Voiko vaihdevuodet aiheuttaa sen, että kaikin puolin hyvä aviomies alkaa ärsyttää kaikin tavoin? Hormonihoito on jo, mutta
Miehen olemassaolo ärsyttää lähes kaikin mahdollisin tavoin. Mitään pahaa hän ei ole tehnyt, ja liitto on ollut kaikin puolin hyvä ja tyydyttävä, seksielämää myöden.
Nyt alan olla aika epätoivoinen, kun menee hermot ihan kaikkeen mitä hän tekee tai ei tee! Mitä hemmettiä, pitääkö koittaa vielä järeämpää annosta estrogeeniä? Minkälaisia annoksia tablettimuotoista estrogeeniä teillä muilla vaihdevuosista kärsivillä?
Kommentit (85)
Trollaanpa tähän palstan im-trollia.
KUOLLA KUPSAHTOOKO VARMASTI JOS
OTTOO 50 LITRAN SAAVIN JA
TÄYTTÄÄ VEJELLÄ JA UPOTTOO
PIÄNSÄ SINNE?
🤧
Ei vaiskaan.
Ap: lekurilta lisää estroo.
nämä puoli mummot tosi kiimaisia olen kuolmea hoidellut mikään ei riittänyt KYLTYMÄTTÖMIÄ MUMMOJA.
Todennäköisesti menee ajan kanssa ohi. Vaihdevuodet on vähän kuin murrosikä, aikansa kuohuu, sitten keho ja mieli tottuu uusiin alempiin hormonitasoihin eikä enää oireile. Itselläni oli pahimmat mielialaoireet esivaihtarien alussa, 42-44 v, sitten ne rauhoittui. 51 v:nä tuli menopaussi, eikä mitään oireita enää siinä vaiheessa. En käyttänyt hormonikorvaushoitoa missään vaiheessa.
Hän on hyvä saalis, niin uskottelet itsellesi ja hänelle rakastavasi. Tosiasiassa et välitä hänestä pätkääkään, mutta erota ei voi, koska statuksesi laskisi. On jatkettava siis esitystä, vaikka läikkyy jo yli. Itse rakastan miesystävääni aidosti, en ota hormoonikorvaushoitoa, enkä mitään muitakaan tainnutteita. Rakastelu ja hellyys pitää minut kasassa, vaikka hormoonit heittelee. Kiitos ihanalle miehenturjakkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti menee ajan kanssa ohi. Vaihdevuodet on vähän kuin murrosikä, aikansa kuohuu, sitten keho ja mieli tottuu uusiin alempiin hormonitasoihin eikä enää oireile. Itselläni oli pahimmat mielialaoireet esivaihtarien alussa, 42-44 v, sitten ne rauhoittui. 51 v:nä tuli menopaussi, eikä mitään oireita enää siinä vaiheessa. En käyttänyt hormonikorvaushoitoa missään vaiheessa.
Sama kokemus. Nelissäkymmenissä oli ikäviä pms-ahdistuksia ja toistuvaa unettomuutta. Mirena auttoi ja siitä lähtikin helpottumaan.
Mielikuva siitä että 5-kymppiset "akat" olisivat jotenkin kärttyisiä oireissaan ei päde ainakaan minuun. Tosin syön päivittäin pillerin hormonikorvausta, asun yksin ja elän siis vain omilla ehdoillani. Kieltämättä vaikea sanoa millaista olisi asua toisen kanssa. Miten ihana sitä jaksaisi olla tai miten seurallinen..inhottavia paineita, joita ei yhtään kaipaa.
Jos mies alkaisi raivoamaan ja kiukuttelemaan joka asiasta, niin täällä mammat kannustaisivat kuorossa eroamaan.
Henkinen väkivalta on väkivaltaa, usein paljon pahempaa kuin fyysinen, koska jäljet voivat olla elinikäiset. KENENKÄÄN miehen tai naisen ei tarvitse alistua henkiseen väkivaltaan, eikä vaihdevuodet tai muut hormonitoimintaan liittyvät asiat ole sille koskaan oikeutus.
Ap:n miehen kannattaa tehdä palvelus itselleen ja lapsilleen eroamalla.
Raivoava eukko pihalle ja lukot vaihtoon.
Mitä tästä opimme: Miehen kannattaa aina hankkia vähintään 30v nuorempi muija. Tällä tavoin, kun vaihdevuodet alkaa mies on jo haudassa.
Tässäkin ketjussa korostuu taas ihmisten outo tapa sivuuttaa se, mitä aloituksessa sanotaan. Ap tunnistaa ja myöntää ongelman, ei siirrä sitä toisten niskoille, vaan kantaa vastuun ja kysyy miten asiaa voisi parantaa. Silti ihmiset käyttäytyvät kuin ap ei näkisi ongelmaa ja ihan vain ilkeyttään aiheuttaisi vaikeuksia. Antaa tulla miinuksia tähänkin, aivan kuin se jotenkin muuttaisi itse asiaa. :)
No ei. Miehessä voi olla vikaa, kaikissa jotain.
Ap:n kannattaa hypätä luudan selkään ja lennähtää Kyöpelinvuorelle elelemään kissan kassa kahden. Mies löytää varmasti pian uuden ihanan naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mies löytää pian uuden rakastavan puolison. Hormonitoiminta ei ole todellakaan mikään oikeutus henkiselle väkivallalle.
Ei se ole myöskään mikään syy erota rakkaasta puolisosta. Vaihdevuodet ovat ohimenevä jakso ihmisen elämässä.
Vaihdevuodet kestää koko naisen loppu elämän.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Kyllä tuo ärtyisyys voi tosiaan olla estrogeenin puutetta ihan samoin kuin vanhoilla äijillä marina yltyy kun testisteroni hiipuu ja muna löystyy.
Mä sain hormonikorvauksen kuluvan vuoden alusta ja alkoi ihan uusi elämä: nukun hyvin, jaksan vaikka mitä, pursuan ideoita ja olen esim tehnyt tänä vuonna läpimurron taiteilijana.
Ja mulla on ns. lehmän hermot.
Miesasiat eivät kiinnosta. Edellinen kusipää teki immuuniksi miehille. Se ei liity vaihdevuosiin, ainakaan mun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mies löytää pian uuden rakastavan puolison. Hormonitoiminta ei ole todellakaan mikään oikeutus henkiselle väkivallalle.
Ei se ole myöskään mikään syy erota rakkaasta puolisosta. Vaihdevuodet ovat ohimenevä jakso ihmisen elämässä.
Ohimenevä on parisuhdekin jos käyttäytyy kuin kusipää.
Onko olemassa sellaista "kaikin puolin" täydellistä miestä? Vai olisiko niin, että parisuhteen tasapaino ei kestä sitä, että vaimokin välillä kiihtyy? Ap sanoo, että tämä on hänelle epätavallista. Ilmankos mies on ihmeissään.
Mä olen joskus miettinyt että oireet olivat järkyttävät 43-46 vuotiaana mutta en silloin osannut hakea apua.
No oli miten oli niin nyt 48 vuotiaana on vihdoin kaikki apu, nukun paremmin, en raivoa mutta elämä on jotenkin plaah.
Tai voi se olla tää vuodenaikakin juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet kestää koko naisen loppu elämän.
Höpö höpö.
Mitäs fiksua siinä on? Saa sitten yrittää vaihtaa naista joka kerta kun tulevat vaihdevuosiin.