Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iloa on isosta omakotitalosta jossain korvessa,

Vierailija
24.09.2008 |

jos työpaikka on keskustassa? En tajua millään! En, en, en.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä autot rällää, tontti on postimerkin kokoinen, naapurin talo kahden metrin päässä? Aivan järkyttävän näköistä kun rakennetaan joku kartanotyyppinen iso talo jollekin pienelle pläntille ja vieressä on joku älväri. Iso talo vaatii ison tontin ja niitä on kauempana keskustoista.

Vierailija
42/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korpi on aluetta jossa ei ole juuri naapureita, lähimpään palveluunkin on useita kilometrejä. Puhutaan nyt sitten haja-asutusalueesta vaikkapa!

Harva nykyihminen edes haluaa tai pystyy asumaan oikeassa korvessa. Ajallisesti ja rahallisesti se tulee tosi kalliiksi, jollei pysty luomaan työpaikkaa omassa kodissaan ja on vielä epäsosiaalinen luonteeltaan. Lapsiakin käy sääliksi, vaikka he pieninä varmasti arvostavat isoa tonttia leikkikenttänään. Mutta kouluiästä lähtien varmasti alkavat marista miksei heillä ole kavereita lähellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lapsella ei voi olla kolmea harrastusta, johon kuskataan. En tosin ymmärrä miten voi olla kaupungissakaan.

Perheen, jossa on kohta 4 lasta ja joissa kahdella vanhemmalla on 3-4 harrastusta molemmalla. Pojalla vielä futisharrastus jossa kaksi harjoituskertaa/viikko + matsit viikonloppuisin! Lisäksi viikonloppuisin kuskaavat lapsia (eri aikaan) 40 km päähän uimahalliin. Hmm laskenpas: eli pojalla 3 harrastusta, joista futista 3 krt viikossa. Lisäksi ne kaksi muuta harrastusta yksi kerta viikkoon. Se jo tekee 5 (!!!) kertaa kuskausta 15-40 km päähän/viikko! Tytöllä 4 harrastusta, kaikki kerta viikkoon, eli 4 kuskausta. Sitten on vielä kuopus jolla kaksi harrastusta kaksi kertaa viikossa = 2 kertaa.

Kaikki harrastukset siis eri aikoina. Tämä perhe vie lapsiaan 11 (!!) kertaa viikossa pitkien matkojen päähän. Ei kovin ekologista olen usein ajatellut. Lisäksi lapset siis joka päivä taksilla kouluun ja koulusta kotiin.

Vierailija
44/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten asun lähiössä, jossa tarvitsemani palvelut (ruokakauppa, päiväkoti, koulu, harrastukset, kirjasto, terveysasema, kuntorata jne.) ovat kävelymatkan päässä ja työpaikka kauempana. En harrasta puutarhanhoitoa, isoja tontteja en oikein ymmärrä, mutta omakotitalo olisi minusta muuten ok, jos sen läheisyydessä olisi em. palvelut.

Korpiasumista on minusta sellainen, että on pakko omistaa auto päästäkseen minnekään.

Vierailija
45/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kaupunkiin saisi enää millään.

Kotoisin olen korvesta, "tontti" oli 70 ha, ei tarvinut mökkiä kun talo oli rannassa, lähin naapuri kilometrin päässä, kauppa 5km. Ei haitannut lapsena, ei. Ei edes nuorena, mopolla pääsi sen mitä tarvi.

Välillä asuin kaupungissa, sekä Helsingissä että Tampereella. Keskustaan kesti julkisilla 30-40 minuuttia, omalla autolla vähemmän jos ei tarvinut parkkeerata, ja sellaistahan ei juuri tapahdu.

Nyt asun maalla. Työhön kaupunkiin on matkaa 45 km, mutta parkkeerauksineen menee puolisen tuntia kun saa sisäänmenoväylää paahtaa loppuun asti. Naapuri löytyy parin sadan metrin päästä, päiväkoti ja koulu puolen kilsan päästä samoin kauppa. Kaikki tärkeät siis lähellä.

Silti vaihtaisin tämän nykyisen paikkanikin milloin vain siihen OIKEAAN korpeen!

Oma rauha, saa mennä vaikka alasti ulos ja kukaan ei nää, se ihana ihmeellisyys kun astuu ovesta ulos EIKÄ KUULU MITÄÄN!!! Siellä sielu lepää.

Vierailija
46/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rauha, saa mennä vaikka alasti ulos ja kukaan ei nää, se ihana ihmeellisyys kun astuu ovesta ulos EIKÄ KUULU MITÄÄN!!! Siellä sielu lepää.

Mutta lähellä meni iso valtatie joten mistään rauhasta ei voinut todellakaan puhua:((. Olisin ehkä viihtynyt paremmin jos olisi ollut sitä maaseudun rauhaa.

Vierailija
47/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppaan ja kouluun 15 km. Lasten (5 kpl) harrastus- ja kaverikäynnit on hoidettava myös autolla, koska ovat niin pitkien ja vaarallisten matkojen takana. Ja inhoan todella tätä autolla ajelua. En osannut arvata millaista elämä on koululaisten kanssa, pikkuisten kanssa tämä vielä menee (tosin yksinäistä on, kun pikkuruisessa leikkipuistossa ei ole koskaan ketään muita). Me ainakin muutamme johonkin lähiöön heti kun mahdollista.

Uskon että "korvessa" siis todellisessa korvessa asuminen tyydyttää silloin, kun odotukset on olleet sen mukaiset. Mutta jos on ollut kovin romanttiset kuvitelmat maaseudusta, voi tuntua aika orvolta.

Vierailija
48/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka täällä puolustautuvat, teillä vaikuttaa olevan kuitenkin oleelliset palvelut lähellä. Eikös siinä ole selitys viihtymiseen?

Vierailija
49/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin mitä tuo on. Mekin asuimme siis 3 lapsen kanssa korvessa. JOKA paikkaan piti lähteä autolla ja mua häiritsi se:(. Olen sellainen ihminen joka tykkää liikkua. Hoidan mielelläni kauppareissutkin pyörällä tai kävellen. SE ei ollut tuolla mahdollista.

Sekin häiritsi etteivät lapset saaneet yhtään liikuntaa! Joka paikkaan kun piti viedä autolla. Tie oli sen verran vaarallinen ettei sinne päästäisi lasta pyörällä kuin vasta ehkä 12-13 -vuotiaana?

Eri asia on jos saa asua maalla jossain "herran kukkarossa". Jossa on vain pieniä maalaisteitä, samanikäisiä naapureita, kaunis luonto jne.

Vierailija
50/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi suomalaiset änkeytyvät kaupunkiin hikisen pienille tonteille ja kerrostaloihin kun niin paljon leveämminkin voi elää ja maata riittää

ok, ihan kauhean korpeen en minäkään muuttaisi

Vierailija
51/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni vastaavassa asuneena en IKINÄ haluaisi. Ei minkäänlaista rauhaa!

Vierailija
52/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähellä meni iso valtatie joten mistään rauhasta ei voinut todellakaan puhua:((. Olisin ehkä viihtynyt paremmin jos olisi ollut sitä maaseudun rauhaa.

Ei tullut sitten jo muuttaessa mieleen että jos vieressä on valtatie, niin se varmasti tuo meluhaittoja tullessaan. Yllätys yllätys!

Vierailija
53/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut sitten jo muuttaessa mieleen että jos vieressä on valtatie, niin se varmasti tuo meluhaittoja tullessaan. Yllätys yllätys!

- ei kai me nyt tyhmiä olla?! Tottakai me pistettiin se sille "miinuspuolelle" kun mietittiin ostettaisko se talo vaiko ei. Mutta kun niitä pluspuoliakin oli niin paljon. No tosiasiassa se melu häiritsi enemmän kuin kumpikaan meistä olisi ikinä uskonut. Ei tuollaisia asioita voi tietää etukäteen. Kuten ei voi kukaan esim. tietää millaista on asua kaukana palveluista ENNEN KUIN on sitä itse kokeillut! Voihan sitä elää ruusuisissa kuvitelmissa että maalla asuminen on aaah niin ihanaa. Ei se sitä enää nykypäivänä ole, yhteiskunnassa kun romutetaan kaikki peruspalvelut.

Vierailija
54/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi joku asuu keskustassa, tai jossain vuokralähiössä kerrostalossa. Mutta en mä silti sillä päätäni vaivaa, mitä ilmeisimmin he siellä haluavat asua?

Oisko ap kiva kun kaikki muuttaisi keskustaan?

Itse en asu korvessa, mutta en ihan keskustassakaan.

Vierailija
55/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä käyn töissä korvessa. Pitääkö mun nyt muuttaa sinne?

Vierailija
56/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein vielä enemmän, vaikka tehokkuus on paljon korkeampi, koska tonttimaa lasketaan kalliimmaksi. Tottakai maalla on yksityisteitä, mutta pääosa tiestöstä yhteiskunnan ylläpitämää. Ja lapset todellakin kuskataan takseilla kouluihin, ylläpidetään pieniä kouluja jne. On se kallista yhteiskunnalle.

Vierailija
57/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein vielä enemmän, vaikka tehokkuus on paljon korkeampi, koska tonttimaa lasketaan kalliimmaksi. Tottakai maalla on yksityisteitä, mutta pääosa tiestöstä yhteiskunnan ylläpitämää. Ja lapset todellakin kuskataan takseilla kouluihin, ylläpidetään pieniä kouluja jne. On se kallista yhteiskunnalle.

Antakaan ihmisten asua siellä missä itse haluavat ja tehdä omat valintansa. Mä olen stadilainen ja pysyn sellaisena. Hyvä täällä on asua, mutta en mä silti halua että tänne kaikki muuttavat. Hyvä että siellä korvessakin on vielä ihmisiä jotka nauttii siellä asumisesta.

Vierailija
58/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuinalueella jossa parin metrin välein taloja? Sama kuin asuisi rivarissa tai kerrostalossa

Vierailija
59/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli juuri niin kuvaava se NYT-liitteen nurmijärvijuttu. En ikimaailmassa haluaisi itselleni isoa tonttia tai jotain vitsin lehmälää naapuriin

Vierailija
60/124 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olis mikä kaupunki. Täällä maalla kun meillä esimerkiksi on kolme taloa, kaksi tuotantorakennusta yli tuhannelle eläimelle, viljankuivaamo, konehalli, lämpökeskus, kolme autotallia, aitta, kaks latoa ja varmaan jotain vielä unohtuikin. Noista kertyy monta tuhatta neliötä rakennusalaa ja kaikista pitää maksaa kiinteistövero.

Ihan tiedoksi vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi