Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverimies selittää minulle traumojaan

Vierailija
30.11.2025 |

Nyt on käyty läpi aikaisemmat parisuhteet ja kumppaneissa ilmenneet viat, isän alkoholismi, pettäminen ja äidin jaksamattomuus lapsuudessa.

Työpaikkaan tuli uusi, itseäni 17 vuotta nuorempi mies ja mm. edellä mainitut aiheet nyt käsitelty. Kaipaa myös tukea ja kehuja työtehtävissään ja on sanonut minua hyvin äidilliseksi.

Mistä on kysymys ja onko tämä kovinkin yleistä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut tuohon? Toisen ilmaisena terapeuttina käyttäminen on suht yleistä, ja lähes aina kohdistuu naisiin. Ohita aiheet, kommentoi vaan jotain puolivillaista (ohhoh, no, mites katsoitko eilen ttkn, aika hurjia voltteja) aihetta muuttaen jne. Nämä hyväksikäyttäjöt kyllä lopettaa kun eivät saa lypsettyä huomiota ja empatiaa. 

Vierailija
2/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostut tuohon? Toisen ilmaisena terapeuttina käyttäminen on suht yleistä, ja lähes aina kohdistuu naisiin. Ohita aiheet, kommentoi vaan jotain puolivillaista (ohhoh, no, mites katsoitko eilen ttkn, aika hurjia voltteja) aihetta muuttaen jne. Nämä hyväksikäyttäjöt kyllä lopettaa kun eivät saa lypsettyä huomiota ja empatiaa. 

En ole kommentoinut juuri mitään, saati antanut mitään neuvoja tms. Hyvin utelias hän olisi myöskin tietämään minun asioistani ja erityisesti parisuhteestani, mutta en juuri puhu niistä hänen kanssaan.

Mies itse on sinkku ja paheksuu naisten pinnallisuutta ja kykenemättömyyttä perinteisiin sukupuolirooleihin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kommentoinut juuri mitään, saati antanut mitään neuvoja tms. Hyvin utelias hän olisi myöskin tietämään minun asioistani ja erityisesti parisuhteestani, mutta en juuri puhu niistä hänen kanssaan.

Mies itse on sinkku ja paheksuu naisten pinnallisuutta ja kykenemättömyyttä perinteisiin sukupuolirooleihin.

ap

Nuo puheenaiheet ovat ihan asiattomia työympäristöön. Voit ihan hyvin sanoa sen miehelle. Monille kun riittää se hiljainen kuuntelukin validoinniksi. Muutama vaihtoehto :

- ei nyt taida olla ihan sopiva aihe töihin, tehdäänpäs tämä homma loppuun

- *kummastunut katse, siirryt kauemmas "

- kannattais varmaan puhua jollekin ammattilaiselle, mun pitää nyt keskittyä tähän hommaan.

Jos mies silti jatkaa:

- kuule, en halua keskustella näistä aiheista työkavereiden kanssa. Siirrytään muihin aiheisiin / työntekoon.

- tämä ei nyt ole minun aiheeni *poistu paikalta*

Vierailija
4/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaton tollo on siis löytänyt toisen rajattoman tollon.

Vierailija
5/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololoo

Vierailija
6/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se haluaa sulta pimpsukkaa käyttää sääliä lähestymistapana

Vierailija
7/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toisen ilmaisena terapeuttina käyttäminen on suht yleistä, ja lähes aina kohdistuu naisiin."

Kummallista, olen ollut useissa eri työpaikoissa ja minä aina valikoidun ihmisten "huolipankiksi", vaikka olen mies. Tällainen on tavallista, vaikka kaikki työntekijät työpaikalla olisivat miehiä.

Vierailija
8/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälistähän naisilta lohkeaakin helposti tai sitten ei. 

Vierailija
9/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälistähän naisilta lohkeaakin helposti tai sitten ei. 

Itseasiassa kyllä. Sääli p.  U miehet yrittää tällä saada aikaan vastavuoroisuuden. Kerrotaan omia juttuja saadaan naisen kertomaan omia juttuja.. melko syvän suhteen saa tällä tavalla aikaan.

Vierailija
10/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajaton tollo on siis löytänyt toisen rajattoman tollon.

No en mä ole noita aiheita ottanut puheeksi. Itse se alkaa noista selittää esim. kahvikupillisen äärellä. Vaan jotain nyökyttelen, siirrän keskustelun työasioihin, yms.

ap

11/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mommy issues tällä pojalla

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille nyt vaan et turpa kiinni äläkä vingu vaan tee työsi. 

Vierailija
13/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan marokkolaisen nuoren miehen töissä assistenttina. 

Hänellä kaksi lasta ja vaimo , tietty.

Sanoin tai jankutin hänelle että hänen on pakko kouluttaa itsensä ja suosittelin lentokonemekaanikon ammattia.

Tehty on ja mies hyvin tyytyväinen elämäänsä.  Muuten olisi varmaan vieläkin assistenttina .

Voi sitä empatiaa ja neuvoja  jakaa , se ei  mitään maksa. 

Vierailija
14/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mommy issues tällä pojalla

Keskustelimme taannoin varhaisesta kiintymyssuhteesta liittyen erääseen lapsiasiakkaaseen (poika) Minä aloitin keskustelun, täysin työasia. Tämä aihe oli miehelle jotenkin todella vaikea - nieleskeli ja punasteli, ei saanut juuri sanaa suustaan.

ap

Vierailija
15/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hyvin tyypillistä joutua muiden terapeutiksi. Miehet yleensä ihastuu ja naisista tulee riippakiviä. Työpaikalla varsin vaikeaa, koska en halua suututtaa ketään. Yleensä riittävällä passiivisuudella pääsee lopulta hitaasti eroon.

Vierailija
16/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, tämä mies ei ole lainkaan hassumman näköinen - pitkä ja komea. Varmasti saisi kenet vain. Mutta ilmeisesti itsetunto kovin huono.

Luulen myös, että muut työpaikan naiset ovat huomanneet tämän oudon jännitteen, joka minun ja tämän miehen välillä on. Hävettää, koska en ole saanut sitä loppumaan.

ap

Vierailija
17/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan marokkolaisen nuoren miehen töissä assistenttina. 

Hänellä kaksi lasta ja vaimo , tietty.

Sanoin tai jankutin hänelle että hänen on pakko kouluttaa itsensä ja suosittelin lentokonemekaanikon ammattia.

Tehty on ja mies hyvin tyytyväinen elämäänsä.  Muuten olisi varmaan vieläkin assistenttina .

Voi sitä empatiaa ja neuvoja  jakaa , se ei  mitään maksa. 

Ei kaikille ihmisille riitä mikään kannustus silloin tällöin. He alkavat vaatimaan jatkuvaa lounas- tai kahviseuraa. Haluat tavata vapaa-ajalla. Soittavat pitkiä puheluita jne. He imevät aivan kaiken energia ja empaattisuuden. Näitä ihmisiä on valitettavan paljon. Sinun tapauksessa on ollut erilainen ihminen ja heitä toki onkin mukava auttaa. 

Vierailija
18/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi, tämä mies ei ole lainkaan hassumman näköinen - pitkä ja komea. Varmasti saisi kenet vain. Mutta ilmeisesti itsetunto kovin huono.

Luulen myös, että muut työpaikan naiset ovat huomanneet tämän oudon jännitteen, joka minun ja tämän miehen välillä on. Hävettää, koska en ole saanut sitä loppumaan.

ap

Oletko jollain tasolla itse ihastunut?

Vierailija
19/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko jollain tasolla itse ihastunut?

Tavallaan olen vaikuttunut siitä, miten hän luottaa minuun. Voisin aiheuttaa miehelle suurtakin harmia kertomalla hänen minulle uskomansa asiat tietyille tahoille.

ap

Vierailija
20/41 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro työnjohtajalle, että se häiritsee työntekoasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan