Tuleeko teille naisille taas kamala joulu kun miehenne juo alkoholia.
Sitten tulee riitaa ja lapset pelkää. Jouluna pitäisi kieltää alkoholin juonti ja alkot kiinni kuukausi ennen joulua sillain ettei siitä etukäteen ilmoiteta niin kukaan ei ehdi hamstraamaan viinaa kotiin. Sitten olisi monilla parempi joulu. Viime jouluna kuuntelin naapurissa asuvan pariskunnan riitaa monta tuntia. Naisen mies oli aivan kännissä ja niillä on kaksi lasta.
Olen aina viettänyt joulun selvinpäin koska minun vanhemmat oli vitussti kännissä joka joulu kun olin lapsi.
Kommentit (15)
Hyvän, kiltin ja kunnollisen miehen kanssa tätäkään ongelmaa ei olisi.
Känniääliön katseleminen jouluna on erityisen raskasta.
Ei tule, meillä ei kukaan juo jouluna alkoholia. Alko ei kuulu meidän jouluun, eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan juhlaa.
Joulu ei ole miehen takia kamala, vaan anopin takia. Se painajainen toistuu joka joulu.
Vierailija kirjoitti:
Känniääliön katseleminen jouluna on erityisen raskasta.
Onhan se, mutta kun juo vaan kuulemma muutaman lonkeron.
Jouluna kuuluu ottaa alkoholia vaan vähän ja sivistyneesti.
Siis siinä tapauksessa jos sitä on pakko jouluna juoda.
Vierailija kirjoitti:
Joulu ei ole miehen takia kamala, vaan anopin takia. Se painajainen toistuu joka joulu.
No miksi päästät sitä anoppia kotiisi.
Jouluna taas täydet tulet! On mukavasti monta päivää aikaa
Yks joulu kun olin lapsi niin minun vanhemmat riiteli kännissä ja äiti sekosi ja alkoi heittelee huonekaluja parvekkeelta alas. En ole hauskaa joulua viettänyt. En ole joulua viettänyt edes aikuisena.
Ei, koska lähipiirissä ei ole ryypiskeleviä miehiä. Kummasti miehet jaksavat olla solidaarisia pahoja asioita tekeville miehille. Ryyppäävät miehet eivät saa mistään kuulla, että kannattaisi ryypätä vähemmän (paitsi naisilta, mutta sitä ei lasketa), tässäkin taas vain haukutaan naisia.
Mies on ihan rauhaton ja toivoton tapaus anopilla ja apilla, kun juo ne kahdeksan voimakasta luostariolutta ja polttaa jointin. Sitten saa katsoa perään. Vetelee ympäri kyliä ja ihmettelee kun aattona on kaikki paikat kiinni.
Anoppi ja appi vain nauraa että nyt on joulumieli ylhäällä.
Mieheni on holisti, muttei juo Jouluna koskaan. Joskus mietin, että miksi en pidä hänestä humalassa niin se on se, kun tulee niitä tapahtumia.
Olen mieluummin omassa huoneessani hänen tissutellessaan. Pelkään, että suutun ja sanon jotain loukkaavaa, vaikka tiedän, ettei kännisen kanssa neuvotella.
Ollaan toki aikojen kuluessa sovittu minkä verran sietää juoda edes. Väkevistä hänen persoonallisuutensa muuttuu ihan toiseksi. Muutama olut ei haittaa, kunhan ei ala uhota politiikkaa yms provota.
Onneksi ei kun mies tajusi häipyä.
Monien suomalaisten alkoholivammat, lieko kotoa opittu, näkyy hyvin tässä keskustelussa. Ei ole kuin räkäkänni tai raittius.
Mustaa joulua pahempi on vain tipaton joulu. Joulun ilosanomaa tulee juhlistaa alkoholi kera niin, että naamakin punottaa punatulkun lailla.