Eikö noille, jotka valittavat etätöistä lähitöihin siirtymisestä voisi antaa potkut ja palkata niitä työttömiä, jotka mielellään tekisisivät
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ei
Miksi ei?
Näin tulee Kelassa käymään. Etälusmuilijat saavat jäädä sinne kotiinsa pysyvästi - mutta ilman palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin tulee Kelassa käymään. Etälusmuilijat saavat jäädä sinne kotiinsa pysyvästi - mutta ilman palkkaa.
Jep. Tämä on oikein.
Sinun mielestäsikö töihin ei tarvita mitään erityisosaamista, suoraan kadulta voi palkata ensimmäisen vastaantulijan tilalle? Voisi näyttää aika jännältä meikäläisenkin työnjälki jos sitä joku yrittäisi ihan kylmiltään...
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsikö töihin ei tarvita mitään erityisosaamista, suoraan kadulta voi palkata ensimmäisen vastaantulijan tilalle? Voisi näyttää aika jännältä meikäläisenkin työnjälki jos sitä joku yrittäisi ihan kylmiltään...
Ei. Palkataan osaajia, jotka ovat työttömiä. Luuletko olevasi korvaamaton?
Ei, koska työnantajien silmissä jokainen työtön on alkoholisoitunut lusmu. Ihan sama miten on kouluttautunut ja missä ollut töissä, työttömyys nollaa osaamisen ja elämänhallinnan.
Mun kaveri sanoo ettei kehtaa mennä toimistolle edes näyttäytymään kun on lihonut niin paljon. Sanoin ettei varmasti ole ainoa, jolle kertyi kiloja korona-aikana, etkä nyt niin paljoa ole lihonut kuitenkaan. Ei silti mene vaikka haluaisi välillä edes käydä moikkaamassa työkavereita. Moni kuulemma palasi lähitöihin.
Ainakin minun kavereista kaksi on lähtenyt ihan itse. Päteviä työntekijöitä. Toinen perusti oman firman ja laskuttaa vanhaa firmaa. Omassa firmassa voi tehdä etänä. Toinen lähti kilpailijalle, jossa etätyöt pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ei exät päätä mihin heidän exänsä menevät töihin ja mihin eivät.
Menepä siitä, ap, pystymetsästä töihin, joita et hallitse etkä osaa. Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri sanoo ettei kehtaa mennä toimistolle edes näyttäytymään kun on lihonut niin paljon. Sanoin ettei varmasti ole ainoa, jolle kertyi kiloja korona-aikana, etkä nyt niin paljoa ole lihonut kuitenkaan. Ei silti mene vaikka haluaisi välillä edes käydä moikkaamassa työkavereita. Moni kuulemma palasi lähitöihin.
Ei taida olla nykyaikaa, että mies päättää mihin nainen menee töihin ja mihin ei.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että koronan sairastaminen voi aktivoida geenin, joka aiheuttaa allergisoitumisen gluteenille?
Juuri näin.
Nämä valittajat ulos ja tilalle tekijöitä jotka voivat tulla ihan töihinkin.
Mietin samaa. Erikoista, että ei suostuta menemään työpaikalle.
Vuosi sitten tehtiin etätyö linjaus; 1-5/pvää kuukaudessa toimistolla - lopetetaan toimistoja ja sitten etätyönvihaaja Lasse haluu et mennään toimistolle 1pvä/ vko ja edelleen lopetetaan toimistoja - joillain voi olla näiden lopetusten myötä yli 200km/suunta matkaa toimistolle ja lisäksi tätä läsnätyön lisäämistä EI ole perusteltu mitenkään - ja kaikenhuipuksi vielä valehdellaan ja väheksytään julkisuudessa - ei ihme jos henkilöstöä ärsyttää
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten tehtiin etätyö linjaus; 1-5/pvää kuukaudessa toimistolla - lopetetaan toimistoja ja sitten etätyönvihaaja Lasse haluu et mennään toimistolle 1pvä/ vko ja edelleen lopetetaan toimistoja - joillain voi olla näiden lopetusten myötä yli 200km/suunta matkaa toimistolle ja lisäksi tätä läsnätyön lisäämistä EI ole perusteltu mitenkään - ja kaikenhuipuksi vielä valehdellaan ja väheksytään julkisuudessa - ei ihme jos henkilöstöä ärsyttää
Näiden sohvalla makaavien palstatrollien mielestä 200 km työmatka suuntaansa on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että koronan sairastaminen voi aktivoida geenin, joka aiheuttaa allergisoitumisen gluteenille?
Totta se nyt vain on.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Erikoista, että ei suostuta menemään työpaikalle.
Jos työmatkaa tulee esim. 200 km suuntaansa, se olisi sullekin ok?
Ei