Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni töistä vapautumisesta haaveileva on ollut oikeasti pitkään ilman työtä?

Vierailija
28.11.2025 |

Itse olen ollut mt-ongelmien ja "rottailun" vuoksi todella pitkiä aikoja ilman töitä, vaikka aina joskus opinnoissa tai lyhytaikaisissa töissä. Mutta ihan perzeestähän tämä on, vaikka minulla ollut eri syistä paljon enemmän rahaa käytössä kuin perus tt-tuki asiakkaalla. Tuli vain mieleen kun noissa AI ketjuissa taas haaveillaan siitä ettei tulevaisuudessa tarvitse tehdä töitä. Eikä jonkun oman harrastusprojektin kotona nysvääminen ole sama kuin työpaikalle lähteminen, päivittäinen sosiaalisuus ja tarpeellisuuden/merkityksen tuntu. Tietysti jonkinasteinen osa-aikainen työ on parasta, mutta ilman mitään töitä on ihan kamalaa. Ja joo, nyt tähän varmaan tulee taas joku Norjassa pyöräretkillä kalastamassa käyvä selittämään miten hänellä kyllä on aina loputtomasti tekemistä, mutta just joo.

Kommentit (264)

Vierailija
221/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi. En huomannut että kysyit sitä. Olet 37-43 vuotias

Eli, kuten arvelinkin, et tiennyt sinne päinkään. Toki täällä netissä kuka tahansa voi valehdella mitä tahansa. Sinäkin voit olla vaikka 12-vuotias poika, joka vain leikkii 55+ ikäistä hoitotätiä. Ei ole kovin vaativa temppu kirjoittaa eri tyylillä kuin, millä normaalisti kommunikoi. 

Näinhän sinä väität. Henkinen ikäsi sattuu tuolle välille väität mitä vain.

Mukava kuulla, että olen noin kypsässä iässä henkisesti. Olen ensimmäinen ihminen, joka niin sanoo. Useimmat ovat sitä mieltä, että olen ikäisekseni melko lapsellinen. 

Voit olla lapsellinen, mutta kirjoitusta

Erikoinen ajatus, että suomen kielen osaaminen on aikuiselta ihmiseltä jotenkin erityisen kypsää. Itse olen pitänyt sitä itsestäänselvyytenä siitä saakka, kun peruskoulun lopetin  Nuo nelikymppiset väläykset kyllä kiinnostaisivat. Annatko esimerkin? 

En jaksa selata kaikkea läpi. Menkööt kohtuullisena esimerkkinä edellisestä vastauksestasi. Tässä ei oikeinkirjoitus ole nelikymppisen tasoa, mutta se on ehkä osa lapsellisuuttasi.

Mukava kuulla, että olen noin kypsässä iässä henkisesti. Olen ensimmäinen ihminen, joka niin sanoo. Useimmat ovat sitä mieltä, että olen ikäisekseni melko lapsellinen. 

Vierailija
222/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen pystyy sosialisoimaan ilman työpaikkaakin. On ystäviä, perhettä, harrastusryhmiä, järjestötoimintaa jne. jne. 

"Normaalilla" (keskiverto) suomalaisella ei todellakaan ole mitään järjestötoimintaa ja harrastusryhmiä max 1h viikossa.

Todellakin on. Googlaa ja opi. 

Siis mitä ihmettä? Tosissaanko väität että keskiverto suomalainen on mukana järjestötoiminnassa? Joku tuossa yllä heitti luvun "kymmeniä tuhansia". Se on alle 1% suomalaisista. Haloo!

En ole myöskään koskaan tuntenut ketään, joka kuuluu mihinkään järjestöön. Ehkä järjestötoiminta alkaa eläkkeellä. Spr, eläkeliitto tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa selata kaikkea läpi. Menkööt kohtuullisena esimerkkinä edellisestä vastauksestasi. Tässä ei oikeinkirjoitus ole nelikymppisen tasoa, mutta se on ehkä osa lapsellisuuttasi.

Tuossa on yksi kirjoitusvirhe. Muuten täysin oikeaoppisesti kirjoitettu. Aika kova vaatimus, että ihmisen pitäisi 40v iässä osata kirjoittaa täysin virheettömästi myös höpöhöpöpalstalla, jossa oikeinkirjoituksella ei edes ole mitään merkitystä. Toki aika ristiriitäista olettaa, että kirjoitustaitoni olisi "nelikymmpisen  tasolla", kun olen jo kertonut, etten ole sen ikäinen, vaan nuoerempi. 

Vierailija
224/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woooou, meillä on täällä meedio paikalla! 🤣🤣 Jännää! 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
225/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on yksi kirjoitusvirhe. Muuten täysin oikeaoppisesti kirjoitettu. Aika kova vaatimus, että ihmisen pitäisi 40v iässä osata kirjoittaa täysin virheettömästi myös höpöhöpöpalstalla, jossa oikeinkirjoituksella ei edes ole mitään merkitystä. Toki aika ristiriitäista olettaa, että kirjoitustaitoni olisi "nelikymmpisen  tasolla", kun olen jo kertonut, etten ole sen ikäinen, vaan nuoerempi. 

En väittänytkään, että kirjoitustaitosi olisi nelikymppisen tasoa. Annat vain joskus kuvan kirjoitustesi sisällöllä, että olet vanhempi.

Vanhemmat ihmiset ovat tarkkoja kirjoitusasusta tilanteessa kuin tilanteessa. Sinulla kirjoitusvirheitä on ollut useampia. Silloin kyse ei ole yksittäisestä vahingosta.

Vierailija
226/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väittänytkään, että kirjoitustaitosi olisi nelikymppisen ta

Enkä minä ole väittänyt sinun väittäneen, että kirjoitustaitoni olisi nelikymppisen tasolla :D Kannatttaa opetella lukemaan ennen kuin vänkää vastaan. 

Vierailija
227/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhemmat ihmiset ovat tarkkoja kirjoitusasusta tilanteessa kuin tilanteessa. Sinulla kirjoitusvirheitä on ollut useampia. Silloin kyse ei ole yksittäisestä vahingosta."

Sivusta: Lukihäiriö ei katso ikää. melko k'sipäistä nillittää kirjoitusvirheistä, kun et voi tietää, mistä ne johtuvat. Etkä sinäkään niin täydellinen ole kuin kuvittelet. Sinäkin olet tehnyt jo monta virhettä. Olet vain sokea niille, koska sinulla on liian kiire päteä muille. 

Vierailija
228/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä ole väittänyt sinun väittäneen, että kirjoitustaitoni olisi nelikymppisen tasolla :D Kannatttaa opetella lukemaan ennen kuin vänkää vastaan. 

Missä vänkäsin vastaan?

Vierailija
229/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väittänytkään, että kirjoitustaitosi olisi nelikymppisen ta

Kysypäs mummeli kuukkelilta mitä tarkoitaa lukihäiriö. Mene sen jälkeen itseesi ja mieti mitä suustasi olet päästänyt. 

Vierailija
230/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väittänytkään, että kirjoitustaitosi olisi nelikymppisen tasoa. Annat vain joskus kuvan kirjoitustesi sisällöllä, että olet vanhempi.

Oletko oikeasti niin pöljä, ettet hoksaa, että kirjoitustyyliä voi muuttaa? 🤣🤣🤣 

Vierailija
231/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vänkäsin vastaan?

////

En vänkää. Korjasin väärän olettamasi. Opettele, mummopieni, lukemaan. 

Vierailija
232/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset ovat tarkkoja kirjoitusasusta tilanteessa kuin tilanteessa. Sinulla kirjoitusvirheitä on ollut useampia. Silloin kyse ei ole yksittäisestä vahingosta.

Kuinka vanhoina sä poikakulta meitä nelikymppisiä oikein pidät?:D

N42

Vierailija
233/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin että työtä tehdään etupäässä rahan vuoksi. Valtaosa pari vuotta vanhuuseläkkeellä olleista hyväkuntoisista kieltäytyy taatusti jos heiltä kysyy että vieläkö tekisi mieli lähteä töihin. Työstä pois haaveilevat ovat useimmiten heitä jotka ovat jo nähneet tarpeeksi työelämää ja toimeentulon salliessa jättäisivät mielellään työt muille.

Vierailija
234/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitusasu voi muuttua, mutta kirjoitustyyli pohjimmiltaan ei. Samoja sanoja, samoja hymiöitä, sama lauseenrakenne jne. Tämän näkee tässäkin keskustelussa. Yksi ihminen kirjoittaa useammalla tyylissä.

Vierailija
235/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vanhemmat ihmiset ovat tarkkoja kirjoitusasusta tilanteessa kuin tilanteessa. Sinulla kirjoitusvirheitä on ollut useampia. Silloin kyse ei ole yksittäisestä vahingosta."

Sivusta: Lukihäiriö ei katso ikää. melko k'sipäistä nillittää kirjoitusvirheistä, kun et voi tietää, mistä ne johtuvat. Etkä sinäkään niin täydellinen ole kuin kuvittelet. Sinäkin olet tehnyt jo monta virhettä. Olet vain sokea niille, koska sinulla on liian kiire päteä muille. 

Minulla on lievä lukihäiriö. En ole ajatellut sen olevan haitaksi.

Vierailija
236/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aiheena on työttömänä oleminen. Mitä tekee kuusikymppinen lähäri? Tule vänkäämään jostain kirjoitustyylistä. Kertoo aika paljon näiden vanhojen lähäreiden aivokapasiteetista, että edes ketjun aihetta ei ymmärretä.

Vierailija
237/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vänkäsin vastaan?

////

En vänkää. Korjasin väärän olettamasi. Opettele, mummopieni, lukemaan. 

Nyt on sekavaa. Pitäisikö sinun mennä nukkumaan.

Vierailija
238/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhoina sä poikakulta meitä nelikymppisiä oikein pidät?:D

N42

Hymiö paljastaa...

Vierailija
239/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitusasu voi muuttua, mutta kirjoitustyyli pohjimmiltaan ei. Samoja sanoja, samoja hymiöitä, sama lauseenrakenne jne. Tämän näkee tässäkin keskustelussa. Yksi ihminen kirjoittaa useammalla tyylissä.

Se, ettet sinä osaa, ei tarkoita, ettei kukaan muukaan osaa. Nytkään et tainnut hoksata, että tuo lainaamasi oli sama, jonka ikää yritit aiemmin arvuutella? 

Vierailija
240/264 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aiheena on työttömänä oleminen. Mitä tekee kuusikymppinen lähäri? Tule vänkäämään jostain kirjoitustyylistä. Kertoo aika paljon näiden vanhojen lähäreiden aivokapasiteetista, että edes ketjun aihetta ei ymmärretä.

Lauseenrakenteet paljastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi