Olga Temosesta julkaistu toinen kuolinilmoitus
https://www.is.fi/viihde/art-2000011653970.html
Törppöä Tuukka Temoselta, ettei ottanut alunperin koko lähisukua mukaan.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään outoa. Ensimmäinen ilmoitus oli kutsu siunaustilaisuuteen, kutsujana puoliso/oma perhe. Toinen ilmoitus kuolin/muistoilmoitus.
Varmasti sovittu, että näin toimitaan.
Näin, varsinkin kun oli tiedossa että jossain vaiheessa nämä asiat on edessä niin on voitu valmiiksi sopia. Suku laittanut oman ilmoituksensa heidän seudun lehteen, ihan loogista.
Tuukka on kertonut, ettei mistään asioista ollut sovittu. Ovat joutuneet arvailemaan, kun kuolemasta ei puhuttu. Ei ole loogista.
No eikö nämä jossain vaiheessa tiedottaneet kuinka IHAN KAIKESTA on puhuttu eikä mitään ole jäänyt sanomatta koska tämä sairaus ei tule päättymään parantumiseen ja siksi se on käsitelty ihan ekana
Mä muistan kanssa just tuon kun kertoivat, että muiden elämä tulee jatkumaan ilman olgaa ja siksi ovat jutelleet, käsitelleet ja hyväksyneet vääjäämättömän kuoleman heti siinä alkuvaiheessa ja oliko jo peräti ennen kuin kertoivat tästä sairastumisesta julkisesti. Että sitten ei enää myöhemmin tarvitsisi sitä miettiä vaan voivat nauttia siitä ajasta mikä on jäljellä eikä tuukka ja lapset jäisi ihmettelemään olgan poismenon jälkeen, että mitäs nyt vaan kaikki olisi selvää miten tästä eteenpäin jatketaan ja mikä on olgan tahto.
Ja nyt sitten arvaillaan eikä oltukaan hyväksytty, että olgan syöpää ei voida parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olga Valentina! Sehän oli 100 % venäläinen.
Olga Inkeri Valentina. Voi olla että suvussa on ollu ja elänyt venäläisiä, joten ei ole outoa nimivalinnat. Minunkin kolme tätiäni saivat aikoinaan venäläiset nimet. Syntyivät 1900- 1920 luvulla alkupuolella.
Meidän suku on vanhaa karjalaista sukua ja meilläkin venäläisiä nimiä osin. Kuitenkaan ei yhtäkään venäläistä suvussa.
Ikään kuin nykyään kaikki Stinat, Emma, Josefinat, Henrikin, Lukakset, Hugot olisi ruotsalaisia ja saksalaisia.
Ihmiset. On. Tyhmentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Hesarissa saman henkilön kaksi kuolinilmoitusta vierekkäin. Toinen oli perheen ja toinen kollegoiden.
Vähän eri asia kuin laitetaan perheen sisällä kaksi kuolinilmoitusta.
Hä, eihän Tuukka laittanut kuin yhden perheen puolesta? Sukulaiset laittoi oman.
Kyllä mullekin vai oma mies ja lapset on perhe, vaikka äiti ja sisarukset läheisiä onkin niin ne on mulle sukulaisia.
Itse ajattelisin, että jos kuolen niin oman perheen nimet riittää. Muyt sukulaiset saa halutessaan laittaa omansa.
Kyllä mulle edelleen vanhemmat ja sisarukset on perhettä. Sitten on vielä sukulaiset erikseen. siihen kuuluvat tädit, serkut, enot ym. jo kaukaisemmat sukulaiset. Mutta vanhemmat ja sisarukset on pe
No sulla saa toki olla noin ja ilmoittelette kuolemista oman maun mukaan, eikös niin? Kukin tavallaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Hesarissa saman henkilön kaksi kuolinilmoitusta vierekkäin. Toinen oli perheen ja toinen kollegoiden.
Mutta eri lehtiin.
Meinaat ettei kahteen eri lehteen voi laittaa samanlaista kuolinilmoitusta?
En suinkaan, vaan sitä, että tuo ei ole sama asia kuin että samassa lehdessä olisi samasta ihmisestä kaksi ilmoitusta perheen sisältä.
Kuten vaikka arkkitehti Kristian Gullichsenin tapauksessa, jossa leski ja koira oli surijoina toisessa ja vainajan lapset perheineen toisessa, molemmat hesarissa. Leski ei tässä tapauksessa ollut siis lasten äiti.
Onko sunnuntain hesarissa koko etusivun ilmoitus?
Vierailija kirjoitti:
Ei minua sinänsä ihmetytä, että ilmoituksia on kaksi - se on minusta ihan loogista: yksi laajalevikkisessä Hesarissa ja toinen syntymämaakunnan paikallislehdessä. Mutta se, että surijat ovat eri ihmiset näissä ilmoituksissa, sitä minä ihmettelen. Miksi lähiomaiset ovat jakaantuneet kahteen ilmoitukseen?
Minusta nuo kaksi eri ilmoitusta kertovat, ettei siihen oman ryhmän surijoihin mahdu/haluta muita läheisiä mukaan. Halutaan olla eri joukkoa, vaikka surraan samaa ihmistä. Noin minä koen kaksi eri ilmoitusta läheisiltä.
Jos mä itse olisin laittamassa tuollaista toista ilmoitusta siskolleni, niin laittaisin vähintään ne hänen lapsensa siihen ilmoitukseen. En voisi jättää heitä pois. Jotenkin tuntuis vainajan häpäisemiseltä, jos jättäisin hänelle äärettömän tärkeät ihmiset pois surijoiden joukosta. Ihan kuin heitä ei olisi olemassakaan. Olisi vain me sisarukset ja meidän surumme. Ei siihen ilmoitukseen tulisi kaikki läheiset, puoliso, lapset, vanhemmat, sisarukset, jopa tädit/sedät jos he läheisiä olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olga Valentina! Sehän oli 100 % venäläinen.
Olga Inkeri Valentina. Voi olla että suvussa on ollu ja elänyt venäläisiä, joten ei ole outoa nimivalinnat. Minunkin kolme tätiäni saivat aikoinaan venäläiset nimet. Syntyivät 1900- 1920 luvulla alkupuolella.
Mun nimeni on arabialaista alkuperää vaikka sukututkimuksen mukaan ei ole sinnepäin mitään siteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu kun ketju vaan lyhenee sitä mukaa kun viestejä tulee lisää. Nyt hävisi kaksi sivua johonkin ja vähän aikaa sitten meni edelliset kaksi.
Asiattomat kommentit poistetaan.
Ihan faktana: ei ole tapana laittaa erilaisia kuolinilmoituksia eri lehtiin. Yleensä suku on sen verran puheväleissä, että voidaan laittaa yhteinen ilmoitus ja jos on toinen, niin se on työpaikan tai ystäväporukan, ei isän ja äidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä, eihän Tuukka laittanut kuin yhden perheen puolesta? Sukulaiset laittoi oman.
Kyllä mullekin vai oma mies ja lapset on perhe, vaikka äiti ja sisarukset läheisiä onkin niin ne on mulle sukulaisia.
Itse ajattelisin, että jos kuolen niin oman perheen nimet riittää. Muyt sukulaiset saa halutessaan laittaa omansa.
Kyllä on kylmää erottelua. Haluat, että vanhempiesi nimeä ei laiteta samaan kuolinilmoitukseen puolisosi ja lasten kanssa? Mitä pahaa sun vanhemmat ovat tehneet sulle?
Vierailija kirjoitti:
Onko sunnuntain hesarissa koko etusivun ilmoitus?
Seiskan etusivu on Temosten tyyliin.
Kyllä tuo kertoo siitä että Temoset ovat niin itseään täynnä ja ylpeitä että siteet sukuun on katkaistu aikoja sitten.
Miksi Olgan kuoleman yhteydessä puhutaan koko ajan idästä, sekä instagramin ilmoituksessa että tuossa lehti-ilmoituksessa? Oliko hänen sukunsa jostain sieltä suunnalta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Olgan kuoleman yhteydessä puhutaan koko ajan idästä, sekä instagramin ilmoituksessa että tuossa lehti-ilmoituksessa? Oliko hänen sukunsa jostain sieltä suunnalta?
Täys russkii.
Ei tuo mikään toinen ollut. Pelkästään täällä vauvapalstalla on niitä julkaistu varmaan toista sataa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kylmää erottelua. Haluat, että vanhempiesi nimeä ei laiteta samaan kuolinilmoitukseen puolisosi ja lasten kanssa? Mitä pahaa sun vanhemmat ovat tehneet sulle?
Joku kuolinilmoitus lehdessä ei kyllä mitenkään lohduta surevia tai kerro ihmissuhteistani yhtikäs mitään. Ylipäätään en näe yhtäkään syytä laittaa ilmoitusta lehteen nykyisin. Minun isäni on dementoitunut, ja asuu kaukana pienellä paikkakunnalla. Rahanhukkaa tuommoiset kotkotukset.
Ehkäpä lähisuku halusi laittaa omansa eikä mistään sen kummallisemmasta ole kyse? Hittoako se ulkopuolisille kuuluu ylipäätään!?
Kaikkea hyvää jatkossa Olgalle nyt kun on hoitojen ansiosta parantunut täysin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/olga-temosen-saamat-syopahoidot-ova…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä ettei muistovärssyissä ole mitään uskonnollista. Näkee että Olga oli ateisti.
Kommunismiin on aina kuulunut ateismi mutta kaikki ateistit eivät ole kommunisteja. Onko niin että Tuukka haluaa siunauksen Olgalle, kirkollisen siunauksen. Ateistillehan kirkolla ei ole mitään tarvetta tai vaadetta, ei kuulu kirkon järjestää vainajan viimeistä matkaa. Liittyykö kiistaa vainajan viimeiseen matkaan ja miten toimitaan?
Miksi kukaan haluaisi ateistille siunauksen? Jos ei usko Jumalaan, niin ei usko, joten melkoista rienausta moinen.
Ihanko kirkkain silmin väität että Suomessa kaikki kirkkoon kuuluvat ovat uskonnollisia? Älä jaksa.
Kyllä mulle edelleen vanhemmat ja sisarukset on perhettä. Sitten on vielä sukulaiset erikseen. siihen kuuluvat tädit, serkut, enot ym. jo kaukaisemmat sukulaiset. Mutta vanhemmat ja sisarukset on perhettä.