Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle kivoja, rauhoittavia juttuja. Mua ahdistaa ihan hirveästi.

Vierailija
28.11.2025 |

Myös jotain vinkkejä, miten voisin rauhoittua. 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi youtubesta intiankielisiä joululauluja. Mä repesin ihan hitonmoiseen nauruun kun kuulin ekaa kertaa.  🤭😁

Vierailija
22/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä hemmottelutuokio itsellesi. Suihku, sauna tai kylpy. Kasvonaamio, jalkahoito tms. Oikein ajan kanssa. Sen jälkeen syö jotain oikein hyvää. Katso joku lempiohjelmasi. Huomioi vain itsesi. Olet tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse huomannut, että Vauva-palstan Aihe vapaa -keskusteluketjujen lukeminen ja keskusteluihin osallistuminen voi laukaista ahdistuskohtauksia.

Selvennys: siis pahentaa ahdistusta.

Vierailija
24/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sua rakastaa, Raamattu sen ilmoittaa. Vaikka olet heikkokin, hän sua hoitaa hellimmin.

Vierailija
25/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi youtubesta intiankielisiä joululauluja. Mä repesin ihan hitonmoiseen nauruun kun kuulin ekaa kertaa.  🤭😁

Millä hakusanoilla niitä löytyy?

Vierailija
26/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kulkuset joululaulu intialaisittain

https://music.youtube.com/watch?v=u1pxUwPCJdc&si=IOH6qI6HkBglT9cu

Vierailija
27/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot

Vierailija
28/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää.

duck://player/fNQcEJkJjQQ

Vierailija
29/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ja lue tämä kirja. 

Kristinuskosta kiinnostunut? Tosi hyvä kirja: 'Näkymätön maailma', Martti Ahvenainen. Hyvä joululahjakin.

https://www.vauva.fi/keskustelu/6307052/kristinuskosta-kiinnostunut-tos…

Vierailija
30/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa kiviä tai tee jotain muuta askartelua. Minulla auttaa.

Vierailija
31/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue runona tai kuuntele lauluna Oravan laulu. Teksti on Aleksis Kiven. Itse keskityn olemaan orava turvallisessa pesässäni. Tulee hyvä olo. 

Vierailija
32/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso YouTubesta hauskoja eläinvideoita. Tai jotain hienoja esityksiä, tai videoita revontulista tai muista luonnon näytelmistä jne. Tai kuuntele rauhoittavaa rentoutusmusiikkia, ASMR:ää tai luontokuvia. Valikoimaa kyllä on, mikä voi mieltä piristää ja nostaa.

"Hyvän mielen metsäkävely" löytyy MIELI Suomen Mielenterveys ry:n YouTube-kanavalta.

Vierailija
33/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae kaupasta koppa olutta. Nyt heti. 

Juu ei, huomenna ahdistaa sitten entistä enemmän

Vierailija
34/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo jotain, ja tee turvapesä lattialle, patja, peittoja, tyynyjä, käperry sinne. Täällä oli joskus ihana ketju turvapesästä.

Vierailija
35/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit koettaa sellaista, että mietit mielessäsi tai sano ääneen kolme asiaa, jotka näet juuri nyt (esim. Näen lampun, maton, puun ikkunasta tms mitä ikinä näetkin), kolme asiaa joita tunnet juuri nyt (esim. Lattia varpaita vasten, kutittavan villapaidan, nälän vatsassa tms.), ja kolme asiaa mitä kuulet ja kolme asiaa mitä haistat. Kuulostaa ehkä hassulta mutta saattaa auttaa palaamaan just tähän hetkeen.

Ja sitten sulje vauva palsta ja netti ja mene tekemään jotain kivaa tai tavallista tai rentouttavaa tai hauskaa, tee esim. kaakaota, jumppaa, käy kävelyllä tai pistä pyykit koneeseen tai lue lehteä viltin alla :)

Vierailija
36/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kaupasta vaikka pipari tai torttutaikinaa ja ala leipomaan, se rentouttaa ja auttaa keskittymään. 

Mikä tahansa kösillä tekeminen poistaa ahdistusta.

Mene kuumaan suihkuun, tehokas stressin ja ahdistuksen poistaja. 

Vierailija
37/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa niinkin arkinen asia, kuin siivoaminen. Näkee heti kättensä jäljen ja jynssätessä jotenkin ahdistus hälvenee. Ja lopputulos on aina tietenkin kiva, kun on siistiä ja puhdasta.😊

Vierailija
38/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiin pakeneminen nyt ainakin vain pahentaa tuota ylivireyttä. 

Vierailija
39/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue runona tai kuuntele lauluna Oravan laulu. Teksti on Aleksis Kiven. Itse keskityn olemaan orava turvallisessa pesässäni. Tulee hyvä olo. 

Tuo runo on lempirunoni! Sen lukemisesta ääneen tulee tosi turvallinen olo. Runo löytyy muistaakseni Seitsemän veljestä -romaanista.

Vierailija
40/48 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki ollaan loppujen lopuksi yksin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi