Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan käynyt vanhempasi kotikonnuilla? Jos on kotoisin toiselta puolelta Suomea?

Vierailija
28.10.2024 |

Itse olen käynyt. Ja oon siihen tyytyväinen.Mulla on sieltä seudulta ystäväkin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta nykyään harvemmin kun isovanhemmat ovat kuolleet ja muiden siellä suunnalla asuvien sukulaisten kanssa emme juurikaan ole olleet tekemisissä.

Vierailija
2/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x vuodessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla lomilla koko ikäni, ensin isän lapsuuskodissa ja sittemmin uudessa mökissä.

Vierailija
4/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monesti siellä missä suku on asunut noin sadan vuoden ajan, mutta nyt vasta sukua tutkiessani tuli mieleen, miksi en ole käynyt koskaan siellä missä asuivat 150 vuotta sitten ja alkoi kiinnostaa, koska sukunimeni on saanut alkunsa sen talon perusteella. 

Vierailija
5/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, siellähän oli mummola.  Kaikki kesälomat, usein joulutkin vietettiin mummon ja vaarin luona.

Minä ja veljeni.

Vierailija
6/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt rajantakaisessa Karjalassa koskaan. Kuvia nähnyt ja roppakaupalla tarinaa kylläkin. 

Eipä sinne nyt enää helposti pääsekään.

Vierailija
7/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Karjalassa 90-luvulla, siis rajan takana. Isäni on syntynyt siellä 1939. Ei kauaa ehtinyt asumaan, mutta silloin vielä isovanhempani elivät, ja tämä oli tärkeä reissu heille. Itse olen syntynyt vasta 1968.

Vierailija
8/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja he käyvät samoin täällä.

Vierailija
9/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Molemmat olivat evakkoja. Periaate on aina ollut että ei Neuvostoliittoon eikä Venäjälle.

Vierailija
10/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut sukulaiset asuvat siellä edelleen, joten tietysti.

Vierailija
11/11 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat syntyneet Eirassa Helsigissä, joten missä olisi pitänyt käydä muualla? Sukujeni seuduilla olen ja en ole käynyt... Olen piipahtanut Kangasalassa, olen asunut Uppsalassa (aika lähellä Salaa), olen asunut Tukholmassa, olen käynyt Pietarissa, en ole käynyt Terijoella, Krimillä enkä Kiovassa, olen käynyt Glogaussa (nyt Puolaa), olen käynyt Ranskassa (oikea alue ei ole tiedossani)... Libaussa (Liepäjä, Gotlantia vastapäätä Baltiassa) en ole käynyt mutta haluaisin... Turussakin on ollut jotain ja olen käynyt, mutta en Nummi-Pusulassa enkä Janakkalassa... Siinä paikat jotka mulla lähinnä tiedossa...   

Tosi avartavaa ja vahvistaa sukujuuria ja ehkä jopa itsetuntoa. Pitää ehdottomasti tuntea edes jollakin tasolla omien lähisukujuurien asuinpaikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän