Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on täysi mysteeri mihin minulta on kadonnut kaksi haarukkaa kotoa.

Vierailija
29.11.2025 |

Tiedän että minulla oli kolme haarukkaa mutta nyt on vaan enää yksi. En ole vienyt niitä mihinkään mutta ne on kadonneet. Käytin kahta haarukkaa vielä torstaina ja yksi oli lusikka ja haarukka kipossa ja illalla huomasin että ei ole enää kuin yksi.  Päivällä täällä kävi palovaroittimen asentaja, olisiko se voinut viedä kaksi haarukkaa koska en muuta keksi mihin ne oat kadonneet.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Udi Keller on haarukkasi taivuttanut ja poistanut näkyvistä.

Vierailija
2/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut peräaukostasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon.

Eipä siinä mun tuttava sanoi, että häneltä on varastettu lattiamopin moppiosa siitä mopin varresta. Hulluja kaikki tyynni.

Vierailija
4/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskikseen on voinut sujahtaa tai lattialle kaapin alle 

Vierailija
5/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tiskialtaasta ja jääkaapista

Vierailija
6/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneen pohjalla tai astiakuivauskaapissa tai olet vahingossa heittänyt ne roskikseen. 

Vierailija
7/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkeja katoaa naulakosta kleptomaanit . 

Vierailija
8/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuneet laatikon takakautta lattialle. Alin laatikko pois niin sieltä löytyy,

Vierailija
9/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä palovaroittimen asentaja veisi sinulta kaksi haarukkaa? Ei ne varmaan kultaa olleet, eikä hopeaa? Olet itse laittanut ne johonkin ja unohtanut. 

Vierailija
10/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi viikko sitten lähes täydestä pikakahvipurkin sisällöstä melkein kaikki. 

Otan pikakahvia noin kerran viikossa ja yhtäkkiä se olikin melkein kaikki hävinnyt. 

Täällä asuu mun mies ja äiti. Mies ei juo kahvia ja lievästi muistisairaan äitini jäljiltä olisi näkynyt sotkua ja mihin olisi edes sen kaatanut. Hänen on vaikea liikkua. Ei koskaan ota kaapeista tavaraa muutenkaan. 

Vierailija
11/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla mitään tiskikonetta ole. Ei ole keittiössä kun katsoin kaikki kolot ja paikat.

Vierailija
12/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hävisi viikko sitten lähes täydestä pikakahvipurkin sisällöstä melkein kaikki. 

Otan pikakahvia noin kerran viikossa ja yhtäkkiä se olikin melkein kaikki hävinnyt. 

Täällä asuu mun mies ja äiti. Mies ei juo kahvia ja lievästi muistisairaan äitini jäljiltä olisi näkynyt sotkua ja mihin olisi edes sen kaatanut. Hänen on vaikea liikkua. Ei koskaan ota kaapeista tavaraa muutenkaan. 

Tyhmä

Vierailija
13/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita mystisiä katoamisia sattuu aika ajoin, niistä on joskus ollut täällä oma ketjukin. Yleensä ne kadonneet esineet kuitenkin joskus löytyvät ja useimmiten aivan ihmeellisistä paikoista.

Joskus olen nähnyt myös kirjoittelua merkillisistä esinelöydöistä: kodista on löytynyt esineitä, joita taatusti ei sinne ole kukaan tuonut. Näihin tapauksiin on saatu harvoin selitystä.

Mutta mystisyydessään aivan omaa luokkaansa on tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
14/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla mitään tiskikonetta ole. Ei ole keittiössä kun katsoin kaikki kolot ja paikat.

Kuule pyydä sun isältä pari haarukka kun sul on vain yksi.

Vierailija
15/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyi yksi vieras haarukka. Miten se oli tänne joutunut?

Vierailija
16/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kyseessä on yksi niistä arvoituksista, jotka eivät vaan ratkea! 😄 Onko sinulla muita kadonneita esineitä ollut aikaisemmin? Vähän kuin jossain vaiheessa alkaa epäillä, että astiat elävät omaa elämäänsä Tai ehkä joku on vähän kiilannut omia haarukoita?

Haarukoiden kadonnut paikka voisi olla jossain niin ilmeisessä, että sitä ei vain huomaa.

Vierailija
17/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita mystisiä katoamisia sattuu aika ajoin, niistä on joskus ollut täällä oma ketjukin. Yleensä ne kadonneet esineet kuitenkin joskus löytyvät ja useimmiten aivan ihmeellisistä paikoista.

Joskus olen nähnyt myös kirjoittelua merkillisistä esinelöydöistä: kodista on löytynyt esineitä, joita taatusti ei sinne ole kukaan tuonut. Näihin tapauksiin on saatu harvoin selitystä.

Mutta mystisyydessään aivan omaa luokkaansa on tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikku

Tuosta voisi löytyä ratkaisu myös ap:n ongelmaan.

Vierailija
18/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just mietin astianpesukonetta tyhjentäessäni samanlaista ongelmaa, minulta on kadonnut 4/6 tietyn mallista teelusikkaa. Sain ne edesmenneeltä isoäidiltäni lahjaksi. En tajua, kuka niitä olisi vienyt, vieraita suht harvoin käy enkä muista kenenkään kajonneen astiakaappiin. 

Vierailija
19/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulko-ovien lukot pidättelee vain rehellisiä...

Vierailija
20/33 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siinä purkissa mistä haarukalla otit jotain. Jääkaapissa tms. Onko valunut kattilanpohjalle ruuan alle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän