Miksi DNA-/isyystestit eivät ole pakollisia aina, kun vauva syntyy?
Suomessa ainakin 1-2% lapsista kasvaa perheessä, jossa isä on eri kuin biologinen isä. Joissain maissa luku on jopa 30%.
Lapsellakin on oikeus tietää kuka on oikea isä jotta saa tietää piilevät sairausriskit suvusta. Totuutta piilotteleva äiti toimii lapsen edun vastaisesti.
Jos synnytysosastoilla annettaisiin 1-2% tapauksissa äideille VÄÄRÄ VAUVA mukaan kotiin, alkaisiko äiditkin vaatia pakollista DNA-testiä? Sehän olisi sensaatiouutinen ja kohu, ja miten asiaan täytyy heti puuttua.
Moni ongelma ratkeaisi jos kaikki vauvat DNA-testattaisiin joko raskausaikana, tai heti syntymän jälkeen, jolloin isä olisi heti selvillä. Kuka voisi vastustaa ideaa joka hyödyttää kaikkia osapuolia...? Kuka häviää kun totuus on kaikkien tiedossa?
Kommentit (2324)
Miksi naiset ei halua testin olevan ilmainen ja pakollinen?
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että oletettavasti naiset vastustavat DNA-testiä jolla vahvistetaan isyys?
Mitä naiset haluavat piilottaa, tietävät itse että panevat ketä sattuu huvittamaan, mutta maksajaksi kelpuutetaan sitten tiukemman kriteerin mukaan.
Ovatko sinun vanhempasi näyttäneet sinulle isyystestin tulokset?
Niin kuin näette, ei naiset mitään tasa-arvoa halua.. pelkkiä etuoikeuksia vain.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää miksi naiset ovat testiä vastaan? Ymmärrättehän että tulee varsin syyllinen vaikutelma teistä?
98..99 % on ihan syyttömiä 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen maksakoon itse testinsä.
Eivät kaikki naiset hyppää vieraissa. Meillä mies tietää milloin ovuloin ja jokainen lapsi on ollut toivottu ja odotettu. Ja jokaisesta lapsesta näkee ihan naamasta, että ovat isänsä lapsia. Ovat kaikki ihan saman näköisiä.
Testin voi teettää ja maksaa itse, jos asia epäilyttää.
Niin kauan kuin myönnät, että JOTKUT naiset hyppäävät vieraissa, niin kauan testille on tarvetta.
Ja miksi sinä kerrot omasta yksityiselämästäsi, typerys? Koska sinulla on ovulaatio tiettyyn aikaan ja lapsesi näyttävät tietynlaisilta, miten vi tussa tämä liittyy miljooniin muihin ihmisiin? :D Mitä helvettiä?
Liittyy se siten, että me maksetaan hitosti veroja. Ja jos sinä otat itsellesi epäluotettavan akan ja vielä tyhmänä panet sitä paljaalla, niin se on kyllä oma vikasi, eikä sitä mun tarvitse maksaa. Maksa itse testisi.
Vierailija kirjoitti:
Testi pitää tehdä kaikille elossa oleville suomalaisille. Mahtaa laboratorioihin tulla kiirettä, kun vuoteen ei ehditä tehdä muita verikokeita.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin näette, ei naiset mitään tasa-arvoa halua.. pelkkiä etuoikeuksia vain.
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Koska heille miehille suunnatut julkiset varat ovat pois heiltä. Heille tämä on nollasummapeliä ja tässä asiassa ei saa lisätä kustannuksia, kun koskee miehiä.
Silti äänestivät ja vieläkin fanittavat Sannaa, joka ajoi SOTE-uudistuksen läpi ja julkisen terveydenhuollon nykyiseen katastrofiin. :D
Kognitiivinen dissonanssi on käsin kosketeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Joku mies siis haluaa, että vuosittain testaan yli 40 000 lasta, joista 98..99 % isä on jo sen perheen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testi pitää tehdä kaikille elossa oleville suomalaisille. Mahtaa laboratorioihin tulla kiirettä, kun vuoteen ei ehditä tehdä muita verikokeita.
Lait yleensä koskevat tulevaa aikaa eikä takautuvasti.
Et sinä saa ylinopeussakkoa takautuvasti, kun ajoit satasta satasen alueella ja nopeusrajoitus tiellä muuttuu kahdeksaankymmeneen kuukauden päästä. Urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 98-99 % lapsista on perheissä oikean isän kanssa, niin tulee turhan kalliiksi testata kaikkia. Toki omakustanteisesti jokainen voi sen tehdä itse.
Mutta ei tule kalliiksi tietämättään toisen lapsia elättävälle aisankannattajamiehelle? :D
No maksaa itse testinsä, jos epäilyttää.
Kyllä tässä yhteiskunnassa joutuu monta muutakin asiaa itse kustantamaan.
Jos useampi testauttaisi (omakustanteisesti), niin ehkä hinnatkin laskisivat?
Pointtina on, että moni mies ei edes epäile mitään, ja silti onkin tietämättään kasvattamassa toisen miehen lasta. Ymmärrätkö tämän, urpo?
Oletko jo
Kiitos tässä tulikin juuri tärkein pointti. Jos testi on automaattinen kaikille, sen tekeminen ei ole kiusallinen niin kuin sarkastisessa skenaariossasi. Ei kai joku perus Pekka halua tehdä testiä, vaikka vaistoaa, että jokin on vialla. Koska se on kiusallista, noloa ja henkisesti raskasta. Joten jos testi on automaattinen kaikille, ja yhteiskunnan siunaama, asia on kaikille mukavampaa, paitsi tietenkin niille pettäjänaisille. Ja juuri näitä naisia ketjussa puolustellaan, sinä mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää miksi naiset ovat testiä vastaan? Ymmärrättehän että tulee varsin syyllinen vaikutelma teistä?
Mutta silti haluat puolustella sitä pientä vähemmistöä syyllisistä? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että oletettavasti naiset vastustavat DNA-testiä jolla vahvistetaan isyys?
Mitä naiset haluavat piilottaa, tietävät itse että panevat ketä sattuu huvittamaan, mutta maksajaksi kelpuutetaan sitten tiukemman kriteerin mukaan.
Ei tässä itse testiä vastusteta, eihän sitä edes pysty estämään. Mutta että yksinkertaisella kotitestillä vietäisiin jo muutenkin ylikuormittuneelta hoitohenkilöstöltä aikaa. Vaikka yhteiskunta maksaisikin sen testin.
Kelpaisiko edes se, että se testi lyödään käteen ja tehköön sen itse? Siihen voisin vielä jotenkin suostua. Jätetään vaikka sitten äitiyspakkaus pois.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen maksakoon itse testinsä.
Eivät kaikki naiset hyppää vieraissa. Meillä mies tietää milloin ovuloin ja jokainen lapsi on ollut toivottu ja odotettu. Ja jokaisesta lapsesta näkee ihan naamasta, että ovat isänsä lapsia. Ovat kaikki ihan saman näköisiä.
Testin voi teettää ja maksaa itse, jos asia epäilyttää.
Tiesitkö että voi tulla raskaaksi myös muuhun aikaan kuin ovulaation? Ja vaikka sinä et hyppäisi vieraissa, niin se ei tarkoita etteikö moni muu nainen sitä tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lait yleensä koskevat tulevaa aikaa eikä takautuvasti.
Et sinä saa ylinopeussakkoa takautuvasti, kun ajoit satasta satasen alueella ja nopeusrajoitus tiellä muuttuu kahdeksaankymmeneen kuukauden päästä. Urpo.
Tässä täytyy, koska testejä on perusteltu myös perinnöllisillä sairauksilla. Jos ei tiedä lapsen isän perimää, ei tiedä perinnöllisiä sairauksia. Samoin rikosten selvittäminen helpottuu dna-rekisterillå. Puolet poliiseista voi irtisanoa ja siitä tulee säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silti haluat puolustella sitä pientä vähemmistöä syyllisistä? Miksi?
Puolustella? Kannatan lämpimästi sellaisen miehen, joka epäilee omaa isyyttään testauttamaan lapsensa. Ilman, että turhiin testeihin menee miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja S. Kallström? Tunnettu naistenvihaaja, joka halusi jo 15v sitten pakolliset testaukset naisille kaikesta mahdollisesta mutta samalla puolusti ja selitteli esim. miesten harjoittamaan kotiväkivaltaa.
Tuskin on sama, noita samanlaisia tuhkamunia tässä maassa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmetin verikokeita? Mitä aikaa sä oikein elät?
Ajatteliko ap siis luoda koko maailman miehistä DNA rekisterin, jolloin isä olisi ihan kaikilla selvillä sen DNA testin jälkeen?
Oletko jo itse testauttanut itsesi, omat vanhempasi ja sisaruksesi? Ja toki myös omat lapsesi? Sellainen hyvämielen DNA sukupuu joululahjaksi koko lähisuvulle? 😌