Olga Temosesta julkaistu toinen kuolinilmoitus
https://www.is.fi/viihde/art-2000011653970.html
Törppöä Tuukka Temoselta, ettei ottanut alunperin koko lähisukua mukaan.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt niin outoa ole. Olen ennenkin nähnyt vastaavaa.
Oon nähnyt että työkaverit/kaverit laittavat erillisen perheen kanssa
Todella epäkohteliasta. Ajattele, jos perhe ei halua laittaa kuolinilmoitusta ja sitten työkaverit ovat sen laittaneet.
Miksi ihmeessä tehdään näin?
Koska ne lähiomaiset ei omista sitä kuollutta ihmistä. Vainaja ei ole niiden omaisuutta, vaan se oli ihminen, jolla oli suhteita muihinkin. Ja muillakin on oikeus surra ja muistaa tuota ihmistä tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä ettei muistovärssyissä ole mitään uskonnollista. Näkee että Olga oli ateisti.
Ei ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitukset olivat eri lehdissä, Olgan synnyinseudun lehdessä oli lapsuuden perhe omaisina ja Olgan oman perheen ilmoitus asuinpaikan valtalehdessä. Ihan normaalia, harkittua ja kaunista.
Miksi ei voinut olla yksi yhteinen kuolinilmoitus, joka vaan julkaistaan kahdessa eri lehdessä?
Tämähän on ihan omaisten asia. Kuolinilmoitus maksaa aika paljon ja ehkä kuolinpesästä maksettavaksi haluttiin vain puolison ja lasten tekemä ilmoitus. Muut voi sitten tehdä omansa haluamaansa lehteen ja maksaa laskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä ettei muistovärssyissä ole mitään uskonnollista. Näkee että Olga oli ateisti.
Kommunismiin on aina kuulunut ateismi mutta kaikki ateistit eivät ole kommunisteja. Onko niin että Tuukka haluaa siunauksen Olgalle, kirkollisen siunauksen. Ateistillehan kirkolla ei ole mitään tarvetta tai vaadetta, ei kuulu kirkon järjestää vainajan viimeistä matkaa. Liittyykö kiistaa vainajan viimeiseen matkaan ja miten toimitaan?
Miksi kukaan haluaisi ateistille siunauksen? Jos ei usko Jumalaan, niin ei usko, joten melkoista rienausta moinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olipa tökerö värssy tuossa uudemmassa ilmoituksessa! Itään/mitään
Oletko hullu kun tänne arvostelet vainajan ilmoituksen värssyä. Sinunko mielipidettä pitäisi hullu kysyä ???
Älä puutu mielipiteisiin hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ukistani tehtiin kolme kuolinilmoitusta - yksi kaikista lähimpien eli puolison ja lasten toimesta oman kotipaikkakunnan lehteen, sitten sisarusten ja heidän lastensa toimesta synnyinpaikkakunnan lehteen ja lopulta veteraanikavereiden toimesta Helsingin Sanomiin. Jälkimmäisessä ilmoituksessa oli veteraanimerkki, pitkä lista jatkosodassa ukin kanssa palvelleiden nimiä sekä lopuksi lyhyt lainaus Jääkärimarssista.
Mielestäni ihan normaali käytäntö ja voi olla jopa saman lehden samalla aukeamalla saman vainajan kaksi erillistä ilmoitusta, koska vainajalle lopulta se tärkein on aina se itse aikuisiällä perustettu perhe ja lapsuudenperhe sitten tekee omansa. Ei siitä tarvitse mieltään pahoittaa tai nokkaansa nostella.
Meidän tavallisten ihmisten maailmassa vanhemmat ja sisarukset mahtuvat samaan kuolinilmoitukseen vainajan puolison ja lasten kanssa, se toinen kuolinilmoitus o
Oletko pikkasen yksinkertainen??? Pointti olikin, että julkaistaan ERI LEHDISSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä asiahan ei oikeasti kuulu meille kenellekään tippaakaan. Asianomaiset saavat laittaa ihan mitä ja miten haluavat. Me voisimme kaikki pitää turpamme kiinni. Minä itse mukaanlukien.
Juuri näin.. Vain sivistymättömät moukat puuttuu vielä kuolleen omiin päätöksiinsä. Hävettävää.
Halusivat varmaan vain julkaista molemmat oman.Ei siinä mitään sen kummempaa ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunismiin on aina kuulunut ateismi mutta kaikki ateistit eivät ole kommunisteja. Onko niin että Tuukka haluaa siunauksen Olgalle, kirkollisen siunauksen. Ateistillehan kirkolla ei ole mitään tarvetta tai vaadetta, ei kuulu kirkon järjestää vainajan viimeistä matkaa. Liittyykö kiistaa vainajan viimeiseen matkaan ja miten toimitaan?
Miksi kukaan haluaisi ateistille siunauksen? Jos ei usko Jumalaan, niin ei usko, joten melkoista rienausta moinen.
Ei Olga ollut ateisti!!! Vaikka lapsuudenperhe olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olipa tökerö värssy tuossa uudemmassa ilmoituksessa! Itään/mitään
Oletko hullu kun tänne arvostelet vainajan ilmoituksen värssyä. Sinunko mielipidettä pitäisi hullu kysyä ???
Ei tietenkään. On joka perheen oma asia.
Kalliiksi tulee myös. Kuolinilmoitus päälehdissä maksaa helposti tonnin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä ei ole mitenkään outoa.
Minusta todella outoa. Onko teidän suvussa tapana laittaa kaksi kuolinilmoitusta?
Meillä laitetaan siihen yhteen kuolinilmoitukseen kaikki läheiset.
Juuri näin, ja vaikka suku olis riitainen niin silti ilmoitukseen tulee kaikki. Riidat jää hautajaishommissa sinne taka-alalle.
Kyllähän Olga oli läheinen siskojensa kanssa, jotka nyt on tuossa paikallislehden ilmoituksessa, mutta ei hesarissa.
Siksi en tässä kohdin usko mihinkään riitaan.
Onko hautajaiset myyty yksinoikeudella seiskalle?
Lopettakaa jo! Eikö Olgaa pilkattu ja haukuttu tarpeeksi hänen sairastaessaan, pitääkö jatkaa vielä hänen kuoltuaankin. Meille kellekään ei kuulu miten kuolinilmoitukset on tehty ja suunniteltu. Annetaan perheelle ja sukulaisille nyt rauha surra Olgaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sinulle onglema, ap, koska?
Olen se haukkuva mt läski Vanhapiika joka haukun kaikkea 🎀🐖
Aivan oikein tehty. On oman syntymäpaikkakunnan lehdes ja lähisukulaisilta. Normaalia ja kaunis tapa kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ukistani tehtiin kolme kuolinilmoitusta - yksi kaikista lähimpien eli puolison ja lasten toimesta oman kotipaikkakunnan lehteen, sitten sisarusten ja heidän lastensa toimesta synnyinpaikkakunnan lehteen ja lopulta veteraanikavereiden toimesta Helsingin Sanomiin. Jälkimmäisessä ilmoituksessa oli veteraanimerkki, pitkä lista jatkosodassa ukin kanssa palvelleiden nimiä sekä lopuksi lyhyt lainaus Jääkärimarssista.
Mielestäni ihan normaali käytäntö ja voi olla jopa saman lehden samalla aukeamalla saman vainajan kaksi erillistä ilmoitusta, koska vainajalle lopulta se tärkein on aina se itse aikuisiällä perustettu perhe ja lapsuudenperhe sitten tekee omansa. Ei siitä tarvitse mieltään pahoittaa tai nokkaansa nostella.
Meidän tavallisten ihmisten maailmassa vanhemmat ja sisarukset mahtuvat samaan kuolinilmoitukseen vainajan p
Oletko pikkasen yksinkertainen??? Pointti olikin, että julkaistaan ERI LEHDISSÄ.
Eri lehtiinkin voi laittaa ne kaikki vainajan läheiset. Miksi osa pitää jättää pois, ihan kuin siinä toisessa ilmoituksessa ei olis sisaruksia ja vanhempia suremassa ollenkaan. Ja sitten toisessa taas ei puolisoa ja lapsia ole olemassakaan. Eivät vissiin sitten jääneet suremaan niiden sisarusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitukset olivat eri lehdissä, Olgan synnyinseudun lehdessä oli lapsuuden perhe omaisina ja Olgan oman perheen ilmoitus asuinpaikan valtalehdessä. Ihan normaalia, harkittua ja kaunista.
Miksi ei voinut olla yksi yhteinen kuolinilmoitus, joka vaan julkaistaan kahdessa eri lehdessä?
Vattuako kyselet. Sinä et ole yhtään mikään määrittelemään mitä sivullisten ihmisten tulisi toimia vainajansa kuolinilmoituksen kanssa....joten tuki turpasi ja häpeä.
Omituinen aggressiivinen huutelija olet, ei kuulu täällä melskata ja nimitellä. Lisää sanavarastoosi muitakin sanoja kuin vihasanasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollainen olisi kovin tavanomaista ei media olisi tarttunut siihen.
Olga-vainaalla kerätään nyt kaikki mahdolliset klikit, jotka irti saadaan. Tätä jatkuu niin pitkään kuin ihmiset klikkailevat häntä koskevia uutisia.Aikanaan tulee se kirja jota ei vielä julkaistu ja olen 100% varma että joku dokumentti tai vastaava on kuvattu Olgan loppuajoista.
Olen 100% varma että sulla on mt lääkitys ja vahva.
Ei kuulu, miksi tunkevat eetteriin?