Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverimies selittää minulle traumojaan

Vierailija
30.11.2025 |

Nyt on käyty läpi aikaisemmat parisuhteet ja kumppaneissa ilmenneet viat, isän alkoholismi, pettäminen ja äidin jaksamattomuus lapsuudessa.

Työpaikkaan tuli uusi, itseäni 17 vuotta nuorempi mies ja mm. edellä mainitut aiheet nyt käsitelty. Kaipaa myös tukea ja kehuja työtehtävissään ja on sanonut minua hyvin äidilliseksi.

Mistä on kysymys ja onko tämä kovinkin yleistä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumadumppaava mommyissues -mies, kuten pari aikaisempaa jo sanoikin. Näkee sinussa jotain turvallista ja alkaa uskoutumaan ja kiintymään täysin työpaikalle sopimattomalla tavalla.

Et saa tuota loppumaan muuten kuin ottamalla etäisyyttä ja sanomalla tyypille että työkaverien kanssa pidät jutut työjuttuina.

Tavallaan tunnen empatiaa tätä miestä kohtaan, en vain tiedä, mihin hän oikein pyrkii. Haluaisin kehua häntä enemmän, mutta en voi, koska pelkäisin hänen tulkitsevan sen jotenkin väärin.

Teemme paljon töitä kahdestaan ja olemme hyvin avuliaita toisiamme kohtaan. Tietyllä tavoin hoivaamisen toisiamme koko ajan - kuitenkaan koskettamatta toisiamme. Mies lukee ajatukseni, juuri mistään ei tarvitse sopia tai etukäteen keskustella.

ap

42/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis kertonut miehellenikin tästä työkaverista ja yhdessä ollaan pohdiskeltu, mistä mahtaisi olla kyse ja miksi juuri minä valikoiduin.

ap

Sinussa on jotain turvallista, ja siksi tämä hukassa oleva poitsu tarrautuu sinuun. Ja sinä jollain tasolla nautit siitä, että saat olla tärkeä. Inhimillistä!

Sinuna ottaisin etäisyyttä koska nuo asiat eivät paranna uskottavuuttasi työssä.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se haluaa sulta pimpsukkaa käyttää sääliä lähestymistapana

Ei toimi

Vierailija
44/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naisena toiminut terapeuttina muille koko ikäni varmaankin koska olen kuulemma kiltin näköimen ja oloinen. Miehet ovat aina valittaneet minulle omat kaikki ongelmansa.

Exät ovat kuulemma hirveitä kotkia ja narsisteja  ja on kaikkia selkävaivoja.olen niin kiltti etten ole koskaam viittinyt kieltöytyä. Nyt tosin itse olen menossa oikeuteen jouduttuaan kahden seksuaalirikoksen uhriksi mutten ole itse voinut kertoa juuri kellekään.varmaan se vaikuttaa kun kerran jouduin seksuaalirikoksen uhriksi ja kerroin yhelle miehelle joka itse aina valitti omasta selästään niin se mies haukkui  minut lyttyyn huoraksi ja kaikkea.

Miehet osaa kyllä olla oikeita 💩kasoja. 

Vierailija
45/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen naisena toiminut terapeuttina muille koko ikäni varmaankin koska olen kuulemma kiltin näköimen ja oloinen. Miehet ovat aina valittaneet minulle omat kaikki ongelmansa.

Exät ovat kuulemma hirveitä kotkia ja narsisteja  ja on kaikkia selkävaivoja.olen niin kiltti etten ole koskaam viittinyt kieltöytyä. Nyt tosin itse olen menossa oikeuteen jouduttuaan kahden seksuaalirikoksen uhriksi mutten ole itse voinut kertoa juuri kellekään.varmaan se vaikuttaa kun kerran jouduin seksuaalirikoksen uhriksi ja kerroin yhelle miehelle joka itse aina valitti omasta selästään niin se mies haukkui  minut lyttyyn huoraksi ja kaikkea.

Itse olen niin helvetin täynnä näitä urpoja jotka ekassa lauseessa haukkuvat tyttöystävän nalkuttavaksi hirviöksi ja hetken päästä tartutaan tissiin kiinni. Menisivät vain suoraan roskiin.

Tää on se heidän agensa: vaimo ei ymmärrä 🥺

Vierailija
46/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis kertonut miehellenikin tästä työkaverista ja yhdessä ollaan pohdiskeltu, mistä mahtaisi olla kyse ja miksi juuri minä valikoiduin.

ap

Sinussa on jotain turvallista, ja siksi tämä hukassa oleva poitsu tarrautuu sinuun. Ja sinä jollain tasolla nautit siitä, että saat olla tärkeä. Inhimillistä!

Sinuna ottaisin etäisyyttä koska nuo asiat eivät paranna uskottavuuttasi työssä.

Nämä miehet on yksiä roskia 🗑

Vierailija
47/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut työkaveri vaan oma äiti, joka alkoi isäni kuoltua avautua mulle tuon tyyppisistä asioista. Avautui myös siitä, kuinka vaikea lapsi minäkin olin ja kuinka hän menetti elämänsä mun ja isän takia. Itse sanoin ihan suoraan jo kättelyssä, että hakeutuisi ammattiavun piiriin mutta "ethän sinä siihen lähde koska se on noloa ja maksaakin herranenaika!"

Jonkin aikaa uhmasi mua, mutta sitten kun katkaisin välit niin alkoi hakea ammattiapua. Toki ap:n tilanne on eri, mutta motiivit ovat samat: se lähellä oleva, kiltin oloinen nainen saa toimia ilmaisena terapeuttina.

Vierailija
48/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koulukaveri, joka alkoi aina avautua omista huolistaan, raha-asioistaan ja niin edelleen. En jaksanut jokapäiväistä tuen tarvetta ja aloin vaan puhua päivän ruuasta, jostain kouluasiasta yms mikä on normaalia. Ei se sitten enää voi puhua, jos niihin ei vaan vastaa. 

Vierailija
49/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traumadumppaava mommyissues -mies, kuten pari aikaisempaa jo sanoikin. Näkee sinussa jotain turvallista ja alkaa uskoutumaan ja kiintymään täysin työpaikalle sopimattomalla tavalla.

Et saa tuota loppumaan muuten kuin ottamalla etäisyyttä ja sanomalla tyypille että työkaverien kanssa pidät jutut työjuttuina.

Tavallaan tunnen empatiaa tätä miestä kohtaan, en vain tiedä, mihin hän oikein pyrkii. Haluaisin kehua häntä enemmän, mutta en voi, koska pelkäisin hänen tulkitsevan sen jotenkin väärin.

Teemme paljon töitä kahdestaan ja olemme hyvin avuliaita toisiamme kohtaan. Tietyllä tavoin hoivaamisen toisiamme koko ajan - kuitenkaan koskettamatta toisiamme. Mies lukee ajatukseni, juuri mistään ei tarvitse sopia tai etukäteen keskustella.

ap

Joko provo tai sitten haet kannustusta sille ajatukselle että työkaveri on ihastunut ja suhde pitäisi aloittaa. Se on ihan oma valintasi AP jos haluat lähteä tuollaisen dynamiikan suhteeseen työpaikalla, anna palaa jos siltä tuntuu.

Vierailija
50/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut työkaveri vaan oma äiti, joka alkoi isäni kuoltua avautua mulle tuon tyyppisistä asioista. Avautui myös siitä, kuinka vaikea lapsi minäkin olin ja kuinka hän menetti elämänsä mun ja isän takia. Itse sanoin ihan suoraan jo kättelyssä, että hakeutuisi ammattiavun piiriin mutta "ethän sinä siihen lähde koska se on noloa ja maksaakin herranenaika!"

Jonkin aikaa uhmasi mua, mutta sitten kun katkaisin välit niin alkoi hakea ammattiapua. Toki ap:n tilanne on eri, mutta motiivit ovat samat: se lähellä oleva, kiltin oloinen nainen saa toimia ilmaisena terapeuttina.

Kannattaa alkaa välttämään näitä avautujia. Eivät lopeta itse. 

Vierailija
51/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joko provo tai sitten haet kannustus

Takertuva reppana ei tule muuttumaan. Ei ole tasa-arvoista. Saattaa myös yrittää kammeta sinua pois ja teeskentelee ystävää.

Vierailija
52/52 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostut tuohon? Toisen ilmaisena terapeuttina käyttäminen on suht yleistä, ja lähes aina kohdistuu naisiin. Ohita aiheet, kommentoi vaan jotain puolivillaista (ohhoh, no, mites katsoitko eilen ttkn, aika hurjia voltteja) aihetta muuttaen jne. Nämä hyväksikäyttäjöt kyllä lopettaa kun eivät saa lypsettyä huomiota ja empatiaa. 

"Toisen ilmaisena terapeuttina käyttäminen on suht yleistä, ja lähes aina kohdistuu naisiin."

Kummallista, olen ollut useissa eri työpaikoissa ja minä aina valikoidun ihmisten "huolipankiksi", vaikka olen mies. Tällainen on tavallista, vaikka kaikki työntekijät työpaikalla olisivat miehiä.

Sinusta huokuu tiedostamattomasti jotkut "ymmärtäjä" vibat. Omalla puolisolla sama ongelma.  Harmi kun ei tajunnut hakeutua mt puolelle psykologiksi tai terapeutiksi... olisi vain välillä sanonut ahaa..  aivan ... Miten itse koet tämän 😌

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi