Kaikki läheiset joulun matkoilla
Kaikki läheiseni ovat koko joulun matkoilla, 1-2 viikon verran. Jokainen heistä eri matkalla, mutta kukaan ei edes Suomessa. Yksi siskoni perheineen lähtee siskon miehen vanhempien kanssa Keski-Eurooppaan, toinen siskoni miehensä ja lastensa kanssa Thaimaan aurinkoon ja äitini miesystävänsä kanssa ulkomaille myös (isäni ei enää elä). Meillä on aina kokoonnuttu joulun aikaan tavalla tai toisella yhteen vähintään yhtenä päivänä tai lähdetty kaikki yhdessä samaan paikkaan matkalle. Nyt kuitenkin kaikki lähti omille matkoilleen ja minä siispä yksin joulun täällä Suomessa näköjään sitten. Olenko epäreilu kun on petetty olo siitä, että mitään yhteistä ei kenenkään heistä kanssa voi koko jouluna olla?
Kommentit (55)
Näköjään sisaruksesi ja äitisi ovat päättäneet että perhejoulujen aika on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Lähde sinäkin matkoille!
Ei tee mieli ihan yksin jouluna matkustaa minnekään. Ei ole ketään joka jouluna lähtisi kanssani. Ap
No sitten joulutat kotonasi
osta kuusi ja koristeet
katso joululeffoja
soita musaa
käykää etukäteen joululounaalla
järjestä kaikille pikkujoulu
jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde sinäkin matkoille!
Ei tee mieli ihan yksin jouluna matkustaa minnekään. Ei ole ketään joka jouluna lähtisi kanssani. Ap
Mikset lähde mukaan jonkun perheenjäsenesi kanssa samalle matkalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde sinäkin matkoille!
Ei ne sukulaisesi silti ole velvollisia sinun mukaasi omia suunnitelmiaan tekemään.
Sinun mieliksesikö vain olisi porukoiden pitänyt jättää reissunsa tekemättä? Kasvapa aikuiseksi, siis henkisesti. Selvinnet hengissä joulusta. Keksi jotain omia, uusia joulujuttuja. Vaihtelu virkistää!
Perhe-/sukujoulu on älyttömän raskas hänelle a) jonka luona suku kokoontuu b) kuka vastaa ruuista yms c) miten majoitus hoituu ja jäädäänkö yöksi. Ymmärrän että lähdetään kauemmaksi. Varsinkin jos ei ole kanttia sanoa, että tänä jouluna haluan/ haluamme viettää joulun yksin ja pitää suvulta ovet lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde sinäkin matkoille!
He ovat antaneet selvän signaalin kun ovat varanneet matkan itselleen ja omalle perheelleen ilman että ovat kysyneet ap:tä mukaan. Änkeätkö sinäkin toisten reissuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aikuinen?
Olen. 34. Ap
Et vaikuta siltä kun roikut lapsuudenperheessäsi. Jokainen meistä jää joskus yksin jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde sinäkin matkoille!
Isosiskoni matka on siskon miehen lapsuudenperheen kanssa, en sinne mukaan kuulu kun en siihen sukuun liity. Pikkusiskoni taas halusi miehensä ja lastensa kanssa keskenään sinne Thaimaahan, eiväy pyytäneet minua mukaan hekään ja olisin siellä ihan viides pyörä, ei minulla edes ole töistä sitä kahta viikkoa lomaa. Äidin ja hänen uuden miesystävän romanttiselle kahdenkesken reissulle en myöskään kuulu mitenkään mukaan, ei minua sinne haluta kolmanneksi pyöräksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aikuinen?
Olen. 34. Ap
Et vaikuta siltä kun roikut lapsuudenperheessäsi. Jokainen meistä jää joskus yksin jouluksi.
Miten niin? En minä ainakaan ole koskaan ollut yksin jouluna.
Minä olisin iloinen, että pääsen typerästä jouluperinteestä eroon. Hanki nyt se elämä. Vihdoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde sinäkin matkoille!
Ei ne sukulaisesi silti ole velvollisia sinun mukaasi omia suunnitelmiaan tekemään.
Ei olekaan. En niin väittänytkään. Mutta silti minulla on petetty olo. En tosin heille sitä kerro. Kunhan tänne nyt pohdiskelin. Ap
No, ikinä en ole ollut "joulu matkoilla" eli ihan kotomaas. Toki saattaahan se hapettaa, että muut perheessäsi kimpolee lämpimään. No, elämä on.
Oletko aikuinen?