Taitaa joulusuklaiden myynti romahtaa, hinnat on ihan törkeitä!
Ei kukaan enää maksa jostain juhlapöydän rasiasta 8 euroa tai jostain "paremmasta" pitkälti yli kymppiä tai kahta.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin rotat, niin ei tarvii ulista. Kyllä mulla rahaa riittää jouluun tuhlattavaksi, koska oon töissä, toisin kuin te kelarotat
Muistahan, että sunkaan työpaikka ei ole mikään varma. Kohta säkin voit olla kelarotta.
Niinpä! Saattaa suklaanmyynnin romahduskin mutkan kautta vaikuttaa ja tuokin leuhka voi tosiaan olla kelarottana kelarottien joukossa. Oikeastaan olisi oikeen sille. No ei. Ei sellaista saa toivoa edes kusipäille.
Maksaa mitä maksaa, jouluun kuuluu hyvä suklaa. Ostin jo Ferrero Rocher:in boxin ja ennen joulua käydään taas Lindtin myymälässä josta saa irtomyyntinä Lindor-palloja. Pari joulun suklaahankintaa mainitakseni. Mistään perusmaitosuklaasokerimössöstä (kuten Marabout ja Pandan boxi+monet Fazerinkin) en minäkään maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä niitä suklaarasioita myydään alennuksella heti joulun jälkeen jos vain malttaa odottaa.
joululahjaksi eivät kerkeä sitten
Ennen oli monessa kaupassa aattona kaikki suklaat 50% alennuksella. Tuli ostettua isot määrät. Vaan eipä ole ollu vuosiin enää.
Hallitus vei ihmisiltä nyt Joulunkin.
Se on ihan totta ainaki mullakin, jää ostamatta, en kyllä maksa niin korkeeta hintaa enää. Pitäköön suklaansa
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin rotat, niin ei tarvii ulista. Kyllä mulla rahaa riittää jouluun tuhlattavaksi, koska oon töissä, toisin kuin te kelarotat
Eipä ole varmma monellakaan siitä kyse, että ei ole varaa ostaa, että siitä kiinnostaako noilla hinnoilla ostaa.
Voin ihan hyvin jättää ostamatta, ja parempikin niin.
Jätin jo kotimaiset marjat kesällä myyntikiskoihin. Samasta syystä, liian kallista on.
Ei tarvita kuin yksi herkkä jakso salkkareista nii johan taas suomineitoselle suklaa taas maistuu.
Suhdannevaihtelut.
Jessus mikä ankeuttajien ketju!! Ainakin suurimmaksi osaksi. Onneksi ei tarvitse itse miettiä onko varaa ostaa joulusuklaat.
Kyllä monet ostaa kaikkea lainarahalla ja joulun jälkeen itkevät kun laskuja pitää maksaa. Suklaa just on kallissta ja kaikki ostaa niitä lahjaksi kaikille kavereille ja sukulaisille joten niihin menee 100 euroa.
Suomalaisilla a koilla pitää olla se lohdutus suklaa kun se jännittävä ali me hmetti ha kkaa pettää tai jättää. Hinnasta viis.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä niitä suklaarasioita myydään alennuksella heti joulun jälkeen jos vain malttaa odottaa.
Sama kuin kinkun kanssa.
Alkaa kyllä olla suklaat sellaisissa hinnoissa, että edes joulun jälkeen alesta ei viitsi ostaa.
Brunbergilta kävin ostamassa suklaata ulkomaan kavereille lähetettäväksi ja ei niiden hinnat ollut ainakaan paljoa viime joulusta noussut, sanonpahan vaan. Ei kaakaon hinta ja Ukrainan tilanne näytä niihin vaikuttavan, mutta Fazerilla on aina joku syy miksi suklaa on tänään euron kalliimpaa.
Kallista on kun yli 5e fazeri rasiat ja koot pienentyny myös..
Ostin Prismasta kaksi Paradis konvehtirasiaa kympillä. Aladdiniakin olisi saanut. Kappalehinta 7,95€
Katsoin tämän kotimaisen rasioita tänään. Aivan naurettavan pieniä entisiin verrattuna. Hinta niin hurja, että pitäköön tunkkinsa. Joulun jälkeen riippuu tarjouksesta, saa olla vähintään 60 %, että ostaisin. Tähän asti ostanut naapureille ja työkavereille, mutta se loppu nyt.