Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras (tai edes hyvä) joululahja miehelle?

Vierailija
29.11.2025 |

Minun mies ei osaa toivoa mitään lahjoja. Kun kysyy, hän sanoo aina vain, että ei toivo mitään. Mutta haluaisin kuitenkin antaa jonkin hyvän joululahjan. Kyseessä on noin 50-vuotias mies.

En kuitenkaan odota tähän vastaukseksi mitään listaa, jossa epätoivoisesti yritetään keksiä kaikenlaista partakoneista villasukkiin ja miestentuoksuihin, tai varsinkaan mitään lahjakortteja tai valmiiksi maksettuja elämyksiä. Tuollaisiin pystyn ilman apuakin enkä edes kysyisi, jos nuo olisivat hyviä lahjoja. Eikä myöskään tekoälyspämmejä vastaukseksi, kiitos. 

Kuulisin mielelläni vinkkejä miehiltä, jotka ovat saaneet joskus hyvän joululahjan - mikä on ollut paras lahja? 

Myös naiset, jotka olette joskus onnistuneet antamaan miehellenne oikeasti hyvän lahjan, kertookahan mikä on ollut onnistunut lahja!

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksiin liittyvää tietysti. Esim. itse tykkään liikkua luonnossa ja viime jouluna sain vaimolta fiskarsin retkikirveen, joka aivan mahtava lahja. M:43v

Vierailija
42/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukseen liittyvät jutut on kyllä hyvä idea ja toimii.

Itse ostan aina lahjoiksi ns. kuluvaa tavaraa ja vaatetta. Esim. pipon ja hanskat tänä vuonna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean vaativaa! Miksei voi antaa vain sukkia, kaljaa ja karkkia? 

Yksi unohtui.

Vierailija
44/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V&P

Vierailija
45/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laadukas juttu, mitä hän käyttää paljon.

Esim. jos harrastaa pyöräilyä, huoltopaketti siihen ellei tykkää fiksata itse tai parturilahjakortti.

Vierailija
46/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei koskaan toivo mitään. Mutta on myös sellainen, ettei ikinä osta itselleen mitään. Ei muka tarvitse, mutta sitten kuitenkin kehuu.

Vuosien varrella olen ostanut älykellon ja vastamelukuulokkeet. Langattoman varavirran ja magneetilla tarttuvan korttikotelon puhelimeen. Kotelon kuulokkeille. Uuden hihnan hajonneen tilalle äkykelloon. Sellaisen pienen man bagin, joka on kätevä matkustaessa, kun mahtuu puhelin, kuulokkeet, passi, huulirasva jne. Nämä noin esimerkiksi. Kaikki tarpeeseen.

Tänä vuonna olen ostanut miehelle juoksuvyön ja siihen pari pulloa (harjoittelee maratonille), uusia boksereita reikäisten tilalle, tietynlaisia sukkia, joita tykkää käyttää, unimaskin ja korvatulpat, kun on lähdössä kavereiden kanssa USAan reissuun alkuvuodesta. Reppua harkitsen vielä, juuri tuota reissua ajatellen, mutta en ole vielä päättänyt. 

Minun mies ei käytä man bagia, mutta olen ostanut "miesten meikkipussin" joka on kätevä matkustaessa ja mahtuu kabiinilaukun sisään. Matkustaa työkseen, ei käytä unimaskia eikä korvatulppia, eikä mitään niskatyynyäkään suostu käyttämään, osaa nukkua lentokoneessa sikeästi muutenkin.

Tiedätkö edes mikä on man bag? 

Se on esim. tällainen https://www.zalando.fi/the-north-face-shoulder-bag-unisex-olkalaukku-bl… Todella kätevä silloin, kun pientä tavaraa pitää olla helposti saatavilla ja mukana on joku iso reppu tai matkalaukku.

Miesten meikkipussi taas on oikeasti ihan vaan toilettilaukku. 

Vierailija
47/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei koskaan toivo mitään. Mutta on myös sellainen, ettei ikinä osta itselleen mitään. Ei muka tarvitse, mutta sitten kuitenkin kehuu.

Vuosien varrella olen ostanut älykellon ja vastamelukuulokkeet. Langattoman varavirran ja magneetilla tarttuvan korttikotelon puhelimeen. Kotelon kuulokkeille. Uuden hihnan hajonneen tilalle äkykelloon. Sellaisen pienen man bagin, joka on kätevä matkustaessa, kun mahtuu puhelin, kuulokkeet, passi, huulirasva jne. Nämä noin esimerkiksi. Kaikki tarpeeseen.

Tänä vuonna olen ostanut miehelle juoksuvyön ja siihen pari pulloa (harjoittelee maratonille), uusia boksereita reikäisten tilalle, tietynlaisia sukkia, joita tykkää käyttää, unimaskin ja korvatulpat, kun on lähdössä kavereiden kanssa USAan reissuun alkuvuodesta. Reppua harkitsen vielä, juuri tuota reissua ajatellen, mutta en ole vielä päättänyt. 

Minun mies ei käytä man bagia, mutta olen ostanut "miesten meikkipussin" joka on kätevä matkustaessa ja mahtuu kabiinilaukun sisään. Matkustaa työkseen, ei käytä unimaskia eikä korvatulppia, eikä mitään niskatyynyäkään suostu käyttämään, osaa nukkua lentokoneessa sikeästi muutenkin.

Ap ei kysynyt mitä sinun mies käyttää. Vaan ideoita lahjoihin. Eiköhän hän osaa itse suodattaa näistä ne, mitä hänen miehensä käyttäisi.

Vierailija
48/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lahja ole helppo keksiä, jos tuntee puolisonsa hyvin? Mistä pitää tai mikä on kulunut loppuun? Mitä käyttää säännöllisesti, mutta jouluksi voisi ostaa vähän parempaa?

Vierailija
49/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon miehen kiinnostuksen kohteista, se voi olla vaikka kitara, keikkaliput, kello (smart tai luksus), elämyslahja kuten ajokemus urheiluautolla tai laskuvarjohyppy, retkeilytarvikkeita, viski- tai rommipullo, langattomat kuulokkeet, videopelejä, kotiteatterijärjestelmä, kaiuttimet, skeittilauta..

Vierailija
50/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku elämys mistä oikeasti tykkää.Liput lätkämatsiin tms.Jos on sohvspottuniin sitten vaikka hieno olutlasi ja kokoelma erilsia oluita maisteltavaksi.

Oluen ystävälle tosiaan voi antaa jotain erikoisempia kansainvälisiä craft beer -oluita.

Vierailija
51/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean vaativaa! Miksei voi antaa vain sukkia, kaljaa ja karkkia? 

No hyvissä suhteissa yleensä halutaan antaa kumppanille jotain spessumpaa, niitä sukkia, kaljaa ja karkkia kun yleensä tulee ostettua ihan arkenakin.

Vierailija
52/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonolle nukkujalle ostin painopeiton. Parin vuoden ajan on kehunut.

Mä ostin itse itselleni painopeiton. Tosiaan on hyvä myös lahjaideana, olen tykännyt paljon tuosta.

Vierailija
53/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri otsalamput meille molemmille. Laaja-asteisella valon näytöllä.

Vierailija
54/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka harrastaa postimerkkien keräilyä tykkää todennäköisesti erilaisista lahjoista kun mies, joka harrastaa vuorikiipeilyä.

Vierailija
55/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna olen ostanut miehelle juoksuvyön ja siihen pari pulloa (harjoittelee maratonille), uusia boksereita reikäisten tilalle, tietynlaisia sukkia, joita tykkää käyttää, unimaskin ja korvatulpat, kun on lähdössä kavereiden kanssa USAan reissuun alkuvuodesta. Reppua harkitsen vielä, juuri tuota reissua ajatellen, mutta en ole vielä päättäny

Täältä löytyy kivoja laukkuja miehille

https://www.gq-magazine.co.uk/gallery/best-mens-crossbody-bags

https://www.voguehk.com/en/article/fashion/mens-handbags-2019/

Vierailija
56/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa ja tupakkii.

Vierailija
57/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin ostaa vedenpitävät sukat. Onko vinkkejä mitkä on hyvät?

Vierailija
58/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.treelinereview.com/gearreviews/best-waterproof-socks#the-wi…

Vierailija
59/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.treelinereview.com/gearreviews/best-waterproof-socks#the-wi…

Oisko sulla omia kokemuksia?

Vierailija
60/77 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan jotain aineetonta. Elämysillan, konserttiliput, itsetehdyn lahjakortin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi