Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki läheiset joulun matkoilla

Vierailija
28.11.2025 |

Kaikki läheiseni ovat koko joulun matkoilla, 1-2 viikon verran. Jokainen heistä eri matkalla, mutta kukaan ei edes Suomessa. Yksi siskoni perheineen lähtee siskon miehen vanhempien kanssa Keski-Eurooppaan, toinen siskoni miehensä ja lastensa kanssa Thaimaan aurinkoon ja äitini miesystävänsä kanssa ulkomaille myös (isäni ei enää elä). Meillä on aina kokoonnuttu joulun aikaan tavalla tai toisella yhteen vähintään yhtenä päivänä tai lähdetty kaikki yhdessä samaan paikkaan matkalle. Nyt kuitenkin kaikki lähti omille matkoilleen ja minä siispä yksin joulun täällä Suomessa näköjään sitten. Olenko epäreilu kun on petetty olo siitä, että mitään yhteistä ei kenenkään heistä kanssa voi koko jouluna olla?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aikuinen?

Vierailija
2/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sinäkin matkoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään sisaruksesi ja äitisi ovat päättäneet että perhejoulujen aika on ohi.

Vierailija
4/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aikuinen?

Olen. 34. Ap

Vierailija
5/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset matkusta sinäkin

Vierailija
6/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde sinäkin matkoille!

Ei tee mieli ihan yksin jouluna matkustaa minnekään. Ei ole ketään joka jouluna lähtisi kanssani. Ap

Vierailija
7/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi Thaimaahan, jee.

Vierailija
8/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten joulutat kotonasi 

osta kuusi ja koristeet 

katso joululeffoja 

soita musaa 

käykää etukäteen joululounaalla 

järjestä kaikille pikkujoulu 

jne 

Vierailija
9/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde sinäkin matkoille!

Ei tee mieli ihan yksin jouluna matkustaa minnekään. Ei ole ketään joka jouluna lähtisi kanssani. Ap

Mikset lähde mukaan jonkun perheenjäsenesi kanssa samalle matkalle?

Vierailija
10/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde sinäkin matkoille!

Ei ne sukulaisesi silti ole velvollisia sinun mukaasi omia suunnitelmiaan tekemään.

Vierailija
11/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mieliksesikö vain olisi porukoiden pitänyt jättää reissunsa tekemättä? Kasvapa aikuiseksi, siis henkisesti. Selvinnet hengissä joulusta. Keksi jotain omia, uusia joulujuttuja. Vaihtelu virkistää!

Vierailija
12/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe-/sukujoulu on älyttömän raskas  hänelle a) jonka luona suku kokoontuu b) kuka vastaa ruuista yms c) miten majoitus hoituu ja jäädäänkö yöksi.  Ymmärrän että lähdetään kauemmaksi. Varsinkin jos ei ole kanttia sanoa, että tänä jouluna haluan/ haluamme viettää joulun yksin ja pitää suvulta ovet lukossa.

Vierailija
13/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde sinäkin matkoille!

He ovat antaneet selvän signaalin kun ovat varanneet matkan itselleen ja omalle perheelleen ilman että ovat kysyneet ap:tä mukaan. Änkeätkö sinäkin toisten reissuun?

Vierailija
14/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aikuinen?

Olen. 34. Ap

Et vaikuta siltä kun roikut lapsuudenperheessäsi. Jokainen meistä jää joskus yksin jouluksi.

Vierailija
15/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde sinäkin matkoille!

Isosiskoni matka on siskon miehen lapsuudenperheen kanssa, en sinne mukaan kuulu kun en siihen sukuun liity. Pikkusiskoni taas halusi miehensä ja lastensa kanssa keskenään sinne Thaimaahan, eiväy pyytäneet minua mukaan hekään ja olisin siellä ihan viides pyörä, ei minulla edes ole töistä sitä kahta viikkoa lomaa. Äidin ja hänen uuden miesystävän romanttiselle kahdenkesken reissulle en myöskään kuulu mitenkään mukaan, ei minua sinne haluta kolmanneksi pyöräksi. Ap

Vierailija
16/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aikuinen?

Olen. 34. Ap

Et vaikuta siltä kun roikut lapsuudenperheessäsi. Jokainen meistä jää joskus yksin jouluksi.

Miten niin? En minä ainakaan ole koskaan ollut yksin jouluna.

Vierailija
17/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei jaksa sun seuraa. 🤭😃

Vierailija
18/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin iloinen, että pääsen typerästä jouluperinteestä eroon. Hanki nyt se elämä. Vihdoinkin. 

Vierailija
19/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde sinäkin matkoille!

Ei ne sukulaisesi silti ole velvollisia sinun mukaasi omia suunnitelmiaan tekemään.

Ei olekaan. En niin väittänytkään. Mutta silti minulla on petetty olo. En tosin heille sitä kerro. Kunhan tänne nyt pohdiskelin. Ap

Vierailija
20/55 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ikinä en ole ollut "joulu matkoilla" eli ihan kotomaas. Toki saattaahan se hapettaa, että muut perheessäsi kimpolee lämpimään. No, elämä on.