Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa joulu, 200e joulubudjetti ja on lapsia ja lastenlapsia ja osa tulee joulupäivälliselle.

Vierailija
27.11.2025 |

Millä h...llä sitä saa kinkun ja kalan sekä muut ruoat tuolla rahalla. Eikä edes pieniin muistamisiin riitä raha. 

Pieni eläke, joten hyvä kun saan pidettyä katon pääni päällä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyttärit? 

Vierailija
2/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei sinulla ole rahaa ja menet lapsille syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy rehellisesti sanoa ettet voi ruokkia kaikkia että antavat rahaa tai tuovat ruokia mukanaan. 

Vierailija
4/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole rahaa, ni sit vietetään joulua (tai muuta juhlaa) sillä budjetilla ku o.

Ruoka tulee aina ensin, sitten vasta muut!!

Vierailija
5/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä jo minun vuoroni päästä nuorempien pöytään.

Ap

Vierailija
6/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat jokaiselle mitä ruokaa kukin tuo ja mitä teet itse. Sitten jouluna kerrot, että ensi vuonna joku muu järjestää.

Vierailija
7/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla summalla saa jo paljon. Itse käyttäisin 5 euroa einespierulihapulliin ja loput säästäisin elämiseen. 

Vierailija
8/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kutsunut ison porukan syömään? 

Vierailija
9/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano lapsillesi, että haluat heidän tuovan osan tarjottavista. Niin meilläkin tehdään vastaavassa tilanteessa vaikkei kellään olekaan rahapulaa.

Vierailija
10/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miksi et sano sitä aikuisille lapsillesi? Turhaan täällä vauvapalstalla valitat saatana.

Vierailija
11/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kutsunut ison porukan syömään? 

Perinteet velvoittavat? Jumalauta mikä mahdollistaja. Vihaan näitä marttyyriäitejä, -isoäitejä ja -anoppeja. Minulla ainakin on munaa sanoa lapsilleni jos en jaksa tai ei ole varaa.

Vierailija
12/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettää ja itkettää. Olen työtön. Haluaisin etenkin äidilleni hyvän joulun.

Vierailija
13/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä valmistellaan taas perinteistä suomalaista perhehelvettijoulua eikä saada suuta auki ajoissa.

Vierailija
14/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun ei edes omille lapsille uskalla puhua asiasta. Mut taas mitäs mulla kiinnostaa jos olet luvannut kestiä koko porukan. Syökää vaikka lumipalloja jälkkäriksi. Niitä voi värjätä keltaisiksi.

Vierailija
15/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoista nyt puhumattakaan. Pitäähän sun nekin hankkia!!!!

Vierailija
16/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvää siinäkin, että nyt aikuiset lapset ovat aina osallistuneet jouluvalmisteluihin. Pienenä leipoivat pipareita, nyt tuovat joulupöytään omia herkkujaan tietenkin kaikille riittävästi.

Vierailija
17/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miniäsi vinkuvat vauvapalstalla että taas pitää lähteä anopin luo jouluaterialle, kun anoppi ehdottomasti vaatii saada laittaa kaiken itse eikä anna viedä tuliaisiksi mitään, ei edes glögipulloa.

Vierailija
18/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jouluna monella on taloudellisesti tiukkaa. Silloin ei isoja pirskeitä järkkäillä.

Vierailija
19/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sano se heille.

Vierailija
20/59 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuroa, kinkkuleikkelettä, esim. iso uuniriisipuuroannos, kinkkuleikkeleestä ja juustosta "ruusuja" kieputa reunoille ja laatikoita plus glögiä.

Sano että oli niin huonon näköisiä kinkkuja kaupassa ja aina jäänyt yli, joten et ostanut isoa kinkkua.

Lahjaksi kirjaston ota tästä -hyllystä luettavaa tai omasta hyllystäsi, jos on, tarpeettomia tuikkukippoja tai kukkamaljakoita, tuikkukippoon vaikka tuikku jo valmiiksi, oheen tai paketin päälle koristeeksi vanha ehjä joulukoriste.

Jos joku tuo konvehteja tms. niin laita tarjolle, on heti enemmän tarjottavaa.

Jos budjettisi on 200, niin pidä siitä ainakin 100 Euroa itselle.

Itse vien siistit lastenkirjat ja pelit kirjastoon, sen kuntoisia, että joku saisi niistä hyvän lahjan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän