*** Enskattaret perjantaina ***
Kommentit (42)
[color=#8B008B]Tällekin puolelle: ONNITTELUJA LEENIKSELLE & MIEHELLE JUNIORISTA!!! MAHTAVAA!!! :))) Aika tehokkaaseen aikatauluun Leenis oli päässyt ja vielä ¿luomuna¿.. ;)
JENNI & IIRIS ¿ kiitos kommenteista. Meidän neiti tosiaan nukkuu, syö, kakkaa + pissaa sekä välillä yrittää hankkia meille häädön huutamalla kuin palosireeni.. ;) Ja tietysti yöllä..
Kovasti alkoi eilen tehdä mieli punaviiniä kun syötiin vähän juustoja miehen kanssa.. Harmi vaan, mulla on sellaset antibioottikuurit päällä että ei missään nimessä saa ottaa pisaraakaan. Vielä ois ens TO asti kestettävä. Josko sitten uskaltautuisin ens PE maistamaan. :) Ootteko muuten tehneet niin että syötätte vauvan ensin, pumppailetteko sitten jotain maitoa pois ennen seuraavaa syöttöä vai miten? * kysyy ¿blondi¿ *
Tänään tulee siskoni sitten mun kaveriksi illalla niin mies pääsee juhlimaan varpajaisia + synttäreitään. :) Saas nähdä malttaako bailata koko yön (kun on oikein lupa) vai tuleeko ajoissa kotiin.. On niin rakastunut tyttäreensä että!
Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!
Mammis + Tiitiäinen iltapäivällä 8pv :)[/color]
Eli SUURET onnittelut Leenikselle ja koko perheelle!!=)
on taas palstailu jäänyt. ronja kun on keksinyt että kello kuus on ihan viimeisin aika nousta ylös aamulla, niin äiti koittaa sit lepäillä kaiken mahdollisen ajan. huomenna mennään etsiin pimennysverhoo, jos se auttais kun tänäänkin sit nukku vähän pidempään kun ei ollut aurinkoinen aamu. voi meidän pimeässä nukkumaan tottunutta talvivauvaa:)
teillä onkin eilen ollut isot treffit:) vajaa kaks viikkoo ja tampereellakin nähdään taas. onko kellekään tullut mieleen muita paikkoja kuin tuo tuttu? pitäs varmaan pistä treffipino taas erikseen pystyyn.
ihan koko viikkoa en jaksa ruveta raivaamaan.
milli on päässyt muutamaan, onnea uuteen kotiin:) ja burdellakin pian sama tilanne:)
uusia mammoja on tullut, ainakin leenis, tervetuloa tälle puolelle!
auroran remppamiehillä on aikataulut vähän hakusessa. höh:(
ossen typylle pukkaa hampaita. ei voi, sehän oli sillon joulukuussa vielä niin pieni. eihän meidän tytölle tuu... voitais liityä aksun porukkaan:) ei vaan:)
hoitoon jättämisestä. eli meillä ronja on ollut mummuloissa hoidossa ehkä kerran viikossa siitä kun on ollut ihan parin viikon ikäinen. yleensä meilläkin niin että mennään päikkäriaikaan, sit äiti syöttää ja tyttö nukahtaa. nukkuvaa tyttö on ollut helppo hoitaa:) eilen oli illalla mun porukoilla kun olin nyrkkeilemässä, mun isän kommentti oli " ei se itkenyt mutta keskusteli kovaäänisesti" :) eli jos vaan mahdollista viedä lasta tutuille hoitoon, suosittelen, silloin pääsee mammakin viettään vähän omaa aikaa.
mammis: kuulostaa normaalilta vauvan rytmiltä. niin siis meni meilläkin ihan alkuun. neiti vaan nukku, söi, kakkas, nukku, söi, kakkas. mutta kyllä se muutaman viikon päästä alkaa oleen hereillä:)
kandi: mitämitä? eikai noel hymyllään yritä muita tyttöjä valloittaa? täytyy ronjan alkaa pitään puoliaan paremmin:):):)
toivottavasti miamikin yö meni ok, vaikka tyttö eilen vähän harvakseltaan söikin. voi, mä odotan tota aikaa, nyt kun tyttö neljästä eteenpäin viihtyy tissillä tunnin välein:P
naperon poju on esitellyt vanhemmilleen kesän hattumuotia:)
mammiksen miehellä on varpajaiset odottamassa. saattaa loppua ilta yllättävän lyhyeen, meidän isukki ei oo malttanut moisia ees järkätä konjakin kyllä joi minkä isänpäivänä annoin:)
no, ehkä tässä riittävästi näin alkuu:)
tikru ja rontti 3,5kk
Isot onnittelut Leenikselle!
Meidän tyttö tekee samaa kuin naperon Eetu, laittaa kaiken päähänsä tai kaulaan roikkumaan. Milloin sillä on mun stringit tai rintsikat kaulassa roikkumassa=) Se kun auttaa mua ripustamaan pyykkiä niin samalla se kerää kaiken kaulaansa=) Mutta saa se kyllä välillä oman paitansakin päälle, kädet ei kyllä vielä löydä hihoja. Ja mun käsilaukkuja se roikottaa kaulassaan=) Siivosin mun laukkulaatikon jokin aika sitten ja annoin sieltä kolme vanhaa käsilaukkua tytölle, se oli ihan onnessaan niistä!
Järkätään tosiaan joku viikonloppu tapaaminen, vaikka ensi kuussa, jonnekin puistoon jos on hyvä ilma. Kellään mielessä mitään paikkaa? Jossain tässä pk-seudulla. Minä ja pesukarhu ollaan ainakin tulossa. Onko sulla pesukarhu työvuoroja viikonloppuisin?
Miehellä on poskiontelontulehdus ja silmätulehdus... mun oma olo on kuitenkin tänään ihan hyvä! Huomenna viedään tyttö joka tapauksessa mummille ja vaarille hoitoon, ja ainakin mä lähden kaverin synttäreitä juhlimaan. Mies saa jäädä kotiin rauhassa sairastamaan, jos se ei jaksa lähteä. Se jo lupas viedä ja hakea mut=)
Iso kiitos treffiläisille!! Oli tosi mukavaa nähdä livenä niin monta kivaa tyyppiä!! Harmi vain tosiaan, kun aika meni niin nopsaan ja toisessa päässä olijoiden kanssa ei oikein ehtinyt jutustella :( Huomasitteko muuten, että jotenkin onnistuttiin vissiin ryhmittymään vähän vauvojen iän mukaan, " isot" kun oli toisessa päässä ja toisessa päässä nämä ihan ihan pikkuruiset :)
Juu, pitäkää pk-seudullakin treffejä kerran kuussa, me voitais ainakin sillon tällön koittaa änkeytyä mukaan. Ja tosiaan, " kesätreffit" Turussa on nyt suunnitteilla! Mä jo visioin piknikkiä Turun linnan puistossa ja vaunujengin " risteilyä" förillä Aurajoen yli Turusta Åboon :DD Meidän täytyy nyt Poppiksen kanssa tavata heti ensi tilassa ja porukalla miettiä kaikki vaihtoehdot läpi ;)
Harmi kun ei ehditty lähemmin tutustua Ainon " kaksoisolentoon" :DD Mittojen mukaan taitavat itse asiassa kaikki kolme Ainoa olla kutakuinkin saman kokoisiakin!! Ens kerralla pannaan kaimat riviin ja otetaan kuva muistoksi!
Mitäs Kandi ja Noel tänään iltapäivällä puuhailee? Me voitais tavata teitä vaikka tuolla Kervo-cityssä?! Päätettiin vielä jäädä huomiseen aamuun tänne mummolaan, kun Ainon kummieno ja serkkutyttö tulevat illalla käymään mummilassa myös! Hauskasti muuten jo pääsiäisenä " ymmärsivät" serkukset toisiaan, vaikka toinen on jo reilu 2 v ja toinen vasta puoli :)
Ai juu, meilläkin vähän jäi päikkärit vähiin eilen, kun ei Aino viitisinyt Jumbossa nukkua ja kolmannetkin unet jäi ihan liian lyhyiksi. Yöllä nukkui onneksi ihan hyvin, seiskalta tuli aamu, kuten joka aamu täällä mummilassa :) Nyt tyttö vetelee taas niitä pitkiä uniaan jo toista tuntia.
Jahas, nyt taidan ryhdistäytyä ja lähteä liikenteeseen kun ei sada ja Ainokin nukkuu. Niitä farkkuja kun pitäis mennä metsästämään, etten kohta kulje ilman housuja ;))
t. Treffeistä innostunut Ope ja kauneusuniaan nukkuva Aino 6 kk
Jos tänään Keravan keskustassa olette liikenteessä niin voisin mielelläni " änkeytyä" seuraanne, jos vain sopii? On sellainen olo, että voisi vaikka olla ihan piristävää jonkun muunkin tuon kissimirrin kanssa höpistä. Mies kun tekee pitkiä päiviä töissä.
Eilen en Jumboon jaksanut lähteä, olo oli sen verran väsynyt. Asustelen aikalailla keskustan liepeillä eli pikaisestikin paikalle pääsen.
t. iida-linnea 39+1
[color=hotpink]
Kiitoksia kaikille kommenteista! Pakko edes yrittää näyttää freesiltä, tulee parempi olo itselle vaikka väsyttää vietävästi. Oon muuten jäänyt ihan koukkuun Lumenen valokynään, korjaa univelan hetkessä ;-)
Päästiin muuten eilen suoraan bussilla kotiovelle, tosin mulle jäi vieläkin epäselväksi, onko Jumbossa joku kävelijöiden ovi? Me kun kuljettiin parkkihallin kautta...
Kukas se ehdottikaan vakitreffejä? [b]Karssuli[/b]? Kuulostaa hyvälle, me ollaan ainakin mukana. Ja leffaankin voitais lähteä ens vkolla. Mä kävin jo odotusaikana kerran vauvakinossa kaverin ja hänen poikansa kanssa, ja totesin sen itselleni oikein hyväksi. Mä kun en yleensä jaksa käydä leffoissa, kun joutuu niin kauan istumaan hiljaa paikoillaan. Mutta toi vauvakino oli sopiva munkin kärsivällisyydelle!
[b]MiaMik[/b] kuulosti ihan väsyltä, höh. Jaksamista sinne ja muista, että suklaa auttaa kaikkiin vaivoihin. Myös kipeisiin nänneihin... ;-)
[b]Aurora[/b], jokos se kaivuri on ilmaantunut? On se kyllä kumma, miten kaikilla remontti-/työmiehillä on ihan omanlaisensa aikakäsitys...
[b]Jenni[/b] kuule, teidän D on todellinen hurmuri, enkä mä (ihan oikeasti!) muista kuulleeni mitään kitinää sieltä suunnalta!
Jokos [b]Queen[/b] sai vähän paremman yön? Mä muuten eilen huomasin kotiintullessa, että joku mamma tuijotti meitä kummasti. Mä en kyllä usko, että se johtui mun iästä vaan lähinnä siitä, että tantta joutui nostamaan pyllynsä siitä taittopenkiltä kun tuuppasin vaunut sisään bussiin. Onhan se inhottavaa tuolla tavalla häiritä, varsinkin kun bussi on täynnä vapaita penkkejä :-)
Nyt alkaa kantoliinan sisältä kuulua kurnutusta, taitaa pojalla tulla nälkä. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Kesis ja poju 17 vrk
Paremmalla mielellä taas :) Mä sainkin eilisen kirjoituksen jälkeen jonkun ihme piristysruiskeen ja nukkumaankin menin vasta klo 23. Mahtoikohan johtua siitä, että Ida suostui olemaan illalla lattialla hetken ihan itsekseen ;)
Yökin meni hyvin. Ida heräsi 2x syömään. Meillä kävi vielä yöllä niin klo 2.45, kun Ida heräsi niin mies nukkui mun hiusten päällä. Mä tönäisin häntä ja ihmettelin kun mies pomppasi sängystä ja otti Idan syliin :D Mies luuli että mä tönin sen hereille kun on mukamas aamu :)
Kesis :D:D:D Mä täällä jo kuvittelin sun tissit yltä päältä suklaassa. Suklaaterapiaa ;) Harmi vaan ollaan miehen kanssa vappuun asti makeislakossa.
Karssulin Ainon illan touhuilut kuulosti niin ihanalle ja kovin tutulle, varsinkin tuo sängyssä pyöriminen (meillä sitä vaan harrastetaan päikkäreille mennessä). Mun piti jo aikaisemminkin sanoa sulle, että meillä on myös samanmoinen leikki IN. Ida heittää lelun lattialle äiti/isi nostaa ja sama uudestaan :)
Oliver olikin nukkunut mukavan pätkän yöllä :)
AA:n Aino antaa pusuja. Ida myöskin antaa, yleensä tuohon mun leukaani tai juuri poskeen :) Mummi ja mummelikin on aina ihan onnesta äpönä kun Iitukka halaa ja antaa ihanan kuolaisan pusun :)
Amy, kiitos selvennyksestä. Blondi kun olen, niin en tuollaista taas ymmärtänyt ;)
Poppis ja Ope meinaa miettiä oikein erikoisia treffejä Turkuun. Kuulostaa kyllä hyvältä!
Eetun ja NapNapin tytön bokseri- ja rintsikkaleikeistä sain oikein maireet naurut täällä :D Onneksi mies vaihtaa ulkona renkaita ettei se TAAS ihmettele mitä mä täällä koneella hekotan ;)
Ossen typykin meinaa saada jo hampaita. Kääks vieköön, toivottavasti ei vie sun nänniä mennessään ;) Mitenkäs yö sujui? Saiko neiti nukkua taas äipän kainalossa?
Mutta nyt täytyy mennä pukemaan (kyllä, olen vielä yökkäri päällä, eli alasti ja tukka sojottaa itään ja länteen) :)
MiaMik ja Ida 6,5kk
Sampo päikyillä. En jaksanut lähteä ulos asti, kun Sampo nukahti jo kun puin häntä. Avasin sitten pukua ja pistin vaunuissa makkariin ja ikkunan auki, josko poju suostuis nukkumaan sisällä päikyt. Sais äitikin vähän levähdellä, että tuo lenssu joskus helpottais. Muutenkin tosi kurja ilma ulkona, vettä ripottelee :p Ei hirveästi hotsittais lähteä ulkoilemaan, mutta pakko kai se on, jos poju nyt pian heräilee. Ulkona kuitenkin nukkuu...
Kivoilta kyllä kuulostaneet nuo treffit! Kohtahan ne on täälläkin päin Suomea :)
Äh, nyt ei irtoo mitään. Kahvin keittoon ->
Han ja Sampo 2kk+
Burdelta piti kysyä, että koskas te nyt muutatte?
Tikru, syökö Ronja kaikki illat tunnin välein, vai onko tiheän imun kausi meneillään? Minähän aloin hellävaraisesti pitkittämään Iitukan syöttövälejä iltaisin siihen kahteen tuntiin, kun typylle tuli 3kk täyteen...
Piti vielä kertoa että sain tänään tarhasta lappusen, missä luki että mitä kaikkea siinä keskustelussa käydään läpi. Täytyykin vähän miettiä jotain kysymyksiä valmiiksi... vaikka ei mulla mitään ihmeitä mielessä ole. Ei mulla ole koskaan neuvolassakaan mitään kysyttävää. Pitäisiköhän olla...? No, ehkä siinä keskustellessa tulee sitten juttuja mieleen.
Tytön tarhassa on ensi viikon perjantaina vappunaamiaiset! Kivaa! Mitähän sitä tytölle pukisi päälle?
kyllä suurinpiirtein syö, siis nyt pari viikkoo on mennyt niin. eli kun tokilta päikkäreiltä herää joskus kolmen- neljän aikaan, niin sit syödään neljältä, viideltä, kuudelta, seitsemältä, jos on hyvä päivä niin väliks riittää puoltoista tuntia. toi on yks syy miks alettiin jo kiinteitä maisteleen kun äitin tissit tuossa tahdissa tyhjenee. (tässä yks päivä meinasin jo lopettaa koko puuhan kun tuntu että eikö mikään riitä, tilapäinen mielenhäiriö vissiin) sit kasilta saakin jo isilta iltavastiketta ja öisinkin on siirrytty käyttään vaan vastiketta.
mä en oikeen tiiä et miten tota aikaa pitkittäis. kun tyttö ei malta syödä vissiin kun just sen että nälkä lähtee, eli ei pysy nälkä poissa kauaa. ja se huuto mikä sen reilun tunnin jälkeen lähtee, on jo aikamoista. tietty jos nukkuu iltaunet, niin sit joku noista väleistä voi olla pidempi. miten sä pitkitit sitä syöttöväliä? tietty sekin auttaa et jos mulla on joku meno niin pullo kelpaa, mut eilenkin syötin tytön vähän yli viis ja oli pullosta syönyt kuudelta ja seitsemältä sinä aikana kun olin poissa.
tikru
Rattoisasti muksu suostui eilen nukahtamaan kahdelta yöllä kun kymmenen aikaan koitettiin aloitella nukkumista. Siinä sitten koisi putkeen peräti kolme tuntia viiteen asti. Mutta viiden aikaan alkoi taas sellainen huutokonsertti. Yhdentoista maissa suostui vasta nukahtamaan pidemmäksi aikaa kun vartiksi. Meinasi kyllä yöllä hajota pää... Rattoisasti falskasi vaipatkin (kertavaipat tällä kertaa) aamuimetyksellä ja meni omatkin lakanat vaihtoon. Aivan tautisesti tommonen alta nelikiloinen tuottaa pyykkiä!
Siippakin tuossa soitti ja selitti että voisi koittaa illalla hoitaa muksua niin että saisin nukkua vaikka jonkun tunnin. Vissiin säikähti mun yöllisiä oven paiskomisia (sangen aikuismaista käyttäytymistä multa...)... Sais kyllä ukko skarpatakin, eilen vaan nukkui ja nukkui, oli muksun kanssa ihan valehtelematta viisi minuuttia, sen ajan mikä kesti yhden vaipanvaihdossa...
Eilen meillä kävi terkka kotona. Kuulemma olisi saatu mennä pihalle jo aikapäiviä sitten (synnäriltä saatiin ohjeet että ei saa mennä pihalle ennen tuota ensimmäistä tarkastusta...). Mutta eilen tehtiin eka vaunulenkki ja se sujuikin oikein oivallisesti. Koirakin tassutteli nätistä rattaiden vieressä eikä ruvennut sooloilemaan. Hieman on toki hakusessa se, kuinka paljon muksulle pitää pukea vaatetta päälle... Vauvan painokin oli noussut ihan kivasti, kahdeksassa päivässä oli tullut 300g lisää. Tuota vähän jännäsinkin kun tuntuu että tuleeko tuota maitoa ollenkaan riittävästi kun muksu roikkuu koko ajan tissillä. Ja kovasti käski nukkumaan päivällä, helpommin sanottu kun tehty. Multa ei kertakaikkisesti onnistu päiväunien ottaminen!
Oi ihanaa! [color=purple] Leenikselle [/color] oli tullut potra poika :D
[color=purple] Auroran [/color] Oliver oli nukkunut kunnon yöunet! Vähän meikäkin odottaa aikaa jolloin itse saa nukkua paria tuntia enemmän. Vaikka kaipa se on turha valittaa vielä tässä vaiheessa kun tuo muksukaan ei ole ollut paria viikkoa kauemmin olemassa.
[color=purple] Mammis [/color] mietti punaviinin juontia. Itsekin mietin, josko tänä viikonloppuna uskaltaisi lasin juoda, olin kuitenkin koko raskausajankin nollatoleranssilla vaikka useaan otteeseen teki mieli. Itse ajattelin, että pumppaan vähän maitoa varastoon (muksu kun kuitenkin saattaa syödä milloin vain...). Ellen ihan väärässä ole, alkoholi poistuu itsekseen maidosta siinä missä äidin veressäkin. Eli varmaan yksi lasi punaviiniä parissa tunnissa. Eli siis maito ei mene ¿pilalle¿ eikä sitä tarvitse pumppailla pois. Kunhan odottelee että se poistuu kropasta.
[color=purple] Kesiksellä [/color] toimii Lumenen valokynä :D Musta tuntuu, että mun silmänaluset on jo sen väriset etttei valokynät niihin enää auta. Tummat aurinkolasit vaan :D
[color=purple] Han [/color] huijailee Sampoa nukkumaan sisällä ulkopäikyt :D Pakko kyllä ihmetelle tuota ulkoilamn vaikutusta uneen!
Tulihan taas loikittua. Nojaa. Oisko sitä hurja ja koittas ehtiä syömäänkin ennen kun neiti rupeaa äkisemään. Toinen ollut jo tunnin hiljaa, vaikka kaipa sitä pitääkin olla melko väsynyt yön ja aamun kätinöiden jälkeen!
Coltsfoot ja Äkinäneiti 2vko ja risat
[color=3A5FCD]Pinoudunpa mäkin pikaseen kun Emiliinan kummisetä on just tulossa kaffelle..=)
Auroran Oliver olikin nukkunut ison pojan unet! Hienoa =)
Mammis: ei tartte pumppailla mitään pois vaan voi ihan normaalisti syöttää punkkuillan jälkeen..=) Mä oon uskaltanu imettää parin sidunki jälkeen..Tossa sulle linkki =) http://www.imetystukilista.net/faq/tupakka.php
Ope: joo! vähänkö ois ihanaa kun Turussakin olis isommat treffit! =) Joku piknik-hässäkkä lämpimillä ilmoilla kuulostaa makeelta! =)
Tikru: meidän Emiliina kans välillä heräilee tunnin välein (just sen aamuviiden ekan herätyksen jälkeen)..jaksaa kyllä imeä vaan jonku 5-10 minsaa niin ei kai se sit pitkälle riitäkään? Oon kuitenki tyytyväinen siihen ekaan pitkään pätkään..
Colt: tuli mieleen tosta kun sun siippa lupaili hoitaa syöttöjä niin ekan kerran ku mun mies lupas hoitaa kokonaisen yön, että saisin nukuttua (Emiliina tais olla joku 2vkoa) niin sit kun tyttö heräs joskus klo 03 niin äijä herätti mut ja sanoi hädissään, että nyt sitä maitoa tarttis, että josko voin mennä lämmittään!!!! XD Ihana yöhoitaja! =D
Tänään sain pitkitettyä aamupäikkyjä sillä kun laitoin imurin päälle ku meinas herätä..Nukahti heti ja heräs sit vasta kun olin saanut koko kämpän imuroitua..Kätsyä =)
Nyt kaffinkeittoon!
Ihanaa perjantaita kaikille!! Viikonloppu alkaa! =)
t. poppis ja Emiliina 2,5kk+
[color=6959CD]COLTSFOOT, aika rankalta kyllä kuulosti teidän yö! Ymmärtää kyllä, että on tullut paiskottua ovia (vaikka ehkä siinä ei mitään järkeä olekaan). Kun on väsynyt, ei niin jaksa ajatella eikä varsinkaan kärsivällisyys tahdo riittää mihinkään! Eiköhän se ala siinä vaiheessa helpottamaan, kun vauvalle alkaa yön ja päivän ero selkiytyä. Pitää vain olla kärsivällinen (joo, helppo sanoa, kun ei itsellä enää niin paljon ole noita yöllisiä heräämisiä). Jaksuja! ♥
MAMMIS, minoon kans juonut jonkun lasin viiniä ja imettänytkin. En huomannut ainakaan mitään vaikusta poikaan. Tietenkään ei tavaksi kannata ottaa, mutta yksi kerta JOSKUS ei varmaan ole paha. Kohtuu kaikessa, kännejä tuskin kannattaa miettiä niin kauan kuin imettää tai sitten täytyy vain olla imettämättä niin kauan, että känni on helpottanut. Mutta joku lasi pari siideriä tai vähän viiniä tuskin haitannee, jos ei tavaksi ota :)
POPPIS, vai nukutaan teillä imurin rauhallisessa hurinassa :D Meillä kans Sampo on joskus nukahtanut liinaan, kun oon imuroinut. Heräsi heti, kun lopetin imuroinnin...
Sain kuin sainkin Sampon huijattua nukkumaan sisällä!! :D On nyt siis nukkunut kohta 1,5h päästämättä inahdustakaan (mikä on siis harvinaista!). Eilen nukkui kolme tuntia, joista ekan 1,5h täysin rauhassa ja toiset 1,5h siten, että kävin 2min.-20min. välein heijaamassa ja hytkyttämässä vaunuja. Mutta sentäs nukkui.
...Huomenna reissuun, iiih...[/color]
Niin se vain pikku hiljaa täälläkin viikot vähene ja synnytys lähestyy. Senpä vuoksi tulin teiltä kysymään vähän kommenttia. Kysyin jo eilen tuolla odotus-puolen enskapinossa josko siellä teitä kävis lukijoina, mut jos esittäisin kysymykseni täälläkin puolella, jos se vain sopii.
Eli siis terkka ja moni muu on kehoittaneet keskustelemaan oman äidin kanssa synnytyksestä: kuinka alkanut, miten pitkään kestänyt jne..Tämä sillä verukkeella, että tyttären ja äidin synnytykset on usein samankaltaisia? Mikäs teidän kokemuksenne asiaan on? Löytyykö yhtäläisyyttä?
Itse olen esikoinen ja minun syntymiseen oli äiti saanut kulutettua hurjat 3 tuntia alusta loppuun..Oli ollut ilmeisen raju synnytys. Ei ollut synnärille ennättänyt vaan terkkariin olin syntynyt. Terkkarin kanssa kun on ollut sitten tästä puhe niin mielipide ollut että heti vain liikkeelle jos vähänkään supistelee..Itse kuitenkin epäilen, että niinköhän ne synnytykset on sitten samankaltaisia..?
-Ninca ja Rimpula 36+0-
Mä olen kans väsyneenä paiskonut ovia ja muita tavaroita, mä jo luulin että olen ainoa... Kyllä se helpottaa sitten kun yöunet tulevat vähän pidemmiksi vauvalla.
Nicalle synnytyksestä: Mun äidillä on kaikki neljä synnytystä olleet tosi nopeita ja melko helppoja, ja niin oli myös mulla ja mun siskolla. Kipua on vähän vaikea vertailla tietysti, mutta mä ja mun äiti ollaan selvitty pelkällä ilokaasulla. Ja mulla synnytys kesti 7,5h. Eli saattaa niissä jotain yhtäläisyyksiä olla. Ehkä kuitenkin uskoisin siihen terkkaan ja lähtisin aika nopsaan liikkeelle kohti sairaalaa kun tuntuu siltä että vauva syntyy. En tiedä miten muilla, mutta mä tiesin kyllä heti kun yöllä supistuksiin heräsin, että nyt se syntyy. Edellisenä yönä oli vähän supistellut, mutta ihan eri meininki olisi sinä yönä, kun sitten aamulla sairaalaan lähdettiin.
[color=43CD80]Meillä äitillä käynnistyneet kaikki synnytykset joko päivää ennen LA tai laskettuna aikana. Synnytykset on olleet kestoltaan 5h-11h (eka synnytys siis 11h). Mulla taas Sampo syntyi 40+2, ties kuin kauan olis vielä viihtynyt kohdusa, ellei oltais leikattu. Oon siis vähän huono esimerkki, mutta ainakaan meillä synnytykset ei ois käynnistyneet samaan aikaan, liekö silloin muutenkaan synnytyksen kulku ollut samanlainen. Myöskin meidän raskaudet olleet melko erilaiset -> äidillä hirvet turvotukset ja muuta, kun taas mulla ei mitään sellaista. Ainoot yhteiset piirteet oli ne, että pelkkä kahvin hajukin oksetti ja alussa oli pikkuisen pahoinvointia. Että ei se välttämättä mene niinkuin äidillä, mutta kannattaa silti varautua :)[/color]
Tulee vähän myöhään, mutta jos haluat treffata vielä tänään, meille käy klo 15.30 eteenpäin (sitä ennen ei ehditä keskustaan kun mä olen vielä yöpuvussa)..!
Laita viestiä 041-5476517, jos iltapäivätreffit onnistuu!
ole vielä pinoa avannut?!
Täytyy alkuun hehkuttaa, että meillä tehtiin uusi enkka!=) Oliver meni nukkumaan klo 19.00 ja heräsi syömään klo 06:00, eli 11h putkeen unta. Nähöjään siis tuo aamu kuuden herätys tehdään ajallaan vaikka mentäis mihin aikaan nukkumaan, mut hyvä niin:)) Toivottavasti tekis tän toistekin!
Kiitos kaikille treffeistä, oli mukava saada muutamalle joita en ole aiemmin nähnyt kasvot!=) Kun munhan ei pitänyt treffeille tulla, mut kaivinkone ei ilmestynyt aamu kymmeneen mennessä pihalle, joten päätin startata... Eikä muuten näy konetta tänäaamunakaan meidän pihalla=( *murrrr*
Mykis, olitko leffassa ja miten meni? En sua uskaltanut enää aamulla hätistellä mun kyytiin kun ajattelin et olet varmaan jo leffaan menossa. Mut jos ens viikolla selloon tai käviskö ke keskustassa kun mulla silloin jälkitarkastus siellä. Eli olen päivän keskustassa joka tapauksessa??
Tänään onkin tohinaa taas, Kaima tulee kylään haukkunsa kanssa ja äitikin tulee piipahtamaan. Mukavaa kun seuraa päiväksi=)
Kohta siellä varmaan ovikello soikin, eli palaillaan myöhemmin!
Aurora & Oliver 2k++ Tarkoittaiskohan noi 2 plussaa kahta viikkoa näin mun palstakielellä lyhennettynä;)