Kertokaa mulle kivoja, rauhoittavia juttuja. Mua ahdistaa ihan hirveästi.
Kommentit (15)
Mieti suloisia kehrääviä kissoja. Katsele pentuliveä. Löysin netistä sellaisia aidon näköisiä moottorikissoja jotka liikkuu ja kehrää. Ne on ensisijaisesti dementikoille tarkoitettu mutta haluisin kyllä itelleni sellaisen.
Alle kuukausi, niin päivä jo pitenee.
Tunnet, kuinka alpratsolaami ja klonatsepaami hiipii kroppaasi. Olet täysin rauhallinen.
Onko sulla mahdollista mennä saunaan? Se auttaa aina mulla.
Ajattele miten ihanaa kun kevääseen ei ole enää mahdottoman pitkä aika. Kohta alkaa taas päivä pitenemään.
palkat laskee, verot nousee, suomi konkkaat, riikan sakset heiluu ja orpo nauraa.
Helpottiko?
Ajatukset ovat vain ajatuksia eivät objektiivisia faktoja. Tunteet ovat viestintuojia, eivät viesti itsessään. Kaikki päätäntävalta viestintuojan tullessa on ihmisellä. Jos ahdistaa niin tuijota seinään tunti ilman ärsykkeitä ja kohtaa ahdistus silmästä silmään.
Lähde metsään kävelylle. Kuuntele rauhoittavaa musiikkia ja mene kylpyyn/saunaan/tapaa ystäviä tms
Laita meditointimusiikkia taustalle pyörimään. Tuo rauhoittaa itseäni ainakin tosi paljon.
Kokeile lihasten jännittämistä ja rentouttamista vuorotellen. Myös kylmän ja lämpimän vuorottelu esimerkiksi suihkussa voi auttaa. Kuunnitä huomiota hengitykseen: yritä hengitellä rauhallisesti eli varoa hyperventilaatiota.
Kannattaa varoa liiallista kofeiinin saantia ja myös alkoholia.
Muista ettet ole yksin, meitä muita ahdistuksesta kärsiviä on paljon.
Voi ap, kaikki järjestyy. Voimia sinulle.🥰
Huomio, että sinua ahdistaa
Ajattele, että ahdistus on vain tunne ja se ei voi satuttaa sinua. Hoe mielessäsi tämä menee ohi.
Tee sitä mitä sinun pitäisi normaalistikin tehdä ja keskity siihen mitä teet. Puhu mielessäsi mitä teet
Tsemppiä, minuakin ahdistaa. Eilen oli ihan kamala päivä.
Kääriydy pehmoiseen vilttiin, lue, tai katso jotain hömppaa, tai kuuntele äänikirjaa, se auttaa minulla. Juo kuppi kamomillateetä tai kaakaota.
Halaa itseäsi lujasti, ja keinuttele. Hengittele pallean kautta. Sano itsellesi, ettei mitään hätää. Tai mene ulos ja kävele kovaa pari kilometriä vaikka sateessa tai pimeässä, sekin auttaa ainakin joskus.
Saksa, Tanska ja Ruotsi päättäneet palauttaa kotimaihinsa kaikki värilliset vähemmistöt, sama päätös tehdään Suomessa viimeistään ek- vaalien jälkeen