Haluaisin erota pitkästä suhteesta, mutta minusta ei vaan taida olla siihen
Erolle on syynä miehen pitkään kestänyt valehtelu, mm. naisilta saamistaan viesteistä tai muistakin asioista, sekä se että riidoissa mies kohtelee minua kuin alinta pohjasakkaa. Halveksunnan näkee ja kuulee, esimerkiksi kun syyttää minua epäluottamuksesta, ja kun muistutan että hän itse on minulle valehdellut, niin pyöräyttää silmiään että "jaaha ja taas tämä alkaa".
Olen vuosien varrella kuullut häneltä mm. että kuka tahansa kadulla vastaan tuleva nainen olisi parempi vaimo kuin minä, tai että elämä kanssani on pelkkää paskaa. Vaikka hän ei enää noin rumasti sanokaan, nuo säilyy mielessä ja jokainen halveksiva katse ja "mee hoitoon" -kommentti tuntuu heti, kuin nuo pahimmat.
Olen aiemmin ollut mustasukkainen kyllä, mutta on siihen ollut syytäkin kun joka ikisellä työpaikalla on sekoilut naisten kanssa niin, että naiset ovat siinä ajatuksessa, että heillä on "jotain". Aina on näistä valehdellut, kunnes asiat on jollain lailla tulleet ilmi.
Joka tapauksessa. Olen äärettömän väsynyt tähän ja tiedän, että ero olisi oikea teko tässä kohtaa. Ei tuo mies tuosta miksikään muutu, en minä hänelle ole tärkeä, vaikka hyvinä aikoina tekeekin paljon hyvää, auttaa ja tukee. Se kaikki katoaa hetkessä, jos hänelle mitenkään antaa "kriittistä palautetta", kuten hän ongelmista puhumista nimittää.
Tiedän pärjääväni yksin, tai niin olen kauan ajatellut, mutta mitä lähemmäs ero tulee, sitä enemmän pelottaa miten pärjään. Taloudellisesti ei pelota, muuten kyllä.
Ja sitten pelkään myös itse eroa. Miten ikinä siitä henkisesti selviän. Lapsille kertomisesta jne, tai suvulle, kellään ei ole aavistustakaan tästä. Kulissit on hyvin olleet pystyssä. Onko ketään samassa tilanteessa, tai päässyt tästä jo eteenpäin? Pelkään, että mietin eroa vielä viiden vuoden päästäkin.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Apuja, neuvoja, kokemuksia kellään? Ap
Mitäs luulet? Olet ihmiskunnan historian ensimmäinen nainen jota mies alistaa.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Tää on keksitty juttu. Sukutilalla oot ollu muutaman vuoden...... Kuka siinä oli sitä ennen?
PS. "tila" myyntiin vaan. Tavarat tai tila on materiaalia. Pääset kaikesta turhasta eroon kerralla.
Mitä sitten vaikka olisikin? Merkitystä on vain apn tarinalla ja sillä mitä hän haluaa sanoa.
Näköjään ajattelet ja arvostat kaikkia muita kuin itseäsi. Kulutat voimasi teeskentelyyn. Jatka eron miettimistä. Siihenhän elämäsi tuhlaantuukin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksinäisyys ja masennus on kyllä sellainen juttu, että hankkiutuisin pitempään yksilöterapiaan. Mutta ensin kannattaisi jollekin läheiselle kertoa todellinen tilanteenne kuten jo kirjoitin. Onko se sisko, äiti, isä, ystävä, se on tässä tilanteessa mielestäni se tärkein juttu, koska ihminen, joka tuntee teidät ja sinut, osaa olla parhaiten tukena ja miettimässä mikä olisi sinulle hyvä ratkaisu. Se että olet salannut vaikeutenne, johtuu todennäköisesti häpeästä, jota kannat miehesi puolesta, siitä sinun pitäisi pyristellä irti niin olosi kohenee. Se tarkoittaa, että sinä lopetat valehtelun myös ja teeskentelyn, että kaikki olisi hyvin.
Vaikka olette olleet jo monissa terapioissa, niin niissä on se se huono puoli, että jos mies ei puhu totta, niin terapiakaan ei siihen pysty auttamaan. Voi olla, että valehtelu on hänen elämäntapansa ja kun hän on aina siitä selvinnyt puhumalla muutoksesta ja rakkaudesta, niin hänellä ei oik
Valitettavasti meillä on se tilanne, että vanhempani ja sisarukseni rakastavat miestäni. Hän on heidän mielestään täydellinen. Olen joskus todellisesta tilanteesta heille kertonut täysin rehellisesti, kun edellisen kerran olimme eron partaalla. Silloin he syyttivät minua, miksi keksin miehestäni tällaisia asioita. Säälivät miestä, että edes harkitsen hänen jättämistään, olivat huolissaan miten hän jaksaa ja todella syyttivät minua että miksi, MIKSI teen näin ja enkö tajua yhtään miten hyvän miehen olen jättämässä, enkö nyt voisi tulla järkiini.
Muutama ystävä tietää tilanteeni, mutta eivät he asiaan oikein sano mitään. Heillä tosiaan uudet onnelliset suhteet ja mieluummin kertovat miten ihanaa heillä on, työasioitaan ym, kuin kuuntelisivat murheitani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen lisäyksenä, että miehellä menee tällä hetkellä työmatkoihin rahaa niin paljon, että samalla summalla saisi itselleen asunnon läheltä työpaikkaa. Ehkä jopa halvemmallakin. Että taloudellisesti tässä asuminen ei hänelle kannata ja raha ei siis lie syynä siihen että tänne tulee. Ap
Tarjoatko miehellesi kodissanne siis täyden palvelun, josta ei hän halua luopua ?
En. Tekee paljonkin kotitöitä, lisäksi on tehnyt remontteja ym. Ja tekee ylimääräisiäkin pihatöitä, projekteja jotka itse haluaa toteuttaa. Tuokaan ei siis voi olla syynä, miksi tässä edelleen on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Silloin he syyttivät minua, miksi keksin miehestäni tällaisia asioita. Säälivät miestä, että edes harkitsen hänen jättämistään, olivat huolissaan miten hän jaksaa ja todella syyttivät minua että miksi, MIKSI teen näin ja enkö tajua yhtään miten hyvän miehen olen jättämässä, enkö nyt voisi tulla järkiini.
Siis mitä ihmettä? Sua ei uskota? Ihan suoraan sanoivat vai, että keksit päästäsi, mitä mies on tehny sulle? Eli heiltä et saa tukea, olette rakentaneet niin vankat kulissit, että mikään ei niitä horjuta. Ei edes sun kertoma totuus, kun sua ei sitten uskota.
Uskoudu sellaiselle, joka oikeasti uskoo sua.
Eli äitisi ja sisaresi mielestä mies saa pettää ja flirtata ympäriinsä, kun hän sentään tekee ahkerasti palkkatöitä ja kotitöitä. Jopa remontteja kotitilallasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin he syyttivät minua, miksi keksin miehestäni tällaisia asioita. Säälivät miestä, että edes harkitsen hänen jättämistään, olivat huolissaan miten hän jaksaa ja todella syyttivät minua että miksi, MIKSI teen näin ja enkö tajua yhtään miten hyvän miehen olen jättämässä, enkö nyt voisi tulla järkiini.
Siis mitä ihmettä? Sua ei uskota? Ihan suoraan sanoivat vai, että keksit päästäsi, mitä mies on tehny sulle? Eli heiltä et saa tukea, olette rakentaneet niin vankat kulissit, että mikään ei niitä horjuta. Ei edes sun kertoma totuus, kun sua ei sitten uskota.
Uskoudu sellaiselle, joka oikeasti uskoo sua.
Eivät uskoneet ollenkaan. Olivat täysin sitä mieltä että minulla on uusi mies tms jonka vuoksi olen nyt hyvän miehen jättämässä, ja törkeästi keksin kaiken koska en kehtaa kertoa totuutta.
Emmehän me muutenkaan heillä ole käyneet silloin, jos suhteessa on ollut huonoa aikaa. Ja mies on heille todella lämmin, auttava perheenjäsen, täydellinen.
Että tiedä sitten "kulissista", kun kerran totuuden kertominenkaan ei auttanut mitään. Siis muuta, kuin että sain syyt niskoilleni. Hehän sen kulissin itse loivat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli äitisi ja sisaresi mielestä mies saa pettää ja flirtata ympäriinsä, kun hän sentään tekee ahkerasti palkkatöitä ja kotitöitä. Jopa remontteja kotitilallasi.
Ei, vaan heidän mielestään mies ei tee eikä ole tehnyt mitään väärää, vaan kaikki on minun keksimääni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On parempi olla yksin kuin rikkovan ihmisen seurassa. Voit löytää parempaa seuraa joko muista ihmisistä tai itsestäsi.
Tämä.
Itsekseen eläminen on sitä paitsi mukavaa. Itse oon nyt ollut jo neljä vuotta yksin sen jälkeen, kun mies jätti yllättäen toisen naisen takia. Yhdessä olimme yli 20 vuotta. Olen huomannut, että yksineläminen on niin mukavaa, etten oikeasti edes halua enää ikinä parisuhdetta. Oma tupa ja oma lupa. Menen ja tulen miten lystään, lapset jo aikuisuuden kynnyksellä, nukun x-asennossa keskellä parisänkyä just silloin kun haluan ja niin pitkään kuin haluan. Käperryn sohvalla ja katson Netflixistä just sitä mitä haluan ja milloin haluan. Sisustan kotia just miten haluan ja milloin haluan. Käyn harrastuksissa just milloin haluan ja mitä haluan. Voin mennä ja tulla, kukaan ei hengitä niskaan, kenellekään en ole tilivelvollinen, kotona on rauh
Tätä lukiessa palautui mieleen millaista se rämpiminen miehen valheiden viidakossa oli. Kuin olisi eksyksissä koko ajan ja joku johtaa sinua koko ajan enemmän harhaan. Tuntuu ettet lopulta tiedä etkä näe mitään.
Kuinka turhaa loppujen lopuksi! Siihen meni hirveästi aikaa ja energiaa. Välillä se oli elämän pääsisältö kun yritti selvittää miten asiat ovat ja saada suhdetta toimimaan. Toisella ei samaa halua ollut, vaan hänen tavoitteensa oli sumuttaa minua jotta luulisin suhteen toimivan ja antaisin hänen pettää rauhassa.
Yksin ollessa ja nyt hyvässä suhteessa huomaa, miten paljon aikaa jää kaikkeen hyvään ja kehittävään kun kukaan ei vie aikaasi valheillaan. Se on ehkä asia jota arvostan nykyisessä elämässä eniten. Elämä on niin paljon rennompaa. Mullakin on uusia ihan mahtavia harrastuksia joilla olen kehittänyt itseäni ja terveyttäni senkin ajan jonka olisin edellisessä suhteessa käyttänyt vatvomalla miehen puheita ja tekoja ja yrittämällä saada niistä selkoa.
Nämä pettävät miehet eivät mieti yhtään miten te vaimot reagoitte, kun teitä pettävät.
🇺🇦🇮🇱