Nyt on täysi mysteeri mihin minulta on kadonnut kaksi haarukkaa kotoa.
Tiedän että minulla oli kolme haarukkaa mutta nyt on vaan enää yksi. En ole vienyt niitä mihinkään mutta ne on kadonneet. Käytin kahta haarukkaa vielä torstaina ja yksi oli lusikka ja haarukka kipossa ja illalla huomasin että ei ole enää kuin yksi. Päivällä täällä kävi palovaroittimen asentaja, olisiko se voinut viedä kaksi haarukkaa koska en muuta keksi mihin ne oat kadonneet.
Kommentit (33)
Jääkaapissa ne ovat pystyssä jossain purkissa, tai sohvatyynyn välissä. Meillä on muutama haarukka tipahtanyt vahingossa kompostiastiaankin. Lapsen sängyn alta löytyy yleensä kasa pikkulusikoita.
todennäköisesti roskikseen menneet kun heitit sinne einesruuan kotelon. mulle käynyt myös näin
Vierailija kirjoitti:
Noita mystisiä katoamisia sattuu aika ajoin, niistä on joskus ollut täällä oma ketjukin. Yleensä ne kadonneet esineet kuitenkin joskus löytyvät ja useimmiten aivan ihmeellisistä paikoista.
Joskus olen nähnyt myös kirjoittelua merkillisistä esinelöydöistä: kodista on löytynyt esineitä, joita taatusti ei sinne ole kukaan tuonut. Näihin tapauksiin on saatu harvoin selitystä.
Mutta mystisyydessään aivan omaa luokkaansa on tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikku
Ei oo totta! Eiks tää pässi todellakaan ymmärrä lopettaa? Ainakin sadas kerta samaa virttä.
Jaahas, nyt alkoikin hyvissä ajoin tällainen mielipidevaikuttaminen, että jos vain tällaista joku raportoi, niin se ja kaikki muutkin asiasta kertovat ovat hulluja. Tosiaan, kuten kissanraatopuuron keittäjän jälkipolvi ketjussa jo mainitsi, näistä katoamisista on omakin ketjunsa, vanhempi. Sieltä paljastuu, että paljon on ihmisiltä kadonnut tavaroita täysin kummallisesti. Sillä tavoin että niitä ei löydy koskaan jälkeenpäinkään. Jos tuollaista tapahtuu kerran, pari, ihmiset eivät yleensä jää miettimään asiaa, koska selitys on liian pelottava ja kummallinen. Siitä huolimatta faktaksi jää, että tavarat katosivat ilman järkevää selitystä ja niitä ei koskaan löytynyt.
Asiasta perillä olevat tietävät, mistä tässä on kyse, muut eivät halua tietää tai eivät halua muiden tietävän.
Minulla on meinannut mennä monta veistä roskiin pizzalaatikoiden mukana.
Vauvapalstan muistelmia ja muka aikuisen ihmisen ongelmia. Eikö hävetä? Pidä edes ainoasta alushousustasi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla hävisi viikko sitten lähes täydestä pikakahvipurkin sisällöstä melkein kaikki.
Otan pikakahvia noin kerran viikossa ja yhtäkkiä se olikin melkein kaikki hävinnyt.
Täällä asuu mun mies ja äiti. Mies ei juo kahvia ja lievästi muistisairaan äitini jäljiltä olisi näkynyt sotkua ja mihin olisi edes sen kaatanut. Hänen on vaikea liikkua. Ei koskaan ota kaapeista tavaraa muutenkaan.
Ihmettelen tätä todella. Se oli vielä sellainen iso purkki. Kysyin tätä yhdeltä tutulta lääkäriltä, että en kai vaan ole tulossa hulluksi. Sanoi, ettei viittaa psykoosiin tms mielisairauteen. Mutta ei hänkään selitystä keksinyt.
Olen heittänyt kuorimaveitsen juuresten kuorien mukana pois.
Hei mulla on ihan sama ongelma! Haarukat ja lusikat kadonnut, mutta kaikki veitset on tallella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä palovaroittimen asentaja veisi sinulta kaksi haarukkaa? Ei ne varmaan kultaa olleet, eikä hopeaa? Olet itse laittanut ne johonkin ja unohtanut.
Otti itselleen ja työkaverilleen eväslounaisiin haarukat.
Sokeri- tai paperitoukat kantaneet porukalla haarukkasi jonnekin vaatekaapin taakse?
Sohvan istuimen välissä.