Paras (tai edes hyvä) joululahja miehelle?
Minun mies ei osaa toivoa mitään lahjoja. Kun kysyy, hän sanoo aina vain, että ei toivo mitään. Mutta haluaisin kuitenkin antaa jonkin hyvän joululahjan. Kyseessä on noin 50-vuotias mies.
En kuitenkaan odota tähän vastaukseksi mitään listaa, jossa epätoivoisesti yritetään keksiä kaikenlaista partakoneista villasukkiin ja miestentuoksuihin, tai varsinkaan mitään lahjakortteja tai valmiiksi maksettuja elämyksiä. Tuollaisiin pystyn ilman apuakin enkä edes kysyisi, jos nuo olisivat hyviä lahjoja. Eikä myöskään tekoälyspämmejä vastaukseksi, kiitos.
Kuulisin mielelläni vinkkejä miehiltä, jotka ovat saaneet joskus hyvän joululahjan - mikä on ollut paras lahja?
Myös naiset, jotka olette joskus onnistuneet antamaan miehellenne oikeasti hyvän lahjan, kertookahan mikä on ollut onnistunut lahja!
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
No siis minulle riittäisi saunan jälkeen suihinotto.
M40
Joululahjaksi? Vaimolta?
Vierailija kirjoitti:
Huonolle nukkujalle ostin painopeiton. Parin vuoden ajan on kehunut.
Aah, mä luin ensin että panopeiton. No joo.
Minun mies tykkäsi, kun ostin sille minikaivurin.
Vierailija kirjoitti:
Oma autotalli
Tämä kelpaisi minullekin! Olisi kyllä ihan superhyvä lahja.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei koskaan toivo mitään. Mutta on myös sellainen, ettei ikinä osta itselleen mitään. Ei muka tarvitse, mutta sitten kuitenkin kehuu.
Vuosien varrella olen ostanut älykellon ja vastamelukuulokkeet. Langattoman varavirran ja magneetilla tarttuvan korttikotelon puhelimeen. Kotelon kuulokkeille. Uuden hihnan hajonneen tilalle äkykelloon. Sellaisen pienen man bagin, joka on kätevä matkustaessa, kun mahtuu puhelin, kuulokkeet, passi, huulirasva jne. Nämä noin esimerkiksi. Kaikki tarpeeseen.
Tänä vuonna olen ostanut miehelle juoksuvyön ja siihen pari pulloa (harjoittelee maratonille), uusia boksereita reikäisten tilalle, tietynlaisia sukkia, joita tykkää käyttää, unimaskin ja korvatulpat, kun on lähdössä kavereiden kanssa USAan reissuun alkuvuodesta. Reppua harkitsen vielä, juuri tuota reissua ajatellen, mutta en ole vielä päättänyt.
Minun mies ei käytä man bagia, mutta olen ostanut "miesten meikkipussin" joka on kätevä matkustaessa ja mahtuu kabiinilaukun sisään. Matkustaa työkseen, ei käytä unimaskia eikä korvatulppia, eikä mitään niskatyynyäkään suostu käyttämään, osaa nukkua lentokoneessa sikeästi muutenkin.
Veli kerran sujautti jouluna ohimennen kouraan pussin kannabista. Mentiin pöytään, isä luki jouluevankeliumin. Kotona sitte poltin pössyt. Mulle ei käy. Näin kaiken elollisen aurat, en uskaltanu koskee mihinkään. 4 tunnin paniikkihäiriö.
Toivoisin venettä ja airoja ja venepaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei koskaan toivo mitään. Mutta on myös sellainen, ettei ikinä osta itselleen mitään. Ei muka tarvitse, mutta sitten kuitenkin kehuu.
Vuosien varrella olen ostanut älykellon ja vastamelukuulokkeet. Langattoman varavirran ja magneetilla tarttuvan korttikotelon puhelimeen. Kotelon kuulokkeille. Uuden hihnan hajonneen tilalle äkykelloon. Sellaisen pienen man bagin, joka on kätevä matkustaessa, kun mahtuu puhelin, kuulokkeet, passi, huulirasva jne. Nämä noin esimerkiksi. Kaikki tarpeeseen.
Tänä vuonna olen ostanut miehelle juoksuvyön ja siihen pari pulloa (harjoittelee maratonille), uusia boksereita reikäisten tilalle, tietynlaisia sukkia, joita tykkää käyttää, unimaskin ja korvatulpat, kun on lähdössä kavereiden kanssa USAan reissuun alkuvuodesta. Reppua harkitsen vielä, juuri tuota reissua ajatellen, mutta en ole vielä päättänyt.
Minun mies ei käytä man bagia, mutta olen ostanut "miesten meikkipussin" joka on kätevä matkustaessa ja mahtuu kabiinilaukun sisään. Matkustaa työkseen, ei käytä unimaskia eikä korvatulppia, eikä mitään niskatyynyäkään suostu käyttämään, osaa nukkua lentokoneessa sikeästi muutenkin.
Toilettilaukku on kyllä eri asia kuin man bag. Toki työkseen matkustava ei ehkä ilahdu jos saa lahjaksi työmatkatarvikkeita. On myös eri asia lähteä kaverireissuun kuin työmatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä on erilaisia. Oma puolisoni on kaikilla reissuilla käyttänyt lentokoneessa ja hotellilla unimaskia ja korvatulppia. Kesällä oli yksin reissussa ja lainasi tyttären unimaskia ja osti apteekista kertakäyttökorvatulppia.
Naiselta (33v) ehdotus: Yllätyspäivä; Villasukat ja termosmuki, jonka sisään on laitettu lappu, jossa on pvm ja sijainti. Esim "x.x.2026 xxxxx kansallispuisto". Menette sinne, hyvät eväät mukaan, päivä reippailua ja sitten annat uuden lapun, jossa vihjataan laittamaan jotain siistimpää päälle. Käytte kotona vaihtamassa vaatteet ja meette ulos ravintolaan syömään. Sen jälkeen budjetista riippuen joko kotiin saunomaan ja joku kiva hieronta miehelle, ehkä vähän netflix & chill TAI isommalla budjetilla hotelliin yöksi. Omaan korvaan toi kotona chillailu kuulostaa kyllä paremmalta 🤔 Eli siis yhteistä treffiaikaa rakkaan kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Miehiä on erilaisia. Oma puolisoni on kaikilla reissuilla käyttänyt lentokoneessa ja hotellilla unimaskia ja korvatulppia. Kesällä oli yksin reissussa ja lainasi tyttären unimaskia ja osti apteekista kertakäyttökorvatulppia.
Näin se on, miehiä on erilaisia, jotkut käyttää noita mutta jotkut ei. Jokainen työkseen matkustavan puoliso tietää, kuinka paljon kotiin on kertynyt eri lentoyhtiöiden jakamia pussukoita, joissa on mm. unimaski ja korvatulpat. Finnairkin jakaa bisneksessä ja Premium economyssä. Joillakin lentoyhtiöilla pakkaus jaetaan turistiluokassakin. Meiltä löytyy tällä hetkellä kylpyhuoneesta noin 10 pussukkaa. Jos joku keksisi noille uusiokäyttöä niin ideat olisi tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin venettä ja airoja ja venepaikkaa.
Minullekin kelpaisi!
Top-3 tähän mennessä tulleista:
- minikaivuri
- vene ja airot ja venepaikka
- oma autotalli
M45
Sivusta huutelen, että ei kaikkien puolisot petä. Säälittävää tuollainen mustamaalaaminen.