Voiko sossun kotikäynnistä kieltäytyä? Haluavat "tarkastella lapsen elinympäristöä"...Suututtaa jo pelkkä idea
Voiko tuollaisesta kieltäytyä?? Ihan ihme touhua että tunkevät kysymättä kotiin. En vielä vastannut mitään
Kommentit (37)
Mistä syystä sossut ylipäätään ovat yhteydessä kanssasi? Esim. minä en ole koskaan ollut tekemisissä sossujen kanssa. Joku syyhän tuossa on takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa suostua jotta välttyy pahemmalta. Kyllä se mentaliteetti on että kodissa on oltava jotain vikaa, jos eivät itse pääse katsomaan. Ja se sitten näkyy myöhemmissä kirjauksista. Siivoa hyvin, osta hedelmiä esille ja varmista että teillä tuoksuu raikkaalle. Nämä kirjaimellisesti myös nuuskivat, eli jos on vaikka kissa niin kannattaa ne vessat puhdistaa huolella etukäteen.
Ikäväähän se on, että jotkut tulevat ikäänkuin ylempinä ihmisinä katsastamaan kotia ja tekemään johtopäätöksiä, mutta kannattaa niellä se ja antaa tulla.
Ja onhan se totta, että on sellaisia lääviä, jotka eivät lapselle sovi, sotkuista, tupakoidaan sisällä, lemmikkien jätöksiä lattioilla, kylpyhuone ja keittiö epähygieenisiä ja haisevia jne.
Tein aina ruokaa juuri ennen kotikäyntiä, niin tulee hyvät tuoksut. Imuroin ja siivosin edellisenä päivänä
Toki myös taltioitiin varmuuden vuoksi kaikki. Lapsi myös oppi tunnistamaan persoonallisuus häiriöisiä ihmisiä käytöksen perusteella sekä ennakoimaan miten pahasti häiriintynyt ihminen toimii. Motivaationa oli minimoida lastensuojelun aiheuttama vahinko.
Ihan lapsettomanakin tämä ajatus on jo aivan karmea, joku viranomainen tulee kotiin arvioimaan asuinolot. Onneksi ilman lapsia voi elää ihan niin sotkuisasti kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan lapsettomanakin tämä ajatus on jo aivan karmea, joku viranomainen tulee kotiin arvioimaan asuinolot. Onneksi ilman lapsia voi elää ihan niin sotkuisasti kuin haluaa.
Onnea vuokranantajallesi.
Huoli on jollekin tullut, joten heidän velvollisuus on tarkistaa. Vanhemmat itse ovat usein niissä laiminlyöntikohdissa sokeita eivätkä ymmärrät, että kaikki eivät ole hyvin.
no hehän kysyivät,mites muuten tiedät. ajattele lapsen etu edellä. jokin perustelu on ollut esittää, asiakkuussuhde teillä ko. tahoon. toki ymmärrän tunteesi, mutta ajatushan- toimet hyväätarkoittavia. kyll se siitä. mikähän sua eniten harmittaa...
Kyllähän noita kotitarkastuksia tehdään ihan sinkkuihmisillekin. Vielä kuntasoten ollessa voimassa, jos joutui mielisairaalaan laitososasto jaksolle, sairaanhoitajat kävivät tsekkaamassa asunnon. Pyysivät vaan asunnon avaimet ja kävivät itsekseen. Ei tietoa siitä, oliko edes laillista kyseinen toiminta. Itse siirsin kirjat ja muutin kokonaan ulkomaille, kun näytti siltä että olin joutumassa laitoshoitokierteeseen tahtomattani. Paikkakunta josta muutin oli pikkukaupunki, jossa hoitoresursseja oli paljon, mutta asukkaita ja siten mielisairaita vain vähän. Tämä siis ennen soteuudistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa suostua jotta välttyy pahemmalta. Kyllä se mentaliteetti on että kodissa on oltava jotain vikaa, jos eivät itse pääse katsomaan. Ja se sitten näkyy myöhemmissä kirjauksista. Siivoa hyvin, osta hedelmiä esille ja varmista että teillä tuoksuu raikkaalle. Nämä kirjaimellisesti myös nuuskivat, eli jos on vaikka kissa niin kannattaa ne vessat puhdistaa huolella etukäteen.
Ikäväähän se on, että jotkut tulevat ikäänkuin ylempinä ihmisinä katsastamaan kotia ja tekemään johtopäätöksiä, mutta kannattaa niellä se ja antaa tulla.
Ja onhan se totta, että on sellaisia lääviä, jotka eivät lapselle sovi, sotkuista, tupakoidaan sisällä, lemmikkien jätöksiä lattioilla, kylpyhuone ja keittiö epähygieenisiä ja haisevia jne.
Tein aina ruokaa juuri ennen kotikäyntiä, niin tulee hyvät tuoksut. Imuroin ja siivosin edellisenä päivänä
Vaihtamalla se pölypussi riittävän usein, välttyy tunkkaiselta ilmalta.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Suomessa olisi sossujen syytä käydä paljon useammin kotikäynneillä, kuin käyvät, sen on historia näyttänyt moneen otteeseen.
Näille vakio asiakkaille voisivat tehdä viikonloppu iltaisin yllätys käyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noita kotitarkastuksia tehdään ihan sinkkuihmisillekin. Vielä kuntasoten ollessa voimassa, jos joutui mielisairaalaan laitososasto jaksolle, sairaanhoitajat kävivät tsekkaamassa asunnon. Pyysivät vaan asunnon avaimet ja kävivät itsekseen. Ei tietoa siitä, oliko edes laillista kyseinen toiminta. Itse siirsin kirjat ja muutin kokonaan ulkomaille, kun näytti siltä että olin joutumassa laitoshoitokierteeseen tahtomattani. Paikkakunta josta muutin oli pikkukaupunki, jossa hoitoresursseja oli paljon, mutta asukkaita ja siten mielisairaita vain vähän. Tämä siis ennen soteuudistusta.
Omin silmin tilanne näyttäisi sille, että hyvien lastensuojelun yms. resurssien paikoista lähtee nykyisin eniten porukkaa pakoon.
Miten tunkevat kysymättä, kun juuri sinulta kysyvät milloin heidän sopisi tulla.
Suosittelen yhteistyön tekemistä. Jos kaikki on hyvin, niin asia oli sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kotiutumista nyt on järkevää tehdä kotikäynti, jotta varmistetaan, että siellä kotona on esimerkiksi tarvittavat apuvälineet tai ettei asunto ole kattoon asti täynnä tavaraa, vaan ympäristö, jossa on turvallista ja tarkoituksenmukaista asua.
Vierailija kirjoitti:
Miten tunkevat kysymättä, kun juuri sinulta kysyvät milloin heidän sopisi tulla.
Suosittelen yhteistyön tekemistä. Jos kaikki on hyvin, niin asia oli sillä selvä.
Toki näin, jossei ole etukäteen valittu johonkin syylliseksi. Jos on valittu etukäteen syylliseksi, niin grillikausi alkaa.
Katsoisin peiliin ja miettisin miksi sossu on tulossa? Ekå asia kannattaisi korjata, eikä vain valittaa.
Vanhemmuus on vastuunottoa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoisin peiliin ja miettisin miksi sossu on tulossa? Ekå asia kannattaisi korjata, eikä vain valittaa.
Vanhemmuus on vastuunottoa.
Sossu tulee siksi, että joku on tehnyt ilmiannon. Sama logiikka kuin entisessä ... ;)
Ensiksi, jotain omituista teillä todennäköisesti tapahtuu koska tällainen tarkastus halutaan tehdä.
Toiseksi, jos et itse älyä että tässä halutaan vain lapsen ja perheenkin parasta käsitys siitä että teillä tapahtuu jotain omituista vain vahvistuu.
Ota heidät kiukuttelematts vastaan, kysy voiko jotain tehdä toisin, pyri tarjoamaan lapselle parempi elämä. Muutoin olet ääliö.
Se että siivoaa ennen kuin sosiaaliviranomainen tulee käymään on täysin järkeenkäypää ja osoitus ettei elämänhallinta ja arvostelykyky ole täysin karannut.