Miehellä omat ruoat
Mitä ajattelisit, jos aviomiehesi alkaisi laittamaan vain itselleen ruokaa? Tekisi siis vain yhden annoksen kerrallaan ja söisi sen, yleensä joku kaupan valmis eines tai mikroateria, jonka itselleen lämmittää. Vaikkapa joku maksalaatikko tai joku pirkka kanaa ja riisiä mikroannosateria. Ostaa niitä kaupasta ja niillä elää, me muut ei niistä edes tykätä. Mutta kyllä tämä nyt aika tyhmältä tuntuu lapsiperheessä, että mies elää kuin eri taloutta.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Laittakaas kaikki oikein kirjoitukset tuosta ruoka sanasta.
Zoomeri tuli chattiin.
Saa ihan rauhassa vedellä mikroaterioita. Mä teen herkut meille muille ja huolehdin et miehelle ei jää mitään pannun pohjalle.
No jos se eineksia haluaa syödä, niin ihan hyvä ettei muille tuputa.
yleensä joku kaupan valmis eines tai mikroateria, jonka itselleen lämmittää. Vaikkapa joku maksalaatikko tai joku pirkka kanaa ja riisiä mikroannosateria. Ostaa niitä kaupasta ja niillä elää, me muut ei niistä edes tykätä.
Jos ette kerran niistä edes tykkää, niin minkä ihmeen takia hän sitten ostaisi niitä valmisaterioita myös teille?
Ja koska mies ei selvästikään tykkää sinun ruoistasi, niin miksi ihmeessä hän ei ostaisi itselleen muuta syötävää?
Kyllä meillä minä syön enemmistön ajasta omia ruokia, välillä samoja mutta tykkään syödä proteiinipitoista ja yksinkertaista ruokaa joka ei lapselle ja vaimolle maistu. Teen omat ruokani ja heidän ruokansa siinä samalla, välillä vaimo tekee heille omansa.
Miksi teette elämästä niin hankalaa, nyt on kyse ruoasta.
Ajattelisin että kyseinen tyyppi ei ole aviomieheni. Meillä 5 hlön perheessä ruokailu ja ruuanlaitto on perheen yhteistä hupia johon osallistutaan kaikki. Mitä einespossu sanoo syyksi käytökselleen?
Sen ymmärtäisin vielä, jos ois joku tavoitteellisuus esim. dietti tai joku urheiluun/kuntoiluun viittaava massa kausi, että silloin kokkaa itellensä hetkellisesti muutaman viikon tai kuukauden. Mutta tuota en kyllä tajua.
Mitä tuossa. Meillä ollut aina omat jääkaapit, ruuanlaitossa ym sähkönkulutuksessa kulutusmittari. Molemmat maksaa omat kulunsa. Miksi jotkut boomerit käyttää yhteisiä?
Avaisin suuni ja puhuisin miehen kanssa asiasta. En tulisi palstalle kyselemään.
En ymmärrä miksi jotkut elävät parisuhteessa kuin kämppäkaverit. Kaikki on omaa eikä mitään jaeta, mitä järkeä? Olisitte onnellisimpia ilman tuollaisia nillittäjäeinesukkoja. Ilmeisesti kommunikointi on mahdotonta.
Tiedän pariskuntia joissa mies syö eri ruokaa. Miehellä on varaa ostaa kallista ja vaimoke keittelee riisiä ja perunoita. Olen itsekin elänyt tuollaista elämää ja päätin että en jatka enää.
Antaa ukon syödä mitä haluaa.
Mulle kelpaa myös valmisruoka kasviksilla, juureksilla, vihanneksilla ja hedelmillä höystettynä. Tarvittaessa proteiinilisä vaikka raejuustosta tms. Miehelle ei kelpaa. Siinäpähän urputtaa ja vetää kahvia, leipää ja leikkeleitä. Omapahan on vatsahaavansa.
Haluan käyttää nyt aikani muuhun kuin muille kokkaamiseen lopultakin, kun lapset aikuisia.
Tulee fiilis, että mies on perheessä se "it" joka vaan asuu samassa taloudessa mutta ei ole osa perhettä. Puhuuko hän lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pariskuntia joissa mies syö eri ruokaa. Miehellä on varaa ostaa kallista ja vaimoke keittelee riisiä ja perunoita. Olen itsekin elänyt tuollaista elämää ja päätin että en jatka enää.
Tällaiset eivät ole mitään pariskuntia. On vain yksi liitto miehen ja naisen vläillä ja se on avioliitto. Siinä tullaan yhdeksi ruumiiksi. Tuossa on kaksi eläitäeläintä jotka syystä tai toisesta ovat ajautuneet samaan luolaan asumaan. Itse muuttaisin pois.
Omalla kohdallani olisin hämmentynyt, sillä meillä molemmat nauttii ruuanlaitosta ja aterioiden suunnittelusta. Oletteko siis aiemmin syöneet samaa sapuskaa?
On itsenäinen ja valmis lentämään pesästä.
Eli mies ei ota mitään vastuuta lasten ruokkimisesta, vaan luistaa ruoanlaitosta sillä verukkeella, että hoitaa omat ruokansa. Miten teillä muuten kotityöt jaetaan? Mies siivoaa oman puolensa makkarista ja puolet kylppäristä?
Minä en eläisi tuollaisen miehen kanssa. Hän on eriyttänyt itsensä perheestä ja saa eriyttää kokokonaan.
Laittakaas kaikki oikein kirjoitukset tuosta ruoka sanasta.