perjantaina ***
Kommentit (42)
Vielä tosta, kun Han mainitsi että miten raskaudet on sujunut itsellä ja omalla äidillä... Meillä oli äitini kanssa yhteistä ainakin se, että molemmat levisi raskauden aikana aika lailla, hartiat oli kuin ladon ovet!=) Ei onneksi enää...
Aurora, palataan vielä siihen treffipäivään =)
Kerkesimpäs taas koneelle. Tuo meidän poika kun noita päiväunia paljon nuku, niin ei oo päivällä omaa aikaa. Nytkin killittää mua sitteristä ja tunnen itseni ihan huonoksi äidiksi ;)
Milolla oli keskiviikkona neuvola. Pituutta oli tullut paljon lisää. Vajaassa kuukaudessa tullut 4,5 cm lisää. Nyt 61 cm, painoa oli 5630g. Vähän oli tuo painokäyrä notkahtanut, mutta terkka sano että on aivan normaalia kun pituutta on tullut hurjasti lisää.
Paljon onnea Leenikselle. Ja tervetuloa vauvapuolelle.
Auroran poika oli tehnyt enkat. Meillä kanssa Milo kerran nukku 7, mutta meni vasta 10 aikaan nukkumaan. Mä luin jostakin kauhutarinan minkä mukaan hyvin nukkuvat vauvat alkaa valvottamaan 3 kk iässä. Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Pitäisin mielelläni yöunet jatkossakin.
Tikrun Ronsku on päättänyt aikastaa aamuja. Milo yrittää kanssa aina herätä kun mun mies lähtee seiskan aikaan töihin. Mutta onneks oon saanut Milon vielä uudestaan aina nukkumaan.
Millille onnea uuteen kotiin.
Mammis. Sitä se meidän pojukin aluksi teki. Pissas, kakkas, söi ja nukku. Kunnes 2 viikon ikäsenä aloitti huutokonsertin ja tuntu ettei Milo nukkunu enää koskaan. Toivottavasti teillä on parempi tuuri :)
Jaahas. Se oma aika loppu nyt tähän kun tuo poika alko mölisemään kiukkusena.
Hyvää päivän jatkoja kaikille enskoille!
Hermione ja Milo n. 2,5kk
Muksu se tuolla koisii vieläkin! Mä ihan mielissäni olin jo uloslähtöä seuraavilla unilla suunnittelemassa, mutta mokoma pukkaa vettä taivaalta! Toki onhan koiralle sadetakki ja vaunuille sadesuoja, mutta entäs mä...?
[color=purple] Poppiksella [/color] toimii imurin ääni muksun unilääkkeenä :D Mä olen ollut hirmu varovainen tuon imurin kanssa, laittanut aina makkarin oven kiinni kun imuroin. Eilen kuitenki oli pakko imuroida sieltäkin (ei sitä koskaan muista imuroida muksun ollessa hereillä) ja eihän tuo edes korvaansa lotkauttanut. Mäkin kyllä epäilen, että mahdollinen yösyöttäminen tuottaa siipalle aivan suunnattomia vaikauksia. Tai suurin ongelma on lienee se, että multa menisi varmaan vartin verran saada toinen herätettyä.
[color=purple] Ninca [/color] kyseli tuosta äidin ja oman synnytyksen yhtäläisyydestä. Meillä isosisko on syntynyt noin seitsemässä tunnissa ja minä kolmessa ja ihan luomuna (liekkö tuolloin tosin hirmuisesti puudutuksia olikaan käytössä). Itsellä oli myös suhteellisen helppo (tai sanottakoon että voin harkita synnyttäväni joskus hamassa tulevaisuudessa uudemman kerran) ja lyhyt (8h) synnytys. Ponnistus tosin venähti tuntiin ja muksu päätyi maailmaan imukupilla (ainoa mistä jäi vähän traumoja). Olin tosissaan tarkkailussa kun synnytys käynnistyi. Selvitin hoitajalle, että varmaan kohta nämä supistukset loppuu eikä mitään sisätutkimusta kannata ruveta tekemään vaikka tuossa vaiheessa paikat oli neljä viisi senttiä jo auki. Mietin kyllä, että jos kotosalta olisi pitänyt lähteä synnärille niin olisi kyllä tullut aika kiirus, meikä kun ei todellakaan siäsistänyt sitä, että synnytys on oikeasti alkanut. Ja sanoin synnytykset käynnistyi äidillä ensimmäinen pari päivää jälkeen ja toinen pari päivää ennen laskettua aikaan. Itsellä synnytys käynnistyi myös muutaman päivän ennen la:ta. Eli itse kyllä allekirjoittaisin omalta kohdalta tuon väitteen, että äidin synnytyksen perusteella voisi omaa synnytystään vähän ennakoida. Eli kipin kapin sitten synnärille kun vähääkään siltä tuntuu!
Oivalliset viikonloput kaikille!!
Ja taas ollaan Idan kanssa kahden kun isukki häipyi rahaa tienaamaan :)
Saa nähdä kauanko saan kirjoittaa, kun tuo neiti tuossa lattialla katsoo taas mua ja kohta alkaa varmaan huutaa ihan kuin sikaa tapettaisi. Sitten kun pääsee syliin, niin alkaa nauramaan :)
Han, minäkin olen joskus Iitukkaa tuoleen huijannut nukkumaan. Taitaa ne lämpimät vermeet ja pipo tuoda niin paljon turvallisuuden tunnetta ja uni maistuu :)
Tikru, meillä yritettiin sitä syöttöväliä pidentää vähän samalla tavalla kuin Mykikselläkin. Eli Ida söi ennen 1-1½h välein illalla ja kun se aika koitti ja alkoi pieni kitinä niin mies otti helistimen esille ja laittoi neidin sitteriin istumaan. Kas kummaa kitinä loppui ja Ida saattoi tuijottaa sitä helistintä sen puoli tuntia ja sit alkoi kunnon huuto ja ei muutakuin tissille. Joskus tehtiin niinkin, että juuri kun olisi ollut Idan mielestä ruoka-aika, niin lähdettiin pienelle kävelylenkille ja palatessa tisulle :) Nämä keinot tepsi meillä noin viikossa ja aika helpolla päästiin. Meille kävi myös samalla tavalla kuin Mykiksellä, että tuntui se eka unipätkä yöllä pidentyvän!
Niin ja tärkein asia oli tietenkin se, että aina ruokailun päätteeksi heti kun Ida irroitti tissistä, niin olalle röyhtäisemään ja röyhtäisyn jälkeen uudestaan koitettiin tissille. Monesti Idalle olikin vielä jäänyt nälkä ja röyhtäisyn jälkeen vielä syötiin massu täyteen!
Milo oli kyllä hienosti venynyt pituutta! Menee kohta Iitukankin ohi ;) Tai no, niinhän teidän kaikkien vauvat menee :)
Minä jo täällä mietin että mistä saisin tänään seuraa. Onneksi anoppi ainakin tulee illalla lapsenvahdiksi, jotta minä pääsen saunaan. Karvat pitää ajella kun la-su on turnaus ;)
Nyt sapuskaa laittamaan!
Aaaah, ihanaa viikonloppu! Mä jotenkin odotan näitä viikonloppuja, kun sillon on mieskin koko ajan kotona, tai ainakin suurimman osan ajasta... Mutta siis hyvinhän me viihdytään kyl Eetunkin kanssa kaksin.Tänään Eetu oli sitä mieltä että klo 5.30 oli hyvä aika nousta, mutta sain " huijattuu" sen nukkumaan (tosin höpötteli noin tunnin omiaan, huoh!) ysiin saakka...
Olipas Oliver nukkunut hyvin! Hienoa! Tais olla treffeistä ja tytyistä sekaisin...
Alkomahoolista. Mä en ottanut kuin muutaman hörpyn sillon kun vielä imetin. Ja tällä en halua ketään moralisoida, mun puolesta kaikki tekee niinkuin tykkää! Mutta siis asiaan, ja sit kun ekan kerran otin, niin nousi puoli siideripullollinen niin keposasti päähän, että huh!
Napnap, meillä kanssa Eetu löysi mun vanhan juhlalaukun, siinä on vielä sopivan lyhyt se lenkki, joten sai sen roikkumaan kaulastaan ja voi viude, kun oli jätkällä hauskaa! Iskä tosin ei leikistä kauheesti perustanut, kun eihän pojat laukuilla leiki! mutta mulla ja Eetulla oli sitäkin kivempaa... Ja vielä palatakseni tuohon keskusteluun niin kysy ihmeessä, mitä mieleen juolahtaa!!!
Coltsfootilla ei ollut ollut kiva yö... Toivottavasti neiti ei ota tavaksi! Mutta valitettavasti noita öitä mahtuu mukaan...
Synnytyksestä, mun äiti ei muistanut omia synnytyksiään (en ymmärrä miten mahista?), mutta mun tätini eka synnytys kesti melki minuutilleen saman mitä Eetun synnytys kesti. Ja oli kaikinpuolin samanlainen! Ja mulla synnytys kesti noin 7h! ja lopulta Eetu ¿työnnettiin¿ mun mahanpäältä käsin maailmaan...
Olipas Hermionen Milo saanut pituutta! Pitkä poika!
No, eipä tällä kertaa muuta, Eetu tuntuu heräilevän, ja mies tuli kotiin, kävi suihkussa ja meni nukkumaan, murr!
napero ja Eetu 1v2kk+
Hmm, ois kiva kyllä nähdä vaikka pikaisesti. Meillä ei kyllä oo ihan hirveesti aikaa, kun tosiaan on kummieno ja serkkutyttö tulossa Ainoa moikkaamaan joskus viiden jälkeen, ja niillä main on myös " päivällisaika" Ainolla. Sitä ennen kyllä nukutaan vielä yhdet unet, joten jos haluutte ja ehditte, me voitais tulla jonnekin keskustaan vaan " hengailee" joskus neljän maissa vähäksi aikaa, kun Aino nukkuu... ;) Tai sit joku toinen kerta, eiköhän me taas joskus kahdestaankin tänne ehditä (isukki kun ei välttis oo innokas treffailee/ halua kuluttaa aikaansa anoppilassa yksinään :DD)
Ope ja Aino, joka jo taitaa kohta väsähtää :)
Minä suuntaan Prismaan ruokaostoksille, joten siihen yhteyteen voisi pikkutreffit käydä. Noin puoli viiden maissa mies tulee töistä kaupoille, joten oisko joskus klo 16 vaikka Prisman edessä? Tai vaikka jo varttia vaille.
t. iida-linnea
Kohtapuoliin pistän tietsikan kiinni ja lähden köpöttelemään keskustaa kohti. Kandin kyllä tunnistan, mutta sinua Ykkösope en... Voin tietysti vähän " sillä silmällä" tähyillä Prisman luona jos satut olemaan paikalla. Mutta jos ei tällä kertaa, niin sitten joskus kun tulette taasen tännepäin Suomea. Silloin minullakin jo toivon mukaan pikkuinen vaunuissa eikä masussa...
t. iida-linnea
Heippa!
Nyt on mieli yhtä harmaa kuin keli pihalla: en saanut sitä havittelemaani uutta virkaa ja samalla kertaa paljastui, että saatan joutua lähtemään vanhasta koulustanikin, kun luokat vähenee. Meitä on siis kaksi virkaiältään samassa olevaa opea ja jos mitään ihmeempää ei ilmaannu, niin meistä arvotaan, kumpi joutuu lähtemään. Ja sijoituspaikka on sitten sellainen koulu, mihin en mistään hinnasta haluaisi. Voi blääh!
Nyt ei kauheesti irtoo muuta, mutta Coltsfootille lähetän voimasädetystä noihin valvottuihin öihin! (((hali))) On meinaan kokemusta siitä. Pahimmillaanhan Emmi valvoi yöllä neljäänkin huutaen kipeää mahaansa. Kyllä tosiaan hatutti välillä mies, kun sen tartti saada nukuttua, että jaksoi töissä, ja itse sitten kävelin ja kantelin likkaa ympäri kaksioo. Silloin tuntui kyllä turhalta, kun monet sanoi, että aika auttaa, mutta niin se vaan on. Ja jos valvomiset johtuu masukivuista, niin suosittelen vyöhyketerapiaa, disflatylia ja rela-tippoja!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
*Apea-Amy ja nukkuva Emmi, melkein ½vuotta
Mulla on perjantaisin karkkipäivä (ollut lapsesta asti). Tällä viikolla en oo edes repsahtanut, niin vähän on kivaa syödä suklaata täs samalla ;).
Mä sain tänään äidiltä sen Aamulahden -jutun. MiaMik on ihan erinäkönen kuin olin kuvitellut :), Heidi ja mamma on ainakin ihan samannäkösiä ;) ja oliks se 7. se MM' n kaveri?
Jutskailin äsken mesessä kaverin kans ja lopputuloksena oli, et mennään ens viikolla joku ilta ulos syömään jos mies kattoo D' a. Jee! Vähän oon innoissani.. Toi ois mun eka oma meno ikinä (lääkäri ja kauppareissuja ei lasketa ja kerran olin ukon kans ulkona, mut ihan yksin en oo ollut)..
Ai niin, jos joku teistä oli lisäillyt mua meseen niin voiko ilmottaa.. Oli niin friikkejä nickejä vaan, että estin kaikki ;).
Amy: Joo, ei D suinkaan päässyt näyttämään parhaita rähinöitään ,kun pääsi heti äidin syliin ;). D nukkuiki 3 h eilen niiden treffien päälle, et ei ihan syyttä ollut huonolla tuulella.. En ees muista et koska viimeks ois nukkunut noin pitkät päikyt :).
Kandi: Joo ei kyl moni 4 kk vanha vielä ryömi, mut ehkä just noiden menohalujen ja ton pyörimisen takia kyseli..
Vähän mä muuten repeilin vielä illalla niille Iiriksen ja AA' n tissijutuille (niille " miesten suusta" ..) :D. Meillä parhaat on ollut " D, take good care of those things, I' ve just borrowed those to u" ja " D, thank u for giving my toys back" (imetyksen lopettamisen jälkeen tää jälkimmäinen).
MM: Oisko Idalla jo eroahdistuskausi menos? Kuullostaa vaan kovin D' lta joku kuukausi sitten.. Meilläkin mies oli silloin tosi paljon pois ja mä ihan poikki.. Voimia!
Leenikselle onnea!
Mullekin sopis, et tavattais useemmin pk-seudullakin. Ens viikon leffaan me ei päästä :(. Mä taas jankutan tätä, mut käviskä viikonlopputapaaminen ens kerralla lauantaiks? Mä haluisin niin kovin mukaan ja su on vähän hankalaa uinnin ja unien kans..
Napero: Trikoisen kans voi olla vähän erijuttu..
Ope: Mä huomasin ton kans illalla. Oli ihan järkyttävää huomata, et D oli vanhin ja vielä aika paljon vanhempi kuin muut ;).
Nyt D ei enää jaksa repiä jayödä mun hiuksia joten hei hei! (pitäis saada aikaan raivata tääkin huone kiipeilyturvalliseks niin voisin istua koneella enemmän ;D)
J&D
jenni, se mun kaveri ei ollut siellä olleskaan. Se 7. oli Hermione :) Ja kuten mun äitini tosiaan kohteliaasti ilmoitti että olen siinä kuvassa ihan oudon näköinen, possun näköinen :D Tai no voihan olle että possulta sitten näytänkin :) Olen myöskin miettinyt että olisikohan Idalla nyt eroahdistusta, mutta tuo käytös ilmenee vain kun ollaan kaksin. Jos on yhtään poppoota enemmän torpassa, niin Ida ei edes huomaa missä menen!
Ninca. Mulla oli ihan erilainen synnytys kuin äidilläni on ollut x 2. Minä synnyin suunnitellulla sektiolla, kun olin tulossa peffa edellä ;) Siskoa taas äitini synnytti 23 tuntia. Mutta minulla ja siskollani oli aikaslailla samanlaiset synnytykset. Molemmilla alkoi 1.10 (2 vuotta eroa) klo 22 illalla, siskon tyttö syntyi 2.10.04 klo 7, Ida 2.10.06 klo 5.52 :) Tai no siskollani alkoi lapsivesien tihkumisella ja minulla alle 5 minsan välein supistuksilla. Ponnistusvaihe oli siskolla 18min, mulla 7min!
C:llä oli ollut kyllä hurja yö. Toivottavasti ei neiti ota tavaksi. Ymmärrän hyvin sinua, kun sanoit ettet osaa nukkua päikkäreitä. Minä olen tainnut nukkua koko tämän 6,5kk aikana viidet päikyt. Ei vaan malta nukkua, varsinkin sillon kun Ida syntyi niin menin kuin pyörremyrsky kotona paikasta A, paikkaan B siivoten ;)
Mun on tässä jo pari tuntia pitänyt polkea kuntopyörällä. Juuri kun olin nousemassa pyörän selkään, Ida päätti herätä ;) Kai tästä on pakko lähteä ulos lenkille ennen anopin saapumista!
Amy, kylläpä olet saanut huonoja uutisia :( Meinaatko nyt sitten hakea muualta töitä?
Pahoittelut Amylle, ettet saanut sitä unelmahommaa! Ja pahoittelut myös tuon toisen koulun takia. Mutta ehkä sua on joku parempi paikka odottamassa...
Ja Jennille piti laittaa, että mä olin ainakin napannut sun meseosoitteen... Ja oon sua kyllä muutenkin " häiriköinyt" sähköpostitse... Niinkuin montaa muutakin! Sanokaa jos ette haluu posteja!!! Sorry!!!
napero
Neiti tuolla lattialla heittelehtii... Se reenaa nykyään ihan tosissaan tota konttausasennossa olemista. :) Ryömimään se ei oo vieläkään alkanu niiden muutaman pikku pyrähdyksen jälkeen, joista on jo valovuosi. =)
Me saatiin tänään sen uuden asunnon avaimet ja käytiin siellä pyörimässä. Edellinen asukas ei ollu siivonnu, joten jouduttiin heti huhkimaan. Huomenna jatketaan siivouksia äitin ja siskon kanssa. Virallinen muuttokuorma roudataan tiistaina. MIAMIK tota päivää jo kyselikin. =)
Siitä enskojen aamulehti jutusta sen verran, että aika moni tuntematon on tullu sanoo, että " olittekste siinä yhdistä äiti jutussa" tai " te olitte lehdessä!" . :D Heh.. Ja JENNI, se nro 7 on hermione.
Jaahas... Olipa tosi pikanen pinoutuminen.. tätä kirjottaessa oon jo kahesti joutunu keskeyttää. :D Mut siis nyt tarttee lopettaa. Moi moi.
Burde ja Heidi <7kk
Mun piti kans sanoo AMYLLE pahottelut kun ei saanu sitä virkaa!! :( Oon oikeesti tosi pahoillani sun puolesta. Toivotaan, että ainaki arpaonni olis sit sun puolella!!!!!
Burde ja Heidi <7kk (taas)
D on jo unilla. Nukku sti päikkäreitä aamulla reilun tunnin ja saman iltapäivällä. Iltapäivällä heräs joskus 15 vailla 4 ja ei suostunut enää illalla torkuille. Jospa yöllä sit väsyttäis eikä valvottais..
D (ja mamma) kiittää kehuista :). Toi on vaan monesti mixed race-lapsilla vähän hankalaa, kun ekaks pienenä on kaikki ihastelemassa ja sit isompana onkin ihan päinvastasta kommenttia :S. En nyt tietenkään tarkota teistä ketään ja kaipa tämäkin maa on vähitellen muuttumassa..
Kattelin tossa lisää tota Aamulehden juttua ja kyllä kaikki vauvat on ihan yhdistettävissä (varsinki kun tietää). Aksusta ja Eetusta on vaan vähän hankala sanoo kuvakulman takia..
Joo, toi Leeniksen suoritus on kyllä ihan hatunnoston arvonen. Mä oisin lähtenyt kyllä hyvin nopeesti takas himaan, jos en ois saanut epiduraalia ;).
NapNap: Teidän tyttö on ihan selkeesti joku menninkäinen tai keijukainen naamiaisissa :) Ei tosiaan millään pahalla :), tytsy vaan on niin hassu pieni ihminen. Eli mamma vaan askarteleen ja ompeleen ;).
Tikru: Huoliiko tytsy tutin? Mä pidensin D' n syöttövälejä tutilla ja jollain tosi kivalla special-puuhalla.
C: Voit vetää vaikka räkäkännit ja maito on silti kelvollista ;). Maidossa on sama määrä promilleja kuin veressä eli lapsi ei tosiaan saa jostain lasillisesta tai parista käytännössä yhtään mitään alkoholia. D-vitskutipoissakin on varmaan enemmän ;). Tosin tietty on eriasia, että miten turvallista on räkäkännissä vauvaa kanniskella tai imettää..
Poppis: Mun kaveri nukutti vauvaansa imurilla jossain vaihees. Vauva nukahti tosi hyvin imurin hurinaan jam uuten oli vaikee saada nukkuun. Hauskinta tässä on se, että kun olivat olleet mummolassa niin mummon imurin ääni oli erilainen eikä toiminut nukuttimena :D.
Napero: Tulee Eetun laukkuleikeistä mieleen oma veli. Joskus pienenä (varmaan pari-kolme vuotiaana) mun veli halus pukea mun sinisen mekon päälle ja leikkiä " Juuliaa" . Äidille oli ollut ihan ok, mut isä oli ollut aika kiukkunen aina kun äiti anto veljen leikkiä Juuliaa :D. Sä oot mun mesessä ja oon saanut posteja. Ei haittaa yhtään :).
Amylle bd, että vanha työpaikka säilyy!
MiaMik: Joo tää palstan Milon mamma olikin toinen viahtoehto, mut en yhtään muistanut et missä he asuu.. Meilläkin toi jalassa roikkuminen oli pahinta kun oltiin kaksin..
Nyt häippäsen, kun lupasin miehelle et oon koneella vaan vähän aikaa..
onnittelut Leenikselle!!!Hienoa!! heti tuli mieleen että toivottavasti synnytys meni mukavasti pelkällä ilokaasullakin, itsellä kun se ei tuntunut lopussa auttavan yhtään ja jäikin traumat siitä etten muuta kipulääkitystä saanut ja olisin tarvinnut/tahtonut..en kyllä suostu uudestaan noin luomuna synnyttämään..mutta kylläpä ne toisaalta äkkiä unohtaa.
Mulla keikkuu neiti vielä tässä sylissä ja kohta alkaa taas se iki ihana yö..en ala teitä rasittamaan univalituksilla sen enempää,totean vaan että meillä ei nukuta edelleenkään ja äidillä on huono päivä.
amylle pahoittelut työhommasta!
menen peiton alle murisemaan tästä..
Queen
Nopsaan tulin sanomaan perjantaimoit :)
Onnittelut Leenikselle pienestä pojasta! Onko vauvapuolella muuten vielä loppusuoralaisia? Oon vaan pohtinut, että sattuisko tulemaan Joonalle synttärikaveria, jos joku Enska synnyttäis huomenna ;)
Amylle pahoittelut minunkin puolesta. Toivotaan sitten arpaonnea, kun ei muuten onni suosinut. Ja, jos ei oo arpaonnea niin sitten varmasti asioilla on tarkoituksensa ja pääsetkin jonnekkin vielä parempaan paikkaan. Voin kyllä hyvin samaistua siihen miten ilkeetä on elää työn suhteen epätietoisuudessa. Sama epätietoisuus kaihertaa täälläkin.
Joona alkaa jo olemaan terveempi. Vielä on pientä yskänpoikasta öisin ja se vaikuttaa nukkumisiin. Ollaan oltu myös minä ja mies vähän kipeitä.
NapNapille hyviä kekkereitä! Toivottavasti et tuu kippeeksi. Munkin mielestä teidän tytöstä tulis sievä keijuprinsessa :)
QB:lle voimia ja jaksamisia väsymyksen keskelle. Pystyiskö sun miehens joku kerta ottaan vetovastuun yöksi, että saisit kunnos yöunet? Menisit vaikka toiseen huoneeseen nukkumaan.
Hitsit! Mistäköhän mäkin saisin sen aamulehden mis on Enskoja? Jos sulla Jenni on se, niin voisitko tuoda sen sit seuraaville reffeille? Mun puolesta voidaan treffata lauantaina. Mulla on lomaa toukokuun 21. päivään asti, joten voin nähä melkein mikä viikonloppu vaan.
Vitsit mä nauroin sitä millin hampaaton lapsi juttua ;) Eiköhän Aksukin saa hampaita viimeistään kouluikään mennesssä. Sehän oiskin kätsyä, jos tulis suoraan oikeet hampaat ;) No, ei... Kyllä ne varmaan pian tulee.
Muuta ei nyt irtoo, kun lukasin niin pikaseen tän päivän pinon läpi. On puunattu talo kiiltäväksi huomisia pippaloita varten, joten paljon muuta ei ookkaan kerinnyt.
Mun pienestä vauvasta tulee virallisesti taapero. Nyyh! Miten se aika voikaan mennä näin nopeesti?
pesukarhu ja Joona huominen päivänsankari :)
Pikaisesti käväisen taas...
Aurora, joo eilen olin siellä Kaisaniemen leffateatterissa babybiossa ja olikin oikein kiva reissu. Paljon oli vauvoja ja kovasti tohinaa =) poika oli taas tyytyväinen, kun ympärillä oli elämää ja seurasi leffaa tyytyväisenä =)) sitten söi ja nukahti kunnes oltiinkin jo kotona. Sieltä saa aina jotain kivoja näytteitä. Nytkin sai sellaisen ison purkin Erisan voidetta.
täytyy mennä syöttää poikaa....Tikruko se mietti, et miten tota syöttöväliä pidentää?? Me tossa pääsiäisenä päätettiin, et yritetään pitää päivisin pojalla sellaset 2-3 h ainaski väliä. Aika hyvin se on onnistunut. Ukko otti aina pojan itelleen, kun alkoi kiukustua siinä noin tunti syötöstä ja viihdytti poikaa aina parhaansa mukaan.
Sitku alkoi kunnon nälkäitku, niin sai tissiä. Toki syöttövälit meillä on joskus vain se tunti eli ei tässä tietty poikaa nälässä pidetä =) mutta meitin yöt siitä rauhoittui ja nyt on jo muutamat 8 tunnin unet nukkunut putkeen.
mykis ja S 2 kk +++ (Aurora, mäkin aattelin tota plussaa käyttää viikkoina =)