Kuntosalilla käyvät naiset: kuinka painavat painot maastavedossa?
Itsellä 10kg (siis molemmin puolin). Miten sinulla?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kahvakuula 10, sillä tehdään rinnalle vetoja.
Tämä ryhmäliikunnassa, se kuntosalikäynti on sitten erikseen.
Eikä kysytty rinnallevetoa vaan maastavetoa.
Vierailija kirjoitti:
100-120 kg nostan.
Ykkösmaksimi vai sarjapaino?
Vierailija kirjoitti:
100kg+tanko 15kg. Itse olen 158cm/55kg.
Standarditangot on 20kg, miksi käytät 15kg:n?
Itse teen tällä hetkellä kolme kertaa 15 toistoa 20 kilolla. Ihan hyvin voisin lisätä painoja, mutta omaan ohjelmaan (kestää tunnin) kuuluu paljon muutakin kuin maastaveto.
N56
Teen liikkeen smith-laitteessa. Puhtaita toistoja ja sarjoja pystyn tekemään 40kg+tangon paino mikä sitten onkaan. Teen lyhyttä sarjaa max 5 toistoa per sarja.
N. 160cm/60kg
Vierailija kirjoitti:
Teen liikkeen smith-laitteessa. Puhtaita toistoja ja sarjoja pystyn tekemään 40kg+tangon paino mikä sitten onkaan. Teen lyhyttä sarjaa max 5 toistoa per sarja.
N. 160cm/60kg
Ei Jumalalauta. Sano vielä että joku pt on opastanut tohon.
Ei todellakaan mavea smithissä. Sun selkää suojelee se että vapaissa painossa sun selkä määrää suunnat. Smithis kone määrää suunnan. Ehkä 999999* isompi loukkaamtumis riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 160cm/60kg
Ei todellakaan mavea smithissä. Sun selkää suojelee se että vapaissa painossa sun selkä määrää suunnat. Smithis kone määrää suunnan. Ehkä 999999* isompi loukkaamtumis riski.
Youtubesta olen treenivideoita katsellut ja on ihan ok tehdä liike myös smithissä. Mikä sopii toiselle, ei ehkä sitten jollekkin muulle.
Sillä, kuinka paljon muilla on painoja, ei ole merkitystä sinun treeniisi. Tee omaa treeniä. Olennaista, että pystyt vähitellen nostamaan painomäärää, mutta ei sinun ole pakko saavuuttaa/pystyä nostamaan jotain tiettyä määrää.
Itse en tee mavea lainkaan, en pidä siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Jos selän rikkoutuminen huolestuttaa, niin en tekisi pitkiä sarjoja. Olen joskus sivusta seurannut toisia tekemässä mavesarjaa, ihan kokeneen oloisia, ja tekniikka alkaa romahtaa yllättävän pian. Olen kokenut saman, että tekniikka voi romahtaa sarjoissa. Siksi teen isommalla painolla mutta puhtaalla tekniikalla ykkösiä tai max kolmosia.
Kerran katselin salilla, kun isä "opetti" narutasoista, noin 13v poikaansa tekemään maastavetoa. Poika oli selkä pyöreänä ja itkua pidätellen ja isä komenteli vieressä
Vierailija kirjoitti:
Liian kevyellä painolla/tangolla ei saa silti kunnolla oikeanlaista tuntumaa liikkeeseen, jos paino on todella helppo nostaa ylös. Kokeilisin AP:nakin lisätä hieman painoa. Itse aloitin suoriltaan 60 kg kilolla, kun ei ollut pienempiä isokokoisia levyjä enkä mennyt siitä mitenkään rikki.
Älkää nyt aloittelijat missään nimessä aloittako mavea 60kg ennen kun tekniikka on kunnossa. Pahimillaan välilevyt räjähtää tekniikan ja tuen puutteeseen. Itse lähdin nollista treenaan pelkällä tangolla, kun suoritukset alkoi sujumaan niin sitten vaan lisää painoa hiljalleen.
Mavessa koko paketin tulee pysyä kasassa koko suorituksen ajan, jos kropan tuki pettää ja selkä pyöristyy niin loppu on herran hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku ajattelee hyötyvänsä 40kg nostelusta maastavedossa? Mä nostan naisena tuon penkkipunnerruksessa! Enkä todellakaan ole mikään kovakuntoinen salihirmu.
Siitä hyötyy siten, että oppii liikkeen oikean tekniikan, minkä jälkeen voi ruveta vähitellen kasvattamaan painoja. Ja kyllä se kevyidenkin painojen nostaminen on lihaskunnolle aina parempi kuin sohvalla makaaminen.
Liian pienillä painoilla se tekniikka nimenomaan menee miten sattuu. Ei nyt mitään maksimeita kannata vetää jos on epävarma tekniikasta, mutta sopivasti pitää olla vastusta. "Keppijumppa" ei sitä tekniikkaa kehitä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 160cm/60kg
Youtubesta olen treenivideoita katsellut ja on ihan ok tehdä liike myös smithissä. Mikä sopii toiselle, ei ehkä sitten jollekkin muulle.
No ei sovi kenelläkään. Se riski on tuossa se että Smithin liikerata pakottaa sun selän ja asennon johonkin asentoon mikä ei välttämättä ole terveellinen sun lihaksistolle/ nivelille. Siksi aina vapailla painoilla mave
Nainen 69 v. ja nyt 12 kg:n kahvakuulat molemmissa käsissä ja tarkoitus olisi pikkuhiljaa kasvattaa painomääriä vähän joka laitteella ja myös käsipainoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku ajattelee hyötyvänsä 40kg nostelusta maastavedossa? Mä nostan naisena tuon penkkipunnerruksessa! Enkä todellakaan ole mikään kovakuntoinen salihirmu.
Siitä hyötyy siten, että oppii liikkeen oikean tekniikan, minkä jälkeen voi ruveta vähitellen kasvattamaan painoja. Ja kyllä se kevyidenkin painojen nostaminen on lihaskunnolle aina parempi kuin sohvalla makaaminen.
Liian pienillä painoilla se tekniikka nimenomaan menee miten sattuu. Ei nyt mitään maksimeita kannata vetää jos on epävarma tekniikasta, mutta sopivasti pitää olla vastusta. "Keppijumppa" ei sitä tekniikkaa kehitä yhtään.
Tämäkin on jännä väännön aihe. Ei se tekniikka tosiaan rikkoudu pienillä painoilla. Isoilla ne haasteet ja riskit tulee. Nähny varmaan miljoona kertaa viimeisen 20v aikana kun hierotaan sitä tekniikkaa kuntoon pelkällä kepillä/ tangolla ja ekoista nostoista painojen kanssa tekniikkaa hajoaa välittömästi
Tankoineen 100.