Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi DNA-/isyystestit eivät ole pakollisia aina, kun vauva syntyy?

Vierailija
28.11.2025 |

Suomessa ainakin 1-2% lapsista kasvaa perheessä, jossa isä on eri kuin biologinen isä. Joissain maissa luku on jopa 30%.

Lapsellakin on oikeus tietää kuka on oikea isä jotta saa tietää piilevät sairausriskit suvusta. Totuutta piilotteleva äiti toimii lapsen edun vastaisesti.

Jos synnytysosastoilla annettaisiin 1-2% tapauksissa äideille VÄÄRÄ VAUVA mukaan kotiin, alkaisiko äiditkin vaatia pakollista DNA-testiä? Sehän olisi sensaatiouutinen ja kohu, ja miten asiaan täytyy heti puuttua.

Moni ongelma ratkeaisi jos kaikki vauvat DNA-testattaisiin joko raskausaikana, tai heti syntymän jälkeen, jolloin isä olisi heti selvillä. Kuka voisi vastustaa ideaa joka hyödyttää kaikkia osapuolia...? Kuka häviää kun totuus on kaikkien tiedossa?

Kommentit (2324)

Vierailija
121/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 98-99 % lapsista on perheissä oikean isän kanssa, niin tulee turhan kalliiksi testata kaikkia. Toki omakustanteisesti jokainen voi sen tehdä itse. 

Mutta ei tule kalliiksi tietämättään toisen lapsia elättävälle aisankannattajamiehelle? :D

No maksaa itse testinsä, jos epäilyttää. 

Kyllä tässä yhteiskunnassa joutuu monta muutakin asiaa itse kustantamaan. 

Jos useampi testauttaisi (omakustanteisesti), niin ehkä hinnatkin laskisivat? 

Vierailija
122/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti naisia ottaa päähän vain se, että tulee tunne, että heitä syytetään jostain vaikka ei olisi mitään tehnyt. Mitään muuta syytä tämän vastustamiseen ei löydy.

Varmaan sinuakin ottaa päähän, kun tulet töistä ja vaimo joka kerran alkaa syyttää sinua pettämisestä. Ethän sinä yksin pääse edes kauppaan saati minnekään kavereiden kanssa, koska voit pettää sillä reissulla.

Miten tämä skenaario liittyy yhtään mihinkään? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 98-99 % lapsista on perheissä oikean isän kanssa, niin tulee turhan kalliiksi testata kaikkia. Toki omakustanteisesti jokainen voi sen tehdä itse. 

Mutta ei tule kalliiksi tietämättään toisen lapsia elättävälle aisankannattajamiehelle? :D

Pointtina on, että moni mies ei edes epäile mitään, ja silti onkin tietämättään kasvattamassa toisen miehen lasta. Ymmärrätkö tämän, urpo?

Vierailija
124/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti naisia ottaa päähän vain se, että tulee tunne, että heitä syytetään jostain vaikka ei olisi mitään tehnyt. Mitään muuta syytä tämän vastustamiseen ei löydy.

Suomessa syntyi vuonna 2024 noin 43 000 lasta. Osaatko laskea kuinka monta miljoonaa verorahoja menisi noiden lasten turhaan testaamiseen, kun vain 1...2 % on väärän isän lapsia? Jokainen voi testata omalla kustannuksellaan lapsensa. 

Vierailija
125/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se testi olisi edullinen niin voisin vakoilla itse naisena maksaa sen, ihan vaan huvikseni. 

Tässä nyt oletetusti mies vaatii, että yhteiskunnan pitää maksaa. Se yhteiskunta maksaa -osuus tässä saa vastustusta aikaan. Jokainen voi luonnollisesti omalta kohdaltaan valita miten tahansa, mutta kustannuksia ei tule sysätä yhteiskunnalle. 

Vierailija
126/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa syntyi vuonna 2024 noin 43 000 lasta. Osaatko laskea kuinka monta miljoonaa verorahoja menisi noiden lasten turhaan testaamiseen, kun vain 1...2 % on väärän isän lapsia? Jokainen voi testata omalla kustannuksellaan lapsensa. 

Isyystesti on halpa. Yhteiskunta lappaa huomattavasti turhempaan paskaan paljon enemmän rahaa. Myönnä pois, nämä ovat vain tekosyitä, etkä tykkää tilanteesta, missä joku nainen saattaisi joutua vastuuseen teoistaan. Oma omatunto kolkuttaa vai miksi aihe koskettaa sinua niin kovasti?

Vierailija
127/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointtina on, että moni mies ei edes epäile mitään, ja silti onkin tietämättään kasvattamassa toisen miehen lasta. Ymmärrätkö tämän, urpo?

Urpo on se mies, joka ei epäile mitään, jos olisi syytä. 

Ala kampanjoida, että testauttakaa isyytenne, miehet. 

Jos se kerran on niin kova paikka, niin luulisi sitä voivan sitten asian itse maksaakin. 

Vierailija
128/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo on s

Ahaa, vastuu onkin petetyllä miehellä, joka luottaa kumppaniinsa, eikä naisella, joka pettää. Hienoa...

Vierailija
129/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4,3 miljoona vuodessa lisää kustannuksia. Voi ei.

Tuon säästäisi moninkertaisena, kun lopetetaan mammografia, kun sielläkin vain 2% todetaan syöpä. Jokainen nainen sitten testatkoon omillaan.

Ei teitä kyllä miesten oikeusturva kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
130/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään loogista syytä, miksi testiä EI tehtäisi automaattisesti aina lapsen syntyessä. Entisaikaan ei ollut tällaista teknologiaa, ja näitä tapauksia yritettiin muuten ehkäistä nimenomaan avioliiton ulkopuolisen seksin yleisellä kieltämisellä ja muulla seksuaalimoraalin ylläpitämisellä yms. Nykyisessä vapaan seksin ilmapiirissä olisi todellakin aiheellista tehdä testi aina. 

Vierailija
131/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset ei hyödy siitä. Feministit ei halua tasa-arvoa, ne haluaa valtaa ja etuoikeuksia naisille.

Tämä. Olen samaa mieltä. Vasemmistolaiset naiset (miesvihaajat) ei voi sietää, että miehet saisi oikeuksia. Se on nähty niin monta kertaa.

N31

Miehillä on oikeus testata omaksi luulemansa lapset milloin tahansa.

Vierailija
132/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää miksi naiset ovat testiä vastaan? Ymmärrättehän että tulee varsin syyllinen vaikutelma teistä?

Vierailija
133/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset ei hyödy siitä. Feministit ei halua tasa-arvoa, ne haluaa valtaa ja etuoikeuksia naisille.

Tämä. Olen samaa mieltä. Vasemmistolaiset naiset (miesvihaajat) ei voi sietää, että miehet saisi oikeuksia. Se on nähty niin monta kertaa.

N31

Ja miksei automaattisesti vain testiä heti lapsen synnyttyä? Mikä estää? :D

Vierailija
134/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää miksi naiset ovat testiä vastaan? Ymmärrättehän että tulee varsin syyllinen vaikutelma teistä?

Ihan jokainen mies voi testata omaksi luulemansa lapset milloin tahansa.

Vierailija
135/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isyystesti on halpa. Yhteiskunta lappaa huomattavasti turhempaan paskaan paljon enemmän rahaa. Myönnä pois, nämä ovat vain tekosyitä, etkä tykkää tilanteesta, missä joku nainen saattaisi joutua vastuuseen teoistaan. Oma omatunto kolkuttaa vai miksi aihe koskettaa sinua niin kovasti?

Mikä siis on miehen tekosyy olla testaamatta? 

Vierailija
136/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen maksakoon itse testinsä. 

Eivät kaikki naiset hyppää vieraissa. Meillä mies tietää milloin ovuloin ja jokainen lapsi on ollut toivottu ja odotettu. Ja jokaisesta lapsesta näkee ihan naamasta, että ovat isänsä lapsia. Ovat kaikki ihan saman näköisiä.

Testin voi teettää ja maksaa itse, jos asia epäilyttää. 

Vierailija
137/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen häviää, kun mies ei haluakaan kasvattaa sitä akan pettämisestä syntynyttä kakaraa. Sitähän ihmiset (siis naiset) pelkäävät, ettei pääsekään pettämään.

Mitenkäs tämä testipakko estäisi naisia tai yhtään ketään pettämästä? Olethan tietoinen, että on olemassa ehkäisy?

Tämä. Jos nainen on huikentelevainainen, tuskinpa sitä edes kiinnostaa kuka on isä, kunhan vain saa lapsen. Miehet itse haluaa panna paljaalla tuollaisia naisia ja sitten ulistaan kun tulee isänpäiväkortti.

Mun yks tuttu teki niin, että halusi lapsen, mutta ei lapselle isää. Vietteli tutun varatun  miehen ja sai sen muksun, mutta ei koskaan kertonut miehelle siitä mitään.

Tarkoittaako pakollinen isyystesti isäehdokkaita myös tällaisissa tapauksissa, kun kerran on kyseessä lapsen etu ja isän oikeudet? 

Vierailija
138/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu, että oletettavasti naiset vastustavat DNA-testiä jolla vahvistetaan isyys?

Mitä naiset haluavat piilottaa, tietävät itse että panevat ketä sattuu huvittamaan, mutta maksajaksi kelpuutetaan sitten tiukemman kriteerin mukaan.

Vierailija
139/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

Ja miksei automaattisesti vain testiä heti lapsen synnyttyä? Mikä estää? :D

Miten sinä testaisit kaikki suomalaiset? Tunkemalla kaikki takaisin äidin kohtuun?

Vierailija
140/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen maksakoon itse testinsä. 

Eivät kaikki naiset hyppää vieraissa. Meillä mies tietää milloin ovuloin ja jokainen lapsi on ollut toivottu ja odotettu. Ja jokaisesta lapsesta näkee ihan naamasta, että ovat isänsä lapsia. Ovat kaikki ihan saman näköisiä.

Testin voi teettää ja maksaa itse, jos asia epäilyttää. 

Niin kauan kuin myönnät, että JOTKUT naiset hyppäävät vieraissa, niin kauan testille on tarvetta.

Ja miksi sinä kerrot omasta yksityiselämästäsi, typerys? Koska sinulla on ovulaatio tiettyyn aikaan ja lapsesi näyttävät tietynlaisilta, miten vi tussa tämä liittyy miljooniin muihin ihmisiin? :D Mitä helvettiä?