Kuinka moni töistä vapautumisesta haaveileva on ollut oikeasti pitkään ilman työtä?
Itse olen ollut mt-ongelmien ja "rottailun" vuoksi todella pitkiä aikoja ilman töitä, vaikka aina joskus opinnoissa tai lyhytaikaisissa töissä. Mutta ihan perzeestähän tämä on, vaikka minulla ollut eri syistä paljon enemmän rahaa käytössä kuin perus tt-tuki asiakkaalla. Tuli vain mieleen kun noissa AI ketjuissa taas haaveillaan siitä ettei tulevaisuudessa tarvitse tehdä töitä. Eikä jonkun oman harrastusprojektin kotona nysvääminen ole sama kuin työpaikalle lähteminen, päivittäinen sosiaalisuus ja tarpeellisuuden/merkityksen tuntu. Tietysti jonkinasteinen osa-aikainen työ on parasta, mutta ilman mitään töitä on ihan kamalaa. Ja joo, nyt tähän varmaan tulee taas joku Norjassa pyöräretkillä kalastamassa käyvä selittämään miten hänellä kyllä on aina loputtomasti tekemistä, mutta just joo.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi? Etkö ole kenenkään kanssa tekemisissä työaikana? Eikö sinulla ole asiakkaita? Mikä sellainen yrittäjä on?
Ei kun vastaa sinä ensin, mitä minulle tapahtuu, koska olen työpaikkani ainoa työntekijä? Jotain kamalaa se varmasti on, koska mielestäsi ihmisen "pelastaa" se, että pääsee seurustelemaan muiden kuin perheenjäsenten kanssa. Et edes tiedä minun perhetilanteesta, mutta vakaumuksen syvällä rintaäänellä tulet julistamaan, että jotain minulle nyt tapahtuu ja että on tärkeämpää, että minulla on työ, jossa esimies, kuin se, että minulla esim. olisi 10 ystävää.
Jos et ole tekemisissä kenenkään kanssa, niin sinulla on ongelma. Jos olet yksityisyrittäjä, niin sinulla ei ole asiakkaita. Tämä tarkoittaa ettei sinulla ole tuloja.
Jos olet palkollinen etkä ole tekemissä kenenkään kanssa, niin olet todella outo. Kuinka voit olla täysin vailla sosiaalisia kontakteja? Eikö esihenkilösi ole koskaan sinun kanssasi tekemisissä? Toisaalta se voi olla myös onnenpotku. Sinulle maksetaan palkkaa vaikkei kukaan tiedä sinun olevan töissä.
Oikeastiko täällä jonkun mielestä sosialisointi tarkoittaa sitä, että sanoo tuntemattomalle ihmiselle "Huomenta" ;D
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko täällä jonkun mielestä sosialisointi tarkoittaa sitä, että sanoo tuntemattomalle ihmiselle "Huomenta" ;D
Kyllä. Se on sosiaalista kanssakäymistä vaikkakin pientä sellaista.
En ole kunnolla levännyt sen jälkeen kun 1. luokalle kouluun menin lähes 50 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan täällä huudettiin isoon ääneen, että perheen kesken ei voi sosialisoida. Eli ollaanko teillä perheessä aina ihan hiljaa, kun joku huomenen sanominen on sosialisointia, mutta perheen kanssa tuntikausia keskustelu ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi? Etkö ole kenenkään kanssa tekemisissä työaikana? Eikö sinulla ole asiakkaita? Mikä sellainen yrittäjä on?
Ei kun vastaa sinä ensin, mitä minulle tapahtuu, koska olen työpaikkani ainoa työntekijä? Jotain kamalaa se varmasti on, koska mielestäsi ihmisen "pelastaa" se, että pääsee seurustelemaan muiden kuin perheenjäsenten kanssa. Et edes tiedä minun perhetilanteesta, mutta vakaumuksen syvällä rintaäänellä tulet julistamaan, että jotain minulle nyt tapahtuu ja että on tärkeämpää, että minulla on työ, jossa esimies, kuin se, että minulla esim. olisi 10 ystävää.
Jos et ole tekemisissä kenenkään kanssa, niin sinulla on ongelma. Jos olet yksityisyrittäjä, niin sinulla ei ole asiakkaita. Tämä tarkoittaa ettei sinulla ole tuloja.
Jos olet palkollinen etkä ole tekemissä kenenkään kanssa, niin olet
Arvaa mitä? Asiakkaita ei tarvitse tavata, jotta heille voi myydä tuotteita. Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin verkkokauppa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan täällä huudettiin isoon ääneen, että perheen kesken ei voi sosialisoida. Eli ollaanko teillä perheessä aina ihan hiljaa, kun joku huomenen sanominen on sosialisointia, mutta perheen kanssa tuntikausia keskustelu ei ole?
Sosialisointi ei tarkoita sitä että jutellaan vain oman perheen kanssa. Sosialisointi on sitä, että puhuu ja sanoo jotain myös muille. Millaiseksi kuvittelet lapsen joka ei ole ollut tekemisissä muiden kuin vanhempiensa ja sisarustensa kanssa? Eikö se ole sairasta jos ainoa sosiaalinen kontakti on oma perhe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet palkollinen etkä ole tekemissä kenenkään kanssa, niin olet
No minäpä kerron sinulle, miten työnteko onnistuu täysin ilman sosiaalisia kontakteja:
1. Verkkokaupasta kilahtaa koneelle tilaus
2. Minä katson tilauksen ja tarkistan, onko ko. tuotetta varastossani
3. Jos on, pakkaan tuotteen lähetys valmiiksi, jos ei alan tehdä ko. tuotetta tai laitan sen listalle jonoon
4. Kun tuote on valmis lähetettäväksi, hyppään autoon ja ajan läheiselle pakettiautomaatille, jonne vien paketin
Siinäpä minun työni tiivistettynä
t. yksityisyrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet palkolline
No minäpä kerron sinulle, miten työnteko onnistuu täysin ilman sosiaalisia kontakteja:
1. Verkkokaupasta kilahtaa koneelle tilaus
2. Minä katson tilauksen ja tarkistan, onko ko. tuotetta varastossani
3. Jos on, pakkaan tuotteen lähetys valmiiksi, jos ei alan tehdä ko. tuotetta tai laitan sen listalle jonoon
4. Kun tuote on valmis lähetettäväksi, hyppään autoon ja ajan läheiselle pakettiautomaatille, jonne vien paketin
Siinäpä minun työni tiivistettynä
t. yksityisyrittäjä
Eikö puhelin soi koskaan? Etkö tervehdi koskaan ketään? En jaksa uskoa tuota
Sosialisointi ei tarkoita sitä että jutellaan vain oman perheen kanssa. Sosialisointi on sitä, että puhuu ja sanoo jotain myös muille. Millaiseksi kuvittelet lapsen joka ei ole ollut tekemisissä muiden kuin vanhempiensa ja sisarustensa kanssa? Eikö se ole sairasta jos ainoa sosiaalinen kontakti on oma perhe?
Juurihan täällä huudettiin pää punaisena, että sosialisoida EI VOI oman perheen kanssa, vaan sosialisointi tapahtuu VAIN työkavereiden kanssa. Tätä perusteltiin sillä, että perheen tunteen paremmin kuin työkaverit. Nyt sitten homma kääntyikin päälaelleen ja perhe onkin sosialisointia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialisointi on paljon laajempi käsite kuin sosiaalinen kanssakäyminen. Joku moin sanominen ei vielä ole sosialisointia. Sosialisoinnissa puhutaan laajemmin ja tutustutaan toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan täällä huudettiin pää punaisena, että sosialisoida EI VOI oman perheen kanssa, vaan sosialisointi tapahtuu VAIN työkavereiden kanssa. Tätä perusteltiin sillä, että perheen tunteen paremmin kuin työkaverit. Nyt sitten homma kääntyikin päälaelleen ja perhe onkin sosialisointia :D
Kuka niin on huutanut? Sosialisointi oman perheen kanssa ei korvaa muuta sosialisointia. Vai oletko insestin kannalla?
Miksi puhelimen pitäisi soida, kun tilaukset hoidetaan verkkokaupan kautta? Ja ketä minun pitäisi tervehtiä? Pakettiautomaattia vai kenties tuota pakuani, jolla paketit kuljetan? :
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on huutanut? Sosialisointi oman perheen kanssa ei korvaa muuta sosialisointia. Vai oletko insestin kannalla?
No vtustko minä tiedän, kuka se oli. Tämä on anonyymi palsta. Mutta löydät kyllä ne viestit, kun vähän selaat ketjua taaksepäin. Nuo insestiasiat voit jättää ihan oman perheesi sisälle. Eivät liity tähän mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon vaan, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, jos kerran kuussa sanoo kaupantädille kiitos ja ole hyvä. Se ei tee ihmistä terveemmäksi tai sairaammaksi. Jos tuollaisella ihmisellä on ystäviä ja perhe, se on paljon tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vtustko minä tiedän, kuka se oli. Tämä on anonyymi palsta. Mutta löydät kyllä ne viestit, kun vähän selaat ketjua taaksepäin. Nuo insestiasiat voit jättää ihan oman perheesi sisälle. Eivät liity tähän mitenkään.
Miksi sinä sitten haluat olla vain oma perheesi kanssa? Asutko jossain perämetsässä äitisi ainoana seurana?
Lähdenpä tästä sosialisoimaan lähikauppaan. Meillä on ihana ihmissuhde kassatyötön kanssa. Hän sanoo "hei" ja minä vastaan "hei". Lopuksi hän sanoo muutaman numeron ja minä sanona "kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon vaan, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, jos kerran kuussa sanoo kaupantädille kiitos ja ole hyvä. Se ei tee ihmistä terveemmäksi tai sairaammaksi. Jos tuollaisella ihmisellä on ystäviä ja perhe, se on paljon tärkeämpää.
Jos on.. Ei kaikilla ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhelimen pitäisi soida, kun tilaukset hoidetaan verkkokaupan kautta? Ja ketä minun pitäisi tervehtiä? Pakettiautomaattia vai kenties tuota pakuani, jolla paketit kuljetan? :
Etkö tapaa koskaan ketään noilla reissuilla?
Mitä ihmeen väliä tuolla asialla on? Jos rekkakuski tervehtii aamulla varaston väkeä noutaessaan kuorman ja iltapäivällä tavaran määränpäässä toista varaston työntekijää, niin onko se mielestäsi todellakin tärkeämpi asia kuin se, että kuskilla on 10-henkinen perhe, iso liuta ystäviä ja naapureita, joita tapaa säännöllisesti?