Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi DNA-/isyystestit eivät ole pakollisia aina, kun vauva syntyy?

Vierailija
28.11.2025 |

Suomessa ainakin 1-2% lapsista kasvaa perheessä, jossa isä on eri kuin biologinen isä. Joissain maissa luku on jopa 30%.

Lapsellakin on oikeus tietää kuka on oikea isä jotta saa tietää piilevät sairausriskit suvusta. Totuutta piilotteleva äiti toimii lapsen edun vastaisesti.

Jos synnytysosastoilla annettaisiin 1-2% tapauksissa äideille VÄÄRÄ VAUVA mukaan kotiin, alkaisiko äiditkin vaatia pakollista DNA-testiä? Sehän olisi sensaatiouutinen ja kohu, ja miten asiaan täytyy heti puuttua.

Moni ongelma ratkeaisi jos kaikki vauvat DNA-testattaisiin joko raskausaikana, tai heti syntymän jälkeen, jolloin isä olisi heti selvillä. Kuka voisi vastustaa ideaa joka hyödyttää kaikkia osapuolia...? Kuka häviää kun totuus on kaikkien tiedossa?

Kommentit (2324)

Vierailija
321/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei ole rikos Suomessa. Naisella on täysi oikeus hankkiutua raskaaksi vieraalle miehelle. Naisella ei ole mitään velvollisuutta kertoa kenellekään, kuka lapsen oikea isä on.

Jos joku mies ei hyväksy Suomea lakia, hän voi muuttaa ulkomaille. Tai pysyä Suomessa ja ryhtyä selibaattiin. Toki voi aina ruveta homoksi eli harrastaa seksiä vain miesten kanssa. 

Vierailija
322/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme adoptiolasta. Tiedän kuka heidät synnytti, mutta en tiedä kuka oli siittäjä. Eikä voisi vähempää kiinnostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vaatinut, että yhteiskunta maksaisi dna-testin, vaan että testi olisi pakollinen. Mutta kenelle se olisi pakollinen? Äiti ei ole osapuoli isyyden dna-testauksessa, testihän tehdään vauvalle ja isäkandidaatille. Jos isäkandidaatti vaatii testiä, niin äiti ei voi sitä tälläkään hetkellä estää. Pitäisi siis pakottaa isäkandidaatit dna-testiin. Olisiko DNA-testin teko edellytyksenä isyyden vahvistamiselle? Parantaisiko tämä ap:n mielestä lasten asemaa? Varmaankin nykyistä harvemmalla lapsella olisi virallinen isä, koska isyyden tunnustaminen olisi hankalampaa ja maksullista.

Vierailija
324/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulta puuttuu se tieto, että heidän perheessä asuva mies LUULEE olevansa bioisä. 

Eli heitä huijataan. 

Mielestäni testi pitää ottaa kaikilta. Se on aika kamalaa pyytää vaimoltaan tuollaista testiä. 

Olen itse nainen ja mulla on vaan tyttöjä. Tyttöni saattavat kuitenkin saada poikalapsia. En halua heitä huijattavan. 

Vierailija
325/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ei ole pakko harrastaa seksiä. Kun ryhdyt selibaattiin ja lopetat seksin harrastamisen, ei tule koskaan vahinkolapsia eikä ongelmia elatusmaksujen kanssa.  

Oma käsi ei petä. Fiksu mies harrastaa seksiä vain yhdellä tavalla (masturbaatio yksin kotona). Miksi ottaa turhia riskejä? Jos panet naista, voit joutua isäksi. Kondomi petti ja sinusta tulee lapsen biologinen isä. Jos panet miestä, voit saada sukupuolitauteja. Jos sekaannut lapsiin tai eläimiin, olet seksuaalirikollinen. Onhan meillä Suomessa nähty miehiä, jotka tyydyttävän itsensä navetassa lampaan kanssa. BÄÄ!

Vierailija
326/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei vaatinut, että yhteiskunta maksaisi dna-testin, vaan että testi olisi pakollinen. Mutta kenelle se olisi pakollinen? Äiti ei ole osapuoli isyyden dna-testauksessa, testihän tehdään vauvalle ja isäkandidaatille. Jos isäkandidaatti vaatii testiä, niin äiti ei voi sitä tälläkään hetkellä estää. Pitäisi siis pakottaa isäkandidaatit dna-testiin. Olisiko DNA-testin teko edellytyksenä isyyden vahvistamiselle? Parantaisiko tämä ap:n mielestä lasten asemaa? Varmaankin nykyistä harvemmalla lapsella olisi virallinen isä, koska isyyden tunnustaminen olisi hankalampaa ja maksullista.

Tehdään myös naiselle. Kaikki kolme testataan. 

Vierailija
327/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ei ole pakko harrastaa seksiä. Kun ryhdyt selibaattiin ja lopetat seksin harrastamisen, ei tule koskaan vahinkolapsia eikä ongelmia elatusmaksujen kanssa.  

Oma käsi ei petä. Fiksu mies harrastaa seksiä vain yhdellä tavalla (masturbaatio yksin kotona). Miksi ottaa turhia riskejä? Jos panet naista, voit joutua isäksi. Kondomi petti ja sinusta tulee lapsen biologinen isä. Jos panet miestä, voit saada sukupuolitauteja. Jos sekaannut lapsiin tai eläimiin, olet seksuaalirikollinen. Onhan meillä Suomessa nähty miehiä, jotka tyydyttävän itsensä navetassa lampaan kanssa. BÄÄ!

Entäpä oma isäsi? Tunnetko hänet? 

Vierailija
328/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään myös naiselle. Kaikki kolme testataan. 

Minä en dna-testaukseen suostu, kun en tarvitse sellaista. Mies saa hoitaa asian itse, jos kiinnostaa.

Vierailija
329/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii oikein hyvin se, että kaikki Suomessa asuvat miehet (ikä 15v tai yli) pakotetaan antamaan DNA-näyte. Kun suurin osa miehistä on rekisterissä, poliisi voi helposti selvittää monta raiskausta. Ja myös monen vahinkolapsen alkuperän. Nainen paneskeli jotain jännämiehiä (vapaaehtoinen seksikontakti) ja nyt nainen ei tiedä, kuka niistä jännämiehistä on lapsen oikea isä. No sitten vaan otetaan vauvalta DNA-näyte. Sen perusteella löytyy isä. Paitsi jos nainen paneskeli ulkomaisia miehiä, jotka eivät asu Suomessa ja eivät ole DNA-näytettä luovuttaneet.

Vierailija
330/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulta puuttuu se tieto, että heidän perheessä asuva mies LUULEE olevansa bioisä. 

Eli heitä huijataan. 

Mielestäni testi pitää ottaa kaikilta. Se on aika kamalaa pyytää vaimoltaan tuollaista testiä. 

Olen itse nainen ja mulla on vaan tyttöjä. Tyttöni saattavat kuitenkin saada poikalapsia. En halua heitä huijattavan. 

Mies voi ottaa isyystestauksen puheeksi tapailun alkuvaiheessa, kun keskustellaan lapsitoiveista.

Vierailija
331/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinun äitisi jakoi kaikille, ei tarkoita että kaikki naiset tekevät niin. 

Ainostaan 99.99%:Tia. 

Vierailija
332/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta voisi lähettää joka vuosi jokaiselle väestörekisterissä olevalle dna-testin. Jokainen voisi halutessaan tehdä sen omasta ja pienten lastensa puolesta ja postittaa sen tutkittavaksi, siis kuten suolistosyövän seulonnoissa tehdään. Tosin uskon, että ne, jotka asiasta eniten meuhkaavat, saavat vähiten testejä tehtyjä. Vaatiihan se vaivannäköä.

Nainen valvoisi kun se testi hävitetään, muu olisi syytös pettämisestä.

Pyydä sitten tarpeeton testi joltain kaveriltasi ja lähetä se. Et kai sinä naisen kanssa ole ihan koko ajan?

Kuvaat hyvin miksi testi pitäisi tehdä aina, automaattisesti.

Kiitos

Vierailija
333/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli heitä huijataan. 

Teillä on siis jokaisen lapsen kohdalla tehty isyystestit. Taisitte olla lasten syntyessä avoliitossa?

Vierailija
334/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta voisi lähettää joka vuosi jokaiselle väestörekisterissä olevalle dna-testin. Jokainen voisi halutessaan tehdä sen omasta ja pienten lastensa puolesta ja postittaa sen tutkittavaksi, siis kuten suolistosyövän seulonnoissa tehdään. Tosin uskon, että ne, jotka asiasta eniten meuhkaavat, saavat vähiten testejä tehtyjä. Vaatiihan se vaivannäköä.

Nainen valvoisi kun se testi hävitetään, muu olisi syytös pettämisestä.

Pyydä sitten tarpeeton testi joltain kaveriltasi ja lähetä se. Et kai sinä naisen kanssa ole ihan koko ajan?

Kuvaat hyvin miksi testi pitäisi tehdä aina, automaattisesti.

Kiitos

Mitä vaivaa tuossa on miehelle? Eikö miehet itse saa tuon vertaa aikaiseksi?

Vierailija
335/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä testauksen saa. Pitää vaan maksaa se itse. Turhaa nillitystä taas.

Avioliitossa syntyneestä lapsesta tehdään isyysolettamus eli aviomies on lapsen isä eikä kukaan ulkopuolinen pysty sitä kiistämään. Avoliitossa syntyneen lapsen isyys pitää sitä vastoin erikseen vahvistaa. Jälkimmaisessä tapauksessa kun isyys on vahvistettu, lapsi voi saada isän sukunimen. Jos isyyttä ei ole vahvistettu heti väestörekisteriin ilmoitettaessa, lapsi saa automaattisesti äidin sukunimen.

Nimenomaan tämä avioliiton isyysolettama on vanhentunut. Se on ajalta ennen geenisekvensointia. Avioliittoa instituutiona on muutenkin rapautettu, eikä se enää sido samalla tavalla laillisesti ja taloudellisesti kuteb aikana, jolloin isyysolettama on lakiin kirjattu.

Pak

Avioliitto on lähtökohtaisesti hyvin heikolla pohjalla jos aviomiehen pitää epäillä omaa vaimoaan uskottomuudesta tämän tullessa raskaaksi. Tuskin mikään DNA-testi riittää aidosti palauttamaan tuota luottamusta. "Jipii, olenkin aivan oikeasti tämän lapsen isä! Sori että epäilin että naapurin Pena on pistänyt sinut paksuksi".

Avioliitto on lähtökohtaisesti hyvin heikolla pohjalla jos nainen ei tiedä onko hänellä sp-tauteja, tai hän epäilee miestään uskottomuudesta ja tautien levittäjäksi.

Siksi taudit testataan, automaattisesti, kaikilta. Se "lapsen etu" on vain tekosyy.

Vierailija
336/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset on saaneet alkunsa lahjasoluilla, en nyt ymmärrä mitä arvoa se isyystesti kenellekään toisi. 

Tietääkö mies että joku kävi lahjoittamassa sisääsi sukusolujaan?

Juu oli ihan vieressä katsomassa 😘

Ihana cuck 

Vierailija
337/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustan lakeja, joiden perusteella satunnainen baaripano voidaan huijata isäksi tai joku hölmö huijata elättämään toisten siittämiä lapsia.

Jos et halua joutua maksamaan elatusmaksuja, niin älä koskaan harrasta seksiä naisten kanssa. Kaikki ongelmasi ratkeavat. Rupea homoksi niin voit "panna paljaalla" (ilman kondomia) ja välttää vahinkolapset. 

Vierailija
338/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 98-99 % lapsista on perheissä oikean isän kanssa, niin tulee turhan kalliiksi testata kaikkia. Toki omakustanteisesti jokainen voi sen tehdä itse. 

Mutta ei tule kalliiksi tietämättään toisen lapsia elättävälle aisankannattajamiehelle? :D

No maksaa itse testinsä, jos epäilyttää. 

Kyllä tässä yhteiskunnassa joutuu monta muutakin asiaa itse kustantamaan. 

Jos useampi testauttaisi (omakustanteisesti), niin ehkä hinnatkin laskisivat? 

Pointtina on, että moni mies

Sukupuolitaudit tutkitaan raskauden aikana, koska ne voivat olla sikiölle kohtalokkaita. Ei siinä oteta kantaa kummankaan vanhemman mahdolliseen pettämiseen. Raskaana oleva nainen voi tietämättään kantaa sp-tautia, jonka hän on saanut jo ennen suhdettaan lapsen isään. 

Eiköhän naiset testaa itsensä aina ennen kuin aloittavat suhteen jossa luovutaan kumeista. Tuo sun selitys on ihan tuubaa.

Vierailija
339/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitään hupia ole jos haluaa tietää onko lapsi oma vai ei.

Ja mikä estää sinua testaamasta?

Olen nainen eikä minulla ole lapsia. Mutta mieheni saa kyllä ihan vapaasti tehdä isyystestin sitten kun meillä niitä lapsia on, minulla ei ole mitään sitä vastaan koska en petä.

Niin minunkin saa tehdä vaikka joka päivä. Mutta ei yhteiskunnan rahoilla.

Nainen voi minun puolestani synnyttää, mutta ei yhteiskunnan rahoilla. Laittaa laskun perään.

Yhteiskunta tarvitsee lapsia.

Eihän tarvitse.

Vierailija
340/2324 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suhteeni ovat olleet avoimia (polyamoria). En tunne käsitettä pettäminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi