Olga Temosesta julkaistu toinen kuolinilmoitus
https://www.is.fi/viihde/art-2000011653970.html
Törppöä Tuukka Temoselta, ettei ottanut alunperin koko lähisukua mukaan.
Kommentit (71)
Olga Valentina! Sehän oli 100 % venäläinen.
Ihanaa että Olga elää ja syäpä on poissa😍. Kaikkea hyvää jatkossa Olgalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Hesarissa saman henkilön kaksi kuolinilmoitusta vierekkäin. Toinen oli perheen ja toinen kollegoiden.
Vähän eri asia kuin laitetaan perheen sisällä kaksi kuolinilmoitusta.
Mutta eri lehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Olga Inkeri Valentina. Voi olla että suvussa on ollu ja elänyt venäläisiä, joten ei ole outoa nimivalinnat. Minunkin kolme tätiäni saivat aikoinaan venäläiset nimet. Syntyivät 1900- 1920 luvulla alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Olisko siirtokarjalaiset juuret. Itä-Suomessa on paljonkin heitä.
Ei minua sinänsä ihmetytä, että ilmoituksia on kaksi - se on minusta ihan loogista: yksi laajalevikkisessä Hesarissa ja toinen syntymämaakunnan paikallislehdessä. Mutta se, että surijat ovat eri ihmiset näissä ilmoituksissa, sitä minä ihmettelen. Miksi lähiomaiset ovat jakaantuneet kahteen ilmoitukseen?
Minusta nuo kaksi eri ilmoitusta kertovat, ettei siihen oman ryhmän surijoihin mahdu/haluta muita läheisiä mukaan. Halutaan olla eri joukkoa, vaikka surraan samaa ihmistä. Noin minä koen kaksi eri ilmoitusta läheisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Hesarissa saman henkilön kaksi kuolinilmoitusta vierekkäin. Toinen oli perheen ja toinen kollegoiden.
Mutta eri lehtiin.
Meinaat ettei kahteen eri lehteen voi laittaa samanlaista kuolinilmoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä, eihän Tuukka laittanut kuin yhden perheen puolesta? Sukulaiset laittoi oman.
Kyllä mullekin vai oma mies ja lapset on perhe, vaikka äiti ja sisarukset läheisiä onkin niin ne on mulle sukulaisia.
Itse ajattelisin, että jos kuolen niin oman perheen nimet riittää. Muyt sukulaiset saa halutessaan laittaa omansa.
Kyllä mulle edelleen vanhemmat ja sisarukset on perhettä. Sitten on vielä sukulaiset erikseen. siihen kuuluvat tädit, serkut, enot ym. jo kaukaisemmat sukulaiset. Mutta vanhemmat ja sisarukset on perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään outoa. Ensimmäinen ilmoitus oli kutsu siunaustilaisuuteen, kutsujana puoliso/oma perhe. Toinen ilmoitus kuolin/muistoilmoitus.
Varmasti sovittu, että näin toimitaan.
Näin, varsinkin kun oli tiedossa että jossain vaiheessa nämä asiat on edessä niin on voitu valmiiksi sopia. Suku laittanut oman ilmoituksensa heidän seudun lehteen, ihan loogista.
Tuukka on kertonut, ettei mistään asioista ollut sovittu. Ovat joutuneet arvailemaan, kun kuolemasta ei puhuttu. Ei ole loogista.
No eikö nämä jossain vaiheessa tiedottaneet kuinka IHAN KAIKESTA on puhuttu eikä mitään ole jäänyt sanomatta koska tämä sairaus ei tule päättymään parantumiseen ja siksi se on käsitelty ihan ekana
Mä muistan kanssa just tuon kun kertoivat, että muiden elämä tulee jatkumaan ilman olgaa ja siksi ovat jutelleet, käsitelleet ja hyväksyneet vääjäämättömän kuoleman heti siinä alkuvaiheessa ja oliko jo peräti ennen kuin kertoivat tästä sairastumisesta julkisesti. Että sitten ei enää myöhemmin tarvitsisi sitä miettiä vaan voivat nauttia siitä ajasta mikä on jäljellä eikä tuukka ja lapset jäisi ihmettelemään olgan poismenon jälkeen, että mitäs nyt vaan kaikki olisi selvää miten tästä eteenpäin jatketaan ja mikä on olgan tahto.
Ja nyt sitten arvaillaan eikä oltukaan hyväksytty, että olgan syöpää ei voida parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olga Inkeri Valentina. Voi olla että suvussa on ollu ja elänyt venäläisiä, joten ei ole outoa nimivalinnat. Minunkin kolme tätiäni saivat aikoinaan venäläiset nimet. Syntyivät 1900- 1920 luvulla alkupuolella.
Meidän suku on vanhaa karjalaista sukua ja meilläkin venäläisiä nimiä osin. Kuitenkaan ei yhtäkään venäläistä suvussa.
Ikään kuin nykyään kaikki Stinat, Emma, Josefinat, Henrikin, Lukakset, Hugot olisi ruotsalaisia ja saksalaisia.
Ihmiset. On. Tyhmentyneet.
Hä, eihän Tuukka laittanut kuin yhden perheen puolesta? Sukulaiset laittoi oman.
Kyllä mullekin vai oma mies ja lapset on perhe, vaikka äiti ja sisarukset läheisiä onkin niin ne on mulle sukulaisia.
Itse ajattelisin, että jos kuolen niin oman perheen nimet riittää. Muyt sukulaiset saa halutessaan laittaa omansa.