Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terno murhasi raskaana olevan kadulle

Vierailija
29.11.2025 |

Nyt video iltalehden sivuilla. 

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin nainen olisi välttynyt paljolta pahalta ottamalla kiltin, vaaleatukkaisen ja sinisilmäisen insinöörin.

Kulttuuri..

Aivan. Se dokumenti romaneiden kulttuurista on hyvä. Saa tietoa. Siellä on sellaiset perinteet, että näiden on mahdotonta esim. palata sukupolven jälkeen samoille maille, josta vanhempansa lähtivät, koska vanha kauna kohdistuu sellaisiinkin, jotka eivät olleet edes syntyneet riitojen ollessa.

Ehkä on niin, että sieltä ei lähdetä. Oli valkolainen tai mikä.

ja on niitä romaneja, jotka ovat kasvaneet  valkolaisten kulttuurissa ja he rauhanomaisesti pyrkivät siihen, että täällä voi elää sovussa.

Vierailija
82/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa videolla näkyy se ulkomaalainen mies joka meni tilanteeseen väliin kuten palstavassarit hehkuttivat?

Sopivasti pätkäisty pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, vaan sitä degeneroitunutta porukkaa, joka ei ikinä sopeudu olemaan täällä.

Vierailija
84/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on niin paljon taustalla. Olisi voinut olla ahdistunut valkolainenkin tuon tekijänä.

Vierailija
85/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin nainen olisi välttynyt paljolta pahalta ottamalla kiltin, vaaleatukkaisen ja sinisilmäisen insinöörin.

Romaninaisella on hyvin vähän sanottavaa siihen mitä hän saa tehdä, suku määrää.

Vierailija
86/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siellä valvontakameran toisessa päässä istu väkeä? Ja jos nähdään jotain hälyttävää, niin kamera suunnataan sinne. Samanlainen video siitä Charlie Kirkin ampujasta on. Valvontakamera havaitsi katolta alas tulevan tekijän ja kamera alkoi seurata, minne päin hän lähti.

Eikös tämä käyty jo aikaisemmin läpi

Vierailija
87/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty mikä tehty. Ja tekijä istuu jo kärsimässä rangaistustaan. En tiedä, miksi se vatvomisesta ja videotallenteista enää muuksi muuttuu.

Vierailija
88/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on niin paljon taustalla. Olisi voinut olla ahdistunut valkolainenkin tuon tekijänä.

Vaan kun ei ollut. Oli mustalaisäijä taas kerran.

Vierailija
89/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivulliset ei juuri puutu tilanteeseen, opiskelijat yrittävät heikosti. Mies on niin hullussa mielentilassa, ettei mitään vaikutusta tai väliä millään. Pieni lapsikin käsipuolessa. Puuttuisitko itse? 

Näytti siltä, että triggeröityi lopullisesti siitä, kun opiskelija tuli väliin.

Vierailija
90/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivullisten olisi pitänyt puuttua, mutta olisi voinut saada luodin mahaansa. Eikä tällaiset rikolliset voida karkottaa maasta sinne Intiaan, mistä ovat kotoisin?

Joka raavaat miehet ottamaan tyypistä niskalenkki, vaikka vartijat.

Vierailija
91/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teekkarinainen yritti mennä väliin. Missä on sankarilliset miehet? Lähinnä uhkarohkeat ulkomaalaiset miehet ollu edustettuina näissä kun on menty väliin. Suomalaiset miehet nössöjä?

Missä kohdassa videota se uhkarohkea ulmomaalainen mies edustaa?

Vierailija
92/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku jakelee tuollaisia videoita?

Miksi jotkut oikein haluavat syyllistää koko porukkaa, kun joku tekee hirveän teon?

Ja porukka tarttuu ja lietsoo vihaa.

Se pieni lapsikin siinä on syytön.

Sitäkö sitten seuraavaksi on aikomus vainota, kun on samaa heimoa?

Ei ulkonäöstä erota kuka on paha ja kuka on hyvä. Miksi tuo vihan lietsonta koko porukkaa kohtaan?

Yhtälailla farkkukansalainen tekee kauheuksia.

Vierailija
93/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri, jossa nainen on miehen omaisuutta, mitä voi olettaa ?

Väittävät olevansa moderneja ja esittelevät jotain siisteys- ja kunnioitustapoja, mutta kulttuuriin kuuluu myös naisen omistaminen. Todennäköisesti omat eivät näe teossa väärää tai ymmärtävät tekijää. Ehkä syyttävät naista. 

Minkä noille tekee?

Vierailija
94/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivulliset ei juuri puutu tilanteeseen, opiskelijat yrittävät heikosti. Mies on niin hullussa mielentilassa, ettei mitään vaikutusta tai väliä millään. Pieni lapsikin käsipuolessa. Puuttuisitko itse? 

En puuttuisi. Karkuun lähtisin. 112 soittaisin. Tuo mies kyllä ampuisi myös puuttujat. Ikävä että asun vielä tässä kaupungissa.

Vierailija
95/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös siellä valvontakameran toisessa päässä istu väkeä? Ja jos nähdään jotain hälyttävää, niin kamera suunnataan sinne. Samanlainen video siitä Charlie Kirkin ampujasta on. Valvontakamera havaitsi katolta alas tulevan tekijän ja kamera alkoi seurata, minne päin hän lähti.

En tiedä, mitä olette käyneet läpi. Jos tarkoitat sitä, että täällä joku väitti, että ulkopuolinen olisi kuvannut tilanteen, niin ei ole. Iltalehti sanoi, että tilanne tallentui valvontakameroihin. Video on siis valvontakamerasta.

Ja kameroiden toisessa päässä on minun tietääkseni ihmisiä töissä, koska olen lukuisia valvontakameravideoita nähnyt, joissa kameraa on alettu suuntaamaan kohteeseen ja zoomata. Kaikkia kameroita ei ehkä joku seuraa reaaliajassa, mutta joitakin seurataan, ehkä juuri tällaisissa ruuhkaisissa keskustapaikoissa.

Vierailija
96/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oli se joka kuvasi eikä puuttunut? Varmaan perus mies.

Opettele lukemaan. Onneksi oli valvontakamera. 

Mikä tarkoitus  valvontakameralla on, jos kukaan ei tule apuun? Tilanne kesti kuitenkin hetken aikaa.

Vierailija
97/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat siinä itse ottanut rasimisyytteen.. Koska niin olisi käynyt. 

Vierailija
98/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole paljon intoa puuttua tuollaisiin. Joko saat itse puukosta tai ammutaan hengiltä ja jos itse aiheutat vamman uhkaajalle, niin joudut maksumieheksi tai itse istumaan.

Ollaanpa rehellisiä. Pelko on se mikä estää, ei mikään maksajan rooli. Jos pikkulasta tapetaan niin sinä vetoat siihen että "ei voi puuttua kun tulloo sakkoja".

Kait se on noinkin. Kukin reagoi tilanteisiin omalla tavallaan. Pelko triggeröi ihmistä johonkin suuntaan. Osa juoksee karkuun ja osa, harvempi tosin, kilahtaa ja pyrkii selviytymään pelosta poistamalla sen. Jos veri kilahtaa päähän niin tiedä miten siinä kävis. Vois uhkailijalla käydä huonosti, ellei sitten itse ota osumaa. Aggren ollessa päällä kipukaan tunnu ja ajatus ei juokse. Silloin vain toimii. Tilanteen rauhoittuessa voikin todeta, että mitäs tässä tulikaan tehtyä, kun juuri vain hetki sitten kävelin kadulla ja nyt joku tyyppi (uhkailija) makaa maassa elottomana ja omat kädet ovat veressä. Vois ajatukset omasta ja oman perheen jatkosta nousta sen jälkeen mieleen. 

Vierailija
99/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä olette käyneet läpi. Jos tarkoitat sitä, että täällä joku väitti, että ulkopuolinen olisi kuvannut tilanteen, niin ei ole. Iltalehti sanoi, että tilanne tallentui valvontakameroihin. Video on siis valvontakamerasta.

Ja kameroiden toisessa päässä on minun tietääkseni ihmisiä töissä, koska olen lukuisia valvontakameravideoita nähnyt, joissa kameraa on alettu suuntaamaan kohteeseen ja zoomata. Kaikkia kameroita ei ehkä jo

Löysin tiedon, että osassa kameroita vartijat tai muut seuraavat reaaliaikaisesti, mitä kamerakuvissa tapahtuu. Suurimmassa osassa ei kuitenkaan ole ketään kameraa reaaliaikaisesti katsomassa.

Vierailija
100/152 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, maikkarin videolla kyllä näkyy, kuinka opiskelija tytötkin pakenee vastakkaiseen suuntaan juoksemalla, ja vasta pitkän viiveen jälkeen tulevat takaisin, ilmeisesti sit vasta kun Terno Alkki Rikhard häipyi.

Eipä tuohon kukaan uskalla mennä väliin, kävi hyvä tuuri tytöilläkin, jotka kysyi, että "onko kaikki hyvin",  ettei ampunut heitäkin, ja jokainen miettii myös, ettei jos sillä ei ole pyssyä niin ainakin puukko.

Noiden kulttuuria ei muuta kukaan muu kuin he itse. Heimon vanhimmat voi kulttuurinsa muuttaa, jos niin haluavat, ja kasvattaa muksunsa yhteiskunnan sääntöjen ja normien mukaan.

Se lienee kovin vaivalloista, koska silloin joutuisivat käymään peruskoulut, valmistua ammattiin ja menemään töihin, ja maksamaan verot 

Helppo on elää yhteiskunnan tuilla, ja hankkia rahnoo ei niin laillisin keinoin mutta heille hyvin luontaisesti.

He vetoavat AINA omaan kulttuuriinsa, kun siitä on heille hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi