Miksi DNA-/isyystestit eivät ole pakollisia aina, kun vauva syntyy?
Suomessa ainakin 1-2% lapsista kasvaa perheessä, jossa isä on eri kuin biologinen isä. Joissain maissa luku on jopa 30%.
Lapsellakin on oikeus tietää kuka on oikea isä jotta saa tietää piilevät sairausriskit suvusta. Totuutta piilotteleva äiti toimii lapsen edun vastaisesti.
Jos synnytysosastoilla annettaisiin 1-2% tapauksissa äideille VÄÄRÄ VAUVA mukaan kotiin, alkaisiko äiditkin vaatia pakollista DNA-testiä? Sehän olisi sensaatiouutinen ja kohu, ja miten asiaan täytyy heti puuttua.
Moni ongelma ratkeaisi jos kaikki vauvat DNA-testattaisiin joko raskausaikana, tai heti syntymän jälkeen, jolloin isä olisi heti selvillä. Kuka voisi vastustaa ideaa joka hyödyttää kaikkia osapuolia...? Kuka häviää kun totuus on kaikkien tiedossa?
Kommentit (2324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitään hupia ole jos haluaa tietää onko lapsi oma vai ei.
Ja mikä estää sinua testaamasta?
Olen nainen eikä minulla ole lapsia. Mutta mieheni saa kyllä ihan vapaasti tehdä isyystestin sitten kun meillä niitä lapsia on, minulla ei ole mitään sitä vastaan koska en petä.
Eikä sua haittaa yhtään että miehesi silti epäilee sun pettäneen? Aika erikoinen ajattelutapa.
Ei haittaa, koska en ole pettänyt. Ihan vapaasti saa isyystestin tehdä, minulla ei ole mitään salattavaa. Toisin kuin eräillä.
Niinhän täällä on kaikki muutkin naiset sanoneet, että mies saa tehdä isyystestit ha
Onneksi naiset eivät koe asiaa epäluottamuslauseena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei halua testin olevan ilmainen ja pakollinen?
Testi pitää tehdä kaikille elossa oleville suomalaisille. Mahtaa laboratorioihin tulla kiirettä, kun vuoteen ei ehditä tehdä muita verikokeita.
Lait yleensä koskevat tulevaa aikaa eikä takautuvasti.
Et sinä saa ylinopeussakkoa takautuvasti, kun ajoit satasta satasen alueella ja nopeusrajoitus tiellä muuttuu kahdeksaankymmeneen kuukauden päästä. Urpo.
Tässä täytyy, koska testejä on perusteltu myös perinnöllisillä sairauksilla. Jos ei tiedä lapsen isän perimää,
Naiset maksaa itse synnytyksensä. SInä sitä rekisteriä olet itkemässä, sinut testataan, sinä maksat.
Verovaroista se porsiminen maksetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu miten paljon peittäviä naisia tässä keskustelussa on. Onneksi minä en petä, niin ei ollenkaan haittaa vaikka isyystestit olisi pakolliset. Kaikki pettävät naiset pitäisi k*vittää. Sitä vastaan ei pitäisi mitään olla jos ei petä.
Olen ollut naimisissa yli 20 vuotta saman miehen kanssa, enkä ole ikinä pettänyt häntä. Milläköhän todennäköisyydellä hän on lastemme isä? Ja miksi verorahoja pitäisi tuhlata lastemme isyyden todentamiseen?
Lisäksi käymme töissä ja maksamme hitosti veroja. Minusta ap voi testata lapsensa ihan rauhassa, kunhan maksaa sen omista rahoistaan.
Kaikki naiset eivät olekaan kuin sinä. Suurin osa h*oraa ja pettää.
Ja hän vain san
Jos noista testeistä kieltäytyy, se vaikuttaa synnytyksen hoitoon ja saattaa aiheuttaa siihen rajoituksia. Niiden testien tärkein syy on syntyvän lapsen terveys, mutta samalla suojataan myös hoitohenkilökuntaa. Esim. veren välityksellä tarttuva HIV-riski otetaan silloin huomioon. Synnytyksen sujuvuus ja se, ettei testaamattomuus aiheuta siihen mahdollisesti omaan hyvinvointiini vaikuttavia rajoituksia, painaisi ainakin itselläni vaakakupissa enemmän kuin se, tulisiko kumppani epäluuloiseksi rutiinitestiin menemisestä. Synnyttäjän hyvinvointi on tärkeämpi kuin miehen henkinen mukavuus.
Ja lapsella on lain mukaan oikeus tietää omat biologiset vanhempansa. Toteutuu vain keinoalkuisilla.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä mikä ongelma tässä ratkeaisi, sillä 99% tuskin haluaa mitään isyys- tai äitiystestejä ja ne jotka haluavat tehdä, kukaan ei kiellä sitä tekemästä.
Ja miksi nämä epäilijät edes harrastavat seksiä, kun ei ne testit ole kuitenkaan 100% luettavia.
Nykyajan testit on kyllä luotettavia, Tietysti mikään maailmassa ei ole 100% luotettavaa, ei myöskään ehkäisy. Siksi ehkäisyjäkin pitäisi olla useampia päällekkäin. Ja testejä voi tehdä useampia myös.
Vierailija kirjoitti:
En ole hoitoalalla, mutta kuvittelisin myös, että sukupuolitautien testaaminen on edullisempaakin kuin dna-isyystesti?
Siinähän kuvittelet.
Ovatko nämä kaksi sukua
vs
Löytyykö tätä tautia, entäs tätä, no mitenkäs tätä, entä onko tätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko joku testausta vastustavista naisista tai miksei miehistäkin järjellisen syyn testauskieltoon?
Ja syy ei voi olla raha.
Ei ole olemassa mitään testauskieltoa. Testaa, jos tykkäät, mutta maksa itse. Hyvin yksinkertaista.
Onhan se yksinkertaista ja kyllä se käy. Sopinee, että naisiltakin otetaan oikea maksu seulonnoista ja
mammografioista yms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko joku testausta vastustavista naisista tai miksei miehistäkin järjellisen syyn testauskieltoon?
Ja syy ei voi olla raha.
Ei ole mitään testauskieltoa. Ihan vapaasti saa testata, vaikka viiteen kertaan.
Täällä aiemmin olleen ketjun mukaan synnyttäjä järkyttyy kovin jos mies teettää testin? Luottamus on mennyt jne.
Se on ihan eri asia. Itse en halua olla sellaisessa parisuhteessa, jossa koko ajan pitää epäillä toista syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ei ole rikos Suomessa. Naisella on täysi oikeus hankkiutua raskaaksi vieraalle miehelle. Naisella ei ole mitään velvollisuutta kertoa kenellekään, kuka lapsen oikea isä on.
Jos joku mies ei hyväksy Suomea lakia, hän voi muuttaa ulkomaille. Tai pysyä Suomessa ja ryhtyä selibaattiin. Toki voi aina ruveta homoksi eli harrastaa seksiä vain miesten kanssa.
Muistakaa tämä miehet.
Teidät voidaan kuitenkin oikeuden määräyksestä raahata isyystestiin vaikka ette olisi ollu yhdynnässä naisen kanssa. Riittää että nainen nimeää teidät yhdeksi ehdokkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syy ei voi olla raha.
Ei ole mitään testauskieltoa. Ihan vapaasti saa testata, vaikka viiteen kertaan.
Täällä aiemmin olleen ketjun mukaan synnyttäjä järkyttyy kovin jos mies teettää testin? Luottamus on mennyt jne.
Tuollaisesta asiasta mies voi kertoa naiselle jo siinä vaiheessa, kun lapsitoiveet tulee puheeksi. Niin tehdään kaikkien muidenkin periaatteiden ja itselle tärkeiden asioiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suhteeni ovat olleet avoimia (polyamoria). En tunne käsitettä pettäminen.
Pitäisi sun se käsite silti tuntea. Ja pettää voi muutenkin kuin harrastamalla seksiä toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta voisi lähettää joka vuosi jokaiselle väestörekisterissä olevalle dna-testin. Jokainen voisi halutessaan tehdä sen omasta ja pienten lastensa puolesta ja postittaa sen tutkittavaksi, siis kuten suolistosyövän seulonnoissa tehdään. Tosin uskon, että ne, jotka asiasta eniten meuhkaavat, saavat vähiten testejä tehtyjä. Vaatiihan se vaivannäköä.
Nainen valvoisi kun se testi hävitetään, muu olisi syytös pettämisestä.
Pyydä sitten tarpeeton testi joltain kaveriltasi ja lähetä se. Et kai sinä naisen kanssa ole ihan koko ajan?
Kuvaat hyvin miksi testi pitäisi tehdä aina, automaattisesti.
Kiitos
Mitä vaivaa tuossa on miehelle? Eikö miehe
Edelleen, kuvaat hyvin miksi testit tulisi tehdä vakiotoimenpiteenä.
Ja incel-kommentit voit työntää sanonko minne. Olen kahden lapsen onnellinen isä, eikä ole tarvinnut testata.
Ideologianne on vaan yhtä sairas kun se incelismi
Miehet eivät synnytä. Naiset synnyttävät, joten he ovat yhteiskunnan ainoa todellinen tukipilari. Naisten terveydenhoitoa on tehostettava ja naisilta perittäviä maksuja on pienennettävä. Suomi on matkalla tuhoon. Liian moni nainen jättää lapset hankkimatta, koska se TALOUDELLINEN ja FYYSINEN uhraus mitä naiselta vaaditaan on todella suuri. Miehen uhraus on pari minuuttia äheltämistä (ejakulaatio) ja sitten hän pakenee vastuuta. Ulisee koko loppuikänsä, miten "väärin" on kun mies joutuu maksamaan elatusmaksuja omasta lapsestaan, jonka mies itse siitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hoitoalalla, mutta kuvittelisin myös, että sukupuolitautien testaaminen on edullisempaakin kuin dna-isyystesti?
Siinähän kuvittelet.
Ovatko nämä kaksi sukua
vs
Löytyykö tätä tautia, entäs tätä, no mitenkäs tätä, entä onko tätä
Dna testi vie pitkään, ennen kuin saa tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syy ei voi olla raha.
Ei ole olemassa mitään testauskieltoa. Testaa, jos tykkäät, mutta maksa itse. Hyvin yksinkertaista.
Onhan se yksinkertaista ja kyllä se käy. Sopinee, että naisiltakin otetaan oikea maksu seulonnoista ja
mammografioista yms.?
Ei käy, naisen etuihin ei kosketa. Yhteiskunta maksaa vaikka keinohedelmöityksen kun nainen napsauttaa sormiaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan eri asia. Itse en halua olla sellaisessa parisuhteessa, jossa koko ajan pitää epäillä toista syystä tai toisesta.
Ai kuten sp-tautien levittämisestä?
Kun mies kutsuu naista huoraksi, on kyse naisvihasta. Naisen seksuaalinen aktiivisuus on uhka miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hupitestejä verovaroin! Tuo ei ole terveyden kannalta mitenkään oleellista. Kukaan ei sinua pakottanut tuohon tilanteeseen. Pidät vaan housun vetskarin kii ja sitten jos joku nainen väittää sinua lapsensa isäksi, tiedät varmasti.
Lapsien edun ajaminen on hupitestausta? Sinähän se hupikirjoittelija olet.
Lapsen etu on mikä?
eikö lapsella ole oikeus tietää biologiset vanhempansa?
Eikö?
Lainaus: Varmaankin ne taudit mitkä puoliso on naisen tietämättä häneen tartuttanut.