Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö noille, jotka valittavat etätöistä lähitöihin siirtymisestä voisi antaa potkut ja palkata niitä työttömiä, jotka mielellään tekisisivät

Vierailija
30.11.2025 |

???

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Erikoista, että ei suostuta menemään työpaikalle.

Jos työmatkaa tulee esim. 200 km suuntaansa, se olisi sullekin ok?

Kyllä se on ok 1-5 kertaa kuukaudessa, kuten tässä tapauksessa. Päivittäin taas liian pitkä matka eli ei olisi ok.

2000 km on ok? Just.

No toi sun 2000 km olisi minullekkin liikaa

Vierailija
42/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Nämä valittajat ulos ja tilalle tekijöitä jotka voivat tulla ihan töihinkin.

Hehän tekevät töitä.

Kyyllä kyllä. Miksi eivät sitten tekisi niitä töitä työpaikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ne työpaikat nykyisin ovat? Onko sinulla tietoa toimistojen työtiloista? Ilmeisesti ei ole. Tietoa. Mutta öyhöttää, öyhöttää pitää. Aamen.

Työnantaja nyt kuitenkin määrittelee, missä työ tehdään.

Jos tämä ei tekijälle sovi, on hän vapaa menemään muihin töihin.

Niin, sinulle ei nyt sitten liian ahtaalla työympäristöllä ole mitään merkitystä. Eikä työviihtyvyydellä. Totta, jokainen saa valita työnsä ja työpaikkansa. Sopiiko tämä Sinulle?

Väitätkö nyt etteivät kelan työntekijät mahdu työpaikalleen tai toimisto on niin epäviihtyisä, ettei työskentely siellä onnistu? Oikeasti?

Vierailija
44/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen etätyötä terveyssyistä. En tule toimistokäskyllä paranemaan, joten etätyö jatkuu. 

Terveitä on jonossa, hoida vaivasi kuntoon ja ala tekemään työtä, josta saat palkkasi.

Vierailija
45/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nauraa nakutan jokaiselle syrjämetsässä asuvalle, joka menettää työnsä kun ei pysty/jaksa käydä toimistolla. Kepulaisten etätyöutopiat ja koko maan pitäminen asuttuna tulevat kaatumaan omaan mahdottomuuteensa.

Vierailija
46/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ei voi antaa potkuja (pelkän valittamisen takia). Jätä työoikeusjuridiikka suosiolla viisaammillesi, niin minäkin teen. 

Vierailija
47/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinköhän tuo lähityövaatimus oikein perustuu? Onko Lasse miettinyt asiaa kunnolla?

Kelassa, kuten monessa muussakin pitkään etätyötä teettäneessä työpaikassa varmasti seurataan ihmisten suoriutumista tarkkaan.

Yleensä etätyössä saadaan enemmän aikaan kuin toimistolla. On helpompi keskittyä.

Lisäksi konttoritiloja vähennetään jatkuvasti. Ei niille toimistolle tuleville ihmisille ole kunnon työtiloja. Tämä haittaa työn tuottavuutta entisestään.

Oliko ainoa tarkoitus yrittää saada jotkut kaukana asuvat irtisanoutumaan itse, kun elämä tehdään hankalaksi? Mitään muuta syytä ei pysty keksimään.

Kertokaa joku hyvä peruste lähitöille.

Lasse ei ole kertonut yhtään syytä eikä ole keskustellut henkilöstön kanssa, toimistoja on lakkautettu ja tullaan lakkauttamaan lisää joten välimatkat pitenee ja toimistot muutettu avokonttoreiksi joissa esim ratkaisutyön tekeminen on mahdotonta ja äärettömän kuormittavaa. Syynä on vaan se, että Lasse on etätyönvihaaja 

Vierailija
48/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsikö töihin ei tarvita mitään erityisosaamista, suoraan kadulta voi palkata ensimmäisen vastaantulijan tilalle? Voisi näyttää aika jännältä meikäläisenkin työnjälki jos sitä joku yrittäisi ihan kylmiltään...

Kuka sinulle on syöttänyt tuon harhakuvan korvaamattomuudestasi? Osaajia on jonossa.

Vierailija
49/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun kavereista kaksi on lähtenyt ihan itse. Päteviä työntekijöitä. Toinen perusti oman firman ja laskuttaa vanhaa firmaa. Omassa firmassa voi tehdä etänä. Toinen lähti kilpailijalle, jossa etätyöt pyörii.

Ei se omassa firmassa tekeminen ole etätyötä.

Vierailija
50/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työmatkaa tulee esim. 200 km suuntaansa, se olisi sullekin ok?

Voit muuttaa työn perässä, sitä edellytetään työttömiltäkin, niin miksei myös sinulta?

Vierailija
51/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun kavereista kaksi on lähtenyt ihan itse. Päteviä työntekijöitä. Toinen perusti oman firman ja laskuttaa vanhaa firmaa. Omassa firmassa voi tehdä etänä. Toinen lähti kilpailijalle, jossa etätyöt pyörii.

Niin?

Vierailija
52/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuttu persutrollaus ja tutut 17 yläpeukkua. Tekö teette siellä perstoimistolla nytkin läsnätyötä vaikka on sunnuntai?

Vierailija
53/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepä siitä, ap, pystymetsästä töihin, joita et hallitse etkä osaa. Onnea matkaan!

Mistä ihmeen pystymetsästä? Mulla on korkeakoulututkinto ja laajalti työkokemusta. Olen ahkera, opin nopeasti ja olen tosi näppärä tietojärjestelmien kanssa, osaan jopa koodata. Eikä mulle olisi mikään ongelma tehdä töitä työpaikalla.

T. Työtön, joka miettii ihan samaa kuin ap

Vierailija
54/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tuli voimaan ja pomo voi entistä herkemmin antaa potkun perseelle, jos työ ei maita. Tilalle on kyllä tulijoita.

Vierailija
55/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttoreita on jatkuva hälinä joka estää keskittymisen ja minun kanssa samaa työtä tekeviä ei ole paikkakunnalla yhtään, joten palaveerataan teamsilla olen kotona tai toimistolla, jos tarvitsen apua; on tuki teamsissä ei toimistolla ja kyllä tilanpuute on totta, esim. minun lähitoimisto on ns. kotipesä 80lle henkilölle; työpisteitä on 48. 

Vierailija
56/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten tehtiin etätyö linjaus; 1-5/pvää kuukaudessa toimistolla - lopetetaan toimistoja ja sitten etätyönvihaaja Lasse haluu et mennään toimistolle 1pvä/ vko ja edelleen lopetetaan toimistoja - joillain voi olla näiden lopetusten myötä yli 200km/suunta matkaa toimistolle ja lisäksi tätä läsnätyön lisäämistä EI ole perusteltu mitenkään - ja kaikenhuipuksi vielä valehdellaan ja väheksytään julkisuudessa - ei ihme jos henkilöstöä ärsyttää

Näiden sohvalla makaavien palstatrollien mielestä 200 km työmatka suuntaansa on ihan ok.

Muuttakaa sinne työpaikan lähelle. Voisinhan minäkin heittäytyä työttömäksi koska keikkatyössä työpaikka ei suostu tulemaan kotiini. Mitä ihmiset oikein kuvittelevat työelämän olevan?

Vierailija
57/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri sanoo ettei kehtaa mennä toimistolle edes näyttäytymään kun on lihonut niin paljon. Sanoin ettei varmasti ole ainoa, jolle kertyi kiloja korona-aikana, etkä nyt niin paljoa ole lihonut kuitenkaan. Ei silti mene vaikka haluaisi välillä edes käydä moikkaamassa työkavereita. Moni kuulemma palasi lähitöihin. 

Tiesitkö, että koronan sairastaminen voi aktivoida geenin, joka aiheuttaa allergisoitumisen gluteenille?

Höpö höpö....... vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona. 

Vierailija
58/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepä siitä, ap, pystymetsästä töihin, joita et hallitse etkä osaa. Onnea matkaan!

Eiköhän ne teiltä avautuvat työpaikat täytetä osaavilla ja työpaikalle tulevilla. Monesti vieläpä teitä pätevämmillä ja koulutetuimmilla. Älä siis pelkää.

Vierailija
59/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt 377 km työmatkaa yhteen suuntaan muutaman vuoden. T. Entinen työtön. Nyt sama työpaikka mutta 10 minuuttia kävellen. Toki piti olla kakkosasunto mutta melkein joka viikonloppu ajoin. 

Vierailija
60/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne teiltä avautuvat työpaikat täytetä osaavilla ja työpaikalle tulevilla. Monesti vieläpä teitä pätevämmillä ja koulutetuimmilla. Älä siis pelkää.

Tuo kommentoija kuvittelee, että työttömät on kouluttamattomia ja osaamattomia laiskureita. Ja että hänen työnsä on niin vaativaa, ettei sitä voi kukaan muu osata kuin hän :D Huvittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä