Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi DNA-/isyystestit eivät ole pakollisia aina, kun vauva syntyy?

Vierailija
28.11.2025 |

Suomessa ainakin 1-2% lapsista kasvaa perheessä, jossa isä on eri kuin biologinen isä. Joissain maissa luku on jopa 30%.

Lapsellakin on oikeus tietää kuka on oikea isä jotta saa tietää piilevät sairausriskit suvusta. Totuutta piilotteleva äiti toimii lapsen edun vastaisesti.

Jos synnytysosastoilla annettaisiin 1-2% tapauksissa äideille VÄÄRÄ VAUVA mukaan kotiin, alkaisiko äiditkin vaatia pakollista DNA-testiä? Sehän olisi sensaatiouutinen ja kohu, ja miten asiaan täytyy heti puuttua.

Moni ongelma ratkeaisi jos kaikki vauvat DNA-testattaisiin joko raskausaikana, tai heti syntymän jälkeen, jolloin isä olisi heti selvillä. Kuka voisi vastustaa ideaa joka hyödyttää kaikkia osapuolia...? Kuka häviää kun totuus on kaikkien tiedossa?

Kommentit (2324)

Vierailija
101/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 98-99 % lapsista on perheissä oikean isän kanssa, niin tulee turhan kalliiksi testata kaikkia. Toki omakustanteisesti jokainen voi sen tehdä itse. 

Mutta ei tule kalliiksi tietämättään toisen lapsia elättävälle aisankannattajamiehelle? :D

Vierailija
102/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska elämme naiskeskeisessä yhteiskunnassa, eikä naisen toimintaa saa kyseenalaistaa eikä etenkään saattaa vastuuseen tarpeen vaatiessa.

Tarpeen vaatiessa saa. Isyystestiähän saa pyytää. Mutta kun se tarve ei ole kaikilla.

Näiden kellari-inceleiden on ilmeisesti aivan mahdoton ymmärtää normaalia parisuhde-elämää.

Näiden pettäjänaisten on varmaan kanssa mahdoton ymmärtää että normaalissa suhteessa ei petetä. Olen nainen ja minulla ei ole mitään pakollisia isyystestejä vastaan koska en petä.

Tiedätkö sinä, kuka on sinun isäsi? Pyydä vanhempiasi näyttämään testin tulokset sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska elämme naiskeskeisessä yhteiskunnassa, eikä naisen toimintaa saa kyseenalaistaa eikä etenkään saattaa vastuuseen tarpeen vaatiessa.

Tarpeen vaatiessa saa. Isyystestiähän saa pyytää. Mutta kun se tarve ei ole kaikilla.

Näiden kellari-inceleiden on ilmeisesti aivan mahdoton ymmärtää normaalia parisuhde-elämää.

Normaalilla parisuhde-elämällä ilmeisesti tarkoitat, että pettämistä tapahtuu, ja jos se sattuu omalle kohdalle, se on voi voi, ei voi mitään? 

Vierailija
104/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitään hupia ole jos haluaa tietää onko lapsi oma vai ei.

Ja mikä estää sinua testaamasta?

Vierailija
105/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen eikä minulla ole lapsia. Mutta mieheni saa kyllä ihan vapaasti tehdä isyystestin sitten kun meillä niitä lapsia on, minulla ei ole mitään sitä vastaan koska en petä.

Vierailija
106/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas huomaa kuinka empaattisia se empaattisempi sukupuoli on miesten huoliin.

Oikeuksia meille, vastuuta heille.

Vierailija
107/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hupitestejä verovaroin! Tuo ei ole terveyden kannalta mitenkään oleellista. Kukaan ei sinua pakottanut tuohon tilanteeseen. Pidät vaan housun vetskarin kii ja sitten jos joku nainen väittää sinua lapsensa isäksi, tiedät varmasti.

Lapsien edun ajaminen on hupitestausta? Sinähän se hupikirjoittelija olet.

Lapsen (aikuisenkin) geenit testataan tietysti jos on syytä epäillä jotain geneettistä sairautta.

Et pysty tätä yleistä testailua mitenkään perustelemaan lapsen edulla, tai yhteiskunnan. Jos haluat testata niin sitten lompakkoa auki vaan. 

Vierailija
108/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalilla parisuhde-elämällä ilmeisesti tarkoitat, että pettämistä tapahtuu, ja jos se sattuu omalle kohdalle, se on voi voi, ei voi mitään? 

No tämä. Ilmeisesti joidenkin mielestä normaaliin parisuhteeseen kuuluu pettäminen.

Vierailija
109/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hupitestejä verovaroin! Tuo ei ole terveyden kannalta mitenkään oleellista. Kukaan ei sinua pakottanut tuohon tilanteeseen. Pidät vaan housun vetskarin kii ja sitten jos joku nainen väittää sinua lapsensa isäksi, tiedät varmasti.

Lapsen (aikuisenkin) geenit testataan tietysti jos on syytä epäillä jotain geneettistä sairautta.

Et pysty tätä yleistä testailua mitenkään perustelemaan lapsen edulla, tai yhteiskunnan. Jos haluat testata niin sitten lompakkoa auki vaan. 

Kyllä on lapsen etu myös tietää kuka on hänen oikea isänsä, ei vain geneettiset sairaudet. Mutta eihän sinua se kiinnosta, oma napa on se tärkein.

Vierailija
110/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on joku satunnainen kulkija, niin ei lapsi kyllä mitenkään saa tietää mitään geneettisiä sukurasitteita siltikään.

En kannata, ei sotella ole tosiaankaan varaa tuollaiseen

Vierailija
111/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 98-99 % lapsista on perheissä oikean isän kanssa, niin tulee turhan kalliiksi testata kaikkia. Toki omakustanteisesti jokainen voi sen tehdä itse. 

Mutta ei tule kalliiksi tietämättään toisen lapsia elättävälle aisankannattajamiehelle? :D

Mies maksakoon itse testin 😌

Vierailija
112/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti naisia ottaa päähän vain se, että tulee tunne, että heitä syytetään jostain vaikka ei olisi mitään tehnyt. Mitään muuta syytä tämän vastustamiseen ei löydy.

Vierailija
113/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Etkö haluaisi tietää ja siksi että testaa vai oletko varma, eikä tarvitse testata? Mikä estää?

Vierailija
114/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, veljeni pyysi testin jo synnärillä, mutta se oli yli 20 vuotta sitten. En usko, että nykyään suostuvat tuollaisia helppoja kotitestejä tekemään sairaaloissa, edes maksusta. 

Kyllä meillä kotona niitä raskaustestejäkin kului ihan messevät määrät kun lasta yritettiin ja itse nekin piti maksaa ja tehdä. Sitä en tiedä onko mies tehnyt myös isyystestin kotona, eikä kiinnosta. Itse miehenä tekisin myös. Mutta ei pakolliseksi tällaisia, tai sitten on myös raskaustestit oltava yhteiskunnan piikkiin.

Vierailija
115/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas huomaa kuinka empaattisia se empaattisempi sukupuoli on miesten huoliin.

Oikeuksia meille, vastuuta heille.

Mies ulkoistaa jälleen omat huolensa muille ja muiden maksettavaksi, eikä pyydä testiä. Miksi? 

Vierailija
116/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti naisia ottaa päähän vain se, että tulee tunne, että heitä syytetään jostain vaikka ei olisi mitään tehnyt. Mitään muuta syytä tämän vastustamiseen ei löydy.

Höpöhöpö. Ei syytöntä häiritse testi, joka tehdään KAIKKIEN naisten kohdalla automaattisesti lapsen syntyessä. 

Vierailija
117/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen eikä minulla ole lapsia. Mutta mieheni saa kyllä ihan vapaasti tehdä isyystestin sitten kun meillä niitä lapsia on, minulla ei ole mitään sitä vastaan koska en petä.

Miten sinä testaat sen pettääkö miehesi sinua?

Vierailija
118/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen etu on mikä?

Tietää biologinen isänsä faktaan perustuen, eikä koska joku sanoo niin. Koska lapsi ansaitsee totuuden.

Tietää biologisen isänsä suvun sairaudet/rasitteet, jotta hänelle voidaan antaa parasta hoitoa kun sitä tarvitsee myöhemmin elämässään.

Tuossa testissähän biologinen isä selviää vaan, jos se on se oletettu (avio)mies. Tai jos on tiedossa joku toinenkin isäehdokas, jolle testi tehdään. Jos ei ole, niin testi ei millään lailla auta selvittämään tuota biologista isyyttä.

Vai ajattelitko, että käytettävisssä olisi kattava dna-rekisteri kaikista miehistä, johon tulosta verrattaisiin.

Vierailija
119/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sinuakin ottaa päähän, kun tulet töistä ja vaimo joka kerran alkaa syyttää sinua pettämisestä. Ethän sinä yksin pääse edes kauppaan saati minnekään kavereiden kanssa, koska voit pettää sillä reissulla.

Vierailija
120/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka sitä on estämässä? Ihan kaikille miehille on mahdollista tehdä testi. Ei siihen kenenkään lupia tarvita.