Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverimies selittää minulle traumojaan

Vierailija
30.11.2025 |

Nyt on käyty läpi aikaisemmat parisuhteet ja kumppaneissa ilmenneet viat, isän alkoholismi, pettäminen ja äidin jaksamattomuus lapsuudessa.

Työpaikkaan tuli uusi, itseäni 17 vuotta nuorempi mies ja mm. edellä mainitut aiheet nyt käsitelty. Kaipaa myös tukea ja kehuja työtehtävissään ja on sanonut minua hyvin äidilliseksi.

Mistä on kysymys ja onko tämä kovinkin yleistä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies itse on sinkku ja paheksuu naisten pinnallisuutta ja kykenemättömyyttä perinteisiin sukupuolirooleihin."

Eli konservatiivimies käyttää sinua äidinkorvikkeena, ja olettaa, että hyväksyt hänen pöljimmätkin aivopierunsa hyväksymättä, koska olet äitihahmo?

Ai juukeli, mikä tilanne 😄

Eikö kannattaisi vain käyttäytyä, kuin pitäisit sen kaikkia puheita vitseinä? "Hah hah haa, vai ei äiti jaksanut... Kuulepas mitä minulle tapahtui!"

Vierailija
22/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi, tämä mies ei ole lainkaan hassumman näköinen - pitkä ja komea. Varmasti saisi kenet vain. Mutta ilmeisesti itsetunto kovin huono.

Luulen myös, että muut työpaikan naiset ovat huomanneet tämän oudon jännitteen, joka minun ja tämän miehen välillä on. Hävettää, koska en ole saanut sitä loppumaan.

ap

Oletko jollain tasolla itse ihastunut?

Tavallaan olen vaikuttunut siitä, miten hän luottaa minuun. Voisin aiheuttaa miehelle suurtakin harmia kertomalla hänen minulle uskomansa asiat tietyille tahoille.

ap

Uhkaa kertoa, jos ei ole jatkossa hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi, tämä mies ei ole lainkaan hassumman näköinen - pitkä ja komea. Varmasti saisi kenet vain. Mutta ilmeisesti itsetunto kovin huono.

Luulen myös, että muut työpaikan naiset ovat huomanneet tämän oudon jännitteen, joka minun ja tämän miehen välillä on. Hävettää, koska en ole saanut sitä loppumaan.

ap

No niin, humble braghan tämä olikin. Olet mielissäsi kun saat komealta nuoremmalta mieheltä huomiota, ja ainakin luulet muidenkin huomanneen. Voi voi kun rankkaa olla niin ihana ettei tuo mies voi pysyä sinusta erossa, voi voi kun hän kertoo sinulle aiiiiivaaaan kaiken. Aikuisten oikeasti et ollenkaan kannusta häntä jatkamaan tätä toimintaa, et niinqu hei oikeeeeesti!!!

Huoh. 

Vierailija
24/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko jollain tasolla itse ihastunut?

Tavallaan olen vaikuttunut siitä, miten hän luottaa minuun. Voisin aiheuttaa miehelle suurtakin harmia kertomalla hänen minulle uskomansa asiat tietyille tahoille.

ap

Teillä on siis orastava suhde. Nähty ja koettu. Mieti edut ja riskit. Työpaikkaromanssit (ihan sama onko henkinen, fyysinen vai kumpaakin) on vaikeusasteeltaan ihan omalla tasolla. Jos et tätä halua, niin päästä irti omasta osuudesta ja ota passiivinen asenne. Se että muut näkee teidän välillä jotain on ihan selvä merkki siitä, että kumpikin tuntee jo jotain. 

Vierailija
25/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se haluaa sulta pimpsukkaa käyttää sääliä lähestymistapana

Säälistähän naisilta lohkeaakin helposti tai sitten ei. 

Itseasiassa kyllä. Sääli p.  U miehet yrittää tällä saada aikaan vastavuoroisuuden. Kerrotaan omia juttuja saadaan naisen kertomaan omia juttuja.. melko syvän suhteen saa tällä tavalla aikaan.

Siinä kyllä röyhkeästi käytetään kilttiä naista hyväksi.

Vierailija
26/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No niin, humble braghan tämä olikin. Olet mielissäsi kun saat komealta nuoremmalta mieheltä huomiota, ja ainakin luulet muidenkin huomanneen. Voi voi kun rankkaa olla niin ihana ettei tuo mies voi pysyä sinusta erossa, voi voi kun hän kertoo sinulle aiiiiivaaaan kaiken. Aikuisten oikeasti et ollenkaan kannusta häntä jatkamaan tätä toimintaa, et niinqu hei oikeeeeesti!!!

Huoh. 

No siis yksi tämän miehen rekrytoineista henkilöistä (itseäni n.10 vuotta vanhempi nainen) on alkanut ilkeilemään mulle sen jälkeen kun tämä mies siirtyi samaan toimipisteeseen, kuin missä itse olen.

Tämä nainen ei esimerkiksi anna minulle puheenvuoroa kokouksissa enää lainkaan, puhuu päälle, sivuuttaa, on alkanut etsiä töistäni virheitä.. Ennen ei tehnyt näin.

Ja tälle valitsemalleen silmäkarkille hymyilee niin maireasti, haluaa istua hänen vieressään/ vastapäätä jne..

ap

Vierailija
27/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Huoh. 

No siis yksi tämän miehen rekrytoineista henkilöistä (itseäni

Kaksi mustasukkaista naista ja mieskarkki 😄 

Vierailija
28/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Huoh. 

No siis yksi t

No minun puolestani se mummeli saa pitää karkkinsa. Vapautuu itseltäni energiaa tähdellisempään.

ap

Vierailija
29/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naisena toiminut terapeuttina muille koko ikäni varmaankin koska olen kuulemma kiltin näköimen ja oloinen. Miehet ovat aina valittaneet minulle omat kaikki ongelmansa.

Exät ovat kuulemma hirveitä kotkia ja narsisteja  ja on kaikkia selkävaivoja.olen niin kiltti etten ole koskaam viittinyt kieltöytyä. Nyt tosin itse olen menossa oikeuteen jouduttuaan kahden seksuaalirikoksen uhriksi mutten ole itse voinut kertoa juuri kellekään.varmaan se vaikuttaa kun kerran jouduin seksuaalirikoksen uhriksi ja kerroin yhelle miehelle joka itse aina valitti omasta selästään niin se mies haukkui  minut lyttyyn huoraksi ja kaikkea.

Vierailija
30/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kertonut miehellenikin tästä työkaverista ja yhdessä ollaan pohdiskeltu, mistä mahtaisi olla kyse ja miksi juuri minä valikoiduin.

ap

Vierailija
31/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle on olemassa nimi, trauma dumping. Tämä voi liittyä esim adhd:hen. Tekijä ei välttämättä ole edes tietoinen siitä, mitä tekee. Olet varmaan turvallisen oloinen ihminen, joten joudut kohteeksi. Tilanne vaatisi avointa keskustelua; et ole terapeutti ja töissä pitäis saada työrauha.

Vierailija
32/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvi alkaa ilmaiseksi terapeutiksi työkaverille ja käyttää omia voimiasi hänen ongelmien setvimiseen. Työyhteisössä on joskus iilimatoja jotka käyttää työkavereita terapeuttina vuorotellen.

Vierailija
33/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vuodatat ne tänne?

Vierailija
34/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostut tuohon? Toisen ilmaisena terapeuttina käyttäminen on suht yleistä, ja lähes aina kohdistuu naisiin. Ohita aiheet, kommentoi vaan jotain puolivillaista (ohhoh, no, mites katsoitko eilen ttkn, aika hurjia voltteja) aihetta muuttaen jne. Nämä hyväksikäyttäjöt kyllä lopettaa kun eivät saa lypsettyä huomiota ja empatiaa. 

En ole kommentoinut juuri mitään, saati antanut mitään neuvoja tms. Hyvin utelias hän olisi myöskin tietämään minun asioistani ja erityisesti parisuhteestani, mutta en juuri puhu niistä hänen kanssaan.

Mies itse on sinkku ja paheksuu naisten pinnallisuutta ja kykenemättömyyttä perinteisiin sukupuolirooleihin.

ap

Nuo puheenaiheet ovat ihan asiattomia työympäristöön. Voit ihan hyvin sanoa sen miehelle. Monille kun

--------Jos minua tentataan yksityisasioista vastaan : Se otetaan toinen kerta.

Siitä poikki utelut. 

Vierailija
35/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naisena toiminut terapeuttina muille koko ikäni varmaankin koska olen kuulemma kiltin näköimen ja oloinen. Miehet ovat aina valittaneet minulle omat kaikki ongelmansa.

Exät ovat kuulemma hirveitä kotkia ja narsisteja  ja on kaikkia selkävaivoja.olen niin kiltti etten ole koskaam viittinyt kieltöytyä. Nyt tosin itse olen menossa oikeuteen jouduttuaan kahden seksuaalirikoksen uhriksi mutten ole itse voinut kertoa juuri kellekään.varmaan se vaikuttaa kun kerran jouduin seksuaalirikoksen uhriksi ja kerroin yhelle miehelle joka itse aina valitti omasta selästään niin se mies haukkui  minut lyttyyn huoraksi ja kaikkea.

Itse olen niin helvetin täynnä näitä urpoja jotka ekassa lauseessa haukkuvat tyttöystävän nalkuttavaksi hirviöksi ja hetken päästä tartutaan tissiin kiinni. Menisivät vain suoraan roskiin.

Vierailija
36/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro työnjohtajalle, että se häiritsee työntekoasi.

Ei häiritse jos ei nainen halua tula häirityksi. Onhan siellä muitakin, miksi tarrautuu juuri tähän ?

Vierailija
37/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet ottavat ja käyttävät sinua ihan kaikilla tavoilla millä vaan annat. Eli on yleistä ja tyypillistä. Itse asetat rajasi ja päätät, mitä miehiltä vastaanotat. Itse alkaisin lukea jotain lehteä ja ehdottaisin terapiaa. 

Vierailija
38/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostut tuohon? Toisen ilmaisena terapeuttina käyttäminen on suht yleistä, ja lähes aina kohdistuu naisiin. Ohita aiheet, kommentoi vaan jotain puolivillaista (ohhoh, no, mites katsoitko eilen ttkn, aika hurjia voltteja) aihetta muuttaen jne. Nämä hyväksikäyttäjöt kyllä lopettaa kun eivät saa lypsettyä huomiota ja empatiaa. 

En ole kommentoinut juuri mitään, saati antanut mitään neuvoja tms. Hyvin utelias hän olisi myöskin tietämään minun asioistani ja erityisesti parisuhteestani, mutta en juuri puhu niistä hänen kanssaan.

Mies itse on sinkku ja paheksuu naisten pinnallisuutta ja kykenemättömyyttä perinteisiin sukupuolirooleihin.

ap

Naisethan ovat hyvin perinteisissä sukupuolirooleissa. Eivät vaan palvele miestä siemenpatjana, jolla ei varsinaisesti ole tekemistä naiseuden vaan miehen himojen ja alistamisen tarpeen kanssa.

Vierailija
39/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumadumppaava mommyissues -mies, kuten pari aikaisempaa jo sanoikin. Näkee sinussa jotain turvallista ja alkaa uskoutumaan ja kiintymään täysin työpaikalle sopimattomalla tavalla.

Et saa tuota loppumaan muuten kuin ottamalla etäisyyttä ja sanomalla tyypille että työkaverien kanssa pidät jutut työjuttuina.

Vierailija
40/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei haittaa sinua niin jatkat kuuntelua. Jos haittaa niin kösket lopettaa. Ei siinä oikein muutakaan voi. Minullekin on töissä miehet avautunut asioistaan ja minäkin yhdelle omistani. Emmekä ole kiinnostuneet toisistamme, mutta joskus on helpompi puhua vieraalle. Varsinkin miehillä tuntuu olevan vähän niitä, joille voi avautua vaikeista asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi