Kertokaa mulle kivoja, rauhoittavia juttuja. Mua ahdistaa ihan hirveästi.
Kommentit (53)
Onko sinulla tenslaitetta tai piikkimattoa? Ne auttavat myös.
Kunnon juoksuspurtti sen verran kuin jaksaa. Ahdistus väistyy ainakin hetkeksi kun elimistö käyttää energiansa siihen juoksuun.
Minä ostin niitä valkoisia talolyhtyjä ja olen itse maalannut niistä erilaisia. Rakennan talokylää. Kivaa ja koukuttavaa puuhaa. Lievittää minulla ahdistusta, kun teen omaa kylääni. 🤗
Tässä intiaversio joka saa mut kyllänhekottamaan ihan ääneen
https://music.youtube.com/watch?v=Z8dHEkSPgsA&si=dWR9XuNelF96Xz5H
Ajattele seksiä niiden parhaan näköisten miesten kanssa jotka katselee sua kaupungilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue runona tai kuuntele lauluna Oravan laulu. Teksti on Aleksis Kiven. Itse keskityn olemaan orava turvallisessa pesässäni. Tulee hyvä olo.
Tuo runo on lempirunoni! Sen lukemisesta ääneen tulee tosi turvallinen olo. Runo löytyy muistaakseni Seitsemän veljestä -romaanista.
"Makeasti oravainen / Makaa sammalhuoneessansa; /Sinnepä ei Hallin hammas / Eikä metsämiehen ansa / Ehtineet milloinkaan.
Kammiostaan korkeasta /Katselee hän mailman piirii, / Taisteloa allans' monta; / Havu-oksan rauhan-viiri / Päällänsä liepoittaa.
Mikä elo onnellinen /Keinuvassa kehtolinnass'! / Siellä kiikkuu oravainen / Armaan kuusen äitinrinnass': / Metsolan kantele soi!
Siellä torkkuu heiluhäntä / Akkunalla pienoisella, / Linnut laulain taivaan alla / Saattaa hänen iltasella / Unien Kultalaan."
Silittelin lattialla pehmeällä matolla loikoillen koiranpentua että se rauhoittuu. Siemailin lämmintä kaakaota samalla. Mukavaa, rauhoittavaa.
Lue netistä löytyviä vanhoja suomalaisia talvi- ja jouluaiheisia runoja ja pieniä tarinoita, esim. Eino Leinon ja Topeliuksen. Katsele netistä löytyviä kuvia vanhan ajan joulukorteista, esim. Rudolf Koivun ja Martta Wendelinin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Bentsot
Harvalla tosiahdistuksesta kärsivällä on Bentsoja nykyään, kun lääkärit eivät halua niitä määrätä väärinkäyttäjien takia. Väärin niitä kohtaan jotka tarvitsisivat lääkettä ja eivät ole väärinkäyttäjiä, ja jotka ottaisivat lääkkeen vain satunnaisesti/ harvoin.
Itselläni valaistus on tärkeä. Liian kirkkaat, kovat valot ovat ahdistavat. Pehmeä hämyinen valaistus rentouttaa ja rauhoittaa.
Katsele ikkunasta ulos, siellä on pian sininen hetki. Keskity vain siihen kaikkeen, mitä ulkona näet.
Ap, oletko ehtinyt kokeilla jotain näistä vinkeistä? Onko ahdistus helpottanut yhtään?
Mielenterveystalo-nettisivustolta löytyy ahdistuksen omahoito-ohjelma.
Mutta tämä ketju osoittaa, että aina löytyy kuuntelijoita ja ihmisiä, jotka haluavat hyvää, ja haluavat auttaa.😍