Kuinka moni töistä vapautumisesta haaveileva on ollut oikeasti pitkään ilman työtä?
Itse olen ollut mt-ongelmien ja "rottailun" vuoksi todella pitkiä aikoja ilman töitä, vaikka aina joskus opinnoissa tai lyhytaikaisissa töissä. Mutta ihan perzeestähän tämä on, vaikka minulla ollut eri syistä paljon enemmän rahaa käytössä kuin perus tt-tuki asiakkaalla. Tuli vain mieleen kun noissa AI ketjuissa taas haaveillaan siitä ettei tulevaisuudessa tarvitse tehdä töitä. Eikä jonkun oman harrastusprojektin kotona nysvääminen ole sama kuin työpaikalle lähteminen, päivittäinen sosiaalisuus ja tarpeellisuuden/merkityksen tuntu. Tietysti jonkinasteinen osa-aikainen työ on parasta, mutta ilman mitään töitä on ihan kamalaa. Ja joo, nyt tähän varmaan tulee taas joku Norjassa pyöräretkillä kalastamassa käyvä selittämään miten hänellä kyllä on aina loputtomasti tekemistä, mutta just joo.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Yksinäisyys ei ole minun määriteltävissäni, mutta näen kyllä milloin joku on yksinäinen ja kärsii siitä.
Et näe. Voit luulla näkeväsi, mutta oikeasti yksinäisyyttä ei voi nähdä. Yksinäisyys on ihmisen sisäinen kokemus. Ulkopuolinen ei voi sitä nähdä ellei yksinäinen erikseen tuo asiaa esiin. Jos sinulle näytetään rivi ihmisiä, et pysty mitenkään tietämään, kuka heistä on yksinäinen ja kuka ei.
En rivissä, mutta kun he poistuvat rivistä ja alkavat toimimaan normaalisti, niin huomaan.
Kuvaile yksityiskohtaisesti, mistä huomaat esim. kaupan käyvällä, kuka on yksinäinen ja kuka ei. Otetaan esimerkiksi vaikkapa 48-vuotias Pekka ja 73-vuotias Ma
Eli kumpi näistä oli se yksinäinen. Oikea vastaus on vain toinen heistä.
Enhän minä voi näkemättä tietää tai pelkän nimen sekä iän perusteella. Höpsöhän sinä olet.
Olemus. Etsii katsekontaktia tai jotain yhteyttä muihin. Tämä enemmän Marttaan.
//
Täysin harhainen tulkinta. Minä erin aina katsekontaktia, koska olen tottunut siihen asuttuani pitkään ulkomailla. Olen kaikkea muuta kuin yksinäinen.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on enemmän ikää kuin sinulla. Olen toiminut työssäni yksinäisten ja haavoittuvien kanssa. Näen kyllä milloin joku kärsii yksinäisyydestä ja milloin kyse on yksinolosta.
Juujuu, lapsi. Uskotaan, uskotaan :D Kerrotko vielä, minkä ikäinen minä sinun kuvitelmissani olet ja miten olet saanut anonyymilla palstalla selville minun ikäni?
Samalla tavalla kuin sinä minun ikäni. Sinulta puuttuu empatiakyky. Ikävä piirre.
En minä sinun ikääsi tiennyt ennen kuin itse sen kerroit. Eli alapas nyt laulaa, mistä sait ikäni selville ja paljonko se sinun mielestäsi on. Nuo luonneanalyysit voit jättää ammattilaisille. Eivät selkeästi ole sinun vahvuutesi.
Tekstisi sisällöstä. Käytät sanoja joita ikäis
Kuuluko ikäistesi maailmaan yleisestikin se, ettei osata vastata esitettyyn kysymykseen kunnolla? Et vieläkään osannut kirjoittaa ikääni tänne, vaikka kovasti väität sen tietäväsi.
Vierailija kirjoitti:
//
Täysin harhainen tulkinta. Minä erin aina katsekontaktia, koska olen tottunut siihen asuttuani pitkään ulkomailla. Olen kaikkea muuta kuin yksinäinen.
N48
Jokainen erottaa virkeän katsekontaktin huomiontarpeisesta kontaktista. Sinä katsot suoraan, huomiontarpeinen hiukan anovasti.
Enhän minä voi näkemättä tietää tai pelkän nimen sekä iän perusteella. Höpsöhän sinä olet.
Kyllä sinun pitäisi, koska väitit, että yksinäisyys näkyy päällepäin. Ne Martta ja Pertti voivat olla ketkä tahansa, jotka näet kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on enemmän ikää kuin sinulla. Olen toiminut työssäni yksinäisten ja haavoittuvien kanssa. Näen kyllä milloin joku kärsii yksinäisyydestä ja milloin kyse on yksinolosta.
Juujuu, lapsi. Uskotaan, uskotaan :D Kerrotko vielä, minkä ikäinen minä sinun kuvitelmissani olet ja miten olet saanut anonyymilla palstalla selville minun ikäni?
Samalla tavalla kuin sinä minun ikäni. Sinulta puuttuu empatiakyky. Ikävä piirre.
En minä sinun ikääsi tiennyt ennen kuin itse sen kerroit. Eli alapas nyt laulaa, mistä sait ikäni selville ja paljonko se sinun mielestäsi on. Nuo luonneanalyysit voit jättää ammattilaisille. Eivät selkeästi ole sinun vahvuutesi.
Kuuluko ikäistesi maailmaan yleisestikin se, ettei osata vastata esitettyyn kysymykseen kunnolla? Et vieläkään osannut kirjoittaa ikääni tänne, vaikka kovasti väität sen tietäväsi.
Anteeksi. En huomannut että kysyit sitä. Olet 37-43 vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
//
N48
Jokainen erottaa virkeän katsekontaktin huomiontarpeisesta kontaktista. Sinä katsot suoraan, huomiontarpeinen hiukan anovasti.
Oletko oikeasti niin yksinkertainen, että kuvittelet huomiontarpeen olevan piirre, jota ei voi olla muilla kuin yksinäisillä? :DT Tai yksinäisen olevan vailla juuri sinun huomiotasi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
//
N48
Oletko oikeasti niin yksinkertainen, että kuvittelet huomiontarpeen olevan piirre, jota ei voi olla muilla kuin yksinäisillä? :DT Tai yksinäisen olevan vailla juuri sinun huomiotasi? :D
Ei minun huomiotani vaan kenen tahansa. Olet yksinkertainen ihminen.
Eli, kuten arvelinkin, et tiennyt sinne päinkään. Toki täällä netissä kuka tahansa voi valehdella mitä tahansa. Sinäkin voit olla vaikka 12-vuotias poika, joka vain leikkii 55+ ikäistä hoitotätiä. Ei ole kovin vaativa temppu kirjoittaa eri tyylillä kuin, millä normaalisti kommunikoi.
Vierailija kirjoitti:
Eli, kuten arvelinkin, et tiennyt sinne päinkään. Toki täällä netissä kuka tahansa voi valehdella mitä tahansa. Sinäkin voit olla vaikka 12-vuotias poika, joka vain leikkii 55+ ikäistä hoitotätiä. Ei ole kovin vaativa temppu kirjoittaa eri tyylillä kuin, millä normaalisti kommunikoi.
Näinhän sinä väität. Henkinen ikäsi sattuu tuolle välille väität mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
//
N48
Yksinkertainen on sellainen, joka ei osaa argumentoida ilman tarvetta "näpäyttää" vastapuolta jollaina "loukkaavalla" heitolla. Normaali aikuinen osaa. Samoin kuin normaali aikuinen ymmärtää, että anovasti katsominen voi olla vaikka ryöstäjän keino saada huomiosi ennen kuin hän toimii. Sinisilmäistä kuvitella, että ihminen aina avoimesti näyttää kaikille sen, mitä oikeasti on.
En minä ainakaan kaipaa työyhteisöä sekuntiakaan. 26 vuotta yhtäjaksoisesti töissä, jäisin heti eläkkeelle jos voisin mutta vielä 16-19 vuotta on kituutetava ellen rikastu tai kuole sitå ennen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla, että olen noin kypsässä iässä henkisesti. Olen ensimmäinen ihminen, joka niin sanoo. Useimmat ovat sitä mieltä, että olen ikäisekseni melko lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
//
N48
Yksinkertainen on sellainen, joka ei osaa argumentoida ilman tarvetta "näpäyttää" vastapuolta jollaina "loukkaavalla" heitolla. Normaali aikuinen osaa. Samoin kuin normaali aikuinen ymmärtää, että anovasti katsominen voi olla vaikka ryöstäjän keino saada huomiosi ennen kuin hän toimii. Sinisilmäistä kuvitella, että ihminen aina avoimesti näyttää kaikille sen, mitä oikeasti on.
Jos et ymmärrä henkistä selvänäköisyyttä olet yksinkertainen vailla henkistä viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla, että olen noin kypsässä iässä henkisesti. Olen ensimmäinen ihminen, joka niin sanoo. Useimmat ovat sitä mieltä, että olen ikäisekseni melko lapsellinen.
Voit olla lapsellinen, mutta kirjoitustaitosi on melko kypsää ja joskus väläytät nelikymppisen ajatuksia.
Jos et ymmärrä henkistä selvänäköisyyttä olet yksinkertainen vailla henkistä viisautta.
Vai oikein henkistä selvänäköisyyttä? :D Nyt on kyllä mummeli nauttinut muutakin kuin kansalaisluottamusta :D
Vierailija kirjoitti:
Vai oikein henkistä selvänäköisyyttä? :D Nyt on kyllä mummeli nauttinut muutakin kuin kansalaisluottamusta :D
Ehkä sinäkin tajuat kun annat mielesi avautua muullekin kuin netille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla lapsellinen, mutta kirjoitustaitosi on melko kypsää ja joskus väläytät neliky
Erikoinen ajatus, että suomen kielen osaaminen on aikuiselta ihmiseltä jotenkin erityisen kypsää. Itse olen pitänyt sitä itsestäänselvyytenä siitä saakka, kun peruskoulun lopetin Nuo nelikymppiset väläykset kyllä kiinnostaisivat. Annatko esimerkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinäkin tajuat kun annat mielesi avautua muullekin kuin netille.
Ihan niin hullu en edes minä ole, että tahtoisin samoille taajuuksille sinun kanssasi. Joku raja sekopäisyydellakin pitää olla.
Tekstisi sisällöstä. Käytät sanoja joita ikäiseni eivät käytä. Sinulta puuttuu ikäisteni kyky nähdä maailmaa monelta kantilta.