Paras (tai edes hyvä) joululahja miehelle?
Minun mies ei osaa toivoa mitään lahjoja. Kun kysyy, hän sanoo aina vain, että ei toivo mitään. Mutta haluaisin kuitenkin antaa jonkin hyvän joululahjan. Kyseessä on noin 50-vuotias mies.
En kuitenkaan odota tähän vastaukseksi mitään listaa, jossa epätoivoisesti yritetään keksiä kaikenlaista partakoneista villasukkiin ja miestentuoksuihin, tai varsinkaan mitään lahjakortteja tai valmiiksi maksettuja elämyksiä. Tuollaisiin pystyn ilman apuakin enkä edes kysyisi, jos nuo olisivat hyviä lahjoja. Eikä myöskään tekoälyspämmejä vastaukseksi, kiitos.
Kuulisin mielelläni vinkkejä miehiltä, jotka ovat saaneet joskus hyvän joululahjan - mikä on ollut paras lahja?
Myös naiset, jotka olette joskus onnistuneet antamaan miehellenne oikeasti hyvän lahjan, kertookahan mikä on ollut onnistunut lahja!
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kysynyt mitä sinun mies käyttää. Vaan ideoita lahjoihin. Eiköhän hän osaa itse suodattaa näistä ne, mitä hänen miehensä käyttäisi.
Sivusta: ap siis nimenomaan ei kysynyt kaikenmaailman ideoita, vaan kysyi, mikä on ollut hyvä lahja. Käyttääkö 50 v miehet noita man bageja?
Yhdessä aiemmassa viestissä ehdotettu oma autotalli olisi hyvä lahja. Mutta ei minun vaimo sellaista pysty hankkimaan. Varmaan joku pipo ja hanskat tulee taas.
Minä ostin miehelleni kahdet fleecehousut, 7 paria tummanharmaita merinovillasukkia ja vuosiuistimen. En tunne itseäni kovin onnelliseksi, mutta itse hän ei tuollaisia itselleen osta. Kaikkea muuta kyllä. En tiedä saanko tänä jouluna lahjaa. Eipä tainnut muistaa sitä viime joulunakaan. Aattoiltana myöhään jo oli ilmestynyt kaksi pientä pakettia keittiöfolioon käärittynä pöydälle sillä aikaa, kun kävin pihalla, ja paksulla keittiötussilla luki nimi päällä. Lapualaisia. Varmaan itselleen oikeasti alunperin hankkimiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kysynyt mitä sinun mies käyttää. Vaan ideoita lahjoihin. Eiköhän hän osaa itse suodattaa näistä ne, mitä hänen miehensä käyttäisi.
Sivusta: ap siis nimenomaan ei kysynyt kaikenmaailman ideoita, vaan kysyi, mikä on ollut hyvä lahja. Käyttääkö 50 v miehet noita man bageja?
Aika vaikea sanoa kaikkien miesten puolesta. Oma mies käyttää oikeastaan vain matkustaessa, että kaikki tarvittava on käsillä koko ajan, eikä tarvitse tunkea taskuihin tai kesken lennon kaivella ylähyllyltä tai penkin alta. Meillä se on ollut hyvä lahja. Jollain muulla ehkä ei.
Itse ostan sekä miehelle, että lapselle sellaisia lahjoja, joita eivät mitenkään erityisesti toivo joululahjaksi, mutta joista muuten puhuvat tässä joulun alla. Tänä vuonna se on ollut miehelle uusia boksereita, yksi pitkähihainen treenipaita, uusi pipo, matkakokoinen foam roll lihashuoltoon työmatkoille.
Aiempina vuosina olen minäkin ostanut kuulokkeet ja älykellon. Ja älypuhelimen asusteita, kuten langattoman varavirran ja magsafella kiinnittyvän lompakon ja ne magsafe kuoret. Lahjojen budjetti vaihtele todella paljon eri vuosina. Me myös ollaan vielä himpun verran alle nelikymppisiä, niin saattaa vaikuttaa. Viisikymppisellä voi jo olla ihan kaikkea. Toki melkein kaikki nuo edellä mainitut ovat kuluvaa tavaraa, jotka joka tapauksessa pitää uusia jossain vaiheessa.
Kannattaa varmaan kysyä mieheltä, että mikä kiinnnostaa juuri nyt :D
Vierailija kirjoitti:
No siis minulle riittäisi saunan jälkeen suihinotto.
M40
Kuka sitä lerppaa viitsi nuoleskella.
Minua aina ihmetyttää, että miten joku ei osaa ostaa omalle oletettavasti rakkaalle ja tärkeälle ihmiselle muka yhtään mitään. Täällä kysellään ideoita lapsille ja puolisoille. Itse kuvittelen, että läheinen ihminen tietää paremmin kuin anonyymi ihminen internetissä.
Parhaiten onnistuneet lahjat omasta mielestäni ovat olleet laadukkaat vastamelukuulokkeet, pari kertaa ostanut, väliä näillä siis n. 5 vuotta. Käyttää niitä joka päivä, ja oli todella ilahtunut näistä lahjoista.
Yleensä ostan liput johonkin konserttiin, esim. nyt on pukinkontissa liput Eppujen keikalle. Sitten jotain pientä lisäksi, esim. tohvelit (toivoo yleensä itse jos edelliset kuluneet puhki tms), vaatteita, sukkia ja muuta "tavallista".
Ehkä lahjakortti johonkin harrastukseen liittyvään liikkeeseen? Tai ihan vaan Verkkokauppa.comiin. Se on varmasti suurimman osan miehistä mieleen. Oma mies on siitä "hankala", että hankkii itse kaikki harrastuksiin liittyvät jutut, ja on tosi kova hifistelemään, kaikki pitää olla viimeisen päälle, joten turha ostaa esim. moottoripyörätarvikkeita tms kun ei kuitenkaan osu kohdilleen, ellei nyt sitten satu jotain tiettyä juttua toivomaan. Mutta lahjakortit on yleensä parempi vaihtoehto, joskin vähän mielikuvituksettomia nekin.
Paljon lukevalle Kindle voisi olla hyvä lahja.
Oma mies vaihtoi pari kuukautta sitten työpaikkaa ja nykyisessä on paljon työmatkoja ja pitkiä lentoja. Ostin joululahjaksi iPadin ja kunnolliset vastamelukuulokkeet. Padille saa ladattua, kirjoja, pelejä ja suoratoistoista elokuvia ja musiikkia. Mies on aiemmin tehnyt näitä ihan puhelimella, mutta onhan isompi ruutu mukavampi. Ovat molemmat myös miehen itse ilmoille heittämiä toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten onnistuneet lahjat omasta mielestäni ovat olleet laadukkaat vastamelukuulokkeet, pari kertaa ostanut, väliä näillä siis n. 5 vuotta. Käyttää niitä joka päivä, ja oli todella ilahtunut näistä lahjoista.
Yleensä ostan liput johonkin konserttiin, esim. nyt on pukinkontissa liput Eppujen keikalle. Sitten jotain pientä lisäksi, esim. tohvelit (toivoo yleensä itse jos edelliset kuluneet puhki tms), vaatteita, sukkia ja muuta "tavallista".
Ehkä lahjakortti johonkin harrastukseen liittyvään liikkeeseen? Tai ihan vaan Verkkokauppa.comiin. Se on varmasti suurimman osan miehistä mieleen. Oma mies on siitä "hankala", että hankkii itse kaikki harrastuksiin liittyvät jutut, ja on tosi kova hifistelemään, kaikki pitää olla viimeisen päälle, joten turha ostaa esim. moottoripyörätarvikkeita tms kun ei kuitenkaan osu kohdilleen, ellei nyt sitten satu jotain tiettyä juttua toivomaan. Mutta lahjakortit on yleensä parempi vaihtoehto, joskin
Kuulokkeet on meilläkin ollut se paras lahja.
Itse olen ostanut sekä palapelin että aikuisille suunnatun legon. Mies on tykännyt molemmista. Niissä on valikoimaa teemojen suhteen, joten pystyy valikoimaan miehen maun mukaan.
Älykello ja siihen liittyvät tarvikkeet.
Vastamelukuulokkeet.
Vesipullo, joka pitää veden kylmänä kuumallakin.
Uusi reppu (joka täytti paremmin miehen tarpeen)
Tässä meillä ne, joista mies on tykännyt viime vuosina.
Kunnon niskatyyny. Paras kaikille .Jos lukee tai katsoo telkkaria miten rentouttava.
Samaa mieltä, nämä on hyviä, etenkin minikaivuri. Retkikirves myös hyvä. Uusi vyö kelpaisi myös, hyvä nahkavyö. m50